Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) Budapest (1) budapest (3) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japan (5) japán (7) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) könyv (9) konyv (1) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orban viktor (1) orbán viktor (2) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergokepek (1) pergőképek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) pornó (2) porno (1) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztorno (1) sztornó (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazás (1) utazas (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

A négyparancsolat

2010.02.25. 16:50 Kolbasz

Nem túl barátságos a stílus, semmi kérjük hogy, egyszerűen tilos. De hát a nyelv mégis egy rendszer, és van némi logikája is, ezért van benne annyi különböző szófaj, például határozók, alany, állítmány. Vegyük csak az első mondatnak látszó dolgot: Tilos dohányozni és szeszesitalt fogyasztani. Állítmány van, de ki állítja, és hol és mettől meddig? Az üzem területén, reggel hattól este tizenegyig? Jó, ha nagyon akarom, akkor ki tudnám találni, hogy mit szerettek volna mondani, de ez így mégis sértő. Vannak egyetemes érvényű tiltások, mondjuk az, hogy ne ölj, de azt valami fontos ember véste a kőtáblába, itt meg azt sem tudjuk ki üzent. Meg hogy étkezni is tilos. Ha szófogadó leszek, és éhen halok?

Utálom a butaságot és a pökhendiséget. Tessék végiggondolni, hogy mi mit jelent, tessék lektoráltatni a szöveget, mielőtt kinyomtatjuk. Meg ez így nagyon egyoldalú, hisz ezzel a szöveggel olyan minőnőségemben találkoztam, mint utas. Ahol nekem volt bérletem, tehát egy szerződés köttetett. Mi lenne, ha én is írnék tiltásokat? Tilos koszos, elavult járműveket üzemeltetni! Tilos modortalanul viselkedni az utasokkal! Tilos lopni a cég pénzét!

Ha lesz egy kis pénzem megcsinálom, és az övék alá ragasztom.

93 komment

Címkék: civil bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr311789999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.02.25. 22:49:01

Ezekre csak felhívják a figyelmedet, melyikkel nem értesz egyet?

Joseph Adama (törölt) 2010.02.25. 22:51:10

Szerintem igazad van. Szolgáltatást nyújtanak...

Páneurópai Harci Kos 2010.02.25. 22:53:58

nincs jogod szemetelni, ugyhogy ha valami szart kiragasztasz a metróban, és én ott vagyok letépem.

Páneurópai Harci Kos 2010.02.25. 22:56:52

u.i. egyszerű szőrszálhasogatás ez, ráadásul indexcímlap..
hát ezért tart itt az ország:)

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.02.25. 23:01:24

Azért valljuk be, a csacsogó csajszi és a fülhallgatós csávó rajza elég mókás! A BKV már rég nem tud fogalmazni, pláne nem angolul.

datam 2010.02.25. 23:14:26

1. Telefonálni a metrón, buszon, villamoson gyakorlatilag lehetetlenség, miel mindegyik oylan hangos hogy ha megafonnal ordítanának a fülembe valószínűleg fel sem tűnne.
2.Hangosan zenét hallgatni kb muszály, ha a zenét is hallani akarom nem csak a busz motorhangját.
3. Kajálni nem merek semmilyen bkv eszközön, mert valamilyen csöves megtalálna ígyis-úgyis magának, hogy jaj tezsvírem adjál már enni...
4.Dohányozni szintén a csövik miatt nem merek(ha nem lennének se tenném:-)).

Viszont:
1.Leülni nem lehet, mivel egy merő gedva az összes ülés(akár fekália is figyelhet rajta, láttam már olyat...)
2.Orkok között átjutni-érvényes bérlettel-egy igazi kihívás.
3. Néha-néha vegyvédelmi gázmaszkban kéne felszállni, a homless people kellemes illata miatt.
4. K*rva drága bérletér egy kalap sz@r amit kapunk.

Ugyan gondolkozzanak már a bkv vezetőségben(már ami szabadlábon van), hogy nem tiltani kéne az embereknek mindent, ráadásul ilyen szerintem paraszt módon, hanem gatyába rázni ezt a tömegközlekedésnek nevezett valamit.

berlin_mount 2010.02.25. 23:16:59

Hmm, eddig mindig az volt a baj a BKVval, hogy nyakatekert körmondatokat fogalmaz.
A londoni májndagep pl bkv-ul (már, ha lenne ívben megálló metrószerelvény Budapesten):
"Felhívjuk tisztelt Utasaink figyelmét, hogy a szerelvény ívben áll, ezért fokozottan ügyeljenek a fel- és leszállásnál a vonat és a peronszegély közötti különbözö nagyságú hézagra! Megértésüket és együttmüködésöket köszönjük."
A közlekedési tájékoztató kiírásoknál nem kell teljes mondatokat leírni, a világon sokhelyen a gyöknyelvet használják, hogy a tajparaszt és a nyelvet még éppen csak alapfokon ismerö is kitudja bogozni, hogy mit akartak a pont-pont vesszöcske emberkék a rajzon megjeleníteni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.02.25. 23:19:05

@retekblog:

Azért ezek a grafikák sokkal jobbak, kint az egyszerű pálcikaemberek. Bár a szakállas pasi egy kicsit Hagyó Miklósos lett.

