Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) Budapest (1) budapest (3) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japan (5) japán (7) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) konyv (1) könyv (9) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orban viktor (1) orbán viktor (2) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergokepek (1) pergőképek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztorno (1) sztornó (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazas (1) utazás (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Ki állítja meg az APEH-et?

2009.06.20. 17:25 Kolbasz

Aki kultúrát terjeszt, az Nemzeti kulturális járulékot fizet. Ennek a mértéke a filmterjesztés árbevétele után 2 %, a DVD forgalmazás bevételei után 3%. Erőszak vagy pornó tartalmú művek esetében ennek a mértéke 25%. A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal Filmiroda Igazgatósága a filmeket a kiskorúak védelme céljából besorolja. A IV. kategória úgy jelenik meg, hogy csak 18 éven felülieknek ajánlott, ezen felül pedig létezik az V. kategória  (18 +), ami az ÖNCÉLÚ erőszakot és a pornót tartalmazza. Ez rendben is van, mindenki tette a dolgát, a filmek besoroltattak, a forgalmazók fizettek, az NKA pedig ebből a pénzből jól-rosszul, de a kultúrát finanszírozta.

Hanem az APEH egyszer csak nagyot  álmodott. Adóellenőrzést tartott az egyik filmfogalmazó cégnél, és megállapította, hogy a IV. kategóriába sorolt filmek után is 25% járulékot kellett volna fizetni. Az adóelévülés öt év, tehát az érintett cég visszamenőleg kb. ötven millióval megbüntetendő. Ez egyrészt a csődöt jelentené a forgalmazónak, másrészt azt, hogy soha senki nem fog forgalmazni "18 éven felülieknek" besorolt filmet.. Csak egy-két példa az APEH jelentésben szereplő filmekből: Ponyvaregény, Sin Sity, vagy a KGB titkos szexaktái című dokumentumfilm. A jegyzőkönyv szerint a Ponyvaregény című film "... domináns eleme az explicit erőszak, a férfiak közti nemi erőszak." Így leírva. A Cannes-i Arany Pálma, a Golden Globe, az Oscar-díj meg nem érdekes.

Erre a Filmiroda kibocsát egy állásfoglalását, mely szerint az emelt szintű (25%) járulékfizetési kötelezettség KIZÁRÓLAG az V. kategóriájú filmeknél alkalmazható, sőt az aktuális pénzügyminiszter is megerősíti ezt a 455/2008/1. iktatószámú levelében. Mit lép erre az APEH? A szakmai KOMPETENCIÁT és a pénzügyi kormányzatot ignorálja, meghosszabbítja a vizsgálatot, sőt adóellenőrzést rendel el egy másik forgalmazónál is!

Ha az APEH-ot nem állítjuk meg, akkor búcsút mondhatunk egy csomó filmnek. Nincs olyan forgalmazó, aki a bevételéből 25% ÁFÁ-t, és még 25% kulturális járulékot fizetve nyereségesen tud működni. Elvesztjük például Tarantino, Almodovár, Kitano, Park Chan-wook, Bertolucci, Ferreri, Oshima keményebb filmjeit, és marad nekünk az infantilis mozi. Giccsadóval sújtja valami névtelen adóhivatalnok a filmművészet egy részét, mert ábrázolja az erőszakot vagy a szexualitást. Biztos nem olvasott klasszikus görög drámákat, meg Shakespeare műveit, és nem néz TV híradót. Tényleg a színházakat miért maradnak ki? Meg az irodalom? Bret Easton Ellis, Houellebeq, Bukowski könyveinek nem jár az emelt szintű járulékfizetés?

Hova jutunk, ha az APEH veszi magának a bátorságot, és művészeti alkotásokat esztétikai, műfaji, tematikai szempontból minősít? Horror, arcátlanság, pökhendiség, és nyilván nem is értik, hogy mi a baj. Csak a prémium nőjön. 

58 komment · 1 trackback

Címkék: film apeh ponyvaregény

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr561197165

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hallókészülék 2010.03.29. 12:41:21

Tib-nek üzenem, hogy a süketséget is lehet orvosolni kiváló hallókészülék -kel, az APEH meg tényleg vérlázító amit művel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kürthy_1 · http://jesabelle.blog.hu/ 2009.06.20. 20:10:15

Ezzel megleptél! és... felháborít, ez az egész szemét banda!

