Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) budapest (3) Budapest (1) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japán (7) japan (5) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) konyv (1) könyv (9) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orban viktor (1) orbán viktor (2) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergokepek (1) pergőképek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazas (1) utazás (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Tényleg nagy a baj!

2009.09.17. 02:48 turorudi

Tanácstalan vagyok, mit kell mondani az állami cégvezetők nyilvánosságra hozott fizetési listájára. Biztos vagyok abban, hogy mindenki sejtette, kb. milyen számokat olvashatunk majd, de abban is biztos vagyok, hogy ép észű tanulságot ebből levonni nem tudunk. Tulajdonképpen ezek a fizetések hétköznapi gondolkodással felmérhetetlenek, tök mindegy, hogy a Diákhitel Központnál 2 milliót, az Állami Autópályakezelőnél 3,3 milliót, a Magyar Postánál 2,8 milliót vagy mondjuk a négyes metrónál 8,2 milliót osztanak-e ki valakiknek havonta. Hogy ehhez általában az éves fizetés prémiumként – függetlenül az elért eredménytől – automatikusan még egyszer hozzácsapódik, szinte mellékkörülmény. A szó szoros értelmében felfoghatatlan a most, hirtelen, közösségileg fellapozott Titkok Könyvében talált számsor: ebben az országban nincsen ember (természetesen az érintetteken kívül), aki a közzétett listán akár csak egyetlen tételről is úgy érezné, hogy van olyan munka, amiért ilyen fizetést lehetne fizetni közpénzből, hiszen az ITT és ITT felsorolt vállalatok nagy részéről vagy nem tudjuk mit csinálnak, vagy közmegállapodás-szerűen elégedetlenek vagyunk működésükkel. Azaz éppen ezekről a cégekről gondoljuk, hogy semmi szükség nincsen rájuk, ugyanakkor most már látjuk, hogy mégis itt osztják az irreális fizetéseket.

Mi lesz most? Természetesen eszement háborgás, a Jobbik 30 %-ra ugrik, miközben a fizetések maradnak, és a válság is marad. Egy radikális, de lehetetlennek semmiképpen nem tűnő forgatókönyvet is el tudok képzelni: csoportba szerveződő embertömegek keresik fel a kidobolt cégvezetőket, hogy molotov-partyt tartsanak a  palotáiknál. De ez csak gyorsítani fogja azt a folyamatot, ami előbb-utóbb ígyis-úgyis bekövetkezik, ha rendszeresen ilyen szerencsétlen ütemérzékkel dörgölik az ember arcába, hogy „te csak egy kis mocskos lúzer senki vagy, látod, hogy csak neked és a hozzád hasonlóknak nem megy ebben az országban”. Világos, hogy egy olyan állam nem működhet, amely szándékos pimaszsággal közvetlenül úgy vesz részt a társadalmi különbségek végletekig való fokozásában, hogy a rendszert a vesztesekkel finanszíroztatja.

143 komment · 1 trackback

Címkék: magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr161387575

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Polgármesteri panoráma közpénzből 2009.09.17. 10:23:22

Már többször írtunk a Meggyes Tamás vezette esztergomi önkormányzat tucatnyi botrányos ügyéről. Nos a polgármester, aki a város házasságközvető terméből alakítatott ki magának szerény irodát ("Munka, Otthon, Család") újabbat villantott. Közp...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redriot77 2009.09.17. 11:03:41

@Bozdurgán: Klados Gusztávot és a hozzá hasonló szakembereket valóban meg kell fizetni, ebben igazad van. Nekem a lakásom alig ér többet mint az ő egyhavi fizuja, mégsem háborgok emiatt.

Viszont a BKV típusú lopások felelőseinek a vádlottak padján a helyük. Hogy lehet az, hogy valakit elbocsátanak, megkapja a végkielégítését, utána tovább alkalmazzák, de mindeközben nyugdíjban is részesül? Ha egy 80ezres fizetésről, 50 ezres végkielégítésről és 30ezres nyugdíjról beszélnénk, ez akkor is bírósági ügy lenne!

Hogy lehet az, hogy egy alig másfél év munkaviszony után egy noname macskajancsi ugyanakkora végkielégítést (vagy többet!) kap, mint a huszonvalahány év után távozó vezérigazgató?

Ezeknek az ügyeknek vannak felelősei, akiket perelni kell, és elítélni. Lehetőleg gyorsított eljárással. Nem elég ide a lityi-lötyi céges belső vizsgálat, meg a vigyorogva mondani a kamerába hogy új korszakot kezdünk. Ha a korábbi vezetés hibázott, akkor kaparják elő azokat, ne legyen letudva annyival, hogy Kocsis és Hagyó kijelenti hogy nem tudott semmiről!

Leonard Zelig 2009.09.17. 11:04:05

@kvadrillio: "Ha ő nem dolgozna most havi 8 milláért plusz a plusszok, akkor lenne helyette más, lehet hogy kevesebbért, és talán a 4-es metró se kerülne ilyen sokba !"

Te közgazdasági analfabéta (és társaid)!
Szerinted a 4-es metró költségeinek hányad része a munkaerő-költség?
Érted egyáltalán a kérdést?

futureboy (törölt) 2009.09.17. 11:05:09

a 4-es metrós szakember, aki havi 8 milliót keres, az egyetlen, aki nem illik bele ebbe a sorba. az a csávó a világ legjobb, legelismertebb alagútépítő szakembere, aki Malajziától kezdve Dél-Afrikán és Kínán keresztül Ausztráliáig mindenhol épített már alagutat, és minimum ennyit fizetnek neki bárhol, de valószínűleg többet. 40 éve van a szakmájában. az az ember lemondott más projekteket, hogy itt dolgozzon, ezt meg kell fizetni. igenis, létezik olyan becsületes munka, amivel ennyit lehet keresni, létezik olyan speciális szaktudás, ami ennyit ér a piacon.

de persze az összes többi BKV-s ügy, az már más tészta. Szalainé "Víziló" Eleonórától kezdve a luxusmetró-tanulmányig, vagy a másfél hónap munkaviszony után 2 millás prémiumig, stb. ezek tűrhetetlen lopások, hanyag kezelés stb.

Leonard Zelig 2009.09.17. 11:06:11

@Unbiased: Ember, mondom, várd ki Türkménbasit, visszahozza a Kádár-rendszert, amikor a 2-es metró építésének vezetője annyit kapott, mint a darukezelő, meg még kapott egy Lánchíd-konyakot a végén.

elod72 2009.09.17. 11:10:13

Azoknak, akik a 2-es metró építésén nosztalgiáznak, hátha elfelejtették, mi is volt akkor igazából:

...A mérnökök a német Hallinger cégtől javasoltak venni marógömbös pajzsokat. A káposztásmegyeri alagútnál is ilyet használtak, így ennek méreteit átszorozták a metróhoz, megrendelték, és a nyugatnémet cég szállított. Csakhogy a mérnökök rosszul számoltak, a két pajzs hamarosan tönkrement. A pajzsból kiszerelték a mechanikát, és az emberek kézzel folytatták a munkát...

Keszonosok, munkások / Népünk szeme néz rátok, / Utat vájtok a mélybe, / Mindannyiunk örömére.

Forrás (remek): budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/11/24/A_2-es_metro_epitese_-_1_resz/

futureboy (törölt) 2009.09.17. 11:10:31

@futureboy: az már egy más kérdés, hogy egyáltalán megéri-e építeni egy 4-es metrót.. de ha építünk egyet, K.G. ebben a profi, és neki ennyi az ára. egyébként volt vele pár hónappal ezelőtt egy 1 órás interjú a tévében, ennél szimpatikusabb, szerényebb embert ritkán látni.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.17. 11:12:12

"végül is egy csúcsvezetőnek havi 1-2 millió forint nem olyan vészesen sok. Ennyit a a versenyszférában is megkeres egy hasonló beosztású ember, és ha nem segghülyét akarsz az állami cégek élére akkor nem fizetheted meg sokkal kevésbé az illetőt mint ha a versenyszférában dolgozna."

