Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) Budapest (1) budapest (3) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japán (7) japan (5) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) könyv (9) konyv (1) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orban viktor (1) orbán viktor (2) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergőképek (1) pergokepek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) pornó (2) porno (1) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazas (1) utazás (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Zorán kongása

2008.03.15. 15:38 turorudi


OK, rosszul kalkuláltam - persze, ami késik, nem múlik. Úgy gondoltam, hogy Horváth Kornél megelégszik azzal, hogy összegründolta remek társaságát, hogy az aztán mindenféle állami soron kívül osztogatott dzsessz-juttatást besöpörjön. Ilyen a társaságnak juttatott Columbus Jazz Hajó, ahova nem jár a közönség; a hajó persze arra jó volt, hogy Kóka János számla-ügyét elsikálja. Ekkor megjósoltuk, hogy ha Kóka ügye szép csendesen elhal, azzal köszönik meg a Columbusnak a szívességet, hogy tovább működhet Horváth Dzsessztársaságának oltalma alatt. A honorálás ősszel meg is történt, ezentúl évi 25 millió forintot adományoz Hiller István saját keretéből Horváthéknak. Már önmagában ez tarthatatlan szisztéma: 75 millió a magyar dzsesszben annyi pénz, hogy arra nyugodtan lehetne pályázatot kiírni, de nem!
Tehát azt hittem, Horváth csendben megelégszik azzal, hogy érdemeiken felül, barátságból, lekötelezettségből a minisztériumi örök támogatás oltalma alatt biztosított neki és tettestársainak a működés - amire ismétlem: nem kíváncsi a közönség, nem járnak a klubjukba. De hülye voltam, hiszen ennyivel a kör nem lenne teljes. Kell a másik oldalnak, Hilleréknek is a hivatkozási alap, hogy miért minden áldott alkalommal a Dzsesszművészek Társaságából választanak Kossuth-díjas dzsesszművészt. Hogyan lehetséges, hogy Horváth Kornél hamarabb kapott Kossuth-díjat, mint Szabados György, vagy Dresch Mihály, meg egyáltalán az, hogy kapott? Miért szopja be mindenki, hogy a mára konzum produkciók kongásává lealacsonyodó, egyébként végtelenül öntelt Horváth a dzsessz ügyéért szorgoskodik. Saját fülemmel hallottam, mikor a mellét döngetve azt magyarázza, hogy neki jár a kiemelt támogatás.
Megint szerénytelen és tehetségtelen emberek uszultak a magyar kultúrára. Vajon mit tud Dés László (ugye 2006-ban ő volt az első Kossuth-díjas dzsessz-zenész) és köre, hogy a magyar értelmiség oly nagy keggyel adózik előtte?

56 komment

Címkék: dzsessz kossuthdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr47382120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kolbasz 2008.03.15. 15:50:53

Egészen hihetetlen, hogy a zenészek egy köre évtizedeken keresztül képes magából színes és jó nagy lufit csinálni. Jelentkezzen az, aki annélkül, hogy pisztolyt nyomnának a halántékához H. Kornélt, vagy az ő érdekkörének a zenéjét képes hallgatni! Erről szól a bürokrácia. Az ízlés teljes hiányáról, és a lobbizásról.

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.03.15. 20:04:40

Ahogy ez a modoros fasz pakolja magát a perkái mögött, az hihetetlen.

Coupe 2008.03.15. 20:07:27

Szerintem Magyarországon kizárólag ilyen embereknek kell díjakat adni. Amennyiben arra rátermettebbek, érdemeik szerint valóbb emberek kapnák ezeket a a díjakat, az nem volna magyar releváns. Persze a hézagokba beeshet néhány egész remek ember, de ha csak ilyenek kapnának, akkor az már nem a csodálatos világszép és univerzum legtehetségesebbje Magyarország volna. Igenis Sas Józsefeket a Kossuth díjra, Horváth Kornélokat, sőt Csonka Piciket és Vámos Miklósokat! Hagy érezzük, hogy Magyarországon igaz magyarok vagyunk, csak a szarra verjük magunkat, úgy lehetünk igaz hithű hazafiak.

