Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) budapest (3) Budapest (1) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japan (5) japán (7) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) konyv (1) könyv (9) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orban viktor (1) orbán viktor (2) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergőképek (1) pergokepek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazas (1) utazás (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Polanski: miért épp most?

2009.09.30. 12:54 turorudi

Tényleg nagyon hülye a helyzet, de csak innen, Európából nézve. Ugyanis itt elképzelhetetlen ez a bulldog mentalitás, hogy valakinek 31 évig a nyomában csaholnak és végül elfogják; Amerika viszont ilyen. Hogy Roman Polanskit most elkapták, egy hosszú-hosszú kergetőzés végére tesz pontot, de érdemes mögé nézni annak is, hogy vajon miért éppen most sikerült a nyomára bukkanni.

Ehhez csak az USA és Svájc aktuális kapcsolatát kell megnézni, és hamar látni fogjuk, hogy a két ország diplomáciai párbeszédét egész nyáron a Svájcba menekített dollár milliárdok uralták. Állítólag 18 milliárd dollárnyi adózatlan jövedelemről van szó, amelyet a legnagyobb svájci bankban, az UBS-ben helyeztek el gazdag, ám adózni nem kívánó amerikaiak. A híres svájci banktitokra apelláltak az adóelkerülők, csakhogy Amerika ügyesen törte fel – a többek között – a háborúban ellopott zsidó vagyonhoz és más mocskos üzelmekhez asszisztáló „svájci retesz”-t. Részletek nem ismertek, de TÉNY, hogy az Egyesült Államok és Svájc megállapodást kötött, amelynek értelmében több ezer olyan amerikai nevét adják ki Washingtonnak, akik titkos svájci számlákon rejtették el vagyonukat az amerikai adóhatóság elől.

Hogy a külvilág felé ne tűnjön egyik napról a másik napra megtörténtnek a banktitok intézményének feladása, az USA kegyet gyakorolt és engedményeket tett Svájcnak ahhoz, hogy fokozatosan számolhassa fel az ország gazdagságának forrását és ne hirtelen vigyék el a bankokból pénzeiket azok, akik rejtegetési céllal tartották eddig ott. Az engedménynek azonban ára van, és az USA az engedményekért cserébe Roman Polanskit kérte, aki így lett egy komoly nemzetközi viszály és egy tarthatatlan történelmi szokásjog felszámolásának záloga.

83 komment · 3 trackback

Címkék: bank diplomácia polanski

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr521417893

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Előítélet 2009.10.05. 12:28:58

A hétvégén volt bőven időm, hogy elmenjek moziba és megnézzem a District 9 nevű amerikai filmet. A film maga (szerintem) pocsék volt, nagyon untam, de a tartalma és mondanivalója igencsak elgondolkoztatott. A poén nem akarom ellőni, röviden, ami a beje...

Trackback: Erről viszont lemaradtam 2009.09.30. 18:20:47

Őrizetbe vették a svájci rendőrök Roman Polanskit A Franciaországban élő, lengyel származású színész, film- és színházi rendező, forgatókönyvíró a zürichi filmfesztiválra utazott Svájcba, hogy átvegye az életművéért járó díjat vasárnap

Trackback: 2009.09.30. 17:03:41

A Tudózsidó hírolvasója

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exilis 2009.09.30. 16:34:51

Ne haragudj, de ez az egyik legnevettségesebb összeesküvés elmélet amit valaha hallottam :DDD

Ja, és első :)

exilis 2009.09.30. 16:40:50

Polanski a kutyát sem érdekli gazdasági szinten. A serpenyő két oldala nemhogy egy súlyban nincs, de még a mértékegységük is más :)

Pedig a cím alapján valami velős cikkre számítottam, ami a zsidó világelit és Izrael renoméjának gyengülésével hozza összefüggésbe.

Dogdog 2009.09.30. 16:45:56

@totorohun: Látszik hogy te nem ismered az amerikaiakat, szerintem a buldog igazán az ő jelképüknek kellene lennie és nem az angoloknak!

Lord_Cica (törölt) 2009.09.30. 16:46:23

Már várom a csődbe ment svájciakat jelentkezi takarításra.