BlueDeath85 2010.02.25. 23:26:24

És a legszebb, hogy az angoloknak van amit szabad, de nekünk nem

datam 2010.02.25. 23:34:30

@szilvacska:
Hoppá! Köszönöm, hogy szóltál.:)

Thresher 2010.02.25. 23:37:26

1, "Állítmány van, de ki állítja, és hol és mettől meddig?"

Ott helyben és mindig!..Ez most komoyan egy kérdés volt? Nyilván zárt helyen vannak ilyen piktogrammok...vagy nem tudom Pesten mi a szokás.

2, Amugy ha szépen megkérnek hogy ne bagózz, akkor hányan hallgatnak a kérő szóra?

3, "Ha szófogadó leszek, és éhen halok?"
Igen ecsém, ott fog heverni a csontvázad a kép alatt. Demagóg.

4, Meglep, hogy a deszkázás/korizás lehetetlensége egy mozgó járműben senkinek nem szúrt szemet.

Fedup Sári 2010.02.25. 23:37:34

@BlueDeath85: de pl. az angolok nem szívhatnak alkoholt, mi viszont igen.

Kolbasz 2010.02.25. 23:40:04

@Páneurópai Harci Kos: Mit jelent az a mondat szerinted, hogy "Dohányozni és szeszes italt fogyasztani tilos"? Ülök ott bután és azt gondolom, hogy én azt szeretek, és anyám sem mondhatná ezt. Ha elemezzük a mondatot, akkor az azt jelenti amit. Nincs oda írva, hogy kivéve a kocsmában. Fogalmazni csak pontosan és szépen, pláne, ha azt naponta sok ezer ember olvassa.
Meg nem lehetne azt, hogy megkérnek?
Azt miért is ne ihatnék egy hideg téli estén egy korty pálinkát a zsebemben levő kis butykosból?
Vagy majszolhatnék el egy Balaton szeletet?

Horváth János · http://horvathjanos.inda.hu/ 2010.02.25. 23:42:41

Én inkább azt kérdezném meg, hogy miért kellett ezeket az ocsmány nagy matricákat felragasztani az ablakra(!), amikor ott van mellette kultúrált formában az információs táblán is ugyanez?

Thresher 2010.02.25. 23:48:39

@Kolbasz: "Fogalmazni csak pontosan és szépen, pláne, ha azt naponta sok ezer ember olvassa.
Meg nem lehetne azt, hogy megkérnek?"

Most akkor akadj ki azon, hogy a stop tábla csak egy fehér csík egy piros táblán, és nincs ráírva betűvel az hogy "A KRESZ szerint mozgó járműnek a tábla vonalában megállni kötelező, kérjük tartsa be ezt a szabályt, különben a sofőr balesetveszélyes helyzetett teremt"

Most tényleg azon baszod fel az agyadat, amin rajtad kívül senkinek nem a gondja? Irigylem a problémáidat...

Bergeroth 2010.02.25. 23:49:03

Ez egy szar poszt. Aki meg ilyenekbe beleköt, annak rohadtul ingerszegény lehet a környezete. Sajnállak, komolyan.

Kolbasz 2010.02.25. 23:50:16

És ásványvizet ihatok? Részegen fölszállhatok a járműre? És akkor mit keres az a sok Fornetti az "üzem" területén? És ki utasít ilyen határozottan? Nem kéne aláírni? És nekem mik a jogaim?

BKV figyelő 2010.02.25. 23:50:51

@Kolbasz:

Meg van csillagozva a Tilos és mellette van egy apróbetűs szöveg. Nem tudom fejből, bemásolnád, mi a csillagos apró szöveg?

BKV figyelő 2010.02.25. 23:53:09

@Kolbasz:

Ott van a részletes utazási feltételek mellette (ugyan ennek a matricának a része) illetve az ajtó mellé is ki van függesztve. Felhívják a figyelmed, hogy minden más megtalálható ott, ez csak egy kiegészítő, figyelemfelkeltő matrica.