Bergeroth 2009.06.20. 22:06:13

Az illegális letöltések meg nőnek. Ki érti ezt?

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.20. 22:08:49

Köcsög ez az APEH! A saját buziskodásukat nem adóztatja meg?

Egyébként meg ingyen PINÁT és VÉRT mindenkinek!!

marosy 2009.06.20. 22:09:01

A fasz kivan az APEH nevű bűnöző bandával.

morecows 2009.06.20. 22:13:37

Azt a legrosszabb, hogy tényleg nem értik, mi ebben a baj. Így sztem nem is lehet rendesen harcolni ez ellen. Elképzelem, ahogy pár öltönyös figura ül egy konferenciateremben, és marha nagy egyetértésben (a külvilágot figyelmen kívül hagyva) mindenféle ilyen dologról dönt.
Nem akarok mindent a nácikhoz hason... hopp, már kimondtam, bocs.
Lila gőzöm sincs vajon lehetne-e tenni valamit.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.06.20. 22:34:47

tombol a szocializmus Magyarországon... csak tombol és tombol...

is 2009.06.20. 22:35:36

lehetne kapni az indoklásból jogi részleteket? tehát, hogy milyen joghelyre hivatkoznak, amikor azt mondják, hogy a IV. után is 25%-ot kellett volna fizetni. ilyen hivatkozás nélkül az APEH sem tehet megállapításokat.

ha ilyen joghely nincs, akkor azonnal kérni kell, és azonnal bírósághoz kell fordulni.

Ivanhoe 2009.06.20. 22:47:11

Jaja, bíróságra kell vinni az ügyet, de lehetőleg Uniósra (ha lehet), a magyar bíróság biztos elfogult lenne az APEH felé.

Bergeroth 2009.06.20. 22:47:30

@is:
Mivel MO.-n élünk, ezért ennek semmi de semmi foganatja nem lenne.
Félek, igazam van...

Azizam 2009.06.20. 23:04:54

bíróságon dolgozom: nem, az apeh felé semmiféle kedvezmény nincs (még csak nem is szeretik (sőt utálják) nálunk az apeh nevű intézményt, és most nagyon finoman és nőiesen fogalmaztam) és ezt nem csak a magamfajta senkialkalmazottakról állíthatom.

apeh valóban rablóbanda.

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.06.20. 23:11:32

Ki kell vinni szlovákiába a forgalmazó céget.

LiberAll 2009.06.20. 23:12:27

Én már régóta mondom, hogy atomot nekik, de hát még senki nem robbantotta fel azt a tetű bagázst amit APEH-nak hívnak... amikor adót kell fizetni, akkor azonnal, sőt ha lehet akkor 100 évre előre, ha visszatérítenek valamit , egy esetleges csoda folytán, akkor szépen várjál csak 45, 60 90 napot, mert ők azt csinálnak amit akarnak...

2009.06.20. 23:17:54

érdekelne engem is az APEH indoklása részletesen.

mert mondjuk egy hírműsor, vagy egy tetszőleges valóságsóban valóban öncélú az erőszak, a mocsok ábrázolása (ja dehogyis öncélú, célja van: a nézettség emelése), ugyanakkor a egy művészeti alkotásban az erőszak ábrázolása mindig az adott mondanivaló alátámasztására szolgál.

ha ezt a szart mondjuk könyvekre is kiterjesztik, akkor a kedves APEH-os urak és hölgyek figyelmébe ajánlom a Bibliát: mindjárt az első oldalakon az egyik srác kővel agyonveri az öccsét.

petes 2009.06.20. 23:17:59

Az már biztos,hogy bedől szegény ki országunk ha ez megy továb !

Ivanhoe 2009.06.20. 23:19:15

@kiscsikó: Ugyan ki lehet vinni, de attól még MO.-n végzi a tevékenységét, igazából nem tudom, hogy abban az esetben hova kéne adóznia, de van egy olyan érzésem, hogy hogy mo.-nak. Vagy ha Szlovákiának adózna akkor is az APEH jogilag addig csűrné csavarná a dolgokat amíg az neki kedvező nem lesz, ezek már csak ilyenek.