Ja, igen, csak itt a gond az, hogy segghülyék ülnek az állami cégek élén mindenféle felelősség nélkül. A versenyszférában kemény szankciók járnának ezeknek a "kiváló" szakembereknek, ha a BKV-hoz hasonló mélységbe vinnék a céget.

@futureboy: "az a csávó a világ legjobb, legelismertebb alagútépítő szakembere, aki Malajziától kezdve Dél-Afrikán és Kínán keresztül Ausztráliáig mindenhol épített már alagutat"

És biztos, hogy egy teljesen hétköznapi európai főváros metrójának megépítéséhez nekünk egy olyan szakemberre van szükségünk, aki esetleg sivatagi futóhomok alá, illetve havi szinten Richter-skála szerinti hatos erősségű földrengés által sújtott területen is fúrt már olyan alagutat ami nem omlott össze?

elod72 2009.09.17. 11:16:54

@Gery Greyhound >: nekünk egy olyan szakemberre van szükségünk, aki esetleg sivatagi futóhomok alá, illetve havi szinten Richter-skála szerinti hatos erősségű földrengés által sújtott területen is fúrt már olyan alagutat ami nem omlott össze?

Tuti. Ismét a 2-es metró építéséről:
...Egyszer csak tompa morajlás hallatszott, majd eltörtek a fa ácsolatok. Az alagút beomlott, és az egyik munkás (Hajas Tibor) meghalt. Ő az élfejtésnél, szakszóval az ortnál dolgozott. Az omlásnál az egyik tübbingszelvény derékon alul odacsípte a másikhoz, és erre zúdult rá 200 köbméternyi homok...A lakosságot pániktól tartva nem értesítették. A felszínen csak 2-3 mm süllyedést lehetett tapasztalni.

Én inkább fizetek...

Bozdurgán 2009.09.17. 11:18:02

@redriot77:

Teljesen egyetértünk A BKV-s ügyekről, ezekmek az ügyeknek a rossz működés és a felügyelet hiánya nyomán rendőrségi, és remélhetően bírósági ügyeknek kell lennük.

És ilyenkor jön a kérédés, vajon az a felelősség amit megfizetünk a vezetői fizetésekkel kiterjed e ezekre az ügyekre, ha nem akkor rossz a szabályozás, Antal Attilának és társainak a jövőben igen is felelősséget, büntetőjogi felelősséget kellene vállalni a beosztottjaik olyan nagy eszteséget okozó hibáiért amivel ilyen jelentős kárt okozak az államnak.

Zz_ 2009.09.17. 11:19:56

Társadalmi munkában tanítani, gyógyítani, tüzetoltani stb kell...
Mindenki más megérdemli a pénzét.
Természetesen.

futureboy (törölt) 2009.09.17. 11:20:04

@Gery Greyhound >: nem az elejétől kezdve dolgozik a 4-es metrón, menet közben hívták, mert gondok voltak..

(az más kérdés, hogy a 70-es években már dolgozott a 4-es metró tervein)

egyébként nem "sivatagi futóhomok alá" épített alagutat, hanem nagyvárosok alá, Kuala Lumpurban például olyan alagutat épített, ami a száraz évszakban földalatti autópálya, monszun idején meg vízelvezető csatorna.

2009.09.17. 11:23:54

@lilabori: Egyrészt ezzel egyet kell értsek :)

Nem önmagában ezek a fizetések, juttatások a problémák.
Hanem az, hogy a magyar emberek többsége, illetve maga az ország is le van maradva a többi EU-s tagországtól (szinte mindegyiktől).

Ausztriában, Németországban, vagy akár Új-Zélandon vannak ilyen árak. Csak kicsit mások az átlagemberek fizetései.

Idehaza alig kap valami pénzt az ember, ha gürizik (néhány kivételtől eltekintve), ehhez képest a megélhetés (közel) annyiba kerül, mint bárhol külföldön.
Emellett pl. többszöröséért építik az autópályákat, mint bárhol másutt - ami fele annyi ideig sem tart; a politikusok és egyéb vezetők a magas juttatásaik mellett még 'kimentenek' egy rakás pénzt maguknak; és ami pénz marad, annak jó részét szétmutyizzák, illetve rosszul osztják el.

Na ez a baj.

Jedlik 2009.09.17. 11:26:06

@Bozdurgán:

"Aki fanyalog mondjuk a Posta ~4M vezérigazgatói fizetésén az mondjuk elgondolkodhatna,hogy ő mennyiért vállalna felelősséget 30.000 munkavállalóért.Szeriitnem egy ekkora céget vezetni nem kis felelősség."

Akkor lássam már a posta szarságai miatt a felelősségre vonást! Ja hogy az nincs? Akkor meg milyen felelősségről beszélünk?

"És itt is felteszem a kérdést olcsóbb lenne valaki 1M-ért? ha mondjuk a rossz vezetés miatt az eddigi nyereség helyett veszteséget termeélne?"

Te milyen nyereségről beszélsz?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.17. 11:30:17

@Nubek: Menjen. Ilyen lassú alagútfúrást ilyen drágán talán még a világ nem látott. Hány metró épül a világony gyorsabban és olcsóbban? Más is megcsinálja.

2009.09.17. 11:32:57

azt hiszem, hogy ez is és a banki vezetők keresete is a mi közpénzünkből vándorolt a magánvagyonokba. és most, amikor szükség lenne rá, nem csúsznak vissza semmilyen formában a magánvagyonokból a közvagyonba és nem is áll le ez a folyamat.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.17. 11:38:55

Nem hinném, hogy normális dolog az államilag finanszírozott közszolgáltatásban versenyszféra jellegű bérezési feltételeket használni.

Nem hinném, hogy bármi indokolná, hogy prémiumokat, titoktartási pénzeket osztogassanak olyan cégnél, ami évről évre masszívan veszteséges és ráadásul az ügyfelei (az utasok) nagy része szerint a szolgáltatás minősége csapnivaló, főleg az árához képest.

Nem hinném, hogy eddig bárkin is számonkérték volna, ugyan mit is tett azért az iszonyatos pénzekért konkrétan és ez milyen jelentős javulást ért el a cég működésében.

Nem hinném, hogy a városvezetés és az FB mindenféle párttokhoz és oldalakhoz köthető felelőseinek ne lett volna tudomása mindezekről, illetve ha mégse volt, akkor ne lett volna kötelességük ezekről tudni és megakadályozni, vagy ha már megtörtént, a felelősöket megkeresni és szankcionálni.

Perillustris 2009.09.17. 11:39:37

@Bozdurgán: "Aki fanyalog mondjuk a Posta ~4M vezérigazgatói fizetésén az mondjuk elgondolkodhatna,hogy ő mennyiért vállalna felelősséget 30.000 munkavállalóért.Szeriitnem egy ekkora céget vezetni nem kis felelősség."

Miről beszélsz? Semmiért nem kell vállalniuk a felelősséget egy állami cégnél a vezető(k)nek. A bicajtendert is simán úszta meg a vezérigazgató, sőt, nemhogy megúszta, miniszterré(!) bukott.