Ebben benne van, hogy nem ehetsz és nem ihatsz, a fornetti pedig a fehér csíkon kívül van, tehát nem az üzem területén.

BKV figyelő 2010.02.25. 23:54:55

@Kolbasz:

A BKV utasít a szabályzat betartására, melyet a járműre felszállva elfogadsz. Nem kell aláírni semmit, ugyanis ez ráutaló magatartás...

Kolbasz 2010.02.26. 00:01:28

@BKV figyelő: Nagyon benne vagy. Azt is tudod, hogy mennyi bérleti díjat fizet a Fornetti? Nézz utána, meg fogsz lepődni.
És azért szívesen konzultálnék erről a szabályzatról az illetékessel. Lennének ötleteim. Nem késhet a jármű, az utast tájékoztatni kell, transzparencia, takarítás, anyám tyúkja.

Atlag Ember 2010.02.26. 00:10:10

Egyetertek a posttal, azert a "TILOS" helyett hasznalhattak volna "KERJUK NE"-t is, mint azt kulturaltabb helyeken teszik.

Messidor 2010.02.26. 00:10:35

Ez tényleg elég demagóg,a matrica is,meg a poszt is!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.02.26. 00:12:15

@Kolbasz:

Nem, speciel az nem érdekel, mert sokkal nagyobb problémák vannak most a cégnél. Akkor lesz majd jó világ, amikor ezekbe a matricákba lehet csak belekötni, minden más tökéletes lesz.

Nagyobb probléma az, hogy az Alstom metrók, amiknek 2009 tavasza óta járniuk kellene, még mindig állnak, és a balesetveszélyes orosz járgányok mennek helyettük. És ha felkenődsz vele az alagút falára 70-nél, akkor már nem fogsz azzal foglalkozni, hogy tegez-e vagy magáz a matrica.

Kolbasz 2010.02.26. 00:21:49

@Páneurópai Harci Kos: Tényleg, ez legyen a legnagyobb bajom. De azért zavarhat, ha felülről lefelé beszél hozzám egy cég ami jobb lenne, ha szerényen tolná. Tömegközlekedtél már Berlinben, Tokióban, vagy New Yorkban? És látod van, aki azt írja, örüljek, ha nem halok bele az utazásba.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.02.26. 00:30:27

@Kolbasz:

Nem azt írtam, hogy örülj, hanem azt, hogy vannak nagyobb problémák is. Ne forgasd ki a szavam.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2010.02.26. 00:34:00

én szeretem. Ha neadjisten meg akarna baszni egy ellenőr, h miért eszek a metrón, majd közlöm vele, h bocs, csak angolul értek, ott meg az nincs kiírva, hogy enni is tilos. nézzétek csak meg.

fishbone973 2010.02.26. 00:45:01

kicsit OFF

@Thresher:
"a stop tábla csak egy fehér csík egy piros táblán"
vagy inkább nyolcszögletű és rá is van írva: STOP
szerintem mostanában ne vezess járművet. köszi.

ON

@BKV figyelö.hu:
ez feltevés? én még nem hallottam, hogy ilyen, vagy erre utaló esemény bekövetkezett volna. Balesetveszélyes akkor, ha eléesel, és nem lesz elég helye megállni..

és igen, egy kérem jól esett volna. a londoni májdagep nem tilt, csak figyelmeztet, kb a "vigyázzanak értékeikre" hasonló fajsúlyú, amit simán lenyelek kérem nélkül is.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.02.26. 00:50:54

@fishbone973:

Kicsit nézz szét az új blogomon, két műszaki hibás buszos sztori van jelenleg, egyiket átvette a TV2 és a Blikk is. Egyik posztban a pusz padlólemeze szakadt fel, másikban pedig kettétört a busz eleje...

bkvfigyelo pont hu/2010/02/20/menet-kozben-kettetort-a-busz-feljelentest-tesz-a-bkv-figyelo/

És nehogy azt hidd, hogy a metrónál jobb a helyzet. Szinte hetente füstöl vonat az alagútba, nyílt láng is egyre sűrűbben keletkezik forgalomban lévő metrón.

Thresher 2010.02.26. 00:52:32

@fishbone973: Gyönyörűen vizualizálsz dolgokat...tudod, betűk--> csíkok...igaz, nem írtam többes számban. Én hülye. Nyolcszögletű? Igen. Mondtam hogy kerek a tábla? Nem. Tudsz szöveget olvasni? Nem.