Oregon (TM) 2009.06.21. 00:08:01

MOst ért véget 5 év után egy "hasonló" perem az apeh-val. Nyertem. :)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.06.21. 00:12:29

@Oregon (TM): valójában az adófizetők ellen nyerted a pert
az APEH semmit se veszített, az ott dolgozó szocialisa dolgozók nem veszítettek semmit, őket fizetik így is úgy is

a pert az adófizetők fizették

magyarhangja 2009.06.21. 00:37:27

Az a legszebb a történetben, hogy gyakorlatilag már minden szarházi hivatalnok keres a zenéken és a filmeken, csak azok nem, akik dolgoznak azok létrejöttéért, terjesztéséért.

Lefty Rosenthal 2009.06.21. 00:45:11

nah

igy kell annak aki Madzsarorszagon el

balazsman 2009.06.21. 00:49:01

az első ilyen vizsgálat az InterComnál volt, ott Andy Vajna lobbizott az akkori pénzügyminiszternél, aki le is szólt az APEH-nál a pribékjeinek, hogy hagyni kéne a dolgot..
most egy kisebb céget találtak meg, de mivel a joghézag nem lett elintézve, csak a korábbi esetre lehet hivatkozni. Az ide vonatkozó adótörvény nem mondja ki, hogy a kult.járulék alapja a Filmiroda korhatár besorolása legyen, viszont más nem végez ilyen besorolást, így ezt tekintették eddig a vonatkozási alapnak. Eddig - mivel most már az hivatalnokok is értenének ehhez, amit amúgy a Filmirodánál egy többtagú, szakértőkből álló bizottság végez.
Itt most nem az egyes filmekről van szó, meg a híres rendezőkről, hanem az elvről, miszerint az APEH felülbírálja egy szakmai szervezet döntését, olyan helyzetet hozva létre, ami pénzügyileg egy egész piacot tönkretesz. Lehet, hogy egy alkalommal hozzájutna a költségvetés egy nagyobb összeghez, de utána ezek a cégek bezárnának, így semmit sem fizetnének attól kezdve, tehát elég ostoba és rövidtávú gondolkodást sejtet ez az APEH részéről.

gitáros 2009.06.21. 00:54:17

"A Nemzeti Kulturális Alap (NKA) forrását 2010. január 1-től az ötöslottó szerencsejáték játékadójának 90 százaléka képezi majd, a kulturális járulék megszűnik - jelentette ki Hiller István oktatási és kulturális miniszter kedden, Budapesten."

Forrás: www.okm.gov.hu

Sebaj, majd a fityisz visszavonja? :)

Ivanhoe 2009.06.21. 01:19:30

@gitáros: A kérdés csak az, hogy az általad említett változás visszamenőleg ki fog e hatni a postban leírt ügyre vagy esetleg 2010 január 1.-jéig az APEH minden további nélkül eszetlenkedhet. Sztem utóbbi ezért még gyorsan megfejik a pénzes tehenet mielőtt kimúlna.
@balazsman: Az egész kormányzat és közigazgatás a rövidtávú pénzbehajtásra épül, azért tartunk ott ahol...

Babjatekos 2009.06.21. 03:49:37

ennyire tisem lehettek véglények, de az APEh csak egy végrehajtó szerv, nem ő hozza a törvényeket/rendeleteket. Ő csak végrehajtja amit feljebb a hülye fejesek kitaláltak a törvényhozás címe alatt, és ezen jobb ha elgondolkodtok mielött fikáztok ... miértis? csak egy példa: ha a postás rossz hírt hoz - tök mind1 hogy mit - akkor ti menten a postát fikázzátok? vagy robbantjátok fel?
pontosabb példa: vagyha megjön a közüzemi számla? és annak tartalma nemtetszik - mert mondjuk 1.5 millát kéne lepengetni - akkoris a posta a hibás?? menten a postát kell felrobbanti?? legyilkolni?? A posta ottis csak egy végrehajtó nem a számla kiállítója/kitalálója ...

ezekután ez az egész "Ki állítja meg az APEH-et?" bejegyzés kb annyit ér mint az aki megírta.

