Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) Budapest (1) budapest (3) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japán (7) japan (5) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) könyv (9) konyv (1) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orban viktor (1) orbán viktor (2) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergőképek (1) pergokepek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazas (1) utazás (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Bojkottáljuk az Aldit!

2008.05.20. 11:25 Kolbasz

 

Két láda üres üveggel haladtam bevásárolni a közelünkben újonan megnyitott Aldi áruházba. Szeretek vásárolni, meg alapból kíváncsi is vagyok. A bolt előtt álló biztonsági őrtől megkérdeztem, hol lehet az üveget visszaváltani, mire azt mondta sehol, és semmilyen betétdíjas terméket nem tartanak. Ládákat visszatettem a kocsiba, és bementem az áruházba. Trepniken kiszórva az áru, se hentes pult, se pékség, csak a vákuum csomagolt gagyi. A nagyon szolid választék szinte kizárólag osztrák termék. Még ásványvízből sincs egy magyar sem, pedig abból nagyhatalom vagyunk. És tényleg nincs visszaváltható göngyöleg, sörből csak dobozos, pillepalackból az eldobható, borból a nem szabványos üveg.

Ezt biztos nem engedhetik meg maguknak Ausztriában! Ezek hülyének tételeznek minket! Szarnak a környezetvédelemre, és ránk tolják a másodvonalas áruikat. A birka nép meg veszi, pedig ez nem egy szegény környék. Alig tudtam kiszabadulni, olyan sor állt a pénztárnál. Vették a ládákból az akciós fürdőruhát, mint a cukrot. Az árérzékenység fontos, de ennyire? Alacsony árakkal piacot vesznek az osztrák multik, aztán tönkremegy a magyar élelmiszeripar. Meg a kiskereskedők. Arra játszanak, hogy nincs bennünk semmi önérzet.

A magam részéről ezentúl bojkottálom az Aldit, és aki kuruc, az velem tart!

84 komment

Címkék: vélemény bojkott aldi

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr98478229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.05.20. 11:43:01

Én székely vagyok, de csatlakozom!

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.20. 12:21:05

A Lidl is ilyen.
Legszívesebben a gój motorosok tiszteletbeli elnökének (Lázár Vilmos) a boltjába, a Batthyány utcában nyílt CBA-ba járok, mert ott olcsó a francia sajt - ha már kuruc tempó.

Fedup Sári 2008.05.20. 12:25:51

A fürdőruha sem volt visszaváltható?

paráznabillegető 2008.05.20. 12:29:28

az aldiba egyedül a banán volt jó és olcsó.
a többi szar és drága.

., (törölt) 2008.05.20. 12:29:45

CBA? A legdrágább, legszarabb üzletlánc. Függetlenűl, hogy kié.
A legutóbbi vásárlásom: Magyar fodros tészta, magyar búzából, magyar tojással, itthon készül!
Háááát. Csirizt, olcsóbban is előtudok állítani:)

Haywood 2008.05.20. 12:33:31

Nem értek egyet.

1. Vannak magyar cuccok, pl. a pékáruk és a tejtermékek.
2. Egy csomó cucc ugyanaz, mint amit Németországban az Aldi Südben is vettem. Ennek inkább örülök. A raklapról árulás meg kint is ugyanígy van.
3. A visszaválthatóságra törvény kellene, ami a politikusok dolga.
4. Árérzékenység: milyen olcsó árak? Engem pont az zavar, hogy qrvára nem olcsók. Pont annyiba kerül minden, mint más itthoni áruházakban. Csak éppen Németo.-ban 50-100%-kal olcsóbbak ezek a cuccok. Pl:
tejcsoki: kint 35 cent, itt 140 Ft.
csokis keksz: kint 69 cent, itt 270 Ft.
almalé: kint 69 cent itt 300 Ft.
tej: kint 50 cent itt 190 Ft.

Ha ugyanaz a bolt ugyanazt a cuccot Németországban valamenyiért haszonnal el tudja adni, akkor itt miért tesz rá még 50-100% hasznot?

ny-afi 2008.05.20. 12:35:01

én is elmentem megnézni. szerintem nagyon drága.semmiböl nincs választék.

Haywood 2008.05.20. 12:36:32

Ja, és a minőséggel nekem sohasem volt gondom a kaják és műszaki cikkek tekintetében, tehát (N.o.-ban legalábbis) nem szart árulnak - ellentétben néhány itthoni bolttal. Ezért is vártam, hogy jöjjenek és ezért vagyok ideges, hogy ilyen drágák.

z 2008.05.20. 12:39:35

Engem már a remklámkampánynál bebuktak mint vásárlót. Nők így, nők úgy, hát legyen. Akkor férfiként be se tesze a lábam. Ha nektek ez kell.

bakmatyi 2008.05.20. 12:39:36

Eddig minden ilyen diszkont üzlet (Penny, CBA, Lidl, Aldi) amiben voltam gagyi volt. Nincsenek ismert gyártók termékei, csak a noname szarok. Ráadásul a legtöbb hely igénytelen és koszos volt. De a népnek ez kell, mert az általában 1-2 működő pénztárnál 100-an állnak sorba. Maradok az Intersparnál.