Bozdurgán 2009.09.17. 11:40:27

@Jedlik:

Arról amit a Posta termel.
www.mfor.hu/cikkek/5_milliardos_nyereseggel_szamol_a_Magyar_Posta.html

milyen "szarságra" gondolsz? nem igazán tudom értelmezi.
Lehet, hogy nem kapod meg a leveled /én sem/ de attól még a posta nyereséges, az sem vitás, hogy lehetne jobban csinálni, de attól ez még egy 30000 fős vállalat. A T vagy az UPC szolgáltatási hibáiért sem váltják le a vezérigazgatót, pedig az piaci cég.

Azért szeretem az internetet mert mindenki hozzászól mindenhez te pl valahonnan az egyetem első szemeszteréből vagy a Help Deskes munkahelyedről simán megmondod a frankót egy nagyválalat irányitásának nehézségéről, vagy felelősségi köréről, meg a szarságról, és ez jó ez a vélemény szabadsága.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.17. 11:41:30

@Bozdurgán: "Aki fanyalog mondjuk a Posta ~4M vezérigazgatói fizetésén az mondjuk elgondolkodhatna"

Hát a postát a lehető legrosszabb példa felhozni, annál utálatosabb állami szolgáltató céget keresve se lehetne találni. Atomot rá, meg az összes féregre, aki a szájbavert sárga csekkeit meg ajánlott szarjait küldözgeti, 2009-ben bazmeg amikor a mozgólépcsőn állva elintézek egy banki átutalást mobilon. A posta úgy ahogy van egy szégyen, nem is a privatizáció lenne a megfelelő hanem odaadni valakinek ingyen, aki ért is hozzá, és aki képes a XIX. századi szolgáltatási színvonalról tovább lépni.

vivax 2009.09.17. 11:45:34

A havi 4 millás fizetést + prémiumokat + sokszázezres cafeteriát simán megkeresi néhány átlagos Bp-i bankfiók vezére is. Félreértés ne essék, nem védeni akarom ezeket a retkeket, de a tények makacs dolgok.

katerina65 2009.09.17. 11:47:58

150 milliót vitt haza egy BKV-főnök
2009-09-17 07:23:23

BUDAPEST - Többen kaptak 100 millió forintnál nagyobb összeget a BKV vezetői közül - derül ki a Blikk birtokába került dokumentumokból.
Hirdetés

BUDAPEST - Többen kaptak 100 millió forintnál nagyobb összeget a BKV vezetői közül - derül ki a Blikk birtokába került dokumentumokból. Dányi József gazdasági vezérigazgató-helyettes a rekorder, túlszárnyalva a 100 millió forintos Szalainé Szilágyi Eleonórát. Dányinak úgy sikerült leakasztania 150 millió forintot a BKV-tól, hogy rendes havi fizetése „csak" bruttó 660 ezer forint volt. Ennek ellenére a cégtől való távozása előtt 82 milliós prémiummal honorálták munkáját, majd nyugdíjazásakor még 67 milliós végkielégítésnek is örvendezhetett.

A legtöbb pénzt felmarkolók dobogóján ezüstérmesként végzett Szalainé Szilágyi Eleonóra humánpolitikai igazgató. Mint megírtuk, először róla derült ki, hogy elképesztő pénzeket kapott a BKV-tól. Ő 42 milliós prémiuma mellé vett fel 86 milliót, így összesen 128 millióval lett gazdagabb. Tölgyesi Vilmos műszaki igazgató a bronzérmes a jól kereső BKV-s igazgatók közül, 40,5 milliós prémiuma mellé kapott 83,7 millió végkielégítést, így ő 124 milliót zsákmányolt. Mindhárman 1972-ben kezdtek dolgozni a BKV-nál.

Időarányosan Bosnyák Gyula stratégiai és Regőczi Miklós kommunikációs igazgató kaszált a legtöbbet. Bosnyák 1 év és 4 hónapos munkáját fizetésén túl 51,1 millió forintos prémiummal és 38,9 milliós végkielégítéssel hálálták meg. Kicsivel többet, 1 évet és 9 hónapot dolgozott a BKV-nál Regőczi Miklós. Ezalatt összesen 74,8 millió forint prémiumot kapott, majd ezt még megfejelte egy 34,4 milliós végkielégítéssel, így alig két év alatt 109 millió forinttal lett gazdagabb.

A hirtelen meggazdagodott igazgatók esetében a prémiumokkal trükköztek. Nem tudni, milyen értékes munkával gazdagították a BKV-t, de tény, hogy távozásuk előtt 1-2 évvel magas jutalmat kaptak: fizetésük 15-20-szorosát. Az ugyanis beleszámított az éves keresetükbe, ami alapján kiszámolták a végkielégítés összegét. A módszer általános volt a BKV vezetőinek körében.

- Kérdéseket vet fel bennem, hogy ez a módszer egyetlen felsővezetőnek sem tűnt fel - közölte Somlyódi Csaba, a Fővárosi Közgyűlés gazdasági bizottságának elnöke. Hozzátette, a testület bizalma elszállt, ezért felkérték a főpolgármestert, hogy vizsgáltassa meg az összes budapesti közműcég jutalmazási és végkielégítési rendszerét.

Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV szóvivője korábban annyit mondott, sajnálják, hogy ilyen pénzeket fizettek ki az előző vezetés idején.

Vajta Zoltán

Blik cikke

Lépes Elek 2009.09.17. 11:49:48

Nos, en keresek, ha nem is havi 8M-t, de 3M-t igen nettoban. Az is igaz, hogy kulfoldon.

Szerintem az a gond, hogy ez a magas keresetu tarsasag nem nyitott, hanem egy zart, bennfentes mutyi kor. Csupan teljesitmeny alapjan nem lehet bekerülni, ezert is leptem le. Szetdurrannanak az irigysegtol volt fonokeim, ha megtudnak mennyi penzt viszek haza havonta a korabbi magyar atlagfizetes helyett. Pedig bizisten probalkoztam 10 even keresztul, de vallveregetesen kivul semmit sem kaptam.

Beszari, kontraszelektalt, felelossegmentes tarsasag. Tulajdonkeppen koszonettel tartozom nekik.

Bozdurgán 2009.09.17. 11:51:59

@Perillustris:

Most szarul érzem magam, mert a postát kell védenem akiket ráadásul én sem szeretek:)
A bringatenderről csak annyit tudok, hogy 130e ft egy munkabringáért ugy hogy ez az ár 5 év teljeskörűászervizelését tartalmazza nem drága.
Az a tendert egy olyan cég támadta meg aki nem is indult a pályázaton.Ennek sokkal nagyobb volt a füstje mint a valós probléma.
A lopások nem ezekből a kiemelt projektekből jönnek össze, az állami székházeladások a nagyértékű irodabérlések,az hogy a posta kiszervezi a kézbesítést, az hogy kiszervez egy csomó postát , na az az igazi lopás, mégsincs belőle balhé.
De ezekben a kérdésekben a felsővezetés csak asszisztál ezek kormányzati lopások.

RavenLord 2009.09.17. 11:52:17

@Jedlik: Ha vennéd a fáradságot és utána néznél, a Posta az elmúlt jó pár évben nyereséges volt. A nyereség egy jó részét befizeti a költségvetésbe, mert a tulajdonos állam így döntött. Meg beruház elég sokat, megrendelést adva az építőiparnak, ezzel segítve, hogy több munka legyen, a válság ellenére...

diktatorikus kleptokrácia 2009.09.17. 11:53:08

ott a jobb felsőben az időkép.hu légszennyezettségi adatait mutató ablak analógiájára készítenék egy végkielégítéses/fizetéses 'szennyezettségi' mutatót, állami cégekkel, vezetőkkel, búcsúszex-szel (végkielégítés). oszlopdiagram, a magassága a kielégített/kifizetett 'szakemberek' száma, zöldtől pirosig emelkedő értékben a kifizetésre került pénz összege
abszurdisztán - én így nem szeretlek

Bozdurgán 2009.09.17. 11:57:10

@Gery Greyhound >:

Örülök, hogy megosztottad velünk ellenérzéseidet, és azt ilyen kultúrált formában sikerült:)

Az remélem nem zavar meg hogy érvényben van egy postatörvény aminek a posta a végrehajtó szerve.
Sem a szolgáltatások árait, sem az ajánlott"szarokat" nem ő találja ki, hanem csak végrehajtja a törvényben előírt kötelezettségeket.A csekkeket meg nem ő küldözgeti, hanem a szolgáltatók.

vivax 2009.09.17. 11:59:43

egyébként nem is értem a felháborodást, hiszen kurva régóta mást sem lehet hallani, mint hogy szétlopják magukat a komcsik... most mi ez a nagy felhördülés? 10 éve kellett volna bebaszni az egész bandát a kóterba, azt kezicsókolom. az persze más kérdés, hogy akkor most más lopna. bászki.