Babjatekos 2009.06.21. 04:10:05

azmeg hogy milessz a filmekkel jaaj jaaaj csak egy olcsó fürdős qrva sirása, jah bocs visszaszívom a fürdőskurvák sem sírnak ennyit...

mindenki nagyon jól tudja hogy milesz: a sok végbél szökevény APEH-ot szapuló panelproli szépen bekapcsolja a hitelre vett tesco gazdaságos pcjét majd feldönget az zinternetre oszt leszedi torrentrő vagy warezról a tetves filmjét amit a köcsög APEH miatt nemtudott megvenni a tescoban 999ft-ért. Majd kiirja dvd-re oszt megnézi a tescoban hitelre vett dvd lejátszójával a tescoban hitelre vett 120cm átmérőjű plazmatévéjén, és eközben terpeszti a pudvás valagát a hitelre vett kanapéján, és persze közben tovább fikázza azta qrva kötsög APEH-ot merthogy ezt kellett tennie és hogy ez milyen már...

martin_f 2009.06.21. 05:04:52

@Babjatekos: Hogy te mekkora egy redvás faszkalap vagy ! Ha kicsit kihuznád a fejed a seggedbôl és körülnéznél a való világban észrevennéd hogy mi folyik évek óta.
Az APEH a hatalom pitbull-ja. Azt csinál amit akar, addig ameddig akarja, kénye-kedve szerint. Annyi embert, családot, vállalkozást tesz tönkre, amennyit akar (sokat akar). Kedvenc eszközük a joggal való totális visszaélés. Pontosan tudják, hogy mire valaki jogorvoslatot kap, régen tönkre megy. Ezt ráadásul élvezik, és nem is titkolják. Most nekik áll a zászló!
A lehetô legmocskosabb férges banda, az ország szégyene. Nekik ismertelen fogalom az erkölcs, etika, tisztelet, egyenes gerinc, szakmai hozzáértés..stb.

Nem fogja öket senki megállítani. Aki körön belül van, védett, aki nem, szabad préda.

Ez van !

"Tetszettek volna annak idején forradalmat csinálni.. "

(Tévedések elkerülése végett nem volt még semmiféle rendszerváltás, csak más a díszlet.)

martin_f 2009.06.21. 05:14:18

Még annyit, kétféle ember van, akinek volt már dolga velük, meg akinek nem.

Akinek nem, még nem ébredt fel a rózsaszín álomból, akinek meg igen az azóta nem kap levegôt a megdöbbenéstöl, hogy ezt büntetlenül lehet csinálni...

Jó reggelt, és további kellemes APEH mentes napot a mi kis jogállamnak és demokráciának csúfolt pocsolyánkban !

Ralesk 2009.06.21. 05:53:20

@balazsman: eh, ebben a kurvaországban senki, akinek valamilyen hatalma van, nem gondolkozik még középtávon sem...

grigorij (törölt) 2009.06.21. 07:07:08

Valóban sokan nem értik ennek az ügynek a problémáját!

Az APEH minden olyan esetben, amikor túlkapás, hibás szabályozás, tévedés, aránytalanság, késedelmes kártérírés stb. van, arra hivatkozik, hogy ők csak VÉGREHAJTÓ szerv!
Azaz a jogszabályokat kérdezés nélkül kell végrehajtaniuk!

Itt pedig adott a jogszabály, adottak a besorolások - erre mit tesznek???
FELÜLBÍRÁLJÁK!!!
ÖNKÉNT hoznak döntést!

Amikor mondjuk egy többgyerekes családnak visszajárna hónapok óta a tévesen történt elvonás, akkor miért nem bírálják felül a hogot???? Ott megdögölhetnek a gyerekek? Itt meg egyszerűen átlépnek a jogon?

Fasisztoid szervezet - az országunkhoz, a hatalomhoz hasonlóan!

Tib 2009.06.21. 07:30:10

Hát azért a Ponyvaregény miatt büntetni hatalmas lúzerság...

Én inkább azon vagyok kiakadva, hogy mennek ezek a buzipropaganda sorozatok, meg sorozatok arról, hogy hogyan kell a tizenéveseknek nyílvánosan felvállalni, hogy átoperáltatják magukat, stb. Folyik a tévéből a drog, a tanárok gecik, stb. Mindez 12-es karikával.

Speciel a buzitéma 18-ast érdemelne, nem kell a sok lázadó hülyegyereket még egy dologban bujtogatni a szüleik ellen.