Toymao 2008.03.15. 20:29:47

Végül is, a shaker-szólóért is járhat a díj... :D

kuwert 2008.03.15. 20:33:48

Azért az nagyon érdekes, ahogy Horváth Kornél mögé is összeesküvést tudtok kreálni.
A jazz-zenészek zenélnek, hallgassa, akinek tetszik, akinek nem tetszik, az pedig ne hallgassa.
De miért is kell rögtön bántani mindenkit, akinek - egyébként megérdemelten - egy kicsit jó.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.03.15. 20:38:51

Azt hittem arról fog szólni a cikk, hogyan kong Zorán :)))

De tényleg, mindenkivel egyetértek odafent, számomra is mindig volt valami viszolyogtató ebben az emberben, az üres, érdektelen zenéjében, a maníros, öntetszelgő szólóiban. Rendesebb helyen éhbérért kéne csinálnia zenét a liftekbe vagy a Képújság alá.

kehes 2008.03.15. 20:40:29

kurva irigyek vagytok...
vagy irigy kurvák?

Csaszi 2008.03.15. 20:44:52

Kár, hogy az írásból csöpög a személyeskedés, meg a pénzügyi rész nagyon kilóg... A problémám csak annyi, hogy a jazz még nem tart ott, hogy belső ellentétek gyengítsék. Horváth Kornél kiváló ütős, igaz nekem is lenne min. 5-6 jobb ötletem erre a díjra. A Columbusnak mint állandó jazz helynek nagyon örültem és szerintem nem rajtuk múlik a 'kongás' , egyszerűen rossz helyen van....

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.03.15. 21:51:46

Személyeskedés? Nagyon helyes, a blog szubjektív műfaj. Egy ilyen hírből engem nem a tudósítás érdekel, hanem az emberek véleménye, ráadásul, azt hiszem, itt többnyire hozzáértők írnak jazzről (amit egyébként személy szerint nem szeretek, nem értek hozzá).

guadanini 2008.03.15. 22:55:08

2005-ben volt szerencsem jatszani a Horgas Eszter&Al Di Meola fele Maria Egi Szerelme cimu szimfonikus legendaban(?). A produkcioban kozremukodott Horvath Kornel is, mint a "Harom Kiralyok", Lantos Zoltánnal, Borbély Mihállyal, es Lukács Miklóssal(ne kerdezzetek, hogy miert voltak negyen). Ha jol tudom, akkor a gato nevu dobon jatszott, amivel kulonbozo hangmagassagokban lehet dobolni(elnezest, ha esetleg tevedek a dob neve kapcsan).
A produkcioban Al Di Meolanak egy nagy szoloja volt, a probakon ezt rendszerint vegigjatszotta. A foproba soran a szinpad korul maszkalo Di Meola meghallotta a Harom Kiralyokat, szemmel lathatoan erdeklodessel vegighallgatta a szamot, majd a foproba utan odament Horvath Kornelhoz, es szoba elegyedtek; nem hallottam hogy mit beszeltek, de ugy tunt, mintha Horvath Kornel a dob tulajdonsagait magyarazta volna neki - este a koncerten mar nem a megszokott szolojat jatszotta Di Meola, hanem Horvath Kornellal kozosen improvizaltak.

U.I:kovetkezo evben jelent meg Al Di Meola uj albuma a Consequence of Chaos, amin Chick Corea, Steve Gadd, John Pattitucci mellet Horvath Kornel is kozremukodik, a gato dobbal.

dap · http://eszakorszag.blog.hu 2008.03.15. 23:12:07

guadanini: ott a pont!
mellesleg Zorán koncertjeit is kell egy kis gyomor "konzumprodukciónak" hívni...

geromodo 2008.03.15. 23:24:34

A blog valóban egy személyes jellegű, szubjektív műfaj, ez rendben van. Azt már érdekesnek tartom, hogy ez a bejegyzés
kikerülhetett az Index főoldalára, de rendben, mindenhol becsúsznak hibák. Blog bejegyzésként elmegy az írás,
habár a stíluson azért még lenne mit finomítani. Igazából egy mondaton akadt meg a szemem: "Saját fülemmel hallottam,
mikor a mellét döngetve azt magyarázza, hogy neki jár a kiemelt támogatás." Ha esetleg kedves turorudi erről még írnál
egy keveset, azt megköszönném, és talán nem vagyok ezzel teljesen egyedül (hol, mikor hallottad, stb...). Mert szép és jó dolog blog néven mindent
leírogatni ami éppen az ember eszébe jut, de valamivel hitelesebb lenne az iromány, ha tényeket is tartalmazna. Ha az
általad leírtakat valamilyen szinten be tudod bizonyítani, úgy készséggel elhiszem minden szavadat, ellenben csak egy
hiteltelen, rosszindulattal teli bejegyzést sikerült már megint elolvasnom...