Mellesleg a STOP-ban hiányzik az állítmány...Csak közlöm, mert a posztoló nagyon felkúrta magát rajta.

drukkker 2010.02.26. 01:18:39

Nem értek valamit. A felvezetőben arról van szó, hogy megfogalmazódik 4 tiltás, melynek utolsó eleme, "tilos a BKV ból lopni". eddig OK.
De a morva életbe, már más vezetés van, mint volt a lopásokkor. Ez a vezetés vizsgálta ki mikor mekkora mocsok volt a cégnél, ez a vezetés tett feljelentéseket, ez a vezetés sem jó?
Az hogy olyan a BKV amilyen, nem kérhető számon ezen a vezetésen, a mindenkori Főváros és a mindenkori kormány a felelős, hogy így néz ki ez a vállalat, sehogy sem néz ki, mindjárt összedől.
Ez az erózió kezdődött 1998 ban, amikor az akkori kormány mintegy büntetni kezdte a fővárost, mert baloldali vezetésű lett. Amit csak lehetett elvont, többek között az összes állami pénzeket megszüntette ami addig járt. Na onnan kell számítani a leépülést. Persze Demszkyék csak annyit adtak amennyi éphogy......
aztán jött a Hagyó korszak, és drága véreim megmutatták a világnak hogy is kell lopni a közvagyont. Hofi mondaná: hááát nem sikerült, lebuktatok, mentek az áristomba tintalevest enni, úgy bizony.
Egyszóval ne tessenek basztatni a mostani vezetést, mert ezek végre rendet szeretnének csinálni, nagyhangú Vitézi Dávidostól, aki mellesleg qrva jókat mondot, és fellendítette a fátylat a mocskosságokról, de mostanában mintha kevesebbet szerepelne, amióta kiderült, hogy családja egyéb tagjai révén ő is benne van (volt) egy nehány disznóságban. Igen igen, jön a fidesz-kdnp, majd ők folytatják..........

johnny66 2010.02.26. 01:30:51

@Thresher:
"Mellesleg a STOP-ban hiányzik az állítmány..."

Nem hiányzik. (esetleg egy felkiáltójel)
Ha már nyelvtan óra van..
/off

Mike36 2010.02.26. 02:46:17

@Horváth János: valamire el kellett költeni 100 milliót
olyan ez mint a táblák új tartói
mekkora üzlet lehetett valakiknek

Thresher 2010.02.26. 02:47:09

@johnny66: Pont felkiáltó jel miatt hiányzik az ehhez hozzárendelt -rendes- ige. Így nem "ÁLLJ MEG"-et, hanem "MEGÁLL"-t jelent. Tényleg van állítmány, mea culpa, csak nem a megfelelő....

Te is látod milyen faszság ilyen szarokon lovagolni, a piktogrammok (ahol bameg pont a szöveg nélküli kép a lényeg) nincsenek a Magyar Helyesírási Kéziszótár szerint megalkotva. De kötözködjünk csak...

Mike36 2010.02.26. 02:49:31

@Kolbasz:

jogaid:
- kussolsz
- örülsz, hogy ez neked jár
- amikor megbüntetnek fizetsz
- a BKVnak mindig igazat adsz

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.02.26. 03:16:46

Mondjuk, ezeknek a tiltásoknak az utasok védelme lenne a fő céljuk. Mert ne bagózzanak a másik orra alá, sőt! Ne a buszon fújja ki az utolsó slukkot. Nem akarok semmilyen zenét sem ami a fülembe ordít, és nem szeretek más otthagyott hamburgerébe sem beleülni. Aki csak kiflit eszik, az is nemes egyszerűséggel lesöpri a földre a morzsát, ha végzett. Mintha csak otthon lenne.
Továbbá az sem ad erkölcsi alapot számomra a rongálásra, hogy látom, szinte már nincs mit rongálni, mert már minden elromlott rajta

balfék 2010.02.26. 03:33:54

kolbasz: Most azt hiszed milyen okos voltál, pedig csak azt bizonyítottad, hogy még azt sem tudod miről írtál. Az , hogy nem tudod, mikor , kire és hol vonatkoznak a tiltások az a te szellemi szintedet jelzik.

pg2 2010.02.26. 04:39:56

Ajánlanám a posztolónak, hogy ne nyelvészkedjen, vagy legalább nézzen utána néhány apróságnak. A határozó, alany, állítmány nem szófaj, hanem mondatrész. Egyszer. Másszor pedig a személyesség keresése nyilván a nyelvi babonáktól terhes alsós oktatás okozta hibás beidegzettségből adódik. NEM köteles a magyar anyanyelvi beszélő minden mondatában jelölni, hogy ki vagy mi az alany, noha kényelmetlen esetekre van általános alany is.