whito 2008.05.20. 12:43:27

Hát szerintem már magát bünteti az, aki az Aldiban vásárol. Nekem még Németo.-ban volt szerencsém hozzá, de elég volt egy alkalom, hogy ott vásároljak. Ott tényleg olcsó volt minden, de olyan is volt, mint az ára. Többnyire a török bevándorlók jártak oda vásárolni.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.05.20. 12:47:28

jó, ez, igaz, tetü gagyimultik dögöljenek meg. persze mindeki csak azt kapja, amit megérdemel, meg amire igénye van. hogy, hogy nem, én nem járok aldiba, meg lidlbe meg ilyen szarokba. nem azért mert "megtehetem", hogy ne ezekben a förmedvényekben költsem a pénzem, hanem mert azért ennél egy icipicit többre, szebbre, jobbra, különbre van igényem.

megjegyezném, annyira azért nem sajnálom a derék magyar erkölcstelen, míveletlen, tahó, adócsaló vállalkozókat.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.05.20. 12:50:38

ja, igen, az Aldi különben is drága.
Interspar? ugyan már! mintha az nem lenne tele gagyi szeméttel. életemben legtöbbet intersparban álltam sorba.. bunkók az eladók és még nekem kell külön fizetni a szatyorért? még mit nem! (amúgy is pofátlanul drága)

Kardos Betti 2008.05.20. 12:53:02

Olaszorszàgban a Lidlben ès a Penny Marketben is gyakran vàsàrolok, ha Lidlbe jonnek akcios polok, pizsamàk vagy akàrmilyen elektronikai cikk ugy elkapkodjàk mint a cukrot, mi màt tobbszor vettunk elektromos dolgokat ès soha semmivel nem volt bajunk. Ez se egy szegèny vidèk, de annyira felmentek a èlelmiszerek àrai hogy tele van mindig, Kètsègtelen hogy ezek a diszkont làncok ittt is àrulnak vackokat,de 80%ban meg vagyunk elègedve.

bárisnya 2008.05.20. 12:56:40

Kedves Bukowszky, úgy tűnik, annyira ismered a magyar vállalkozókat - főleg a kistelepüléseken a közeli közepes- és nagymulti miatt tönkremenni készülőket -, mint Horváth Ágnes az összes adócsaló, passzióból orvoshoz járó magyar beteget.

Járjál inkább a Rotschildba, ott nem találkozol a Lidlre és Aldira fanyalodó plebsszel.

Kardos Betti 2008.05.20. 12:57:22

Itt az olaszoknàl nem szègyen diszkontban vàsàrolni, sot, kb ugyanannyi az olasz vàsàrlo mint a romàn vagy az arabok.

kenyszerjogasz 2008.05.20. 13:01:22

csak dobozos lé? sört nem árulnak? kösz az infot hova ne.


Bukowszky · bukowszky.blog.hu 2008.05.20. 12:50:38
"...bunkók az eladók és még nekem kell külön fizetni a szatyorért? még mit nem! (amúgy is pofátlanul drága)"

a bunkóság rossz dolog, de az ingyenszatyor is. egy ideig én is rosszkedvű voltam ha pénzért adták, csak aztán átgondoltam: az ingyenszatyor ingyenszemét..igenis mérlegelni, hogy kell e új, vagy inkább otthonról viszek..

amondó (törölt) 2008.05.20. 13:02:04

Impotens korrupt EU-S és magyar képviselők miatt nem hoznak törvényt (eu-s előírást), hogy az italok felét (20, 30%...-át) minimum visszaváltható csomagolásban kell árulni. Le vannak fizetve mind, ráadásul hülyék.

Haywood 2008.05.20. 13:02:20

A németek is sokan járnak, nemtom a kolléga hol volt, ahol csak törököket látott.

egy vegyész... 2008.05.20. 13:03:23

és ki mondta, hogy a visszaválthatós a környezetbarát???
egy nagy lótúrót!

A visszaváltós regenerálási, tisztítási folyamata sokkal több környezetkárosítást okoz, mintha szelektíven gyűjtenénk a hulladékot az újrafelhasználás feltételezve. ez abszolúte igaz az üvegre és az alura...
a visszaválthatós PET meg gusztustalan és ezáltal lassan eladhatatlan...

Bisi 2008.05.20. 13:04:34

Itt Münchenben a Normaban (hasonlo mint az Aldi) szoktunk vasarolni, mert ez van a legkozelebb. Jo minosegu termekeket lehet korrekt aron venni. De Mo-n egy csomo helyen csak szart lehet kapni, miosegi termekek nem minden helyen es eleg huzos aron vannak.

ZetoR 2008.05.20. 13:10:20

mondom én hogy teszkó iz dö beszt! :D
vesszen az összes multilánc!
áfész élelmiszerüzletek forevör!