Szalacsi_Dezső 2009.09.30. 16:46:43

Pedig gyerekek de!
Biztos, hogy ilyesmi van a háttérben. Én is erre jutottam, tök magamtól, pedig sose voltam nagy konspirátor.

Dallas 2009.09.30. 16:48:52

Valahol igaza van a cikk írójának, ha nem is ennyire direkt módon. Az biztos, h a 2 dolog összefügg. Egyébként meg maximálisan egyet értek az amerikai törvénykezéssel ebből a szempontból. Aki 13 éves gyereket dug meg, annak 20 év gondolkozási idő. Ennyi. Mindegy, h ki az elkövető. Azt a kultúrát ahol ez megengedett azt meg nem sorolom a kultúrák közé.

OrulunkVincent? · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/marketing-es-reklamugyintezo.php 2009.09.30. 16:50:24

hát ez tényleg egy vicc... miért érné meg nekik az, hogy lecsukhatják ezt a nyomorultat és cserébe elengednek pár milliárdot? na ne már...

orient 2009.09.30. 16:52:10

Lehetett olvasni sok amcsi ide menekíti a pénzét hozzánk mert sok magyar banknak nincs adatszolgáltatási kötelezettsége az USA felé. Már érzem is hogy belendült a magyar gazdaság :))

2009.09.30. 16:58:19

Hát ahogy gyakran felhozzák: Al Caponét is adócsalásért kapták el. Szarom én le, ha papíron gyorshajtásért ül 15 évig, csak üljön.

heliox 2009.09.30. 17:09:55

@Dallas: 35 éve történt. Te mit csináltál 35 éve? Megtennéd most is?

Az amerikai büntetés célja a bosszú.

Az európai büntetés célja, hogy elvegye a kedved a bűntől, és ezzel megelőzze az ismételt bűnelkövetést. Az egyén szintjén, és részben a társadalom szintjén, elrettentéssel.

Emiatt van max 20 év elévülés még gyilkosság esetén is. (Kivéve a háborús bűnöket.)

Az európai erkölcs szerint Polanski már nem büntetendő.

Az amerikai kultúra meg oda vezetett, hogy brutálisan irtották ki a terhes feleségét. Ezt hogyan nevezzem?

Nomante 2.0 2009.09.30. 17:14:33

rács mögött a helye, azt csá.

moshi (törölt) 2009.09.30. 17:19:35

erre olyannyira gondolt már sokmindenki, hogy még a tévéhíradó is bemondta két napja.

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.09.30. 17:31:13

Azt hiszem a kérdés ezek után is fenn áll...

mikipeti 2009.09.30. 17:31:56

USA: Kedves, Svájc! Szeretnénk visszakapni a kimenekített dollármilliárdokat az önök bankjaitól.
Svájc: Rendben, de csak akkor, ha idecsalhatjuk és átadhatjuk önöknek azt a Polansky-t.
USA: OK, ám legyen.

antimagnetic 2009.09.30. 17:34:38

@OrulunkVincent?: Neked súlyos szövegértési problémáid vannak. Nem azt írta, hogy elengedik a milliárdokat, hanem, hogy fokozatosan borítják a bilit.

Amúgy én sen tartom valószínűnek, hogy Polanski egyedül lenne a mérleg egyik serpenyőjében de egy tétel egy listán még lehet.

newenergy · http://altenergia.blog.hu/ 2009.09.30. 17:37:36

az Oscar díjat se ment el átvenni ,mert már akkor lecsukták volna, vannak törvények amik mindenkire egyformán érvényesek... rá is hiába sztár!

Kúrcsány Ferenc 2009.09.30. 17:49:03

A látogatói majd visznek neki vazelint a sittre.

Gregor Elmarsson 2009.09.30. 17:51:23

Polansky az év lúzere. Képes pont akkor Svájcba utazni, amikor az egész bankvilág arról pusmog (leszámítva a "válság"-ot), hogy az amik effektíve karóba törték, felnégyelték, és a szelindekek elé vetették a helvét bankokat?! Azt gondolta tán, hogy ha a jenkik elérték azt, amit korábban még soha senki (még a németek sem!), akkor nem tudnak odaszólni, hogy "figyeljetek, jön hozzátok ez a P., adjátok már ki"?