Tehát a Tilos ... nem azt fejezi ki, hogy *valaki* megtiltotta (amúgy sem lenne érdekes, hogy ki), hanem azt, hogy nincs megengedve. Valóban lehetne udvariasabb, de mink mán csak így szoktuk meg.

Szóval ez az elménckedés le van sajnálva. Remélem, mindenki által...

Sixx! Anyádat is lenyuggerezed? 2010.02.26. 07:30:05

"Utálom a butaságot és a pökhendiséget. "

Nagyon utálhatod magadat...
A magyartanárodat meg csókoltassuk!

blr 2010.02.26. 07:41:22

A rajzok is érdekesek...
A harmadik kép ránézésre: Tilos kihangosítva telefonálni, illetve kutyára fejhallgatót adni.
(A matrica másik felén is – ami a posztba sajnos nem került bele – van egy érdekes, kb.: Parasztok csak kézben vihetik a zsákjukat.)

tutti 2010.02.26. 07:47:45

és miért nem ehetek péksüteményt? kit zavarok vele? a morzsa megy a zacsiba...

metal · http://electric.blog.hu 2010.02.26. 08:08:00

Megint egy semmirekellő, aki nem tudta, hogy miről írjon! Jobban jártál volna, ha semmit nem írsz.

hazse 2010.02.26. 08:11:27

1. sztereotipizál (csukott szemmel - emiatt feltételezhetően - sokat, ja és hangosan telefonáló nő)
2. kitakarja a megállók neveit, amikor beérünk egy állomásra. ha nem számolom, hogy hol járunk, kénytelen vagyok kihúzni a fülemből a zenét (ami nem hangos csak jól szigetel a dugó)..ami a kisebb gond, de gondoljunk már a hallássérültekre is...
3. az meg persze egyértelmű, hogy elég nagy pofa kell ilyen matricák kiragasztásához, amikor a cégnek ilyen rosszul áll az imidzse

juliusbond 2010.02.26. 08:37:04

1. Köcsögség ilyen dolgokba belekötni
2. Hogy jelzik ezt külföldön ?
3. Igazad van: tényleg tilos lopni, koszos BKV-zni, stb

balfék 2010.02.26. 08:38:27

tutti: mert akkor a jó nép elkezd méricskélni, ha azt lehet, emezt miért nem ? És milyen piktogramot képzelsz el ezen egedmények leképezésére. Másrészt van amikor nem csak a morzsa, meg a klf. koszolási lehetőség zavarja az embert, hanem akár egy hagymás , fokhagymás csipsz szaga is, keveredve amúgy az ápolatlanság átható bűzével.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.26. 08:40:47

Szinte nem is hiszem el, hogy ez a poszt komoly. De a válaszolgatások mintha erre utalnának.
Nagyon jellemző, hogy valaki azonnal megpróbál kibújni a szabályok alól, hátnehogymár a békávé nekem megmondja, hogy mikor mit, hánehogymááá, pont rám lennének érvényesek ezek a hülyeségek? Egy ásványvíz meg egy Balatonszelet csak belefér, éhen-szomjanhalni nem lehet...

Itt igenis jogos az 'ezérttartittezazország' mantra, senki nem kérdezi, hogy ő mit tehet a közösségért, csak azt, hogy mit vehet el belőle. A BKV járművek gyalázatos kinézete és szaga nagyrészt a nyájas utastársak prosztó viselkedése miatt olyan, amilyen. Mennyire jó lenne, ha az emberek nem abból indulnának ki, hogy pont rájuk úgysem vonatkozik az a hülye szabály, mert ők csak egy kicsit szegik meg.

GC (törölt) 2010.02.26. 08:44:03

@Atlag Ember: Viszont van különbség a Tilos, és a Kérjük ne között. Az egyik kifejezetten megtiltja, a másik meg nem. Tehát elvileg nem tilos, lehet, csak ha hülye vagy, akkor szabad.
Nekem kifejezetten üdének tűnik ez a pár piktogram. Nem mondom hogy ettől jobban fogom szeretni a BKV-t, de aranyos.
Aki külföldön is járt már, az tudja, hogy mindenhol mindenhova minden tiltás ki van írva. A pénzbüntetés összegével egyetemben. Bécsben, ha rágyújtasz a metróban, akkor 60 ajró.
A szarrágást jobban utálom mint a koszos békávét.