Reven 2008.05.20. 13:22:59

Nocsak fater, egyetemi diploma kellett hozzá hogy rájöjj aldi, lidl gagyikat sózza át hozzánk?
Gratulálok.

whito 2008.05.20. 13:41:13

Haywood: nem mondtam, hogy csak török volt ott, olvasson vissza! Ön is írja, hogy nem tudja, hogy hol voltam, akkor miért akarja megcáfolni amit állítottam?

szabó bakter 2008.05.20. 13:47:34

Sziasztok,

kicsit megmosolyogtam a fenti vitát, piacra miért nem jártok????
Ecsééééém,
én már régóta úgy viszonyítok, hogyha az állateledel kilós áránál olcsóbb valami, azt messziről elkerülöm.....
Ezekben a láncokban a saját márkás cuccok úgy vannak kifejlesztve, hogy egy 60 kg-os humán példány immunrendszere pont elbírja....
Legyen sör, bor, kenyér, stb....
Céltudatos fogyasztás lenne a cél, ahány vidéki ember megveszi a Tesco gazdaságos cola ízű light üdítőt kartonszámra..... és mennyi lóvéért.. abból 10 sertést, kappant nevelhetne fel, meg tehetne el bodza szörpöt.
Sajnos a 40 év komenizmus, és a rendszerváltás elmaradása ezt eredményezi...

pipistrello 2008.05.20. 13:57:00

Többek között engem az is felháborít, hogy bár valóban az Aldi meg a Lidl a gagyi, de a többi is elég gyatra választékkal szolgál, pl MOM Smatch,. És pl. ami Olaszországban egyszerű hentesnél, egyszerű élelmiszerboltban és egyszerű zöldségesnél bármikor kapható, az nálunk csak a 4-5 db gourmet boltban tripla áron.
Természetesen az olaszok is diszkontban vásárolnak, de mondjuk nem a sajtot, meg a zöldséget, hanem pl. a rekesz söröket, vizeket, tésztákat, ami egy picit jobb minőség, mint nálunk a hasonló helyeken találhatóak. Odakint is van egy olyan réteg akit nem nagyon érdekel, hogy leárazott melltartó miatt megszólják-e, és ez a réteg sem kifejezetten a pénztárca vastagságától függ.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.05.20. 13:59:05

Milyen kifejezés már, hogy "ezek hülyének tételeznek minket?" Ennek nincs is értelme.

Pillepalack, sörösdoboz begyűjthető, újrahasznosítható. Egy visszaváltós pet-palack előállítási, cserélési, tisztítási élettartamköltségéből harimcvalahány sima pet-palack állítható elő, de a visszaválthatós palack élettartama ennél kevesebb.
A visszaváltós üvegeket vegyszerezik, mossák, nem csak iszonyat mennyiségű víz kerül elhasználásra, de még vegyi terhelést is jelent a mosásuk.

rolika 2008.05.20. 14:05:55

"Olaszországban egyszerű hentesnél, egyszerű élelmiszerboltban és egyszerű zöldségesnél"
ez az hogy ott még vannak ilyenek. nálunk szimplán kinyárják az össze kisboltot

Leonard Zelig 2008.05.20. 14:06:12

Oócsó árak ?

A Batz papucs meg igenis visszaváltható.

Matu 2008.05.20. 14:06:19

Visszavalthato uvegek...
Ha jobban odafigyelne az, aki gepekbe tomkodi vissza visszavalthato petpalackokat, rajonne arra, hogy a gep azonnal osszegyomoszoli a cuccot, begyuri es ugy tovabbitja azonnal. Utana fenesetudja, talan bedaraljak, es ugy hasznaljak fel ujra, ez mar nem az en dolgom.
szoval aki azt mondja, hogy ez gusztustalan... Hat ugy kell neki:))))

Kicsit lehetnenk mar kornyezettudatosabbak kicsit.:(

amit az aldiban-lidl-ben, stb ben nem birok idekinnt (nemetorszag), hogy egymas uvegeit nem valtjak vissza. Ez okoz nemi fejfajast, vajon melyikben is vetem az adott holmit.

seat 2008.05.20. 14:21:56

Ausztriában működik a szelektív hulladékgyűjtés, azért ilyen az ALdi, tudod.
Mi kijártunk Aldiba Ausztriába, mert jó volt. A magyarban még nem voltam, de a leírásod alapján nincs egyelőre különbség a kinti és a magyar közt. Idővel biztos lesz - kint valszeg nem sóznak rád lejárt szavatosságú terméket, kicsit más a morál.

Ez a hőbörgés most nem jött be.

Tessék szelektíven gyűjteni a szemetet. Ja, ez a Demszkynek is szól meg fölötte is, mindenkinek.

pipistrello 2008.05.20. 14:28:40

Nem azt mondom, hogy nincs igazság abban, hogy a multik tönkreteszik a kis üzleteket, de azért ha valaki a minőséget és a választékot biztosítja, megfűszerezve egy kis családi hangulattal, szimpátiával, ötletességgel, akkor a siker szinte garantálva van. Sajnos nagyon kevés van az ilyenekből, de nincs halálra itélve a dolog. Én pl. leszámítva a nagy eseményeket (grillparti, stb.) nem nagyon járok az óriásokhoz.

Villy 2008.05.20. 14:29:39

Tanulj meg magyarul: Olcsó ár nincs, csak olcsó áru, vagy alacsony ár. Az ár nem lehet olcsó.

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.05.20. 14:36:40

Részemről is bojkott.
Megnéztem, kipróbáltam, szörnyűlködtem. Szép lassan, ügyesen hazavágja a magyar termelőket. Magyar termék csak mutatóban. Miért is lenne rá szükség, ha az osztrák meg német - jóindulattal is csak másodosztályú - termékeknek kell növelni a piacát. Különben miért építettek volna kb. 100 kamiont egyszerre fogadni képes logisztikai bázist Biatorbágyon.
Majd mi, birkák csendben jól megveszünk mindent, és odaát lehet minden temelőnek majd belőle három mercivel több.
(Hurrá)

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.20. 14:40:27

Kardos Betti, fordítva vannak az ékezeteid.