Drömögödömötör 2009.09.17. 12:04:41

AMENNYIBEN FELKÉSZÜLTSÉG TELJESÍTMÉNY VAN A MUNKÁJUK MÖGÖTT SEMI GOND EZEKKEL A SZÁMOKKAL , AMENNYIBEN NEM UGY KAPJÁK BE...
MIVEL MAGYARORSZÁGRÓL VAN SZÓ VALÓSZÍNÜLEG HOSSZU LENNE A SOR A TÉRDEPLŐ ELŐTT...

Dr Kangörény 2009.09.17. 12:05:25

@midnight coder: Ennek nem csak a szoclib kormány az okozója. Ma reggel mondta a fidesztől az egyik seggfej, hogy szerintük az önkormányzati cégeknél nem baj az ilyen magas fizetés, csak az államiaknál. Ehhez tedd hozzá, hogy az önkormányzatok szinte teljes egészében fideszes irányításúak, máris tisztul a kép: csak az a baj, ha a másik lop.

Egyébként a jobbikban bízni felesleges, gondolod, hogy ők nem lopnának, ha lehetne?

Blackrock (törölt) 2009.09.17. 12:12:18

Azalapvető probléma ott van, hogy ezek a nagy állami vállalatok még mindíg úgy működnek, mint 30 évvel ezelőtt. Ezekre a helyekre nem tört be a piacgazdaság. És nem is fog, amíg az összes eddigi és jövendőbeli kormány érdekelt abban, hogy a saját nomenklatúráját bepasszírozza ezekbe a zsíros állásokba. Akinek meg nem jut hely, az mehet ki Brüsszelbe, az EU-ba képviselősdit játszani...2010 után pedig még inkább így lesz, tekintve, hogy Ov és kis csapata egy oroszos, Putytin-féle ál-demokráciát szeretne itthon is meghonosítani.

Én egy vállalat vezetőjétől nem sajnálom a nagy zsét. teljesen természetes, hogy a felelősséggel együtt a javadalmazás is növekszik, csak legyen átlátható az, hogy az a cég, amit vezet jól működik vagy épp a tönk szélén táncol...

Blackrock (törölt) 2009.09.17. 12:14:00

@Kangörény_: a jobbik egy vicc. ha bejutnak a parlamentbe, nem adok nekik egy évet és attól lesz hangos a hazai sajtó, hogy a "nagyonmagyar" képviselőurak mit és honnan sikkasztottak el.

Kolbasz 2009.09.17. 12:16:41

Legelább 1 azt mondaná, hogy sokat kaszáltam, de havi 1OO rugót utalok valami gyerekétkeztetési alapítványnak.

gorillka 2009.09.17. 12:20:35

Úgy gondolom az állami vállalatok vezetői két csoportba tartoznak. Az egyik aki adott pénzösszegért tenni akar valami jót, a másik eleve lopni megy. Aki tenni akar valami jót, hamar rájön, hogy a tulajdonos és az érvényben lévő határozatok, törvények stb. eléggé megkötik a kezét, viszonylag hamar átlátja a helyzetet és menekülni próbál. Egy baleset vagy botrány kiváló ok a lemondásra. Sosem tudjuk meg az igazat. És közben exponálta magát, és ezután kell visszatérnie a versenyszférába.
Előfordulhat, hogy a munkaviszony elején még megvan a támogatottság, de beletenyerel valamibe, és mennie kell.
A második esetben az illető jól érzi magát, de ha kell a hely másnak, vagy beletenyerelt valamibe, mennie kell. de hová?

gorillka 2009.09.17. 12:22:46

Magamról annyit, hogy fölmerült bennem az önkormányzati képviselőség gondolata, mert tenni akartam szűkebb lakóközösségemért. Utánanéztem, dolgoztam érte, beleláttam, feladtam.
Most egyénileg, partizánakciókkal segítem a nehéz helyzetben lévőket.

Gazz 2009.09.17. 12:25:21

Jó ellenpélda arra, hogy a magas pozíciókban levőket jól meg kell fizetni ahhoz, hogy ne lopjanak!
Lopnak és hazudnak. És nem vállalnak felelősséget semmiért.
No ezért kell magánosítani mindent. A cégtulajok nem fognak elnézni 100milliók ide-oda gurigálását, lásd Straub Elek, aki megpróbálta az állami gyakorlatot egy privát cégnél is megvalósítani, és jól el is kenték a száját.

Gazz 2009.09.17. 12:27:23

@RAMBO: Történetesen tisztában vagyok a banki fizetésekkel. Semelyik bankban nem keresnek osztályvezetők többmilliót. És nem kapnak mégegyszer ennyit bónuszban.
Ja, és elég kemény elvárásoknak kell megfelelniük, és nem lopnak.
Erről ennyit.

Bozdurgán 2009.09.17. 12:29:54

@Gazz:

Elmü, matáv, vízművek, gázművek, csak hogy néhány jól sikerült privatizációt említsek:)
Jobb lett? jobb lett a szolgáltatás az ELMÜnél? jobban megbecsülnek? verseny van?

.

Gazz 2009.09.17. 12:32:48

@Bozdurgán: Nem lopnak. Az hogy nem lett verseny, az a balfasz privatizációs szerződések miatt alakult így. Nyilván nem monopóliumokat kellett volna kialakítani.
De nézd mondjuk a mobilpiacot, meg az internetszolgáltatást. A szolgáltatás szinvonala sokat javult, az árak lejjebb mentek.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2009.09.17. 12:33:46

Akik azzal érvelnek, hogy ilyen munkát végezni óriási FELELŐSSÉG, meg azzal, hogy FELELŐSSÉGteljes döntéseket kell hozni, meg ki vállalna FELELŐSSÉGet ennyi és ennyi munkavállaló felett, az gondolkodjon már el azon, hogy mikor láttunk valakit ezért a FELELŐSSÉGért valóban felelni????
Nem az összegek, hanem a semmit tevés és a LEGÁLIS hűtlen kezelés a felháborító.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.09.17. 12:34:05

@Gazz: mármint hőseink, a cégtulajok? akik nem tűrnének ::: nemá'má:::

amúgy mintha mindenki arra hajtana (ambíciót, fejet, kinek mije hajtható) hogy havi soksokpézzt keressen, igazolhatóan pl eredményekkel, stressz okozta betegséggel stb.
ezt tehát mindenki jónak látja? hogy a nem-millákat keresők nélkülözzenek, az pont attól tartható fenn, mert ők is ezt tennék - esetleg ugyanezt-de-jogosabban?