turorudi · http://check.blog.hu 2008.03.16. 00:04:29

Végülis miért ne!
Egy kerekasztalbeszélgetésen hallottam emberünket, ahol dzsessz-zenészek és kritikusok ültek együtt, a műfaj jobbításáról beszélgetve. Ez 2005-ben, a fidelio.hu rendezvénye volt, a Ráday utcai, ha jól emlékszem, könyvudvarban.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.03.16. 00:21:04

Azt szeretném közölni, hogy egy blogra nem vonatkozik semmiféle sajtóetikai biszbasz. Ezért azt írunk le, amit akarunk, itt a blog szerzőinek normái érvényesülnek. Azt ki-ki döntse el maga, hogyan viszonyul ehhez az állapothoz. Mi azért szeretjük itt elmondani véleményünket, mert azt szabadon tehetjük, nem tartozunk senkinek ezért elszámolással, nem befolyásolnak bennünket érdekkörök és tulajdonképpen nagy nyugalommal leszarhatunk minden korlátot.
Amúgyan ezt nem inkognitóban tesszük, legtöbb olvasónk tudja, kik vagyunk. Aki pedig nem, a blog rövid böngészése során hamar kiderítheti.

VulpesVulpes 2008.03.16. 00:23:47

hmm, Szakcsi volt az első Kossuth-díjas jazzművész sztem.
amúgy a múltkor a BP Tv-n vártam a telejósdát este, hogy majd jókat röhögök, és előtte volt egy lagzilajcsi szinvonalú műsor fahangú és botlábú énekesekkel és táncosokkal. egyszercsak a csaj mondja: következő vendégünk Szakcsi Lakatos Béla. hát azt hittem nem jól hallok.
az interjú során mondta Szakcsi, hogy merre járt, milyen neves jazzfesztiválokon stb. erre a csaj: és mit csináltál ott? szóval...pff...

turorudi · http://check.blog.hu 2008.03.16. 00:29:11

Igen, bocsánat: először Szakcsi, aztán kapott Dés Kossuth-díjat. Végülis mindegy, mert mindketten a Jazzművészek Társaságának tagjai, így az elit kör sora nem szakadt meg. Babos majd jövőre kapja...

VulpesVulpes 2008.03.16. 00:50:02

nana, nemondd, h szakcsi nem érdemli meg.

AlienFox25 2008.03.16. 01:16:51

Hallottam már Horváthot játszani, és komponálni is, és szerény véleményem szerint kitűnő zenész. Kíváncsi vagyok kedves TúrósRudolf Te mit tettél le az asztalra? (amúgy a túró rudi piros pöttyös, nem zöld!)

Mizantróp 2008.03.16. 02:02:00

Én Snétbergernek adnék Kossuth-díjat, Dés meg Horrváth Kornél már megkapta, mindhármuk közül Feri érdemelné meg leginkább.
Remélem, előbb-utóbb megkapja.