Én meg azt mondom, hogy ha az Aldi van közel akkor ott vásárolok és nézem a sok verebet, hogy továbbmegy még 10kilométert és nagyobb értékű üzemagyagot repít el mint amennyit megtakarít a vásárláson.

seat 2008.05.20. 14:40:43

Villy :) igaz, pártolom

és a piacra járást meg a magyar termékek támogatását is

csak a posztban sokminden van ömlesztve, például hogy kint is raklapról árulnak-.e vagy csak nekünk, illetve hogy de szar, hogy nincs üvegvisszaváltó

csak az utóbbiak miatt nincs miért bojkottálni

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.20. 14:42:05

Villy: hogyne lenne.. a cipész bácsik olcsón veszik a kínai árt :)

seat 2008.05.20. 14:42:45

[m]
biztos olasz billentyűzettel ír

Amea 2008.05.20. 14:47:48

Vessetek a mókusok elé, én járok Lidl-be. (Az Aldihoz még nem volt szerencsém)
A termékek egy részével elégedett is vagyok. Egy másik részével nem is kísérletezek, hanem megveszem a megbízható, ismert dolgokat.
Pusztán elvből meg nem vásárolok drágán, még akkor se, ha piros kanna, meg kis fenyőfa kerül érte a blokkra.
A szelektív hulladékgyűjtés pedig alap. Remélem, nemsokára sokkal több embernek.

Kicsi.Sati · http://kskozlony.blog.hu 2008.05.20. 14:47:58

Hm. Vidéken, ahol a lakcímkártyám szerint élek, általában Spar. Kiráz a hideg a "kisvállalkozó" által fenntartott csótánylakóteleptől. Tudniillik lehet itt multizni, de basszus, egy flakon hipo nem drága...
Tescoba, Auchanba pedig nem járok, Bp-n csak egyetemista vagyok, kocsim sincs; tehát itt maradt a CBA.

rattacha · http://rattachaiku.blog.hu 2008.05.20. 14:49:12

Uff!

Szerintem tök mindegy, hogy hol vásárolsz, mert nem tudod, hogy mit eszel meg. Talán a piac kivétel. Ha ne ólmozzák a paprikát. A kisboltok, ha nem hülyék megélhetnek. Én spec. egy Tescoval szembe lakom. Csak a parkolón kell átjárnom. Mellettünk van egy kisbolt is. Az is megél. Sőt. Gyarapodik.

azta 2008.05.20. 14:51:02

vázzz!
nem az a baj, hogy vannak, hanem hogy a belvárosban, vagy annak a közelében vannak! kijafasz fog kisközértben, maszek boltosnál, meg ilyen helyen vásárolni kicsit drágábban, ha megveheti egy házzal arrébb a teszkoaldiintersparlidlpennyben? hát az a különbség, hogy italijában nincs a belvárosban plázaárkádkutyaizéje vagy diszkont.... ehhh... télleg dühít...

Walaki 2008.05.20. 14:51:38

Marika a sarki közértes is the best!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.20. 15:03:12

Most írja az Index, hogy újabb 700 'sarki fűszeres' fog bezárni, mert nem bírják a multik nyomását.
Namármost ezzel csak az a baj, hogy olyan, hogy 'sarki fűszeres', talán 10 ha van az egész országban. A legtöbb kisbolt siralmasan igénytelen és lepukkant, megfordulni nincs helyed. A választék a nullával egyenlő, ha elmész egy tíztételes alapélelmiszer listával, biztos hogy a felét nem fogod megtalálni. A felvágottas pult - ha van ilyen - bűzlik a hipótól, a padlón koszlé folydogál kedélyesen és még sorolhatnám. A személyzet sem a legszívélyesbb fajta általában. Az árakról ne is szóljunk.
Sokkal szívesebben vásárolok a Kaisersben, Intersparban, ami drága, de igényes és kellemes, az ember elfér és van választék. Avagy ha lehetőségem van, akkor kimegyek a Tescoba, ami szintén tágas, világos és mindent megtalálok, ráadásul olcsóbb is.
Aki nem tud életképes profilt kiépíteni, legyen az környezet, személyzet, árak vagy választék terén, az nem maradhat életben és sajnálni sem nagyon lehet. A tipikus kisbolt a fenti négyes egyikén sem teljesít túl fényesen.

azta 2008.05.20. 15:29:23

Rékuc :D
Te általánosító bajnok! Te!
már megen keveredik a szezon a fazonnal. ki a francot érdekel, ha tönkremegy a koszos-svábbogaras-lejárthúsos kisbolt? de ki beszélt itt most erről?
a sarki fűszeres eleve nehéz helyzetben van ebben az országban, mert a nyakába épülnek az olcsóbb "multik". plusz Te sem szeretsz hozzájuk járni. de itt is élnek olyan emberek, akik szívesen csinálnának kis élelmiszerboltot, hentesüzletet, stb - normálisan. viszont esélye nincs megélni belőle.


az is igaz, a poszt nem direkte erről szólt.

lumi 2008.05.20. 15:30:14

Szerintem az Aldi iszonyat szar üzletpolitikája ott kezdődött, hogy a reklámújságban kínált termékek 99%-a nem volt kapható az üzletben a megnyitás után 1 nappal. (nem tudom, hogy a megnyitás napján volt e egyáltalán)
Szerintem egy újonnan érkezett cég nem engedheti meg magának, hogy legalább az első pár napban/héten üres pultokkal üzemeljen.