Saffranek 2009.09.30. 17:53:50

@heliox:
Bazzeg!! Elévül, te f@sz?!
Megbaszom először simán, majd partfisnyéllel a lányod - ha van van, ha nincs, remélem lesz.
Utána üvöltözöl, én külföldre megyek úgy 40 évre - mondjuk Thaiföldre -, és várok.
Amikor visszajövök, jót röhögök rajtad.
Akkor leszek 70 és már nem csinálhatok több huncutságot.
Tehát elévült.
Oké?!

Lubimov 2009.09.30. 18:00:52

Most komolyan van olyan aki el tudja képzelni, hogy diplomáciai szinten USA és Svájc között számít valamit is ez Polanski? Na ne már... Komolyan azt gondolja valaki, hogy egy ember bebörtönzésével akar valaki nyomást gyakorolni valakire? Itt országok sorsáról és emberek millióinak az életéről döntenek úgy hogy egy büdös szót nem hallunk felőle.

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.30. 18:05:42

Megdöbbentő, hogy ezen az agyonrágott csonton szinte ugyanazokat a szavakat használva képesek vagytok napok óta úgyanúgy összeveszni :)

Meg az is, hogy minden fos kikerül a zindex címlapjára, ha Polanski szerepel a címében :)

Egyébként szerintem a képről ítélve minden férfi megtekerte volna az a csajt akkor. És ő is meg az anyja is tudták, mibe mennek bele, mikor fotóztatni küldték abban az időben egy sztárvillába. Azután a feljelentés már csak pénzhajhász lehúzóakció lehetett, amit viszont a bíró meghiúsított.
Ettől függetlenül Poli törvénytelent cselekedett, és jár neki a büntetés, mint mindenki másnak járna, ha lebukik. És senki le nem sz@rja, kicsodáját, és hogyan ölték meg előtte (mert ugye ez nem egy napra rá történt elborult aggyal).

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2009.09.30. 18:17:27

@orient: dübörög a peedofília :)
vagy ahogy a reklámbeli nóta mondja: "pedofília és egyenesbe jön"

GMÁTÉ 2009.09.30. 18:25:41

Biztos köze van ennek a büdös pedózsidónak a gazdasághoz..

Flat Eric / sta press (törölt) 2009.09.30. 18:37:45

Woody Allen sem kisebb művész, főleg ami a pedofíliát illeti.

Sebaj Fóbiás 2009.09.30. 18:54:00

azért arról se feledkezzünk el, hogy ennek a 13 éves angyalkának NEM Polanski vette el a szüzességét... ettől persze nem helyes, persze, de ne röhögtessük már ki magunkat 30 évig rágódni ugyanazon a szaros csonton.

LevLev 2009.09.30. 18:55:23

Azért kapták el most, mert a lengyelek elfogadták a Kasztrálási törvényüket (tényleg: aki 15 évnél fiatalabbat megerőszakol, azt a börtönbüntetés letöltése után orvosilag kasztrálják.) A lengyel származású Polanszkin akarják kipróbálni. További érdekesség, hogy a magát liberálisnak hazudó kormányfő terjesztette be és fogadtatta el, aki amúgy krokodilkönnyeket potyogtat nyilvánosan.

ElDuderino 2009.09.30. 18:55:34

Hm... Hogy bánhatja most nyolcvan felé közeledve-amikor már egy hugyozás felér a menyországgal-azt a 35 évvel ezelőtti köszörülést!

Hegyirablo 2009.09.30. 19:21:06

Mindenkinek, aki Polanskit 1000 évre sitkóra rakná javasolom, hogy gondolkozzon el valamin!

Mit tenne ő, ha lefeküdne egy 18 éves kiscsajjal (vagy kisráccal, hogy legyünk polkorrektek), aki az aktus után közölné vele, hogy "Bocs, nem vagyok 18, csak annyinak látszom, 13 vagyok valójában."

Mit tenne? Rohanna azonnal feladni magát, és beüllne a sitkóra 1000 évre?