Ha már pénzt akar az állam keresni, az RTL Klub meg a TV2 környékén kellene keresni, annyira igénytelenek, hogy ha megszűnnének se siratná őket senki.

pistii 2009.06.21. 07:48:21

HOgy jönnek az APEH témához a melegek? Megint egy elvakult szélsőjobbos. Remélem, hogy az APEH elnöke és nagyképű szóvivője már nem sokáig rontja az APEH környékén a levegőt. Szégyellhetné magát mindkét ember, hogy teljes mértékben kiszolgálja a nyomorult kormányt. Biztos jó pénzért. Őket lehet esetleg ellenőrizni? Tetves banda!

Tib 2009.06.21. 07:58:35

pistii: Elmagyarázom.

1. Semmi szélsőjobb.
2. Hibásak a karikák, főleg a TV csatornák nyomására és ők érték el, hogy a legkeményebb témák (drog, erőszak, homoszexualitás) nagy része már 12-es karikával megy.
3. Pénzt akar az állam: tartassa be a törvényt, ORTT szívassa tévéket széjjel. Ott ugyanis egyértelmű, mi mehet a tévében és mi nem. DVD-kről ránézésre dönteni a kategóriáról viszont nem lehet.

Körömcsiga 2009.06.21. 08:13:28

El bírom képzelni a történet elejét.

- Jó napot Kovács Netuddki vagyok az APEH megbízásából. Szükségem lenne egy új autóra meg némi pénzre, tiz millió egyelőre elég lesz.
- ????
- Jó, ha így nem megy, akkor jövünk ellenőrizni...
- Nemár, minden be van fizetve, nincs takargatnivalónk.
- Majd mi találunk olyat ami nincs!

RegősBendegúz 2009.06.21. 09:08:13

Az APEH-ban sajnos rengeteg olyan ember dolgozik, akiben a hülyeség párosul a szorgalommal - ez a létező legrosszabb keverék. Még csak nem is gonoszok, hanem rövidlátóan és kisstílűen ostobák. Csak az számít, hogy minél nagyobb büntetést osszanak ki MOST. Ez alapján kapnak prémiumot, előléptetést. Szerencsére van ott is kivétel, akadnak normális emberek is (nem tudom, hogy bírják ki ezt a munkahelyet, én szégyelném magam).
Elvileg, ha tényleg jól látnák el a feladatukat, nem is nagyon lenne kit miért megbüntetni, hiszen egyszerű és könnyen érthető, betartható és elfogadható mértékű adójogszabályok mellett az emberek fizetnének, miközben látnák, hogy a befizetett pénzt nem lopják szét a politikusaink.
Ja persze, ez Magyarország...

elzee 2009.06.21. 09:33:29

@Babjatekos:

látszik, hogy még nem volt dolgod az APEH-hel...

(nem mindig)józan paraszti ész 2009.06.21. 09:52:46

Az Apeh-en kívül az ORTT is foglalkozik korhatár besorolásokkal(azok a csini karikák a képernyőn), amivel az Index is foglalkozott itt index.hu/kultur/media/orttegri/
és ezek alapján az Egri Csillagok is 18+ os, tehát a 25% -ot a kultúúúúúra támogatására ez után is be kéne fizetni! Tökös csavar, nem?!

heliox 2009.06.21. 09:54:44

Azért nem ennyire egyszerű a történet. Nem az APEH-et kell megállítani, hanem azokat az embereket, akik ott dolgoznak. És nem mindegyiket. Volt pár ellenőrzés, átmentünk rajta, mint kés a vajon, nem találtak semmit. Jöttek, elmondták mi érdekli őket, mit akarnak ellenőrizni. Megkérdeztük, hogyan szeretnék, és előkészítettük a dokumentumokat, hogy minél kevesebbet kelljen dolgozniuk a papírok rendezésével. Megköszönték, átvették, és mivel rendben volt nem szívóztak. Mondjuk nem is vagyunk olyan nagy cég, hogy érdemben összegeket lehetne levenni rólunk.

Befizettünk hibásan ÁFA-t, utána visszaigényeltük, 30 napon belül átutalták (90 napon belül kellett volna). Néztem is, hogy milyen pénz jött.