Bozdurgán 2009.09.17. 12:38:02

@Gazz:

A mobil szolgáltatást nem privatizáltzák, és az internetszolgáltatást sem.
Ezek a piacok 0-ról jöttek létre.
Az internetszolgáltatásról m,eg annyit, hogy ma ha magyarországon veszel egy ADSL-t az 80%ban a T vonalain megy:)ez nem verseny:)

DArchAngel 2009.09.17. 12:39:12

Kíváncsi vagyok, hogy mikor pattan el tényleg valami pár emberben, és kezdődik el valami nagyon csúnya. Mert ez a fajta tehetetlenség, amit elszenvedünk előbb-utóbb kitörési pontot fog keresni és találni.
Egyszerűen hihetetlen, hogy mennyire pofátlan módon élnek kiskirályként az általunk megtermelt értéken, de nem lehet ellenük tenni semmit sem, mert a törvényeket is a maguk szája íze szerint hozták meg, és a közhivatalokat is a kezükben tartják. Nagyon jól megcsinálták saját maguk körülbástyázását. Kíváncsi vagyok, hol tartanánk, ha ezt az energiát az ország vezetésére fordították volna?!

raszt@ · http://stoppolas.blog.hu/ 2009.09.17. 12:44:40

Itt egy játék melyben Magyarország erősebb az USA-nál is, sőtt az USA egyes területeit birtokolja. Regisztrálj az alábbi linken és légy részese ennek a nagy és erős Magyarországnak.
www.erepublik.com/en/referrer/raszta

Ez pedig egy kis segitség a kezdetekhez:
sites.google.com/site/ereptutorial/elsonapok

turorudi · http://check.blog.hu 2009.09.17. 12:45:43

Nem értem Klados Gusztáv mennybe menesztését itt a hozzászólások között! Hát bazmeg, szakértelem ide vagy oda, nem megroggyant a Műegyetem egyik épülete? És projektvezetőként tényleg megérdemli ezt a lovettát azok után, hogy sem az EU nem adja meg a kívánt támogatást a szarakodások miatt, sem pedig időre nincs befejezve a cucc?
Szerintem pont az ő javadalmazása az egyik legneuralgikusabb pont, hiszen ez a projekt még annál is sokkal szarabb, mint ahogy az ép ésszel elképzelhető volna.

ampierre 2009.09.17. 12:49:14

5 éve dolgozom multiknál.. Versenyszféra, felelősségteljes beosztás, napi 8 óra koncentrációt és figyelmet igényel. Anyanyelvi angol tudást, kreativitást, magas szintű informatikai ismereteket igényel. Szellemileg estére teljesen lemerít, hosszú távon fizikailag is leépít. havi 150 a nettóm, ami éppenhogy elég, mert albérletben lakom. Anyám tanár 35 év munkaviszonnyal két diplomával nálam kevesebbet keres.. nem részletezem tovább, mindenki tisztában van itt a hazai bérviszonyokkal. Nem az a felháborító ezekben a magas fizetésekben, hogy magasak, hanem az, hogy SEMMI teljesítmény nem áll mögöttük. Nézzetek körül ebben az országban. Ha tud valaki nekem (közel-) tökéletesen működő területet mondani, meghajtom fejem előtte.. De nincs ilyen. Szét van rohasztva minden (főleg állami kézben lévő területeken).. Többen elmondták előttem én is megismétlem, a TELJESÍTMÉNY HIÁNYZIK csak, és az a vérlázító, hogy FELELŐSSÉGRE VONÁS LEHETŐSÉGE NÉLKÜL felsővezetők ezek az emberek. A versenyszférában azért keres valaki milliókat, mert ha nem profitál a részleg amit vezet, vagy a vállalat, akkor a tulajdonosok/vagy az igazgatótanács leváltja és végkielégítés nélkül elzavarja a pitsába..

ampierre 2009.09.17. 12:51:08

@csongorbela: Egy az egyben erről beszélek.. Béla, ha előbb olvasom, amit írsz, akkor csak annyit írok, hogy DETTO..

play_off 2009.09.17. 12:54:42

"Leonard Zelig 2009.09.17. 09:54:40
...A nyilvánosságra hozott fizetések töredékei a nyugaton hasonló beosztásban szokásosnak."

Eeegen. A nyilvánosságra nem hozottaké (alkalmazottaké) pedig a töredék töredéka a nyugatiakénak.
Ezt valahogy elfelejtettedd, Woody?!

ampierre 2009.09.17. 12:57:21

@Gazz: nemzetbiztonsági és stratégiai okokból sajnos nagyon sok területet NEM SZABAD(na) kiadni állami kézből. mint pl: vasút, posta, közművek, energiahordozók feletti ellenőrzés stb.. Ezeknek Állami monopóliumoknak KELL (ene) maradniuk.
Olyan országban szeretnék élni, ahol az ÁLLAMI VÁLLALAT annyiban különbözik a PRIVÁTTÓL, hogy az ÁLLAMNAK termeli a profitot..
Az tetszik nagyon, amikor eladunk gombokért egy MAGYAR ÁLLAM kezében szánt szándékkal szétrohasztott céget (mondván az Állam nem jó tulajdonos).. És megveszi egy másik ÁLLAM többségi tulajdonában lévő nagyvállalat (PL British Petrol vagy Gazprom(ez még nem történt meg..) hogy mást ne említsek).. Nekik hogyhogy megéri? Nekünk miért nem??

gorillka 2009.09.17. 12:58:16

vampierre: nagyon ritka a versenyszférában a végkielégítés nélküli elküldés. Mármint a felsővezetők körében. Ha kenyértörésre kerül a sor, inkább fizet a cég, csak menjen az illető és ne pereljen. nagyon kevés dolog áll meg a bíróság előtt. Ezen a szinten mindent és annak az ellenkezőjét is lehet állítani, bizonyítani nagyon nehéz.
A menedzserszerződésben az van benne, amit az alkupozícióban lévő kialkudott. Hosszú felmentési idő, MT-től eltérő mértékű végkielégítés, titoktartási pénz stb.
Ha az illető nem válik be, nagyon ritkán válnak meg tőle próbaidő alatt, bár sokan szerződésben kikötik, hogy nincs próbaidő.
És ezek után fizetnek...

Blackrock (törölt) 2009.09.17. 12:59:57

@vampierre: azért van "szétrohasztva" minden, mert 50 évig ebben az országban állam szocializmus működött, ahol senki, semmiért nem vállalt felelősséget. Az állami cégeknél pedig ezen a területen megállt az idő.

Az emberek pedig pontosan erre lettek szocialzálva. Semmiért nem vagyok felelős, nem az enyém, nem kell rá vigyáznom, az állam majd jön, segít és a hónom alá nyúl, ha gáz van. Ilyen egyszerű.

.@Bozdurgán: a bankokat meg hagyjuk. egyenlőre a pénzügyi válság pont az ő kapzsiságuk és hanyagságuk miatt tört ki.

Blackrock (törölt) 2009.09.17. 13:02:54

@werem: miből szűrted le, hogy én imádnám a szoclibeket??? Hagyjuk már ezt az ostoba jobbikos/fideszes "bullshit" dumát! Annyira unalmas. Egyébként a fidesz is csak bassza a rezet a parlamentben és 7 év alatt semmit nem csinált.

De bocs, lehet, hogy téged nem érdekel mi lesz a jövőben, engem viszont annál inkább...

vivax 2009.09.17. 13:04:52

a nagy végkielégítős ravaszgeciket büntetésként behajtanám vmi multihoz szalagmunkára hetente hatszor 12 órában, a mindenkori létminimum másfélszereséért - életük végéig.

gorillka 2009.09.17. 13:05:12

Blackrock: hogy mi lesz a jövőben? Nem lesz épeszű szakember, aki vállalná az állami cégek vezetését. nyilvános jövedelmi viszonyok, úgy hogy a tulajdonosi határozatok "titkosak".
Te csinálnád?