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.09.30. 19:24:47

Azért heliox kis fejtegetését a büntetés céljáról mindenkinek ajánlom figyelmébe. Európa nevelni akar, Amerika bosszút keres. Nekem tetszik a párhuzam, és örülök, hogy európai vagyok. Nyilván nem volt helyes, amit Polanski tett, de az is nyilvánvaló, (legalábbis feltehető), hogy azóta nem volt társadalomra veszélyes, megbánta bűneit, mittudomén.
Szerintem nem fontos a bosszú minden áron. Ez még a 92éves náci háborús bűnösökre is igaz.
Mindenkinek a saját lelkiismeretével kell elszámolnia, és higyjétek el, az a legnehezebb!

2009.09.30. 19:31:34

A Simon Wiesenthal központ oké, ott persze nincs elévülés.
Cigány nagypapi gyereket csinál a 11 éves unokájának, az is oké, mert hát cigány kultúra meg pozitív diszkrimináció.
A pedofil állat Polanski letartóztatása nem oké.
Eszem megáll a libsibolsi csürhén.

Lubimov 2009.09.30. 19:37:26

@Hegyirablo:

Szerintem két fontos dolgot kifelejtettél, mert nem a lefekvés a legnoagyobb baj, hanem, hogy előtte a lány le lett itatva és be lett drogozva. Úgy gondolom nem szabad árnyalni a képet.

sid2008 2009.09.30. 19:37:27

Ne felejtsétek el hogy miröl van szó arról hogy tényleg ezért fogták-e el vagy nem.Szerintem nem és még nem is adták ki és nem is fogják.Ennyi erővel azt is kitalálhatad volna hogy a "zsidó" producere szólt a svájciaknak hogy kapják el mert kell a promo következő filmjéhez vagy valami ilyesmit.

Hegyirablo 2009.09.30. 19:47:41

@Lubimov:

Te meg kihagytad azt a fontos momentumot, hogy állítólag, illetve, hogy mondja ő.

De látott már a világ olyat, hogy hülye picsák hülyeségeket hazudnak, hogy magukat mosdassák.

Az biztos, Polanski az elején állt minden vizsgálat elé, önszántából, aztán történt valami, ami miatt egyik pillanatról a másikra mindent hátrahagyva lelépett. Elgondolkodtató ez is.

Peti80 2009.09.30. 19:53:09

Ez a cikk mekkora baromság :) Biztos Amerikában bárkit is érdekel Polanski. Ennél kevésbé hihetőbb már csak az lenne, ha kiderülne, hogy Vágó Istvánt kell kiadnunk az oroszoknak, hogy ne indítsák be Kínával a 3. világháborút :D

Lubimov 2009.09.30. 19:56:44

@Hegyirablo:

Igen mert az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a vádalkut amit kötött Polanski és az ügyészség, felrúgta az ügyet tárgyaló bíró, ami egy jogtalan cselekedet volt a részéről. A maradék X vádpontban viszont nem tudta a menekülése miatt tisztázni magát.

2009.09.30. 20:01:07

@Wywern: egyáltalán nem ugyanazokat a szavakat írjuk le napok óta: akkora baromságot pl. eddig még egyik blogon sem olvastam, hogy "Az európai erkölcs szerint Polanski már nem büntetendő."

2009.09.30. 20:03:30

@Hegyirablo: azon a tényen rég túlvagyunk, hogy pontosan tudta hány éves, mielőtt vicces bogyókkal kínálta és faszra húzta

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.09.30. 20:05:21

A posztírónak teljesen igaza van. Svájc, mint a világ orgazdája tökét régóta szorongatják érthető okból a világ azon országai akik nem hullarablásra, pénzmosásra, diktátorok és bűnözők pénzére építik gazdaságukat. És amint vesztüket érzik a mindig elegáns bankárok, mint a süllyedő hajón a veszett patkányok, morális korlátok nélkül belemennek mindenbe (cselszövés, árulás, stb.) hogy egy csekély engedményt kiharcoljanak.

soleeroo 2009.09.30. 20:08:32

az a gyanum, hogy marpedig ki fogjak adni, ugyanis svajc most a banktitok okan kapott par eleg meretes pofont.