Én személy szerint tuti, hogy többet be nem teszem a lábam egy Aldiba se.
Egyébként ha nem akarok messzire menni, akkor Match vagy Kaisers jöhet szóba, bár drágább. Ha pedig multi, akkor Cora. De a Tescoban is ki lehet fogni elég jó dolgokat.

Ha pedig már CBA-ról van szó: Van itt a II. kerületben egy gyöngyszem. Mikor beléptem, azt hittem, valami időkapun keresztül visszautaztam vagy 25 évet. Sikátorszerű sorok, az áru mintha már évek óta ott rohadna a polcokon, a húspultban tuti, hogy nincsen 10 foknál kevesebb, a választék gyér, de legalább a pénztárosok kedvesek. :-)

ThufirHawat 2008.05.20. 15:39:35

Kuruc az nem vagyok, és eleve hörgőhányást kapok ettől a szótól, és mindattól, amit jelent manapság. Ettől függetlenül az Aldi-ba én sem járok.

btoma 2008.05.20. 15:41:40

Szegény drága megboldogult nagynéném szokta volt mondogatni: nem vagyok olyan gazdag, hogy sz...rt vegyek! S egyre inkább rájövök, milyen igaza volt.
Azt a kevés pénzt, amit itthon a legtöbb ember nagy kínlódva megkeres, talán nem sz...r árura kellene költeni, mert az úgyis kidobásra kerül.

Abból meg aztán főleg elegem van, hogy vásárolj magyar árut + ilyenek! Már elnézését: amiért én gürcölök, azért ugye megvehetem azt minőségi árut, amit szeretnék, nemde?
De hogy ezek az újmagyar cégek mindent olyan mesteri tökéllyel tudnak elb...szni: egy sima Danone joghurtot kinyitni, egy fóliás szalámit feltépni... óriási sikerélmény reggelenként.
Jah, a pékárut + úgy en bloc hagyjuk is.... Ausztriában olyan kiflik, zsemlék, kenyerek vannak, hogy összefut az ember szájában a nyál.... evett valaki itthon normális zsemlét az utóbbi 20 évben kábé?

User1 2008.05.20. 15:46:20

Nem bojkottálni kell, csak nem kell ott vásárolni:)

nemecsek ernő áruló 2008.05.20. 15:50:09

A vicc az egészben, hogy az Aldi a katalógus szerint drágább a legtöbb üzletnél... Szóval itt is a Tesco trükk jön be, hogy olcsónak mondjuk, es megveszik, mert nagy betűvel van kiírva, hogy akció!

seat 2008.05.20. 15:54:12

Btoma,
talán vidéken, régen igen, mármint zsemlét
meg mostanában Párkányban, Szlvákiában....

ha mindenki tudja, milyenek vagyunk stb MIÉRT NEM TESZÜNK ELLENE?
gyűjzsük szelektíven a szemetet és voksoljunk a pénzünkkel normális árura, amennyire lehet

Feca 2008.05.20. 15:59:21

Az a baj, hogy bojkottálni kellene mindent. A lidli és az aldi mellett az összes többi lánc is nulla minőséget ad. Ha magyar boltba megyek ott csak kenyeret és sólettet kapok.

Kolbasz 2008.05.20. 16:00:49

Piac, hentes, pék, kisbolt. Nem feltétlenül szinonímája a csótányosnak. Ha rendszeresen jársz kiépülhet egy bizalmi kapcsolat.

Tényleg alig van az Aldiban magyar áru. Még ami magától értetődő az sem! Az csak tudatos lehet, hogy az (pl.) összes ásványvizet onnan hozzák, azt 49 HUFért árulják. Itt piacot vesznek bizony, mint a Danone, meg az OMW, meg a Lidl.

Én bizony inkább fizetek többet a piacon a néninek a kukacos almájáért, minthogy a multiknak a génmanipulált szaraiért.

És ez az Aldi Mátyásföldön van. Sok nagy autó áll a parkolóban. Én nem vagyok mélymagyar, de például adózom. Meg nem vásárolok akárhol.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.05.20. 16:04:06

Én speciel a budaörsi Aldiban vettem üveges sört is (Ottakinger, azt hiszem.) De nem nyűgözött le túlságosan a bolt...

