Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) budapest (3) Budapest (1) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japán (7) japan (5) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) könyv (9) konyv (1) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orbán viktor (2) orban viktor (1) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergőképek (1) pergokepek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazás (1) utazas (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Eltűnt Bartók

2009.12.14. 20:47 Kolbasz

Karácsonykor illik ajándékot adni. Én már csak kulturális termékekkel dolgozom, meg külföldre az ember mit is küldjön? Jött az ötlet, Bartók! Egyetemes is, magyar is, ismerik is meg nem is, tehát optimális. Vasárnap van, de ezüst, hát veszem a bérletem és fölpattanok a HÉV-re. Nem hívom fel egyik szakértő barátomat sem, meghagyom magamnak a válogatás örömét. Elkerülve a bevásárlás templomait irány a belváros. Andrássy út, nagykörút, séta, nézelődés, támogassuk a kis boltokat. Pár sikertelen próbálkozás után belátom, hogy kénytelen leszek valamely plázát útba ejteni.

 
Az Árkádban landolok. Behaladok a Media Marktba, ahol számtalan klasszikus CD tenyészik, van itt számos Beethoven, Vivaldi, Bach, csak éppen Bartók nincs. Sebaj, áthaladok a Libribe, ott is van zene részleg. Nézek, lapozok, kezd melegem lenni, de semmi. Lehet, hogy én vagyok csak béna? Találok egy fiatal jelmezes hölgyet, megkérdezem tőle, hogy hol találom a Bartókokat. Megrémül, aztán ő is átnézi a polcokat, de nincs kapás. Kérdőn nézek rá, erre a számítógépéhez halad, beüti a keresőbe, és végre talál egy darabot! Visszamegyünk a tárlókhoz, és együtt keressünk tovább. Most már ő is izgul, bár inkább a leltár miatt. Leveszem a kabátom, dolgozunk, mögénézünk, de semmi. Tántoríthatatlanságomat látva, végül a raktárként funkcionáló titkos fiókokat is átböngészi, és a nagy munka hirtelen eredményre vezet. Megvan! Neves külhoni kiadó, biztos remek előadókkal. Jobban örültem volna mondjuk a Szonáta két zongorára és ütőhangszerekre című darabnak.  Persze valami magyar előadásban, mert a Molnár Tamás még Berlinben azt mondta, hogy a Kárpát-medencéből származók interpretálják a legjobban Bartókot, de beláttam ez nem a válogatás ideje. Megvásároltam a tárgyat és sietve távoztam. Kint rágyújtottam és azon kezdtem el gondolkodni, hogy vajon miért nincs az összes Bartók mű a boltokban legalább három feldolgozásban? Tudom, hogy az örökösök ostobák, a zenész társadalmat meg belviszályok sújtják, de ennyire? Ha idejön egy külföldi műértő, akkor mit gondolhat rólunk? Ilyen gazdagok vagyunk?
Ez összefügg azzal, hogy még az ezresről is levették az arcát?
 

71 komment

Címkék: bartók kultúra magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr841598308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.12.14. 21:33:36

Bartók Krisztián vagy Bartók Eszter zenét kerestél?
Béla? Olyan nincs. Egyébként is, hogy hívhatnak valakit Bélának?!. Vivaldi 4 évszak? Lejárt lemez, újat kell írni a klímaváltozás miatt.

Rá Dios 2009.12.14. 21:40:16

Bartók nem tűnt el, nem jobban mint mások, hisz itthon a lehetséges hallgatók előtt a kisszámú koncertjáró törzsközösségen túl senki sem ismert eléggé, mondhatnám tehát, hogy mindenki eltűnt.:-)

Amúgy pedig olvasni olvasunk? dehogy.

Ps: Az örökösök tényleg osztobák. különben Mészáros Márta megcsinálhatta volna Pekingben (bizony ott!) a csodálatos Mandarint.... És a túlhajtott szerzői jog sem OK. No mindegyí . Ez már hosszú.

zetorov 2009.12.14. 22:06:25

Én is megfigyeltem, hogy a lakóhelyemen több év alatt szépen, lassan összezsugorodott a Media Markt komolyzenei kínálta. Bartókból sohasem volt sok lemez, így az ő esetében a zsugorodás egyben megszűnést jelent.