Martian (törölt) 2009.09.17. 13:10:38

A jór hír az, hogy pénzes ország vagyunk... csak éppen a kiosztható pénzek jó részét a befolyásos kasztok tagjai teszik zsebre.

gorillka 2009.09.17. 13:11:15

Nálunk az önkormányzati ülésen előfordult, hogy az egyik képviselő kérte (zsarolással megpróbálta elérni), hogy a cége számára alacsonyabb bérleti díjat állapítson meg egy területre a testület, mint a többi bérlőnek. Majd nem értette, hogy mi a probléma. Ha átmegy az indítványa simán meg lehet támadni a testületet hűtlen kezelés gyanújával.
Ez megy kicsiben. Normális ember elmenekül.

Avatar 2009.09.17. 13:13:33

@Leonard Zelig: Amíg az én pénzemből fizetik ki ezeket az összegeket, addig igenis legyen jogom tudni, hogy ki mennyit kap. Az adót nem azért fizetjük, mert az jár az uraknak.
Ha az állami cégek vezetőinek teljesítményével elégedettek lennénk, akkor nem lenne felháborodás, de a köznép úgy érzi, hogy igen szarul dolgoznak ahhoz képest, hogy mennyit keresnek. Igencsak gyanús a dolog, hogy ezek az emberek nem a szakértelmük miatt kerültek pozícióba, hanem azért mert jó elvtársak, és ez sokkal kádárosabb jelenség, mint az, hogy a köz szeretne kontrollt szerezni a közpénzek elköltése felett, mikor azt látja, hogy akiknek az ellenőrzés lenne a feladata, azok nem végzik megfelelően a dolgukat.

Bozdurgán 2009.09.17. 13:18:03

@turorudi:

www.metro4.hu/klados.php

szerintem az életútja sokat mond.
Ő nem volt a legelején 2008. júniusában jött haza új-delhi ből.
Az általad említett süllyedés októberre már el is múlt:
index.hu/belfold/budapest/reped4842/

Legalabb ezt az embert ismerjük már el. Miért van az hogy ha valaki elért valamit tényleg a világ 50 legjobb mélyébítőjének egyike akkor megy a fikázás, hogy mennyit keres.
Szerinted ma már érdekel valakit hogy mennyit keresesett Steindl Imre szerintem nem, csak minden nap rácsodálkozol a parlamentre.

Avatar 2009.09.17. 13:19:39

@werem: "volt itt fideszelés meg jobbikolás is, miközben naptár szerint nem ők kevergetik a lapokat"

Kedves barátom! Nézz szét kicsit az önkormányzatok háza táján... Szép narancssárga az a pakli, amit ott kevernek, de az önkormányzatok működése sem tisztább, mint a kormányzaté.

ampierre 2009.09.17. 13:20:00

@Blackrock: Részben igazat adok.. Ami meg profitábilis ágazat maradhatott volna állami kézben, azt gyorsan kijátszották a haveroknak.. De a nyolcvanas évek végén előbb szándékosan szét kellett b*ni (Mint pl Kőolajipari gépgyár), hogy aztán 91-92-ben lehessen mutogatni a számokra, hogy ettől bizony hamar meg kell szabadulni és jó ha pl: 15 millióért elviszi valami "balek" cég, hisz idén is 100 milliós veszteséget termelt.. Aztán megvette a jókáder vezérigazgató unokaöccse az egészet egy Urambátyám KFT nevében abból a pénzből, amit a bácsikája saját maga jutalmaként osztott ki magának 90 ben.. miután megvették 15 milláért, el is adták már a tényleges befektetőnek 1,5 milliárdért.. csak a gépek, MÉH árral számolva többet értek mint 15 milliónál.. de ez senkit nem érdekelt.. CSAK ADJUK MÁR EL... :-P A két ár különbözetéből meg megépítette Budán az első villáját az illető és vett még 4 gyárat... ammin aztán megint túladott.. ezek a pénzek maradhattak volna állami zsebben is és most 10% lehetne az szja, hisz kicsit nagyob tempóban törleszthettük volna vissza azt az államadósságot, amit önmaga létének meghosszabbítása érdekében az a rendszer vett fel aki odaültette Urambátyámat a cégvezetői székbe mondjuk 70 ben, ..
bocs hogy OFF voltam kiszaladt :(

Drömögödömötör 2009.09.17. 13:20:46

@Blackrock: ja ne már a bankok tehetnek mindenről ???? és az alapkezeklők azok smafuk ??? és az alapkezelőben lévő nyugdijalapok ??? és a nyugdijalapban levő több tiz milló emberek ki elvárta hogy csak nőjjön a betét csak nöjjön ??? vagy a kisbefektető ki elhitte hogy ma betesz 100 eygséget és holnap kivesz 150 egységet ???
vagy a sok barom aki a hitelt arra használta hogy fogyaszon ész nélkül az smafu ??? nem bankok tehetnek róla max kihasználták ameddig lehetett a tudatlan tömegek pénzéhségét... oly egyszerű lenne a világ ha csak fekete / fehér lenne benne

gorillka 2009.09.17. 13:23:21

@vampierre: Sajnos igazad van.
Nincs a kezünkben termelőeszköz, lassan már föld sem lesz.

Bozdurgán 2009.09.17. 13:25:18

@vampierre:

A privatizációs történeteknek külön blogot kellene indítani:)

ampierre 2009.09.17. 13:25:40

@Drömögödömötör: HA egy probléma kialakul, akkor vajon azok a hibásak, akik "Ügyesek voltak" és "kihasználták ameddig lehetett a tudatlan tömegek"-et vagy az, "ki elhitte hogy ma betesz 100 eygséget és holnap kivesz 150 egységet" (amikor azt látja, hogy nagyban ennél sokkal többet szakítanak, neki miért ne járna ez?)
a kihasználás, az "act" az tett, ahoz lépni kellett egy irányba.
A hit meg hit.. Az ember gyarló. bízik.

mendson 2009.09.17. 13:46:23

Csak két dolgot említenék.Egyik, az MNB elnöke többet keres, mint a FED elnöke.Másik, ezen nagy bérek a hazai bérskála és árszinvonal tükrében vizsgálandó.Magyarán, a 1,2-3 milla közti bér plussz az állandó járandóságként kezelt prémium és az évi 3-400 ezer forintos kaffetéria az durván 10-14x-e a hazai átlagember bérének.Semelyik nyugateurópai országban nincs ilyen béraránytalanság a közpénzből élök világában.Nem mellesleg nem is igen tartanák erkölcsösnek.A versenyszférában csak igen kiemelkedő cégeknél van ilyen szintü bér.A bankokat nem tekíntem a versenyszféra részének.

oTTo$$ 2009.09.17. 13:49:02

@Leonard Zelig:
baaazzzz eloszor szinvonal aztan jutalom nem forditva sehol nincs ilyen tolunk nyuatabbra mint nalunk nem kell a vakitas

heyy kadar nepe pont ilyen gondolkodas miatt kadar nepe meg mindig

redriot77 2009.09.17. 13:50:25

@katerina65: "Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV szóvivője korábban annyit mondott, sajnálják, hogy ilyen pénzeket fizettek ki az előző vezetés idején."

Azt sajnálják hogy kiderült...

Baromméter 2009.09.17. 13:52:37

@Manyizga:
hát igen, és kérdés, hogy ha emmellett még a működésük is ködös ill. sikertelen, akkor mi a rákot keresnek ennyit télleg?