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.20. 16:06:38

scsipovicsné maszek marikához a kisboltba azért nem megyek mert:

- abban a hipermarketben veszi meg a kólát 249-ért ahová én is járok de ő 349-ért adja.
- fizetéskor rendszeresen át akar baszni ha 5 terméknél többet vásárolok nála.
- benyálazza a papírt amivel a kenyeret csomagolja.

azta 2008.05.20. 16:07:33

"Én bizony inkább fizetek többet a piacon a néninek a kukacos almájáért, minthogy a multiknak a génmanipulált szaraiért."
"evett valaki itthon normális zsemlét az utóbbi 20 évben kábé? "

eejjjj! és azt tudja valaki, hogy a paradicsomnak milyen az íze? mert nagynak nagy : ) vagy inkább : (

Kovácsovics László, mosógépszerelő 2008.05.20. 16:07:36

Történt, hogy Bécsben kétéves emigrációm idején épp a 10. kerületben egy Hoferbe tévedtem, majd mikor végigszlalomoztam a raklapok és a hűtőpultok között (vettem tuti vákuum-csomagolt füstölt tarját) és beálltam a pénztárhoz a sorba, akkor esett le, hogy nincs rajtam se turbán, se kendő, se az a furcsa kurd-sapka, vagy mi, szóval szinte egyedül voltam fejfedő nélkül. A kasszás albán csajokkal együtt, mert ők már bécsben születtek.
Az osztrákok nem járnak ilyen helyre. Mondjuk azok annyira sznobok (főleg echte bécsiek), hogy kétszer körbenéznek az utcán, mielőtt belépnek egy ilyen boltba egy akció miatt.

Kolbasz 2008.05.20. 16:10:46

Vissza kéne hozni a CÉHEKET.

SirTom (törölt) 2008.05.20. 16:17:26

Azt a turbanos alban kivandorolt bagazst,magyar emigranssal a föszerepben osztrak közönseggel.

bambapacák 2008.05.20. 16:28:59

Az internet egy demokratikus média, mindenkinek van joga olyasmikről is írni (hülyeséget), amihez fingja sincs. A visszaváltható üvegek kora a kényelem miatt járt le, mert macera azzal is foglalkozni. Mivel egy teljesen másik (államilag támogatott) vonalon fut a hulladék hasznosítás, a drága, szintén támogatott regionális hulladék lerakók építése, használata, egyszerűen nem lehet összesíteni a két lánc tényleges környezeti terhelését és költségeit. A tisztességes az lenne, ha kötelező lenne a termékek teljes, élethosszig árazása. Ez egy feljövőben lévő tudományág egylőre csak okos cikkek íródnak. Most kapott egy talán fontosabb ~10 éves ideáért, egy kutató a víz napján spec díjat azért, hogy elkezdte kiszámolgatni mennyi víz kell egy termékhez. (a búzától a gépkocsiig) Pedig kézenfekvő a gondolat, a sáskaként fogyasztó emberiség már el tudja szennyezni a levegőt, a vizet, a termőtalajt, miközben mindent kizsarolunk a Földből és visszaöntjük a lábunkhoz a mocskot. Pedig még az 50%-nak sincs villanya, folyóvize, WC-je, papírtörlője, az exponenciálisan terjedő kacatokról ne is beszéljünk. Az unokáink ki fogják nyírni egymást egy pohár tiszta vízért, Mad Max csak egy reális előképe a jövőnek.

Bazsi 2008.05.20. 16:43:30

A visszaváltható cuccok semmivel nem környezetbarátabbak, mivel hurcolni kell a göngyöleget vissza is, és a bolt felé is kevesebb fér a kamionra. a villanykamionok meg relatív ritkán vannak. + a visszaváltható műanyag göngyöleg is elfárad 20-25 töltés után. legyél zöld, csak ne sötétzöld!

DSDF 2008.05.20. 16:52:38

kurucság nélkül is bojkottálhatom az aldit? egyébként a cba és a coop sem jobb semmivel...csak ott mással vannak a gondok

svéd 2008.05.20. 16:54:13

szeged és stockholm között ingázom. itt szegeden nincs aldi, de hódmezővásárhelyen van és mivel bnőm ott él elmesélte első élményét. nem volt pozitív pedig ő valóban nem sznob.
betétdíj? a svédeknél minden 1L-es pet 1Kr, a sörös és üdítősdoboz 0,50Kr, a 2L-es pet 2Kr. az összes betétes. és nincs is sehol elhajigálva. sztem ezt itthon is meg lehetne oldani csak automatákat kellene beszerezni a boltoknak. elég lehangoló amikor kimegyek a tisza partra és az ártér tele van szeméttel, többek között rengeteg palackpostával:)

egyébként én kint is szívesen vásárolok pl Lidl-ben. DE PIACON IS! semmi gáz nincs vele. jók az árak és a választék is. viszont hiányolok is néhány finomságot az itthoni polcokról.
és valóban, itthon furcsa árképzéssel dolgoznak a láncok.

kalap úr · http://bigfilm.extra.hu 2008.05.20. 16:55:24

Szerintem szelektálva kell nézni a termékeket. Van mindenhol jó áru, csak valahol kevesebb. Nincs olyan bolt, amely ne próbálna rád sózni valamilyen gagyit. Sok embert nagyon könnyű manipulálni, van is egy kis remekmű erről, egy tescos "trollyboy" karrierjét írja le, meg ami abban az áruházban zajlik.

kalap úr · http://bigfilm.extra.hu 2008.05.20. 16:58:49

Na a híres hazai üzletlánc. Egy darabig rendszeresen oda jártunk bevásárolni, mert az volt a legközelebb. Hát igen, a lustaság...
Az üzlet alaptreülete hihetetlenül pici volt, és amikor nem nyitottak ki mégegy kasszát, pedig kellett volna, na akkor már magad körül sem tudtál megfordulni.