Volt olyan is (ez nem nálam, hanem partner cégnél), hogy kijött az ellenőr, és nem értette, hogy mi az, hogy export. Ott tényleg az volt az alku tárgya, hogy mennyi büntetést fizessenek, hogy lezáródjon az ellenőrzés. Fél év múlva megint (para beindul). Erre kijött egy intelligens, képzett ellenőr, pontosan tudta, hogy mi hogyan megy, mi miért, nem kért olyan papírokat amiket nem kötelező legyártani, és pikk pakk rendben volt minden.

Az egyes emberektől függ. Persze ebbe beleértendő az is, hogy ki a főnöke annak az egyes embernek, mert ha az küldi ki úgy, hogy vissza nem jössz amíg x millió forint bírságot ki nem hajtasz, akkor nem sokat tud tenni. Maximum annyit mint egy ismerősöm aki anno ott dolgozott: közölte, hogy nem megy vissza. Mondjuk volt választási lehetősége, tudása, rátermettsége és képzettsége, hogy máshol dolgozzon, csak vidék az vidék. De feljött Budapestre.

Elég lesz ennyi? Akkor abba is hagyom.

czejp (törölt) 2009.06.21. 09:54:55

Na, most mivan ? Nem teccik az europai modszer, a kambodzsai talan jobb ?

Kis Hableány 2009.06.21. 09:55:12

Hát igen.Normális országban nyírják a bírkát,itt megdöglesztik.A házipénztáradós rendeletük óta a mi cégünk is dögrovásra került,pedig közel 10 éves.Az apehot pedig gyf-nek köszönhetjük.Amíg ez a tetű élősködő kommunista bagázs él és mozog a parlamentben,addig ez lesz.6000 apehos van Mo-n,2 millió aktív dolgozóra.Ezeket fizetni kell,prémium kell nekik stb.gyf előtt azért ennyire nem volt durva az apeh sem.Azóta állam az államban.Egy maffia.

Mariannka51 2009.06.21. 09:55:32

A PM az APEH felettese, tehát ha van egy PM állásfoglalás az APEH köteles aszerint eljárni. Ha ezt nem teszi meg bármi okból kifolyólag a Bíróság fogja erre kötelezni.
Ha jól értem, itt a gond tulajdonképpen azon van, hogy melyik film hova legyen besorolva, ki jogosult a besorolást megcsinálni. Mivel a törvény, hogy irod nem rendelkezik róla, meg kell nézni a Filmiroda müködési szabályzatát, hogy esetleg van-e benne valami ami feljogosítja erre a besorolásra.
Ha van akkor tiszta az út, hanem akkor kell egy jó ügyvéd aki a jóhiszemőséget bizonyítani tudja.
Összefoglalva: az APEH határozatot meg kell támadni - ez mindennapos eset a kétértelmű dolgoknál, úgyanis a revizornak meg kéne védenie az álláspontját, hogy milyen alapon fogadja el a Filmiroda besorolását-
A Bíróság kimondhatja a Filmiroda jogosultságát vagy ha ez nem áll fent a ti jóhiszeműségeteket. ezzel mentesít a büntetés alól, viszont az ÁFA különbözetet meg kell fizetni.

Kis Hableány 2009.06.21. 09:57:55

@heliox: Igen és majdnem megkönnyeztem a sztorit.De van egy mondás miszerint fejétől bűzlik a hal és ha valamire,akkor ez az apehra nagyon igaz.

Parajpuding 2009.06.21. 09:59:26

@Babjatekos:
Pont olyan sötét tapló paraszt vagy, mint az adóhivatal személyi állományának 99%-a. Tulajdonképpen oda való vagy, netán oda is tartozol.
Ott a felvételi követelmény kizárólag a saját seggbe dugott fej és az értelem legkisebb szikrájának hiánya. Igazgató is lehetnél.