Jazzman 2008.03.16. 02:15:26

Azt érzem a hozzászólások egy részéből (főleg a kiinduló bejegyzésből és a kedves blogíró utánlövéseiből), hogy savanyú a szőlő. 2 dologról van ugyanis szó: az egyik az, hogy valaki mennyit kap a mellényzsebbe különféle baráti alapokon, a másik meg az, hogy valaki mennyire jó/szar jazz-zenész. A kettőt - noha értékítéletet meg lehet fogalmazni az első alapján is, és ez alapján is el lehet utasítani egy művészt - végzetes hiba összemosni.
Így azonban a szokásos magyar gyűlölködés marad csak, bárcsak dögölne meg a szomszéd tehene. Az emlegetett zenészek többsége (Szakcsi, Dés és maga Horváth is) nemzetközileg elismert, profi zenészek. Jómagam majd 20 éve nyomom a jazz-zongorát, vagy annak legalábbis szerény imitációját, s azt mondanám, szeretnék tizedannyira jól zongorázni, komponálni, imprózni, és zenei műfajokat összegyúrni, mint ahogy azt Szakcsi mester csinálja. És ez független attól, hogy ki milyen körnek, érdekszférának a tagja. Nem attól tud ugyanis baromira!
Jó lenne, ha megtanulnánk kicsit kevésbé gyűlölködni, kevésbé indulatos lenni, pusztán azért, mert nekünk személy szerint kevesebb jut a húsosfazék tartalmából. Pontosabban gyűlölni lehet ezt a kurzust (bár ennél konstruktívabb utat is el tudnék képzelni a változtatás érdekében - például ahelyett, hogy másoknak kívánunk kevesebbet, inkább a szakma többi képviselőjénk kívánunk többet), sőt, bizonyos mértékig igenis mindenki ítélje el a mutyizást - de lehetőleg csak azt. Ez alapján is lehet azt mondani, hogy én X-et vagy Y-t nem hallgatom, mert emberileg nem tetszik a viselkedése (megint más kérdés, hogy mennyi az igazságtartalma annak a bizonyos "tudásnak", ami az illetőről eljut ide-oda, de ebbe nem akarok beleszólni, mindenkinek a maga dolga, mit hisz el, mit szeretne gondolni valakiről, valamiről.) Azt azonban ne csináljuk, hogy valakinek a szakmai tevékenységéről mondunk sommás ítéletet pusztán azért, mert morális fenntartásaink vannak. (Lehetne sorolni, hány nagynak tartott írónk, költőnk s egyéb művészünk volt gerinctelen pondró, jellemtelen, vagy épp emberiességéből kivetkőzött utolsó alak. Lehet őket nem szeretni, de ezért, és nem azért, mert rosszakat alkottak volna.)
Attól szeretni még nem kell valakit, mert szakmailag elismerem. Tudom, hogy sokaknak ezt nehéz feldolgozni, de a világ nem fekete-fehér. Nem úgy van, hogy vannak a gonoszak, meg a nem gonoszak.

A másik meg az a meglátása volt a kedves blogírónak, miszerint "Azt szeretném közölni, hogy egy blogra nem vonatkozik semmiféle sajtóetikai biszbasz. Ezért azt írunk le, amit akarunk, itt a blog szerzőinek normái érvényesülnek. Azt ki-ki döntse el maga, hogyan viszonyul ehhez az állapothoz. Mi azért szeretjük itt elmondani véleményünket, mert azt szabadon tehetjük, nem tartozunk senkinek ezért elszámolással, nem befolyásolnak bennünket érdekkörök és tulajdonképpen nagy nyugalommal leszarhatunk minden korlátot."
Én meg azt szeretném közölni, hogy ez azért elég sok sebből vérzik. Hogy mást ne említsek: az egy dolog, hogy de jure tán még így is van (már ami az el nem számoltathatóságot illeti - bár nekem azért erős fenntartásaim vannak, ld. a Btk. ide vonatkozó pontjait, melyek rágalmazás, becsületsértés, jó hírnévhez való jog megsértése címszavak alatt taglaltatnak, emlékeim szerint a 179-182 paragrafusok környékén, s melyek - "sopánka, nem sopánka, ez van" - még a borzasztóan szabad(os) blogíróra is vonatkoznak, és mint azt a mellékelt ábra is mutatja, nem teljesen ok nélkül), ugyanakkor létezik olyan is, hogy etika, moralitás és társai. Vagy legalábbis elméletben léteznek ilyenek, bár tudom, nem túl divatos értékek Magyarországon (pedig ej de nagy szükség lenne rá, mert a szarból csakis ez húzhatna ki...). A lényeg attól még az marad, hogy ha másnak nem is, magának, a saját jóérzésének mindenki elszámolással tartozik. Persze ha a saját jóérzés hiányzik, akkor tényleg nincs kinek/minek elszámolni, de ez ugye egy más téma.
Szíves tájékoztatásul azt is elmondanám, merő jóindulatból, hogy a véleményformálás ömagában még nem erény. Véleményből ugyanis mindenkinek van (na jó, majdnem), és majdnem ugyanennyi a száma a tökéletesen érdektelen és/vagy destruktív, értéktelen véleményeknek. Következésképp egy véleményközlésnek akkor van létjogosultsága, ha nem pusztán abból táplálkozik, hogy az illető megteheti, hanem abból is, hogy általa valami olyat szándékozik megosztani a világgal, ami építőleg hat arra. A többi még légyfingnak is kevés. Ez nem direkt fikázás, hanem elméleti kérdés.
A korlátok leszarása ugyanez a témakör: pusztán az a tény, hogy megtehetjük, még nem ad e ténykedésünknek túl sok értelmet.
Gyűlölködésre hajlamos posztolóknak például azt a tanácsot tudnám adni (kéretlenül), hogy még az egyes bejegyzések megfogalmazása előtt tegyék fel maguknak azt a roppant egyszerű kérdést: hozzáad-e valamit a véleményem/korlátleszarásom a világ jobbításához? Ha a válasz őszine igen, mehet a kidolgozás - ha csak pillanatnyi hezitálás van, akkor már érdemes inkább végiggondolni még egyszer, hátha kisül belőle egy olyan változat, ami átgondoltabb, kevésbé gyűlölködőbb és ezzel párhuzamosan talán gondolatébresztőbb is.
Mert az egy dolog, hogy megteheted. Még bólogató jánosok is akadnak majd szép számmal, mert ilyenek mindig akadnak szép számmal. Az azonban egy merőben más kérdés, hogy ezen kívül elér-e valamit az adott kinyilatkoztatás.
Sorry, de a fönti cikk nekem nem sokat mondott azon kívül, hogy az írójának a) baromira savanyú a szőlő, b) nehezére esik különbséget tenni morális és szakmai megítélés között. (Ezzel éppen az olvasónak okozván nehézséget a blogíró morális megítélését illetően... Bár a biztosítékot inkább a véleménynyilvánítás szabad(os)ságába vetett (tév)hit biztos önbizalma vágta ki - már amennyire ezzel különösebb indulatokat lehet korbácsolni nálam.)