Tiko 2008.05.20. 17:01:16

Kiszámolták már jópáran, hogy pl. egy új sörösüveg legyártása kevesebb energiát igényel, és kevésbé környezetterhelő, mint a többutas palackok szállítgatása, mosása, válogatása, és valóban jóval nehezebbek egy formapalacknál, és csakugyan nem tartanak örökké. Inkább a szelektív hulladékgyűjtésre kéne több energiát fordítania mindenkinek.

Perillustris 2008.05.20. 17:02:35

"még nekem kell külön fizetni a szatyorért"

INGYEN szatyor nincs.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.20. 17:09:55

vagy ha van akkor az rég bele van nyomva a többi termék árába.
naív vásárló.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.20. 17:28:26

ja és a CBA-ban nem raklapon van az árú!

Girhes macska 2008.05.20. 17:29:36

azta: normális zsemlét sütni szoktam otthon, ha meg nincs otthon liszt, akkor kimegyek a Bosnyákra (jó korán) és veszek rozsos zsemlét 30 Ft/db-ért a péknél. Na, azt kéne mindenkinek megkóstolnia, soha többet nem vennék meg azt a rettenetet, amit manapság zsemlének csúfolnak!

Kisboltok/piacok/hentesek tárgykörben: a kisboltok a környékünkön 1 kivételével kritikán aluliak.
3-4 piacon szoktam rendszeresen megfordulni (Bosnyák, Lehel, Újpest, Öv utca): a zöldségesek permanensen át akarnak b*szni,ritka az olyan, aki nem velem akarja az előttem vásároló néhány ember cechét még egyszer kifizettetni.
A hentesnél szintén rettentően kell figyelnem: még mindig a régi mérlegek vannak (vajh' miért?), tudjátok, a nem digitálisak. Az otthoni digitális mérlegen általában 10-30 dekával kevesebb a hús, mint a hentesnél volt.
Összefoglalva: inkább elmegyek a multihoz, bevásárolok (ja, magam válogatom a zöldséget, gyümölcsöt, próbáld meg ezt egy piacon!) és a minőségért adok pénzt. Multinál is lehet minőségi árukat találni, csak nem biztos, hogy szemmagasságban vannak!
Sajnos nem vagyok olyan gazdag, hogy a piacos néni kukacos bioalmáját vegyem meg puszta hazafiságból. Először termeljenek minőségi terméket (pl. Mórakert!!), aztán majd lesz forgalmuk.

Tiko 2008.05.20. 17:31:03

Ha már ennyire CBA-sodik a téma, a CBA-val nem az a baj, hogy szar, hanem az, hogy talán az ő boltjaik minősége között van a legnagyobb szórás az országban, de erre már rájöttek a nagyfőnökök is ám.

Leonard Zelig 2008.05.20. 17:57:45

Én este járok piacra és megveszem a kukacokat az almás néniktől, és akkor megyek horgászni.

kekec 2008.05.20. 18:34:02

Tök mindegy hogy Rotschild vagy Aldi. A lényeg hogy Bipsi kézben van mind és jót röhögnek rajtunk gojok.

Hofer fan 2008.05.20. 18:45:21

Nem egészen értek egyet az Aldi ellenes emberkékkel. Én Ausztriában szinte mindig ott vásárolok, ahol mindig tisztaság van, udvariasak az eladók az állítólagos gagyi előrecsomagolt hús friss és tiszta és I. osztályú. Az árak igen szolidak, bár azért a tej ott sem 50 cent, mint valaki állítja, hanem 90. Elmentem én is több magyar Aldiba és a nyitás körüli tömeget leszámítva tulajdonképpen minden rendben volt. Sajnos a magyar árak csupán a termékek felénél egyeznek meg az osztrák árakkal, nekem pl. a legfájóbb, hogy az általam igen kedvelt saját márkás (Milfina) joghurt ital és gyümölcs joghurtok ára borzasztóan magas nálunk. A joghurt ital kint 90 cent, itthon 340 Ft. Ez tényleg érthetetlen, hiszen a saját Hofer termék. Talán ha Magyarországon is elérik az osztrák penetrációt, ahol gyakorlatilag az ország bármely részén 30 km-es körzetben van áruház, akkor az árak is hasonlóak lehetnek.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.20. 19:09:35

közelemben van egy kisbolt, és egész nap egymásnak adják a kilincset a vevők, nagy részük autóval jön.
mi lehet a titka? udvarias, tiszta, nem zsúfolt, finom friss péksütemények és nagyszerű tej és tejkészítmények. és még csak nem is drága. lehet így is.

Green21 · http://www.fullstart.hu/szabodezikepek.htm 2008.05.20. 19:14:22

Gyerekek. Mindenki járjon oda vásárolni ahova akar. Én sem értek együtt azokkal az emnberekkel, akiknek mindíg valami ellen lázadozni kell... Akinek tetszik az majd oda jár, akinek nem az meg nem. Üdv: FullStart.hu

zorglub 2008.05.20. 20:08:23

Közismert, hogy a CBA a tulajdonosi szerkezetéből fakadóan a kurucos-magyaros szélsőséges értékrend lelkes propagálója is.