Apika001 · http://www.pofa.blog.hu 2009.06.21. 10:01:36

@Körömcsiga: Nem, ez egy sokkal kifinomultabb játék! Először kapsz egy levelet, hogy fáradj be ellenőrzésre (Ha telephelyed van, akkor megspórolják az utiköltséget, és kijönnek). Akkor már biztos lehetsz abban, hogy tudják, mit keresnek (csak te nem tudod!)
Ezután mit ad Isten, 5-6 év több ezer tétele között tényleg találnak valamit, és jól pofán csapnak.
Azután már számíthatsz arra, hogy rendszeres vendéük leszel (vagy fordítva), és kénytelen vagy elgondolkodni azon, hogy ki a kulcsember, hogyan kell megkeresni, és mennyit kell arra áldozni, hogy neki is megérje leállítani a gépezetet.
Ők nem fognak előre autót és pénzt kérni.

elzee 2009.06.21. 10:04:49

@Azizam:

akkor lehet hogy APEHes perben hamarosan találkozunk...

Kis Hableány 2009.06.21. 10:07:05

Nem értem hogy kiknek éri meg az ha nem Mo-n csinálnak cégeket hanem szlovákiába vagy máshol.

Kolbasz 2009.06.21. 10:23:35

Hát bíróságon valszeg meg lehet nyerni egy ilyen pert, de az legalább két év, közben inkasszóznak, be akarják hajtani a büntit, mert a a fellebbezés nem halasztó hatályú.
Szerintem az említett cég is ki fog vonulni, ebből a szép országból, de az a baj, ha az APEH azt hiszi talált valamit, akkor a többi forgalmazóra is rámegy.
Tehát botrány kell, nyilvánosság, attól tartanak.

Ivanhoe 2009.06.21. 10:34:51

Ha rámegy a többire is akkor jó eséllyel ők is lelépnek. Unió van, shengen van, innentől szabadon lehet mozogni a magánszemélyeknek, cégeknek a tagországok között.

Kolbasz 2009.06.21. 11:10:13

Ja, mondjuk a Budapest Film, mint ciprusi cég. Amelyik magyar filmeket forgalmaz itthon.

_tracky 2009.06.21. 12:46:56

@Tib: A buzipropaganda sorozatok éjjel 11 után mennek, 18-as karikával, ha pl. A fiúk a klubból című sorozatra gondolsz. Más "buzipropaganda" film, sorozat nem megy. Buzipropaganda, beszarás. A székdobálós Mónika, Balázs, Győzike és egyéb "műsornak" csúfolt szemét után kellene csillagászati pénzeket kérni az adott csatornától, de tudod, erre azt mondják: nem tetszik, ne nézd.

"nem kell a sok lázadó hülyegyereket még egy dologban bujtogatni a szüleik ellen."

Egy heteró gyereket hiába bujtogatsz, az nem lesz buzi. Mint ahogy egy eleve melegnek született gyerek sem fog visszaferdülni heterónak. Divat lett ez a emó, meg a franc tudja milyen stílus, életérzés. Ezeket a trendi dolgokat a VIVA és egyéb fiataloknak szóló csatorna nyomja.

Az átoperáltatós műsor egy dokureality valószínűleg, az meg, hogy melyik karikával megy, azt gondolom eldöntik okos emberek.

_tracky 2009.06.21. 12:53:15

@Tib: Mellesleg a Ponyvaregényből sem lát a gyerek később "hasznosítható" dolgot, mi? Csak a buzipropaganda sorozatokból.

Régen működött a szülői kontroll, a gyerek azt nézett, amit a szülő engedett. Ma már ilyen kontroll nincs, a legtöbb gyerek szabad szellemben nevelkedik, jogaik vannak, kötelességek nélkül. Elég szétnézni egy villamoson, metrón, és elszörnyedve nézni, hogy már tizenéves gyerekek részegen fetrengenek egy-egy átmulatott éjszaka után. Vagy egymáson mutatják be a tegnap esti filmben látott dobást, ütést stb.

Tib 2009.06.21. 16:07:09

@_tracky: Buzipropaganda: ma már minden filmben van egy feka meg egy buzi. A fekákkal nincs bajom, a buzik azonban - a politikai korrektség nevében, és mert az írók már nem tudnak mit kitalálni - meglehetősen túlreprezentáltak.

Egy tinédzser filmben (15 óra magassága), ha egy fickó bejelenti, hogy itt a barátja és buzi, akkor ne ujjongjon már mindenki meg dícsérje őket. Minimum undorodjanak, ajánlják fel, hogy orvosi segítséget keresnek neki, meg ha nyíltan köcsög, közösítsék ki. Magának kereste a bajt, takarodjon.