Peace.

Rá Dios 2008.03.16. 06:22:50

turórudi:
Már miért bnem tartozna a blog legalább a - korábban - általánosan elfogadott etika normák hatálya alá? Az utcai beszédben azok érvényesek, itt nem?
jaj, miket beszélek..?
Udvariasság, figyelem, mérlegelés... tudjátok-e még, mit jelentenek ezek a régvolt szavak?

countrystudy 2008.03.16. 06:55:51

hogy kizárólag egy bizonyos zenésztársaságnak osztogatnak, benne lehet vásárhelyimária lobbitevékenysége
gerő és a szerencsejátékos miért kapott kitüntetést?!
legalább következetesek:-(

Coupe 2008.03.16. 07:24:15

Hú, de jó mötlet, Babosnak is mindenképpen járna a Kossuth, azt nemzetközi szinten is helytálló illetőknek adják, na már most soha nem felejtem el, ahogy ez a fasz a tanítványaival tönkrekúrta 93-ban Zappa budapesti fellépését. Az valami isteni volt, olyan szemetet tényleg csak ő képes nyújtani. Ráadásul nemzetközi produkció volt, világraszóló. Zappa 45 perc után lement a színpadról, Prágában 3 nappal előtte 2 és fél órát jammelt cseh zenészekkel. De hát mégiscsak ez volt az igazi Babos mesterrel, járt volna már neki, de jövőre csak megkapja azt a nyomorult Kossuthot vagy vmi középkeresztet. Aki meg Zorán semmitmondó, műintelligens, sznob, álművészi, képmutató szar, üres vacakolását nem egy pozőr dünnyögésének tekinti, az életében nem hallott és nem látott még komoly előadót színpadon. Bár ide ez is jó, itt még ezt a nullát is könnyes szemmel fetisizálják.

Matyko 2008.03.16. 07:32:58

Horvath Kornel a percussion nagymestere, nekem kedvenc lemezeim kozott van a Rag Handed. Eleg para ilyen emberekbe belekotni, de ez nem az en blogom. A jazz zene/percussion iranti erdeklodest Kornelnak koszonhetem, a tobbi nem erdekel.

ecover 2008.03.16. 09:15:55

Tisztelt Hozzászólók!
Mondja már meg valaki túrórudi az aki tönkrevágta az interbrasst??? Köszönettel.