Demotivation postah · http://www.demotivalo.com 2010.02.26. 08:50:06

én amint jóidő lesz, rollerezni fogok a metróban.
epic.
www.demotivalo.com

Pettyes Szfinx 2010.02.26. 09:04:22

Múltkor nekem is szemet szúrt ez a matrica.
És kezdtem kellemetlenül érezni magam, merthogy zenét szoktam hallgatni a BKV-n. Persze, egyrészt nem hallgatom nagyon hangosan, másrészt egyáltalán nem hallatszik ki a fülhallgatómból semmi. Akkor nekem szabad?
Tudom, hogy vannak, akik utálják a zenét hallgatókat, de az én napomat mindig némiképpen feldobja, hogy jó zenéket hallgathatok munkába menet és jövet. Ott ugyanis csak a meló, a csönd, megspékelve időnként a főnököm anyázásával és stressz.
Tehát feltételezem, akik nem hangosan hallgatják, azok hallgathatják.
Mondjuk, a kajálás engem is zavar, főleg a szaghatása. Azt tényleg lehetne akkorra hagyni, amikor már nem utazik az illető.
És ami igazán zavar, az a bűz, amit egyesek árasztanak. És ráadásul ott terpeszkednek mondjuk a Combino plüss ülésein. Ezt nem kéne tiltani???? Hiszen ez zavarja igazán az utazók nyugalmát... Szóval, nem értem.

Glg 2010.02.26. 09:08:22

ezmiaszar? mit nem ért ezen a posztoló?

Sophielight 2010.02.26. 09:12:29

Oke,hogy a bkv ilyen meg olyan,de neha belegondolhatna mindenki,hogy azert 4es 6os csak jon 1 percenkent....7es,173as szintúgy,de meg a budaorsre meno 240es menetrendjet se kellett soha vizslatnom,mert mindig jott max.5 percen belul....Kicsit ertekelhetnetek ezt,mert peldaul Debrecenben van hogy 30 percig nem jon semmi (atlagos,nem extrem eset), ha 20kor es 40kor kene jonnie akkor pedig tuti hogy 30kor jon a busz. Es Debrecenben a dugo ritka mint a feher hollo....Errol ennyit,szerintem ha igazan belegondolnatok,rajonnetek,nem is olyan borzaszto az a bkv(NEM a lopasaikrol beszelek,az mas dolog)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.26. 09:16:00

Ki az az őrült, aki robbanó fülhallgatóval szállna fel a metróra???

Blackrock (törölt) 2010.02.26. 09:31:30

Totálisan közhelyes, semmitmondó poszt. Ilyenből 12 egy tucat...

lonicera 2010.02.26. 09:31:32

előre is bocs, de nem olvastam végig a kommenteket. szóval nem is ezek a sértő rajzok (szerintem ezek egyáltalán nem azok), hanem a puttonyos paraszt bácsi, bazi nagy puttonnyal :) na az szép, megjön a keletibe az öreg, felszáll a metróra és ezt látja :D csak arról itt nincs kép, de azért az megérne egy külön bejegyzést :D

nem várt fordulat 2010.02.26. 09:33:32

@Pettyes Szfinx: nem azt írták, hogy nem szabad zenét hallgatni, hanem azt, hogy mások nyugalmát zavarni.

nincs is annál jobb, amikor felszállsz valahova fáradtan a munka után hazafelé, leülsz egy helyre ami tiszta morzsa, a melletted lévő pali a tömött buszon eszi a hamburgerét aminek gyomorforgató szaga van, közben a csak vizet iszok srác elejti az ásványvizes üvegét, és szétfolyik a padlón, és egy görkoris csávó rágyújt melletted.

ezek a szabályok, tiltások arra vannak, hogy a lehetőségekhez képest mindneki komfortosan érezze magát miközben utazik, nem egyszer 1-2 órát a városban. teljesen helyénvalóak.

a posztolónak meg annyit, hogy a balatonszelet is tud morzsázni, az ásványvíz is ki tud borulni. nem csak a csövesek és a cigányok hagynak maguk után mocskot.

fénycsepp 2010.02.26. 09:33:35

Nekem nem a tiiltásokkal van bajom, hanem annak a módjával. Jó, hogy nem szabad cigizni és rádiót hallgatni a metrón, de ezt miért kell így megfogalmazni? Miért nem néz szét a BKV más közl. cégek háza táján? A londoni metróban a plakátokon MEGKÖSZÖNIK az utasoknak, hogy nem hallgatnak hangosan zenét és átadják a helyet a terheseknek. Semmi tiltás, csak egy rövid szó. Thank you. A BKV bezzeg not allow-ozik, nem is beszélve a rémes grafikáról. Nekem a zenét hallgató csókáról kifejezetten egy sorozatgyilkos bohócfigura jut az eszembe. És akkor nem említettem a szép fekete gyászszalagot...A BKV saját magát gyászolja??:D

FGSuperman 2010.02.26. 09:39:41

látnám egyszer, hogy a mobilról kihangosítva zenét hallgató "egyedekre" rászóllna a buszvezető bácsi

ladislaus 2010.02.26. 09:40:23

inkabb a ma reggeli cikkrol irjatok blogot. leszallt a sofor nem huzta be a kezifeket, utasok voltak a buszon, elindult magatol... stb.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.02.26. 09:41:11

@Kolbasz: A bérleti díjnek semmi köze a Utazási Feltélekhez. De menj el külföldre és nézd meg ott miylen feltétlek vannak. Ott is késnek pl. a járatok, mert állnak a dugóban...