Tanulság?
Nem ott kell venni, hanem a neten kell rendelni (van választék), esetleg illegálisan letölteni.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.12.14. 22:12:14

Tavalyelőtti am. sikerfilmet nem kapod meg a boltban, nemhogy Bartókot.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.12.14. 22:17:42

Barátaim, ebben az egészben az a szörnyű, hogy éppen készül 180 millióért az új Bartók összkiadás. Elég sok megjelent már a sorozat darabjaiból, díjat is kaptak az eddigi korongok. És nem lehet megvásárolni! A régi, 30 éveset sem. Nekem losslessben megvan, egy ecuadori kollegától sikerült letölteni.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.12.14. 22:22:01

Szia, Kommentelők!

Ez bizony tényleg felháborító! Még szerencse, hogy mikor én a Protonok tánca c. opust kerestem, az eladó -- kis keresgélés után -- átnyújtotta nekem a releváns Illés-sugárlemezt!

Jó szelet!
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának V. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon (ANÁ)

sackómackó 2009.12.14. 22:29:39

Hát Bartókot nem az MM-ben vásárol az ember. Nézz körül itt,

www.cdbt.hu/index.html?wtd=search&page=1&oix=752551

120db különböző Bartók lemezt találsz.

Tudod, cípőt a cipőboltból:-)

proton1701 2009.12.14. 22:30:35

@HalivudEstevez:Ha ekkora paraszt vagy legalább ne írj le semmit te looser. Nézd az rtl klubot az a neked való szint...

tölgyes 2009.12.14. 22:35:56

Mert nekünk annyira fontos a nemzeti kultúránk... Én már régóta mérgelődök amiatt, hogy nem lehet folymatosan kapni Liszt, Erkel, Bartók Kodály teljes életművét és a többi nagy legjobb válogatásait...De kinek fontos ez???Sokan már ezt is nacionalizmusnak gondolják..:::)))

sackómackó 2009.12.14. 22:41:01

@tölgyes: A jelenleg kapható 181db Liszt Ferec, 120db Bartók és 41db Kodály kiadvány meghallgattad már?

2009.12.14. 22:48:24

ha a posztoló esetleg ligetit vagy kurtágot akart volna venni, akkor szerintem még meg is kérdezték volna, hogy hogy kell azokat betűzni...

Fat Jew Biatch 2009.12.14. 23:01:17

Bartók Bélával nekem az a legnagyobb bajom, hogy neve (egyebek közt) olyan baljóslatú anagammákat rejt, mint abbé kartól (épp kartól?!), babkaró lét (huh!), térlakó bab (??), babért lakó (és mér épp babért??), lakbér tóba (pont tóba!!), és béta rablók (ami önmagáért beszél). Esetleg bab két lóra, vagy BÉT-lakó rab, satöbbi.

Ennél kevesebbért is tűnt már el valaki a polcokról - és hadd ne mutogassak.

Ami meg Kurtágot illeti - el Kurtág, el Kurtág, de bér kell dáthásan is politizálni?

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2009.12.14. 23:55:14

Ha már az árkádban voltál át kellett volna sétálni a sugárba és ott az egyre zsugorodó hungaroton boltban talán még van.
Ja és EMI Classic lemezt hipermarketben, media üzletben keresni botorság. Az túl drága lenne a tatának, akinek vagy valami 190 forintos mikrofonos koncertfelvétel, vagy a 100 forintért 3 pár cérnazokni az ajándék.