ehhez (marmint a banktitok lazulasahoz) kellett az a 8-9 szerencsetlen akaratgyenge bundesrat (szovetsegi tanacsos) akikre minden jellemzo, csak az nem, hogy hatarozottan, es osszehangoltan cselekednenek. elukon a hans-rudolf merz-cel, aki most epp sunnyog a nyari kadhafi-pofon miatt, meg aki a tavasszal az utolso tokonrugast kapta az amerikaiaktol a banktitok kapcsan. vagy ott van a calmy-rey kisasszony, aki legutobbi irani latogatasa kapcsan probalt csontig benyalni az iszlam koztarsasagnak, es villogott valami kendovel a fejen.
mindegy... probalom rovidre fogni: szoval a banktitok meg ez a rendezo ket kulon tema, de akik a polanski ugyet egy par honapja mukodesbehoztak, pontosan azt hasznaltak ki, hogy nincs az orszagnak egy (par) karizmatikus vezetoje, aki diplomatikusan, de elkuldene mindenkit a joedes anyucikajaba (ez kb. a magyar vezetesre is ervenyes a szlovak ugyek kapcsan).

helyette bratyizgatnak az ahmedinedzsaddal, ha jon genf-be, hogy frocsogjon egyet a nyilvanossagnak, meg satobbi.

amugy a polanski ugyben a legelgondolkodtatobb, hogy elfutott.

valahogy ez tolem eleg tavol all, bar teny, hogy soha nem reszeltem meg 18 evesnek latszo de csak 13 eves rüfkét, aki utana az anyjaval kitalalta, hogy akkor most jol lehuznak par guriga dollarral. legalabbis annal az ugynel meg nagyon ez az erzesem...

persze mindez csak a spekulaciom. siman tevedhetek is :-)

ettol fuggetlenul en is azon a velemenyen vagyok, hogy a pedofilianak ne legyen mar elevulesi ideje, mindegy, hogy az europai jogrend nem bosszuallo beallitottsagu.

ksi 2009.09.30. 20:10:34

Azért kissé utána lehetett volna olvasni.
1. Svájc azért adta most ki, mert az USA _most_ kérte a kiadatását. Ha 10 évvel ezelőtt kérték volna, akkor adták volna ki.
2. Polanski amúgy Franciaországban él. Ott azért nem adták ki, mert a Franciao. és az USA közötti kiadatási egyezmény szerint egymás állampolgárait nem adják ki egymásnak.
3. Az elévülés azért nem játszik, mert Polanski csak közvetlenül az ítélethirdetés előtt szökött meg, de egészen addig jelen volt a perén. Jogerősen elítélték, simán szökésben van.
4. Eszerint: www.slate.com/id/2229853/ azért most kérték, mert Polanski most kérte az USA-tól, hogy ejtsék a dolgot, ami viszont azt eredményezte, hogy újból elindították a kiadatását, és épp olyankorra időzítették, amikor Polanszki Svájcban volt hosszabb időre.

ksi 2009.09.30. 20:12:37

És azt azért szögezzük le, hogy elitatott egy 13 éves csajt, majd bedrogozta és úgy erőszakolta meg. Mindezt Jack Nicholson házában.

Közöd?? (törölt) 2009.09.30. 20:28:01

kivételesen korrektúl járnak el az amcsik, be kell baszni a polánskit a négerek közé, hajrá!

Matko Destanov · http://opni.blog.hu/ 2009.09.30. 20:30:48

@ksi: de a legszebb mégis a média hozzáállása, a megrökönyödés, a "jajszegényember" siránkozás stb. Bezzeg más esetekben hogy ki vannak akadva a pedofil bűnözőkön, lásd a Dutroux vagy a Fritzl ügyeket. Tudom, hogy ezek némileg súlyosabb esetek voltak, de úgy látom, hogy a médiavilág a maguk közül valókat hajlamos kicsit elfogultabban kezelni...

Basszus2 2009.09.30. 20:35:30

Úgy tűnik a kajmánok beáldoztak egyet maguk közül (aki pénzügyileg nem túl befolyásos), de mit várhatunk az emberszabásuaktól, amikor a munkatáborokban saját hozzátartozóik hulláiból(haldoklóiból) tépkedtéknki az aranyfogakat...

Szalacsi_Dezső 2009.09.30. 20:36:33

Reszkessetek betörők 1.
John Candy szaxis "művészt" játszik
Aszongya a Kevin anyjának:
A nevem Polák Romanski. Ismeria Szcecin Sopot polkát?
Megvan?
:-D

Basszus2 2009.09.30. 20:38:37

Mellesleg, Polanskinak sem csak a fitymályát kellet volna eltávolítani anno, hanem tövestől, aztán most nem volna ilyen gondja...