_tracky 2009.06.21. 16:36:07

@Tib: én még ilyen dicsérő filmet nem láttam délután.

Minden filmben van feka meg buzi. Fantasztikus, életszagú. Valószínűleg Te is ismersz meleget, csak épp nem tudsz róla. Nem csak a pride-on segget rázó polgárpukkasztó meleg van, hanem vannak olyan melegek, akik nem kérkednek ezzel, és nem verik a mellüket, hogy buzik. Vannak, élnek ugyanúgy, ahogy Te.

Magának kereste a bajt? Közösítsék ki? Úristen. Állítsuk falhoz őket, nem?! :S
Valószínűleg a születésétől kezdve siket, vak, a szemüveges, hallókészüléket viselő vagy mozgássérült ember is magának kereste a bajt, meg aki egy szerencsétlen baleset során lett sérült és ők is takarodjanak? Na ne már.

Tib 2009.06.22. 08:01:35

@_tracky: A homoszexualitás betegség. Gyógyítható. Ennyi.

A vakság, süketség nem gyógyítható.

Mit nem értesz?

Mellesleg a vakok, süketek nem reklámozzák magukat, hogy ők vakok, süketek. Nincs blind pride, deaf pride, stb.

Azon ismerőseim egyike sem buzi, akikre pénzt bíznék. Ha beszélek eggyel, 10 perc alatt kiderül. Ha nem derül ki, akkor nagyon ügyes, másrészt kellenek-e a társadalomnak olyanok, akik hazudozásból, megtévesztésből csillagos ötöst kaptak?

Na mindegy. Ja és ne állítsuk őket falhoz, de aki súlyos elmebeteg, keressen magának szakszerű segítséget. Az, hogy az inkompetens pszichiáterek mit mondanak, nem jelenti azt, hogy alternatív gyógymódokkal nem gyógyítható...

Szende Szandi(nista) · http://szendeszandinista.blogspot.com/ 2009.06.22. 10:14:22

Gyuri, én megmondom őszintén, egyáltalán nem csodálkozom....még jó, hogy nem lőtte le az ellenőr a forgalmazó cég vezetőjét. Ott, ahol a gazdaság húzó ágazata ma-holnap a rendőrség, akik minden szarért büntetnek, mert büntetniük kell, ott az ilyen természetes....sajnos

sakjamuni 2009.06.22. 10:17:02

Kaszát kiegyenesíteni és neki... Ez már egy terrorszervezet az államon belűl ami törvények felett áll. Na egy qrv@ nagy pofon a kultúrának...

Páneurópai Harci Kos 2009.06.22. 13:09:36

"Minimum undorodjanak, ajánlják fel, hogy orvosi segítséget keresnek neki, meg ha nyíltan köcsög, közösítsék ki. Magának kereste a bajt, takarodjon.
"
ilyen intoleráns überfasz szöveg ez?
melesleg van aki rossz testbe születik.
gyanítom te is ilyen lehetsz.

Tib 2009.06.22. 20:34:22

@Páneurópai Harci Kos: Hát ha neked a buzi cukifiúk a kedvenceid, akkor te vagy, aki rossz testbe születtél. (Emberibe, szamár helyett, aki vagy.)

Ralesk 2009.06.23. 12:59:17

@Tib: „A homoszexualitás betegség. Gyógyítható. Ennyi.” – Tévedsz, leülhetsz, elégtelen.

„Ha nem derül ki, akkor nagyon ügyes, másrészt kellenek-e a társadalomnak olyanok, akik hazudozásból, megtévesztésből csillagos ötöst kaptak?” – Gondolkozz el azon, mit mondasz, hogy fenyegetőzöl és fröcsögsz. Most akkor mi legyen, hm? Ha előjön és nem hazudik, az a baj, ha meg elbújik, mert egy ilyen fasz mint te azzal dobálózik, hogy az összes buzi legyen kiközösítve és takarodjon innét, akkor meg az a baj? Döntsd már el. Pont az ilyen idióták miatt kell, hogy hazudjanak, képzeld el, nem jókedvükből teszik.

nemértekhozzá(m) 2009.06.30. 23:07:25

mert a ponyvaregény akkora művészfilm, hogy csak na :D:D...
süti beállítások módosítása