Vidéki Be-tone 2008.03.16. 09:20:12

Horváth Kornél egy kiváló muzsikus, ha jól tudom, a zeneakadémia professzora (legalábbis így tudom szakmán belüli körökből). Nemcsak Zorán, hanem számos nívós magyar előadó koncertjein, lemezein hozza a percussion szekciót magas színvonalon. Kár köpködni a szakmai tudását Kornélnak, mert nem nagyon tudnak többet nála az országban. Ilyen nagyokkal játszik nemcsak a jazz műfajban, pl: Lattman Béla basszusgitár, László Attila gitár, Lerch István zongora-billentyűs hsz., Pálmai Zoltán dob, Borlai Gergő dob, Horváth Charlie ének, stb. stb. stb.

Ha csak indulatból, szimpátiából nézzük az előadói munkásságát, akkor lehet így is, úgy is látni, de szakmai szempontból egy nagytudású, magasanképzett, precíz, professzionális szakembert láthatunk, hallhatunk. Személy szerint én örülök a kitüntetésének, nem érdekelnek a látogatottsági adatok, az eladott lemezek darabszámai. Egy nagynevű jazzista és egy, a pop-mulatós műfaj jeles képviselője ült le egy asztalhoz megbeszélni, hogy amíg a jazzben nem fogynak a lemezek, addig a mulatósban már dupla-tripla arany-gyémánt stb, lemezminősítések fodulnak elő, hogy smint van ez?!

Az volt a mulatós emberke végkövetkeztetése, hogy ami fogy, arra van igény, ami nem, arra nincs. Erre a jazzista azt monta, hogy a hamburger is fogy a Mekiben, van rá igény, mégse zene.

Azt hiszem mindkettőjüknek igaza volt.

Személy szerint én gratulálok Horváth Kornél Művész Úrnak!!!

Tartsa meg a Jóisten sokáig nekünk!!!

Arany középút 2008.03.16. 09:30:35

Ha olvassák bennfentesek is ezt a blogot, igazán érdekelne a hozzászólásuk, hogy valóban érzik, hogy a "Dzsesszművészek Társasága " egy zárt körű klub? Ha valaki tehetséges jazz zenész, érezte már, hogy nem érvényesülhet kishazánkban?
Itt is kezdődik az ami pl. az MTA-ban?
KÉne már a reform ebben a "kurva országban" (a la Gy. F.) a kultúra és a tudomány terén is?!
Az "elit" alatt rezeg a léc?
Aztán lehet, hogy ezek túl messzemenő következtetések , pláne így a blogbejegyzés kapcsán:)

Bálint · http://www.zappa.hu 2008.03.16. 10:32:10

Coupe-nak:

Nem HK-t vagy Babosáékat akarom védeni, nem tarozom a rajongótáborukba, sőt, de a tényszerűség kedvéért azért rögzítsük le:
- Zappa Budapesten nem "jött le 45 perc után a színpadról" - összesen ha 15 percet játszott, ebből tervezett műsor egy szóló volt, amit ráadásként megspékeltek mégeggyel (nem számítva a délutáni beállást). Azaz nem 45 perc hanem 15, nem "lejött", sőt: fent maradt, visszajött.
- FZ nem 93-ban volt BP-en, hanem 91-ben, az első Budapesti Búcsún. 93-ban az egészségi állapota miatt sajnos már nem utazhatott.
- Tudtommal 2 nappal előtte nem játszott "2,5 órát" cseh barátainkkal - egy (azaz 1) darab szólóról tudok ott is. Tekintve hogy (üzleti) úton volt, majdhogynem átutazóban, összepróbálni nem volt idő, így egy-egy (inkább szimbolikus jelentőségű) szólónál többről egyik helyen sem volt szó.
- Ettől függetlenül mindkét helyen zseniális volt.
- Akit érdekel, mindezt megnézheti-hallgathatja itt:
www.zappa.hu/?q=hu/fzbudapesten

Bálint · http://www.zappa.hu 2008.03.16. 10:48:09

mégegy az előzőhöz: Babos "tanítványai" a fenti fellépésen: Szakcsi-Lakatos, Egri János, Kőszegi Imre...

bennfentes 2008.03.16. 12:13:03

Arany középút:"Ha olvassák bennfentesek is ezt a blogot, igazán érdekelne a hozzászólásuk, hogy valóban érzik, hogy a "Dzsesszművészek Társasága " egy zárt körű klub?"

A történet dióhéjban annyi, hogy a Magyar Jazzszövetség nevében indítottunk egy lobby akciót azért, hogy a jazz, mint műfaj önállóan megjelenjen végre a kultúrpolitikában. Hiszen eddig milliárdok mentek a komolyzenére, és tízmilliók a könnyűzenére - ez utóbbi Bangó Margittól a Kispál és a Borzon át Tony Lakatosig mindent jelentett.