Hegyirablo 2009.09.30. 20:38:56

@zsollancs:

Nem kisfiam, ezen csak te vagy túl, én, mint bölcs ember, elfogadom azt, hogy összesen két ember tudja, hogy pontosan mi is történt ott: Polanski és a kiscsaj. Minden más csak spekuláció és összeesküvés elmélet, stb.

De hát ez a különbség két olyan ember közt, mint én, meg egy olyan közt, mint te...

Kolbasz 2009.09.30. 20:40:12

Szar ügy. Egyrészt senki sem áll a törvények felett, másrész ennyi idő elteltével ez már komolytalan. Amúgy a sértett csaj rég megbocsájtott, és utálja a felhajtást. Biztos egy ártatlan bárányka volt, csak véletlenül betévedt a csúnya Nicholson farkas bulijába. Érdemes megnézni, a kort felidézendő a Boggie Nights című P. T. Anderson filmet.
Én sem tudom mi a teendő, de miért volt ilyen naív Roman? Nincs egy ügyvédje, aki megmondta volna, hogy ott kiadhatják? És a fesztiválszervezők nem voltak képben?
Igazi nagy filmes sztori.
A szülők, Sharon Tate, perek, sok ország, naccerű filmek, igazi mélységek és magasságok. Tiszta hollywood.
Kíváncsi vagyok mi lesz. Addig is megnézem az Iszonyatot, vagy a Vámpírok bálját.

orv 2009.09.30. 21:04:51

Na!
Ne!
Amúgy bíróság kell és pénzbeli kártérítés és bassza meg a jó és erkölcsös világ ,hogy ennyi ideig sok tagja jólélt ebből a sztoriból/is/!

Jelzem,ha a leányommal,hát levágtam volna a rendezőjét ,ámde másvilágból jött lány és története az alap....

radix 2009.09.30. 21:12:16

szerintem ez inkább a svájciak hátulról mellbe bosszúja az USA-n, akik nem jöhetnek ki jól Polanski kiadatásából.

maarten 2009.09.30. 21:18:59

@Matko Destanov: Nalunk is ez megy (Lengyelo.). Teboly. Tegnapelott Zanussi (hu.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Zanussi) elo adasban lekurvazta a csajt (13 eves prostitualt). Erre tegnap egy blogger leforditotta a dolgot es elkudte Geimer ugyvedjeinek. Kivancsi vagyok lesz-e belole valami.
Egyebkent az amcsik nem csak most ebredtek fel. 2007-ben Polanski Izraelben jart es az amik elkuldtek az izraelieknek a kerveny. Az Izraeliek tovabbi iratokat kertek, mire az amiknak sikerult elkuldeni Polanski mar elhagyta az orszagot. Hasonlo eset tortent roviddel utana (vagy elotte, mar nem emlekszem) amikor Polanski Tajfoldon jart. Es amit mar egy elottem szolo blogger is eszrevette, a szart a ventilatorba Polanski ugyvedjei dobtak azzal, hogy ujra akartak targyalni az ugyet (asszem juliusban).
Most minden filmes celeb peticiokat kuldozget Nobamanak mintha ez az o ugye lenne. Ebben az esetben Swarci mentheti fel (habar most hallom, hogy van valami Nixon-os precedens). De egy a fontos: ahhoz hogy Barack vagy Schwarzenegger felmentse, ahhoz el kell itelni ugyanis az eljarasnak nincs vege.
Hogy miert mentsek fel? A celebek kedvenc "argumentumai":
- mert regen volt
- maga akarta (Geimer)
- ez zsarolas kellett, hogy legyen
- ebben (filmes) a kornyezetben ez gyakori
- 18-evesnek nezett ki
- ez reszlet volt
- nem lehet az amerikai igazsagszolgaltatasnak adni Polanskit mert a mai napig nem tudtak kinyomozni Kennedy gyilkosait
- ha akkor lecsukjak nem keszitette volna el azokat a csodalatos filmeket
- o foglalkozott a fiatal lanyokkal, megmutatta nekik a vilagot
- megbocsajtott neki (Geimer)
- mert gettoban nevelkedett
- mert nem volt apja
- nem lehet elvenni a csaladjatol az apat
- mert orokifju
es ebben a korusban van Zanussi, Wajda es meg sokan masok. Teboly.
Termeszetesen Kowalski vagy ahogy nalatok mondanak Szaros Pista mar masodik nap fent lenne egy New Yorki gepen guzsbakotve... Na ez b***tat leginkabb.