cooledit 2009.12.15. 00:03:37

Ez tényleg nagy kár! Csak azt nem tudom, hogy a sznobokon kívül ki meri ezt az embert zeneszerzőnek nevezni? Hallgathatatlan, élvezhetetlen... A múlt rendszer szocreál énektanárai erőltették bartók bécit, a fából kib.szott királyfival meg a többi hülyeségével együtt. Nem merném és nem is lehet, a többi valóban nagy zeneszerzővel - akik valóban vele ellentétben komolyzenét és operát kreáltak - egy lapon említeni. Ismerje már el valaki végre, hogy ezt max. a vájt fülű sznobok képesek meghallgatni. - Élvezni, már nem hinném.
Az a pár énekkari műve, ami hallgatható, az egyrészt nem ok a körülötte kialakult áll imázsnak, más részt annyira meg nem is számottevő.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.12.15. 00:11:42

Azert hozzatartozik a teljes igazszaghoz, hogy BArtok zeneje lenyegesen nehezebben ertheto mint pl. Kodalye. En nem is ertem. Igy aztan nem hallgatom. Es hol van meg Liszttol...

Fedup Sári 2009.12.15. 00:18:08

Cooledit, melyik pár énekkari művére gondolsz, légy szíves, oszd meg velünk.

Fat Jew Biatch 2009.12.15. 00:23:42

@cooledit: jabazmeg, a fából faragott mandarin. Én is kurvára nem értem, hogy... hogy meri magát egyáltalán embernek nevezni, aki már attól, hogy meghallja hogy Bartók, nem kapcsolja ki a gépét és rúg kétszázat a wertheimszekrénybe.
Én bazmeg csak elolvastam a címet az indexcímlapon, már mentem is le, ültem fél órát az infraszaunában, letekertem kétszer húsz kilométert, kiszámoltam a pí-t hatszáz tizedesig, és lejátszottam jobb kézzel és bal lábbal a Wohltemperiertes Klavier első hat prelúdiumát oda-vissza, (és aztán nagybőgőn is a fogaimmal) úgy felindultam.
És még most is remeg az ajkam jobb oldala, és megereszkedett a bal herém.

reader613 2009.12.15. 00:24:37

Baaartók bazmeg...

na jó, azért a Kéxakállú meg a Mandarin elég komoly darabok.... meg a Concerto... meg a bolgár táncok... meg a népzenei gyűjtések... meg még sokminden...

de amikor 8 éves fejjel kötelező volt játszani a kromatikus invenciókat a Mikrokozmoszból, hát az valami kész agyhalál, csoda, hogy egyáltalán valaki folytatja a zenei tanulmányait azután. Baszki, kirakom a szintit a jégesőbe bemikrofonozva, állítom értelmesebb darabok születnek...

banyanyanya 2009.12.15. 00:25:46

A múltkor én is nagyon elszomorodtam, amikor a Bricostore-ban nem tudtam bugyit venni. Legközelebb inkább a bugyiboltba megyek.

banyanyanya 2009.12.15. 00:28:31

Bocsánat de tényleg lúzer poszt, hiszen ELVILEG a blogtulajdonosok tisztában vannak (ismétlem ELVILEG) a magyar zenei élettel, cd vásárlási lehetőséggel stb. Tehát, ha Bartók-cdtkellvennem-ről a MediaMArkt jut eszükbe.... akkor csak magára vessen az illető Bartókkereső.

zetorov 2009.12.15. 00:29:34

Egy@Môžeš mi pomôct'?:
@reader613:

Egyszerűen korlátoltak vagytok még Bartókhoz. Hallgatni kell, sokat, figyelmesen, és akkor kiderül -számotokra is-, mekkora géniusz volt.

reader613 2009.12.15. 00:32:42

@zetorov: aha, ez a standard duma a rossz zeneszerzők szakszervezetéből.

Lásd még - "minden nő elég jó, ha eleget ittál".

banyanyanya 2009.12.15. 00:33:57

Na és a Bartókot fikázó kommentelőkről ne is beszéljünk. Őket lehet h elküldeném a Bricostoreba bugyit venni.

cooledit 2009.12.15. 00:34:54

Kedves Zetorov!