Blackrock (törölt) 2009.09.17. 13:52:59

@werem: az a nagy bajom a fidesszel, hogy megfogalmazza a kritikát ( hol jogosan, hol nem ) de megoldást nem kínál. És amíg ez így van, addig ez semmi más, mint demagógia. Azt meg egyszerűen felháborítónak tartom, hogy a kormány BÁRMIT tesz, a fidesz kizárólag negatívan tud reagálni. Tragikus, hogy a legnagyobb ellenzéki párt egyszerűen semmilyen formában nem hajlandó együttműködésre. Pedig a szavazók dolgozni küldték őket (is) a Parlamentbe (és nem azért, hogy orbából kvázi királyt gyártsanak)! De hidd el, ők is vastagon benne vannak a buliban, a többi meg csak marketing...
Ez pedig, ha nem is most, majd később fogja magát megbosszulni.
A jobbikról meg már inkább nem is beszélek...

@Drömögödömötör: azzal, amit mondasz pontosan azt támasztod alá, amit én is írtam. ha pénzintézetekben lett volna némi önkontroll, akkor nem adtak volna boldog-boldogtalannak hitelt és nem hülytették volna az embereket azzal, hogy 2 hónap alatt megduplázzák a pénzüket! Nem erről szól az egész?

kaszakő 2009.09.17. 13:53:35

Imádom, amikor a nyugati meg a tajvani fizetésekhez hasonlítják a csúcshozzáértők pénzeit. A MI FIZETÉSÜNK MIKOR FOG A NYUGAT-EURÓPAI ÁTLAGHOZ KÖZELEBB KERÜLNI? VAGY AHHOZ VALÓBAN VÉRNEK KELL FOLYNIA???

Baromméter 2009.09.17. 13:54:30

@Nubek:
hadd menjen, ha van nála ár-érték arámnyban kedvezőbb, márpedig az ár magas, tehát miért ne lenne.

Baromméter 2009.09.17. 13:56:49

@midnight coder: "ha nem segghülyét akarsz az állami cégek élére akkor nem fizetheted meg sokkal kevésbé az illetőt mint ha a versenyszférában dolgozna. Az már persze megint más kérdés hogy a versenyszférában ehhez eredményeket is kell produkálni."

na de pont az eredményesség hiánya miatt gáz a dolog. Ha az eredményesség nem érdekes (hiszen nem függ tőle a fizu), akkor miért ne lehetne segghülye, ha olcsó?

Baromméter 2009.09.17. 13:59:50

@Leonard Zelig: A nyilvánosságra hozott fizetések töredékei a nyugaton hasonló beosztásban szokásosnak.

Na ja, csak ott a munkájuk eredményeképpen az átlagfizetések is olyanok, amilyenek. Ott jól dolgoznak, megérdemlik.

histar007 2009.09.17. 14:03:32

A gond az, hogy kinyílt az olló. A vezér keres 2,5 mihályt, de a titkárnője (aki lehet hogy több érdemi munkát végez, túlórázik) fizetése nem több mint nettó 120-130, amit még vissza is vágtak a válság miatt. A magas fizetésért cserébe magasabb felelősség jár. Ha BKV Kocsis azt mondja, hogy köze nincs a közvetlen alatta dolgozók fizetéséhez/végkielégítéséhez, akkor:
- tudatlan, vagyis alkalmatlan (mintha az egszemélyes háztartásban nyomozna valaki, hogy ki szarta össze a WC-t)
- hazudik, tehát be lehet perelni.

Amíg X felhívja telefonon Y-t, hogy
X: - Figyu haver volna itt egy zsír kis meló, bejelentve havi 3 misi 100% bónusszal, plusz verda meg repi keret, határozott időre 2010 dec 31-ig. Mivel kormányváltás jön, kirudnak maj nyáron, akkor meg ketyeg 14 hónapo végkielégítés is.
Y: - Teljesen jól hangzik, bármit kell igazgatni vállalom, a jutalékot a szokott módon?
X: - Igen a szokásos megrendelésen keresztül
Y: - Maradt a szokásos 33% százalék.
X: - Figyu haver, kemény idők jönnek, magasabb a fizu is, a százalék is.
Y: - Mennyi?
X: - 50%
Y: - De akkor nincs vizsgálat!
X: - Persze hogy nincs, és a szerződésed is titkos marad.
Y: - Melyik ez a vállalat?
X: - Mit tudoom én, a futár viszi majd a szerződésedet...

Baromméter 2009.09.17. 14:03:32

@RAMBO: fizetések nem égbekiáltóan magasak, a versenyszférához képest meg különösen nem

A versenyszférát 1-2 egyedi kivételtől eltekintve nyugatról finanszírozzák nálunk. Az államot az ország tartja el.

Baromméter 2009.09.17. 14:11:46

@Unbiased:

Addig se azt kérdezik tőlük, hogy hány offshore bankszámlája van a kormányelitnek, vagy hogy akkor hogy is volt az emvéemmben azzal a horvát szállodával.

ampierre 2009.09.17. 14:13:35

@kaszakő: egész pontosan a mienket a Kínaihoz, a csúcsvezetőkét meg a nyugatihoz..

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.17. 14:14:43

@Unbiased: "Számomra tényleg érthetetlen, hogy vesztésre álló "pártunk és kormányunk" milyen meggondolásból tesz ilyen, a népszerűséget tovább csökkentő lépést (de nem sajnálom őket)."

nem neked, úgy általában: egy-két év, és a fideszes állami cégvezetők a mostaniaknál jóval többet fognak keresni. én szóltam.

Baromméter 2009.09.17. 14:16:53

@elod72: Tényleg nagy baj van, de az aránytalan fizetés csak tünet, nem maga a baj. Az igazi baj a végletekig frusztrált társadalom.

Az is csak tünet.

Az igazi baj a velejéig korrupt, minden morált mellőző politikai elit ill a különböző gazdasági/politikai érdekcsoportnak lévő kiszolgáltatottság, s ennek eredményeképpen az aránytalanul magas korrupció. Ez nemcsak a konkrét okozott államdeficit miatt gáz, hanem mert mint fentről diktált magatartásforma megmételyez mindent.

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.17. 14:20:24

@Mike36: attól függ, ki a célszemély, és hogyan védik.

Baromméter 2009.09.17. 14:22:46

A nyáron a kislányommal fúrtunk egy alagutat a homokvárba, külföldon. Ez nemzetközi tapasztalat?

répamarha (törölt) 2009.09.17. 14:33:37

őszinytén szólva differenciálni kell. 2-3 milliós fizetést (+ bónuszt) 40-60 főt foglalkoztató magáncégek élén rengeteget láttam. Ehhez képest a legtöbb állami fizetés (MNV, MVM, jegybank) egyáltalán nem tűnik magasnak. (ráadásul azok között vannak képzett emberek is). Szóval, egy-két kivételtől eltekintve ez a felháborodás számomra indokolatlan. (én pl se állami, se magáncéghez nem mennék el havi 3m+ alatt).

Baromméter 2009.09.17. 14:34:30

Fizessék állami felsőverzetők havibérük meghatározott %-át Korrupciós Fedezeti Alapba, amelyből lehetne alkalomadtán állami cégekben tőkét emelni ill azokat kisegíteni.

Baromméter 2009.09.17. 14:36:59

@Kangörény_: "Egyébként a jobbikban bízni felesleges, gondolod, hogy ők nem lopnának, ha lehetne?"

a) Nem tudjuk. Te igen?

b) Akkor javasolj megoldást!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.17. 14:41:39

Nem az a gond, hogy vannak az állami szférában vannak ilyen fizetések. A Privát szférában van ennél nagyobb is, sok, és még csak nem is biztos, hogy felsővezetői szinten. Tudomásul kell venni, hogy versenyképes fizetés nélkül nem vállalná el kvalitásos ember ezeket a posztokat. Egy felsővezető fizetésénél ne a minimálbérből induljunk ki.