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.02.26. 09:45:44

@Kolbasz: Menj el Szingapúrba is. A tiltások tiltások, ezen szabályok egy részét a jogszabályban is megtalálod.
Természetesen a muris piktogrammok lehetnének jobb szövegezéssel ellátva, de egy szabályrendszer, tiltásokból, valamely tevékenységtől való tartózkodásokból is áll.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.02.26. 09:48:56

@Kolbasz: A BKV-nak is volt 100 milliós köztartozása, mégis kötötél te is és más partnerek vele szerződést.

Másrészt:

Mint az köztudott, a közbeszerzési eljárásra jelentkező cégeknek APEH igazolást is be kell nyújtaniuk, miszerint nincs lejárt köztartozásuk. A konzorcium benyújtotta az erről szóló dokumentumokat, amelyeket a BKV Zrt. ellenőrzött és rendben talált.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.02.26. 09:53:00

@fénycsepp: Angolszász jogrendszer és tegező nyelv, és más kommunikáció, más kultúra. A szabályban helyes, hogy az van hogy ne ill. hogy tilos, az kétségtelen, hogy egyébként pedig kérni is lehet, mintahogy Szalóczi mondja kb.: "az állomás területén kérjük ne gyújtsanak rá". "megállás után szíveskedjenek elhagyni"

nem várt fordulat 2010.02.26. 09:54:57

most, hogy jobban megnéztem a képet, látok ott én még egy tiltást :))))

fent, a kék ragasztószalagon beleprintelve: KIHAJOLNI TILOS

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.02.26. 09:55:04

@dr. Oláh Péter Balázs:

Jajj Peti neee, úgyse fogják megérteni, felesleges:) Gyere, és inkább beszéljünk a járművezetőknél váltható (vagy nem váltható) jegyekről, mert az kicsit most fontosabb:)

mindegykivagyok 2010.02.26. 10:11:36

Mit hàborogtok?Öntapados matrica rendelés mutyis
cégnek 50 millcsiért!Ez a lényeg nem az amit làttok!

Silent Bob 2010.02.26. 10:12:06

@dr. Oláh Péter Balázs: Mrs. Istvan Kocsissal amúgy mi a helyzet?
Csak mert vicces, hogy Kocsis a herceg a fehér lovon, miután gyakorlatilag minden céget szétlopott, ahol dolgozott...

mindegykivagyok 2010.02.26. 10:18:38

Hiànyolom az 5.képet! FAXOLNI tilos!:)

Roy 2010.02.26. 10:40:15

@Horváth János: Ami az információs táblán van azt ki,nézegeti, és olvassa el? Ez legalább szembetűnő, jól látható. Igaz a prosztónak ez sem sokat jelent.

Roy 2010.02.26. 10:48:08

@fénycsepp: London az európa, Budapesr meg balkán. Itt a tiltások sem érnek sokat, nem a kérés.

Picsasereghajtó 2010.02.26. 10:50:44

Nem értem, hogy egy meleg nyári napon miért nem lehet egy sört meginni a metrón, amikor hulla fáradtan megyek haza munkából?

elég.volt 2010.02.26. 10:53:20

Ez a post értelmetlen.

Az egész nem arról szól, hogy körbenyalogassák a tisztelt (paraszt) utast, hanem, hogy egyszerűen és röviden (ahogy európában) felhívják a figyelmet, a kultúrált viselkedésre.

Amúgy a stílus is tökéletesen megfelelő, a csótányarcú fülhallgatós fiataloknak akik a BKV-vel utaznak. Azok ebből értenek. Tilosbazdmeg. Miért? Mert aztmondtuk.

peter256 2010.02.26. 10:54:27

A hamburger és fagyi képhez hogy jön, hogy nem szabad szemetelni? Biciklizni ezek szerint szabad?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.02.26. 11:00:00

@Sün! balázs:

Mert fékez a metró, és azon a meleg nyári napon az én ruhámon illatozik majd a söröd, míg haza nem érek.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.02.26. 11:02:08

@peter256:

Mert, mint minden étkezés szemetet termel. Van csomagolása és morzsál, ami szintén szemét.