kepszobamfalan 2009.09.30. 21:24:12

hello, nem olvastam végig a kommenteket, ezért bocs. Így kérdezem, volt már szülők felelőssége?

moncayo 2009.09.30. 21:31:09

Hülyeség . Polanski egyszerűen megkefélt egy kislányt és most azt kapja, ami jár neki. Te is egyetértenél vele, ha a Te 13 éves lányod dugta volna meg.

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.09.30. 21:32:20

azért elég vicces lenne, ha az usa ezt a töpörödött, pedofil vén faszt kérné cserébe, hogy engedményeket tegyen svájcnak.

exseven 2009.09.30. 21:41:03

A pedofília alatt felnőtt emberek nemileg éretlen gyermekek iránti szexuális vonzódását értjük. Egy 13 éves már bőven lehet nemileg érett, ahogy olvasom, nem csak az volt, de tapasztalt is. Ha mindenkit börtönbe csuknánk, aki szívesen megdugna egy fejlett és beleegyező 13 évest, a férfiak fele nem lenne szabadlábon. Ezt a média is jól tudja, a pedofilozós sztorik a legnézettebbek/legolvasottabbak között vannak. Megy a képmutatás és boszorkányégetés rendesen. Amerika egyes államaiban 18 év a beleegyezési korhatár. Emelje fel a kezét, akinek soha nem volt 18 alatti csaja/pasija! A többiek mehetnek a börtönbe.

I_Isti 2009.09.30. 21:48:04

Ez egy teszt. ha Polanski megússza, akkor annak az az üzenete, hogy bárki megúszhatja. Ha nem ússza meg, akkor az azt jelenti, hogy van még néhány év világvégéig :), mert a nyugati társadalmakban van még némi erkölcsi tartás, és erő.

kepszobamfalan 2009.09.30. 21:50:50

...és ha a szülők is megússzák, az is egy teszt...

használt cikk · http://www.hasznaltcikk.hu 2009.09.30. 22:06:29

teljesen jó a cikk megközelítése
ami viszont a problémát illeti, épp az amerikai és az európai jogrend közötti különbségben keresendő, ugyanis itt már rég elévült volna, egyszerűen más a gondolkodásmód...
a legnagyobb gond szerintem az elmúlt 30 évben tanúsított képmutatás, hiszen a csóka vagy 100x járt már svájcban

Kolbasz 2009.09.30. 22:10:47

Azért az amerikai gondolkodás is furcsa, szegény Bobby Fischert is zaklatták, öreg megbolondult állapotában, mert elment sakkozni az ellenség területére.
Ez nem olyan, mint az az ügyész, aki a Monika L. ügyében szorgoskodott? Van benne valami álszentség.
Válasz erre Moderál

el lobo 2009.09.30. 22:14:15

Furcsa értékrend van a médiában. Ha RP megdug egy 13 évest, azzal tele van világsajtó. Ha NI megdug egy 13 évest, azzal a helyi kanászkürt. Ha KR megdug egy 13 évest, azzal a kurucinfó.

el lobo 2009.09.30. 22:24:31

@P.: Majdnem, még két lehetőség maradt :)

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.09.30. 22:30:38

A cikk egyetlen dologban téved, éspdig abban, hogy erre senki se gondolt. Már én is kisütöttem ugyanezt, csak nem publikáltam :) Ez volt az első gondolatom, amikor ezt a hírt olvastam... Szóval első :)

ksi 2009.09.30. 22:39:38

@radix: nehogymá - akkor az USA miért is épp most kérte a kiadatást?

2009.09.30. 22:40:24

Emberek, nem tudom miért olyan bonyolult felfogni, hogy NEM azért kapták most el, mert 30 éve bedrogoztatott és megerőszakolt (és nem közös megyegyezéssel szexelt) egy 13 évessel. (Egyébként már maga a 13 évesnek drogot adni sztem börtön kategória..)