A gond ott kezdődik, hogy szemben a privát szférával, cserébe az elvárás nagyon alacsony. A juttatások nem teljesítmény szerint, hanem automatikusan járnak, ha rosszul teljesít a vezető, akkor is. hogy egy ilyen poszt elnyerésénél nem biztos, hogy a hozzáértés fontosabb a kapcsolati hálónál. Na itt a bökkenő.

répamarha (törölt) 2009.09.17. 14:59:58

@Fedor: Nem tudom. Személyes tapasztalatom, hogy állami cégek vezetőivel (és vezető közigazgatási szakemberekkel) bőven a "törzsmunkaidő" után tárgyalok, én szakmailag felkészült emberekkel találkoztam (soha nem voltam kapcsolatban a BKV-val :)).
A problema amúgy rém egyszerű: egyik oldalon van közpénzek kezelése átláthatóságának igénye, a másik oldalon az, hogy ugye menedzsmentet meg kell fizetni, mint a magánszférában (ráadásul ott a fizetés az egyik legérzékenyebb terület). Ugyanakkor valóban az állami szférában nincsen, vagy nem olyan erős a tulajdonosi kontroll és a teljesítmény-követelmény. Ez a három szempont van az ügyben. De, ebből nem következik, hogy ezeknek a menedzsereknek kevesebbet kell keresniük, sőt, akár még az sem, hogy a zsebeikben kell turkálni. Legalábbis ideális helyzetben nem kellene. Most mondjuk nincs ideális helyzet.

Baromméter 2009.09.17. 15:25:17

@hubatöhötöm: De, ebből nem következik, hogy ezeknek a menedzsereknek kevesebbet kell keresniük

Hát akkor miből kéne annak vagy az ellenkezőjének következnie?

csipcsirip 2009.09.17. 16:01:13

Azt is tök izgi lenne lekövetni, hogy egy embert hányszor végkielégítenek. Pár évente egyik államiból a másikba, azt viszik a megbízható kollégákat, managerszerződés, pár év és mennek tovább. Együtt többször végkielégítve, titoktartva, nyugdíjazva, kéz a kézben. Biztos járnak gyónni is.

csipcsirip 2009.09.17. 16:16:49

Azért ezt a fizetéslistát olvasgatni komoly önalázó. És a fél ország ezen a mazós trippen pöröghet most?
Most akkor miért is? Ma leittasodom frusztráltságomban. Csak legyen hely még a kocsmában.

nagymaros 2009.09.17. 20:17:54

Klados ugyében szólok! Vélhetöen az egyik legsikeresebb magyar szakember. Ezert a fizetésért dolgozik Nekem megnyugtató, hogy itt van. Piac van, és Ö piacképes. Magyar, sikeres! Mi a baj, mi fáj ebben? Nem Kéne demakóg módon mindenkit támadni! Az jó lenne, ha elmenne?

Kolbasz 2009.09.17. 23:31:12

Meg ezek a nyelvpótlék ügyek is milyen szánalmasak. Mélyen a megbízók ánuszában.

Budapester81 2009.09.18. 00:11:19

@turorudi:
nagyon rosszul tudod semmi köze nem volt a pályázatíráshoz. közelében sem volt még a projektnek akkor. Őt már csak akkor keresték meg amikor kezdett a sz_r egyre jobban a DBR vezetők fejére hullani.

most láttam a házonkívül c. műsorban azt mondta hogy amikor megkeresték megkérdezték hogy mennyit kér ő elmondta hogy mennyi a fizetése kint és 8millióra jött ki bruttóban a magyar adórendszer miatt.

hogy nincs befejezve időre a cucc. megjegyezném hogy általában a minden ilyen beruházásra ez a jellemző Rómától (itt csak két metróvonal van) Berlinig (több mint 10 évet késett és csak pár megállója van az idén átadott új vonalnak). Ez azért van így mert számos olyan dolog van ami nem tervezhető pontosan előre, ezt tudomásul kell venni és nem ezen kellene lovagolni. A kiviteleőnek sem érdeke a munka elhúzása hiszen a többletbérköltséget nem lehet áthárítani ha a megrendelő jól képviseli az érdekeit. ezért van ott a klados gusztáv.

a süllyedést sem írnám Klados Gusztáv számlájára.
Süllyedés nélküli alagútépítés- mintahogy Orbán Viktor féle 14. havi nyugdíj - nem létezik. másrészt nem Klados Gusztáv dolga a kivitelezés. ő a megrendelő. az ő dolga a számonkérés és a menetközbeni változtatások szakmai konzultációja a kivitelezővel. nem történt olyan dolog a Műegyetemnél ami ne fordult volna elő bárhol máshol egy metróépítés esetén. a sűllyedés a tolerancia határon belül volt, nem rogyant meg az épület.

az a nagy helyzet hogy kevesen vagyunk ebben az országban akik havi 8 millió minusz magyar SZJA eltudnánk adni a tudásunkat a világ bármelyik másik pontján. Csakhogy én büszke vagyok az ilyen emberekre és nem irigy. ezt javaslom neked is légy büszke rá.

Kolbasz 2009.09.18. 13:29:22

A Klados nekem is rendben van, őt valszeg nehezebben vezetik meg az alvállalkozók. De ebben a sorban ő a kivétel.

nincs_nick 2009.09.18. 16:58:20

Ha valakit érdekel Klados munkája a SMART alagút kapcsán, akkor megnézheti natgeo-n: port.hu/kulonleges_epitmenyek:_a_smart-alagut_megastructures:_smart_tunnel/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=97980&i_city_id=3372&i_county_id=-1&i_topic_id=0. Szvsz az ő fizuja abszolút védhető, ellenben a postás/BKV/MÁV-os dinoszauruszokéval ellentétben. Btw, miért tart egy Angliából küldött csomag szállítása angol részről 3 óráig (igen, három órával a feladás után már repülőn volt, míg a magyar oldalon négy nap kellett postának, hogy elvigye 200km-re....)

turorudi · http://check.blog.hu 2009.09.18. 17:48:22

@Kolbasz: Miért van rendben? Ez a négyesmetró-építés egy normális projekt? Hogy karban tudja tartani az alvállalkozókat? Mennyivel is úszik az építkezés időben és lóvéban?

Budapester81 2009.09.21. 12:42:51

@turorudi:
Amióta Klados a négyes metró projekt vezetője sokkal normálisabban mennek a dolgok. Több milliárdot sporolt már eddig is meg a projekt számára. azt hogy ezt a metrót hogyan kellett volna megépíteni az állomásépítéseken hogyn lehetett volna spórolni másfajta tervezéssel illetve igényekkel nem rajta múlott. Az a baj túrórudi hogy nem vagy képben nem olvastál utána és nem tudod hogy ki is az a Klados Gusztáv mit tett mielőtt idejött. mikor kapcsolodott be a projektbe. milyen kondiciók szerződéseket kapott kész tényként amivel dolgoznia kell a BAMCO-val és az állomásépítőkkel. Kérlek olvass utána tájékozodj mert így nem vagy vitaképes. Csak a felszínt érinted és nem látod hogy mi az ok és mi az okozat. Sajnos egyszerű tv-híradó nézőként az embernek tényleg ennyi a benyomása mint amit te leírsz a postod-ban.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.09.21. 13:01:14

@Budapester81: A poszt nem Kladosról szól és nincsen tévénk.

nonolet (törölt) 2009.11.24. 18:02:59

@ampierre:

Ha igaz, amit a melódról/maagdról írsz, akkor
simán egy balfasz vagy...
Ezért minimum netto 400 eFt/hó JÁR manapság
a multiknál....300-350 alapfizu+ cirka 50-100 egyéb...

Körül kéne nézned a való világban :-)))
süti beállítások módosítása