Biciklit pedig az utazási feltételek szerint csak HÉV-en és a Fogaskerekűn szállíthatsz. Felhívják a figyelmed rá a kiegészítésben, amit a kedves posztoló szépen levágott a képről.

Funkerman 2010.02.26. 11:06:04

Hellaú... mirôl beszélgetünk? Aki leszarja a fentieket az leszarja matricával és anélkül is. Számomra pl elég evidens, hogy nem gördeszkázhatok a villamoson v metron. Az orditva telefonálásról, blázolásról és a zabálásról uez a véleményem. Oké, hogy kiteszik, de ne ettôl a vinyltôl várják már a megváltást.
Arról nem is beszélve, hogy ha az ember felszáll egy szétszotyizott, szétszart jármûre, miért is gondolja azt, hogy ezek tilos dolgok?

Kolbasz 2010.02.26. 11:28:03

Erotikus cselekményeket szabad véghezvinni?

Kolbasz 2010.02.26. 11:31:38

@metal: A blogger ír. Csak úgy. A blogolvasó olvas. Ha van kedve, meg ami érdekli. Mi a gond? Van semmirekellő blogolvasó? Mindenki, amit jólesik neki.

johnny66 2010.02.26. 11:54:29

@Kolbasz:
Szabad, csak ne gecizd össze az ülést.. :)

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.02.26. 11:59:16

@Silent Bob: Annyit tudok, amit a hírekben láttam. Egyre inkább olyan "érvek" vannak, amelyek nem a posztról szólnak és már nem is a BKV-ról.
A "szétlopottl" kijelentésekkel a helyedben óvatosabban bánnék.

egy maréknyi dollár 2010.02.26. 12:20:13

Valamikor régen én is rendszeresen tömegközlekedtem Budapesten.Akkor is voltak ilyen kis táblácskák kitéve.Áthúzott táskarádió,kutya,fagyi.Mobiltelefon persze még nem.
Teljesen világos üzenetek.
A vonatokon meg keskeny pléhtáblácska az ablakok alatt:KIHAJOLNI TILOS!
Nem hiszem, hogy bárki is vérig sértődött volna rajtuk.

badener 2010.02.26. 13:17:57

Teljesen jogos. Már ettől is szomorú leszek, de azoktól a kommentektől meg pláne, aki szerint ez szürszálhasogatás. Nemcsak eltűrjük ezt a smasszer-tempot magunk körül, de még helyesnek is gondoljuk. Ez hihetetlen. Mindennapi börtönőrünket add meg nekünk ma!

badener 2010.02.26. 13:29:53

bocs, szőrszálhasogatás és tempó

(tényleg, komolyan, arról győzköditek a posztolót, hogy ne vegye zokon, hogy olyan hangnemben szokás szólni a másikhoz manapság, mint amilyennek egy buta kiképzőtiszt hozzáállását képzelem? Hagyján, hogy ti eltűritek, de be is akarjátok bizonyítani, hogy ez JÓ, nem csak elviselhető?)

kakamatyko 2010.02.26. 18:34:58

Nyugodtan ragaszthatsz magadra te is negyparancsolatot. Es ha a BKV megszegi, akkor kizarhatod a kozlekedesi szolgaltatoid kozul.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.03.01. 10:02:43

"Nem bántó, nem sértő, udvarias, de nagyon határozott tiltásokat tartalmaz a piktogramsor, éppen az utazóközönség túlnyomó többségének védelme érdekében. Nem hiszem, hogy a BKV-nak – vagy bármilyen más szolgáltatónak – kérni kellene, hogy pl. ne dohányozzon valaki a járművein. Ezt igenis határozottan tiltani kell, mert másokra nézve hátrányos helyzetet teremt. A BKV-nak nem csak az utaztatás a feladata, hanem a kultúrált utazás feltételeinek megteremtése is. A többségnek ez az érdeke (és szerintem a BKV-nak is).
Sajnos szerencsétlen helyzet az, hogy a BKV-t ennyire kikezdték az utóbbi időszak botrányai, de még így is tisztességesebbnek érzem, ha egyenes stílusban, határozottan kommunikálunk, mert ezzel az utazóközönség túlnyomó többségének érdekében lép fel, ami mindenképpen támogatható "

qlman 2010.03.24. 22:24:45

Posztíró! Te unatkozol, baszdmeg?

Kolbasz 2010.03.24. 22:34:43

@qlman: Nem, BKV-zok, hogy kisebb legyen a ökolábnyomom, nézek, gondolkozom, bazmeg.
süti beállítások módosítása