Hanem azért mert el lett ítélve és lelépett. Tök mindegy hogy most erőszakolt, lopott, gyorshajtott, vagy akármi, hanem lelépett a büntetés elől.

ksi 2009.09.30. 22:41:38

Még egyszer a kedves, a nagy korkülönbséget kedvelő "uraknak": a csajt leitatták, majd telenyomták drogokkal. Ilyen esetben még akkor is erkölcstelen megdugni valakit, ha ő maga kéri.

ksi 2009.09.30. 22:42:51

@exseven: Ha maga 20 felett volt, akkor ott is a helye.

ksi 2009.09.30. 22:46:06

@Matko Destanov: Igen; pontosabban a művészvilág, a médiában sok kommentátor fel volt azon háborodva, hogy milyen alapon követelik egyesek a szabadon engedését.

plb2009 2009.09.30. 22:47:55

1. Az USA nem most kérte a kiadatást.
2. Svájcban a polgár otthonába nem jár a rendőr. Egy mellényúlás esetén nagyon pórul járna a rendőrség. Várniuk kellet, hogy egy nyílvános helyen rajta üthessenek.
2. Ha nem egy híres rendező lenne, már régen csücsülne egy sitten. (szerintem meg is érdemelné)

szubjektiv 2009.09.30. 22:59:12

@plb2009: 2.
Jah eddig titkos alagúton közelítette meg svájci házát. Höhö.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.09.30. 23:30:19

Függetlenül az alapsztoritól, jenkiföld maga a megtestesült, közmondásos képmutatás, de ezt tudtuk.
Ma még ilyen a világunk, egyik helyen 13 éves meghúzásáért elévülhetetlen sitkó jár, éppúgy mint ha ganját árulsz, a másik végén a világnak pedig 12 évesen férjhez adják a kiscsajokat, igaz, ha egy üveg sörrel kapnak rajta mehetsz a hűvösre.
Én csak azt mondom hogy Európát valahogy ez a sok nyomorúság mégis csak valami gyakorlatias bölcsességre tanította sok esetben, mondjuk ez most pont kivétel.
És nem véletlen hogy most is a világ kispolgárai ajvélkolnak a leghangosabban.

Kolbasz 2009.10.01. 09:36:55

@Karmadealer: Nem kell ehhez a világ másik végére menni. Ha nálunk is bevezetnék a lengyel módszert, (a pedofilok kémiai ivartalanítását), és következetesen végrehajtanák azokon, akik 14 év alattiakkal kufircolnak, akkor egy kisebbség kihalna.

scavengario 2009.10.01. 16:15:17

@ksi: gratulálok. én 21 évesen ismertem meg egy 16 éves lányt. 5 évig jártunk, más ennyi idő alatt házasodik is. nagyon szép szerelem volt, de a végére barátsággá szelídült. szerintem nálad nincs rendben valami, ha ilyeneket állítasz, hogy 18 alatti és 20 feletti nem kerülhet össze.

sorica123 (törölt) 2009.10.03. 11:13:01

@használt cikk: gyerekek, én végig azon kattogtam, hogy mi történt abban a harminc !!! évben. Pasi jön, megy, rendőrség ül a tojásain, mint egy tyúkapó és matekozik, hogy 'ezt most elkapjuk, vagy ne kapjuk'...?? És pont most hirtelen megkavarodik az állóvíz, és mindenki a továbbra is szabadlábon mászkeráló, immár öregapám korú Polanski után veti magát. Hát már én se tudom, mit gondoljak, de biztos, hogy nem a cionista összeesküvés...

Aryo 2009.10.03. 13:55:04

Hát ennek így eléggé spekuláció szaga van...

belekotty 2009.10.04. 05:34:34

@Kolbasz: "Nem kell ehhez a világ másik végére menni. Ha nálunk is bevezetnék a lengyel módszert, (a pedofilok kémiai ivartalanítását), és következetesen végrehajtanák azokon, akik 14 év alattiakkal kufircolnak, akkor egy kisebbség kihalna. "

És az milyen qrva jó lenne!

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.06. 23:22:17

Aki Polanskit bántja, magát az Istent bántja. És nem örül neki, annyit elárulhatok:

csucsuka.blog.hu/2009/10/06/vampirok_balja_10
süti beállítások módosítása