Akkor hallgasd sokat! Te! Szerintem nem korlátoltságról, hanem előbbi véleményemet fenntartva sznobságról van szó! Az ember azért hallgat először is zenét, mert tetszik neki, élvezi és mert fülbemászóak a dallamok, harmóniák.
Nem azért, hogy valami meghasonult ember próbálkozásait ellemezgese.

zetorov 2009.12.15. 00:35:36

@reader613:

Jól van, te tudod, ne tágítsd a füled, ha nem akarod, csak dagonyázz továbbra is a hármashangzat-mocsárban.

cooledit 2009.12.15. 00:38:01

Értsd meg! Nem a hármas hangzatról beszélek, hanem arról, hogy a zenét élvezetből, valamilyen lelki állapotunk kielégítése céljából hallgatjuk. Ami disszonáns az egész egyszerűen nem élvezhető.

zetorov 2009.12.15. 00:38:32

@cooledit:

Műveltebb zenehallgatók élvezik a ritmus, harmónia, dinamika, textúra, egyszóval a formai megoldások finomságait.

zetorov 2009.12.15. 00:39:48

@cooledit:

Nem élvezhető - neked. NEKED.

cooledit 2009.12.15. 00:41:35

Ez így van! De erre születtek és éltek, alkottak valóban nagy, és nagyon tehetséges zeneszerzők, akik műveiben a ritmus, dinamika, textúra és harmónia valóban élvezhető. Érzelmeket megindító, vagy éppen nyugtató hatású.
Nem jobb ilyen zenét hallgatni?

Fat Jew Biatch 2009.12.15. 00:49:07

@zetorov: na erre ráhibáztál, mert én olyan korlátolt vagyok, hogy még ma is minden Philip Glass albumtól újat várok.
De az semmi, a múltkor egy haverom meg akarta kérdezni, hogy ismerem-e Stockhausentől a Licht ciklust, de mikor "stock"-ig ért úgy kiakadtam, hogy huszat kellett a fejemre nyomni a nagy samukalapáccsal (szinkópálva) hogy eljussunk hausenig. Mondjuk ez úgy márciusban volt szóval épp padlót fogtak a részvényeim. Úgyhogy valahol érthető, nem?

cooledit 2009.12.15. 00:53:32

@Môžeš mi pomôct'?:

Mellesleg Philip Glass tényleg jó... :-)

zetorov 2009.12.15. 00:59:00

Glasst zenéje olyan, mint kóros sejtburjánzás.

zetorov 2009.12.15. 00:59:47

Glass zenéje olyan, mint a kóros sejtburjánzás.

Fat Jew Biatch 2009.12.15. 01:11:34

@cooledit: @zetorov: Glass zenéje olyan amilyennek egy alapvetően szakmán kívüli kultúrsznob célközönség igényeihez mért komplexitású erősen homofónikus langyos és kiszámíthtó avantpopnak lennie kell. Én nem szeretem, mert sok időt fecöltem az ellenpontba és szeretem a szépen kiírt középszólamokat, de ez ízlés dolga. A semmit ő hangszereli meg a legnagyvonalúbban, ez tény.

cooledit 2009.12.15. 01:16:08

@Môžeš mi pomôct'?:

Mit gondolsz miért írtam ...-ot és mosoly jelet?

Fat Jew Biatch 2009.12.15. 01:52:54

@cooledit: mert... téged is fejbevágtak "stock" után a samukalapáccsal, és eljutottál hausenig te is. Vagy ahogy Buzz Lightyear mondja: a végtelenbe, és tovább! :)

cooledit 2009.12.15. 02:03:06

@Môžeš mi pomôct'?:

Ja nekem is szinkópát ütöttek a fejemen és trilláztak a fürtjeimen, no és eljutottam hausenig. :-)

levee 2009.12.15. 02:03:37

Boltban valóban nem kapod meg, és ez szomorú.

De a 29CD-s összkiadás itt-ott netes áruházakban kapható, illetve darabonként külön is, a Ferencsik-féle klasszikus változatok, nekem azok még bakeliten is megvannak.

hazaiporta.hu/ - itt lehet keresgélni :)

Zelefánt 2009.12.15. 06:33:43

Andrássy út,-Liszt Ferenc tér sarka, vagy a Rózsavölgyi, ha még megvan.
Megateszkóban mit vársz?