Ez a cikk nem szól másról, mint egy szélsőségesen primitív személyiség igyekezetéről, hogy elvbarátainak üzletet szerezzen - meg arról, hogy az index.hu ezt azzal támogatja meg, hogy kitette a blog-ot a főlapra. Más kérdés, hogy az ember ezen már nem lepődik meg. Ahol az inforádió kint van a címlapon arról tudható, hogy erősen egy meghatározott irányba húz.

Nem fogok meglepődni azon sem, amikor a Magyar Gárdát fogják nekünk ajánlgatni az index.hu részéről, egy olyan blog-olón keresztül, aki leírja majd, hogy mennyire imádja a politikát és hogy mennyire csalódott, mondjuk a Napóleon féle Code Civil-ben - amely egyébként a modernkori polgári társadalom egyik jogi alapkódexe -, és megtudhatjuk azt is, hogy azt mostantól fogva bojkottálni fogja.

Tessék mondani, ha valaki nem szereti, mondjuk Munkácsy festményeit, akkor Munkácsyt bojkottálni kell?!? Aki nincs velem, az ellenem. Náci és kommunista idők szellemisége a címlapon. Csak így tovább!

Robo Spammer 2008.05.20. 20:14:18

A közelünkben a Tétényi úton van egy Reál. A kilincs itt sem sokat pihen, és bár a bolt kissé szűkös, mindig tiszta, kultúrált és az eladók kedvesek, segítőkészek. És ami fő: előttem szeletelik a felvágottat, tehát garantáltan friss, és az előrecsomagolt gagyiknál sokkal finomabb és olcsóbb.
És van még egy nagy előnye: 1 óra helyett 10 perc alatt megjárom, pedig Auchan is van ám a közelben.
Ötletekből sincs hiány: pl. estefelé, mikor már a rendelt pékáru elfogyott, félkész termékeket sütnek ki: így senki sem marad kenyér nélkül, és mégsem megy kárba sok kg feleslegesen rendelt vekni.

A sikeres kisbolt titka: ötletesség, tisztaság, választék, kedvesség (+jó elhelyezkedés, hosszú nyitvatartás, megbízhatóság).

HobbiFutó 2008.05.20. 20:46:30

Nem vagyok rendszeres látogató dajcsban, most viszont kint voltam 2 hétig, s vendéglátómmal elmentünk bevásásrolni. Kb ugyanazt vette meg, amit én szoktam és átszámolva olyan 500 ftal fizetett kevesebbet, mint én szoktam itthon. Ha jól emléxem, egy "netto markt" nevű, aldilidlipenny klónban voltunk. És a noname termékek mellett ott voltak a megszkokott márkák is, mindenből.

zuzaporkolt 2008.05.20. 23:02:20

Tanulságos látni, hogy az egy paraméteres (érstd piac mérete) globális szisztéma kitermeli a maga hívő zombijait is - lásd zorglub. Vagy másképpen, ahogy nagyapám összefoglalta, "amíg szar van addig légy is van".

doni 2008.05.25. 19:04:10

hehe, neked való a CBA és társaik. Ne is menj Aldiba barátom :D

röfike 2008.05.25. 20:07:48

Appám, vettem egy pillés ásványvizet és a szénsav kioldhatta a hártyavékony szar minőségű műanyagpalackot az íze után itélve. Igaz csak 24 ft/l volt az ára, de akkor is.

Paradicsomot meg hiába ültetett nagymuter, az már bizony tré ízű génfertőzött palánta volt.

Dj. Tënx · http://www.djtenx.mlap.hu 2008.08.07. 20:27:39

Hát, a leírás tökéletesen igaz! Ez egy nagyon szar hely! És hogy tönkretegyék a magyarokat, Kaposváron már a harmadik Lidl épül, közvetlen az egyéves Praktiker mellett balra! És szerintem is az Aldi ugyanolyan szar, mint a Lidl! Mind a kettő valami német cég, és nagyon gáz áruik vannak! Olyan márkákat találunk mindkettőben, amiket magyar ember még soha nem is hallott, de ők szuper minőségnek nevezik! Ez kész röhej! Szerintetek nem jobb inkább a Tesco-ban vásárolni, mint ebben a két szarban??? Mert én inkább a Tesco-nak adom a pénzem!!! ennyi!

pixa 2008.09.06. 14:21:09

ha már környezetvédelem;

Dublinban, a tescoban, a kis szatyrokért (amit nálunk százával dobálnak a vásárlók után ingyér) darabja 50ft körül alakul. DARABJA! Persze ott sem veszi senki, csak aki tényleg otthonhagyott mindenféle szatyrot, mindenki a zsebéből cibálja elő a szatyrokat. A környezetvédelmi díjak miatt kell hogy ennyiért adják, megjegyztem, sikerrel jártak. Nálunk is ezt kéne.

Mondanom sem kell, hogy az ír tescoban, lidlben, stb. a JÓ termékeket kapja meg az ember, még a gazdaságos kivitelben is, itthon a szemetet. De ez jellemző amúgy M.o.-ra, hogy nálunk olcsón csak szart kapni. De olyan szinten vannak különbségek, hogy az itthoni Twinnings zöld tea, és a kinti, (zsír ugyanabban a dobozban!) Twinnings tea ég és föld az íze, nem vicc! Mintha baromira nem ugyanazt cosmagolnák
süti beállítások módosítása