Odin88 2009.12.15. 07:09:12

Szomorú, hogy Bartók műveket sem lehet kapni, de nem ő az egyetlen, én például Wagnert kerestem évekig, de csak pár válogatást találtam, többnyire nyitányokat.

Rá Dios 2009.12.15. 07:19:06

@cooledit:
Olvastalak és vártam, mikor jön a csattanó, amelyben visszavonod, megfordítod a sok égbekiáltó szamárságot, amit mondasz.
Nem jött.

Rá Dios 2009.12.15. 07:20:34

www.bookline.hu, www.amazon.com, www.amazon.de, www.jpc.de,..de nem is sorolom. Minden, mindenütt, legjobb napi áron hozzáférhető, vám- és problémaentesen meghozatható.

veny 2009.12.15. 07:23:37

Bartók sose volt annyira populáris, hogy egy MM vagy egy Libri érdemben foglalkozzon vele. Mondjuk ennek ellenére elő szokott fordulni pár ez-az, de eléggé esetleges. Vegyük észre, hogy általában Bartókot ritkán fogsz keresni, konkrét darabot, netán konkrét előadásban vadászni meg aztán tényleg nem a nevezett boltokba való sport.

Cipőt a cipőboltból, ugyebár, szóval zenét se a sarki fűszerestől. Akinek a plázázós stíl kell, annak ott a Nyugatinál az Alexandra, a többieknek meg a rendes lemezboltok.

veny 2009.12.15. 07:30:51

@turorudi: "Barátaim, ebben az egészben az a szörnyű, hogy éppen készül 180 millióért az új Bartók összkiadás. Elég sok megjelent már a sorozat darabjaiból, díjat is kaptak az eddigi korongok. És nem lehet megvásárolni!"

De, lehet. Csak ki kell dugd az orrod abból a kibaszott plázából.

"Nekem losslessben megvan, egy ecuadori kollegától sikerült letölteni"

Tán épp ezért van kakiban a kiadás, nem dereng?

SzocsO 2009.12.15. 07:34:08

@cooledit: ne haragudj, sosem szoktam direktben vagdalkozni kommentekben, de most megteszem. Bartók géniusz, Bachhal egyenlő nagyság, és igen, te vagy a süket, szánalmas alak - sovány vigasz, hogy nem vagy egyedül - akinek a zenei műveltsége és érzéke = 0. Többet nem is írok, mert végülis tökmindegy, de szerencsére nem a hozzád hasonlók mondják meg a frankót zeneügyben.

veny 2009.12.15. 07:38:00

@tölgyes: "Mert nekünk annyira fontos a nemzeti kultúránk..."

Marhára nem ezen múlik. Próbálj meg párizsi butaboltokban, mondjuk a FNAC-ban francia zenét venni, oszt csodálkozz.

Mi a büdös tengizi szivárgásért kell minden hülyeségért egyből a komplett nemzetet gyalázni?

"régóta mérgelődök amiatt, hogy nem lehet folymatosan kapni Liszt, Erkel, Bartók Kodály teljes életművét és a többi nagy legjobb válogatásait"

Egészen pontosan mit nem találsz?
Nagyon szégyellném magam, ha nem tudnám megszerezni pár napon belül...

veny 2009.12.15. 07:44:18

@zetorov: "Egyszerűen korlátoltak vagytok még Bartókhoz."

Ez így pont akkora butaság, mint azt írni, hogy úgy szar, ahogy van. Hadd legyen már olyan ember, aki simán csak nem szereti, mert csak...

Jedlik 2009.12.15. 08:34:45

Ha sokat hallgatok Bartókot megszeretem?

Nem ezen az elven nyomják le a gagyi slágereket a torkunkon, hogy éjjel nappal mindenhonnan szól, aztán majd megszeretem?

Csak kérdezem.

Amúgy a posztoló meg miért kéri számon egy vevőkből élő cégen, hogy olyan árut tartsanak, amit nem vesznek? A Media Markt nem múzeum, tudod, ez az a bolt, ahova nem hülyék járnak vásárolni.
Komolyzenék populáris részét talán megéri tartani, mert Négy évszakot mindeni érti, de Bartók még az undergroundban is underground, mi az értelmezhetőséget illeti.

2009.12.15. 08:41:59

cooledit-tel értek egyet. Nagy ember volt Bartók, de a zenéje hallgathatalan. Éppolyan, mint a könnyűzenében a grunge, alternatív foshalmazok (+Marilyn Manson). A zene a zenéről szóljon, ne a "kakofóniáról". Beethoven, Vivaldi, Bach - ők az igazi komolyzene (+Mozart).

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.15. 08:58:01

Azért meg kell nézni, mi az ami kapható. Beethoventől nyilván az 5 meg a 9, esetleg '56-lövéseseknek az Egmont, Bach-tól a d-moll toccata és fúga, esetleg a Máté- és a János-passió, Vivalditól a Négy évszak. Ezek zenei közhelyek, klasszikus popzenék. Ma ezek lennének a nem tudom ki a sláger ma. De ha mondjuk Beethoven késői vonósnégyeseiből, vagy mondjuk a nyolcadik szimfóniából nem a sztenderd Karajanos, hanem a finomabb, és modernebb Harnoncourtosat keresnél, akkor tuti nem találnál már semmit, Vivalditól a Farnace-t is hiába keresnéd a plázában. Komoly zenét komolyzeneboltból veszünk, mondjuk a Rottenbiller utcából, vagy a Rózsavölgyitől. Ott van Bartók is. A ma is kakofóniázó zeneileg művelteknek pedig: " Hangzavar? Az! Ha nektek az, ami nekünk vigasz." (Illyés-Bartók)

Kolbasz 2009.12.15. 09:15:08

Most mindegy, hogy ki szereti Bartókot, meg ki hallgatja. Meg azt is tudom, hogy ha utána megyek, akkor lehet szerezni, neten, akárhol. De nekem egy napom volt rá, csomagot fel kellett adni, és azt hittem, ez egyszerű feladat.
Ettöl függetlenül tök gáz, hogy nincs mindenhol. Lengyelországban az EMPIK-ben külön részleg van a lengyel zenének, filmnek, és minden ki van adva!
Ha egy külföldi itt sétálgat és akar venni egy magyar Bartókot, vagy egy Jnacsó filmet sok felirattal akkor mi van?

Kolbasz 2009.12.15. 09:32:32

@Zelefánt: Ez a bolt zárva volt. A multik kipusztítják a kicsiket.

veny 2009.12.15. 09:44:07

@Kolbasz: Mondtam már: ilyen esetekre a Nyugatinál az Alexandra elég jó, kb. az egyetlen klasszikpláza.
A Müpa lemezboltja is kézenfekvő....

veny 2009.12.15. 09:47:31

@efes: Még csak az sem igaz, hogy következetesen a zenei közhelyeket tartanák. Vettem én már Kurtágot Saturnban, de pattant le róluk az öcsém, Eroicát keresve.

Szóval a kulcsszó az esetlegesség. Lesz x db lemez, az fix, de hogy mi...

veny 2009.12.15. 09:49:20

@Selkath: Csupa 200 éves meg még régebbi cuccot emlegetsz, ez azért konzervativizmusnak is extrém...

konczpetya 2009.12.15. 10:34:11

@sackómackó: Igazad van, de kobász arról i szólt, joggal,hogy ugyan má, ha e yg turista betéved valami helyre ahol CD-t árulnak ott nem igen talál Bartókot.

Mr_Orange · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/355-bmw 2009.12.15. 10:41:08

hát ehhez csak gratulálni tudok... ki kéne szórni a szok szutyok mulatós hányadékot és lecserélni bartókra és klasszikusokra. kis népnevelés nem ártana.

veny 2009.12.15. 10:41:42

@Peso: Hova téved be a turista, az a kérdés. Egyből a Nemzeti Múzeummal szemben ott a Kodály zeneműbolt, ott még LP-n is meglesz az összes Bartók...

veny 2009.12.15. 10:44:01

@Mr_Orange: A nép meg letöltené ugyanúgy a mulatóst meg mittudomént empéakárhányban, merazjó.
Mer' a nép az már csak olyan, hogy baromira utálja, ha erőszakkal nevelni akarják.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.15. 11:39:30

@veny: Kurtág a Saturnban? Juj, az már annyira perverz, hogy izgi... Főleg, ha kipróbálásra be is lehetne tenni csutkahangerőn a legdurvább 7.1-es cuccba...:D

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.15. 11:40:41

@veny: Én speciel komolyzenét töltök empéakárhányban. Van már vagy 300 GB.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.15. 11:41:40

@efes: Meg jazzt, abból több is van. Az mp3 egy digitális hangformátum, nem pedig esztétikai kategória.

Kolbasz 2009.12.15. 12:11:24

Azért csak nemzeti büszkeségből is kéne Bartóknak mindenhol a kirakatban lenni. A Neumann János, a Rubik Ernő mellett ő a legismertebb magyar, meg zseni. Van róla szobor, meg út, meg emlékház, meg akármi, csak macerás hozzáférni.

hungi 2009.12.15. 14:52:21

@Kolbasz:
Mélyen egyetértek azzal, hogy általában magyar zenének, s azon belül Bartóknak minden lemezboltban kaphatónak kellene lennie. De a gyerekkori tűz-víz játék szóhasználatával "nagyon meleg" volt már az Árkádban. Ugyanis 100 méterre onnan a Sugárban a Hungaroton szaküzlete rakva van a hazai kiadó és külföldiek Bartók-felvételeivel - miként sok más magyar zenével is.

zetorov 2009.12.15. 15:47:57

Kedves Kolbasz!

Egy utolsó megjegyzés: a Bartók zv-eket Kocsissal (Philips) hallgasd inkább. Az a referencia. Érdemes még Pollinival is megpróbálni az első kettőt (DG).

blueM 2009.12.15. 22:11:34

A Concerto hanglemezboltot (Dob u.) érdemes meglátogatni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.12.17. 16:46:55

2 dolog:

1. A hanglemezpiac alapvetően átalakult. Ma már csak azok vesznek hanglemezt (hanghordozót), akiket valamilyen erős érzelmi motiváció indít erre: gyűjtőszenvedély, egy-egy kiadványhoz való ragaszkodás vagy audiofilek. Esetleg sznobság, de ezt most hagyjuk:-)

Éppen ezért:

2. Internetes zenei könyvtárakat kellene létrehozni, ahol az érdeklődők meghallgathatják, ahonnét letölthetik az őket érdeklő muzsikákat. Ahhoz, hogy megismerjen valaki egy szerzőt, egy előadót, ahhoz az mp3-minőségű hang éppen elég. Ha "rajongóvá" válik, s ha módja van rá, előbb-utóbb úgyis megszerzi hanghordozón (lp-n, cd-n) is kedves zenéit.

Ez pedig állami feladat volna!!!

A nemzeti klasszikusok művei, a kortárs zeneszerzők új munkái, neves hazai művészek legsikerültebb előadásai már rég fönn kellene hogy legyenek a Világhálón. Bőséges ismeretterjesztő, népszerűsítő anyaggal kiegészítve. Akkor talán nem olvashatnánk kommentekben sem ekkora zöldségeket Bartókról:-)

Érdekes, hogy nálunk ez nem evidencia:-( Létezett a Digitális Irodalmi Akadémia. Rengetek pénzt pakoltak bele, jól működött, nagyon látogatott volt és azt is szétbaszták:-( Ugyan, mennyi állami pénzt lophattak el az irodalmiakademia.hu átalakítása során, hogy végül használhatatlanná tegyék???!!!

Bartók rulez!:-)

ü
bbjnick
süti beállítások módosítása