Munkánk vége felé körvonalazódott, hogy bár a központi adminisztráció alkatilag képtelen az értelmes országokban megszokott hármas tagozódást kialakítani - komolyzene, jazz, könnyúzene -, de néhány tízmillió forintot hajlandóak évente a műfajnak áldozni.

Ezen a ponton néhányan megalakították a majazzt, és váratlan húzással a még be sem jegyzett egyletnek adta a minisztérium a zsét.

Ez egy zárt klub, ide nem lehet belépni, sőt igazából kilépni sem könnyű. Tehát ahelyett hogy a támogatást különféle szakmai célokra használnák fel, a majazz 12 tagja személyes javadalmazására költi.

Ehhez járulnak hozzá a különböző állami fesztiválok megrendelései, melyeket ugyanez a társaság kap.

Ma ott tartunk, hogy egy fesztivál programjának első 3 zenekarának ismeretében fel tudom sorolni, hogy milyen zenekarok lesznek még. (Ez a 12 ember legalább 25 formációban játszik)

Horváth Kornél vidéki jazzfesztiválokat fenyegetett meg, hogy ha nem hívják el a 12 dühös embert játszani az általuk bemondott pénzekért, akkor elintézik, hogy soha többé ne kapjanak támogatást.

Megélhetési zenészek ők, még akkor is, ha van köztük olyan is, aki tényleg remek zenész.

A történethez sajnos hozzátartozik az is, hogy a jazzszövetség egy mérhetetlenül töketlen banda, viszont jószándékú és tisztességes (nem a vezetőség saját anyagi boldogulása és a szakmai féltékenység vezérli).

A minisztérium meg egy segg, de ezt a többi minisztériumról is el lehet mondani.

Minden művészeti szubkultúrára jellemző a klikkesedés és egymás fikázása, de a majazz ezen messze túlmutató kettészakadást jelentett a szakmában - pl. évtizedes barátságok mentek tönkre 2 nap alatt -, mindezt súlyos adóforintokból.

Éljen a hazai kultúra támogatása!

Dingó 2008.03.16. 12:27:03

Csak Snétbergerhez akarok hozzászólni. Az emberi alázat olyan megható példáját mutatta nekem, hogy a művészi kvalitásai mellett az emberi nagyság okán is egyetértek, neki is nagyon hamar meg kellene kapnia a Kossuth-díjat.

asztrov 2008.03.16. 12:35:20

kossuth-díjat jazzmannek és bennfentesnek.

asztrov 2008.03.16. 12:37:56

snétberger tudomásom szerint német állampolgár. és roma. ez verné ki a biztosítékot a jobb oldalon...

amúgy, a díjat az kapja, akit felterjesztenek rá és a bizottság rábólint. ennyit erről és a díjról is.. ezért mondom: kossuth-díjat mindenkinek.

bennfentes 2008.03.16. 14:18:14

Jazzman: "Azt érzem a hozzászólások egy részéből (főleg a kiinduló bejegyzésből és a kedves blogíró utánlövéseiből), hogy savanyú a szőlő. 2 dologról van ugyanis szó: az egyik az, hogy valaki mennyit kap a mellényzsebbe különféle baráti alapokon, a másik meg az, hogy valaki mennyire jó/szar jazz-zenész. A kettőt - noha értékítéletet meg lehet fogalmazni az első alapján is, és ez alapján is el lehet utasítani egy művészt - végzetes hiba összemosni."

Ez valóban így van, azonban a blogíró a Kossuth díj kapcsán fejti ki nézeteit. Ezt a díjat a politika adományozza. Épelméjű országban a politika nem dönt művészeti kérdésekben, míg például Észak Kóreában igen.

Az ilyetén díjak üzenete az, hogy a politika milyen mintákat tart követendőnek a társadalom tagjai számára.
Így tehát egy szar ember de jó zenész nem méltó állami elismerésre, ugyanúgy, mint jó ember de szar zenész se (már ha zenei munkásságáért kapja a díjat).

Sas Józsi kihúzása a listáról fényesen példázza mindezt (bár, hogy miként került fel egyáltalán a listára, az komoly kételyeket ébreszt a díjak komolyságát illetően).

Én nem gondolom, hogy Horváth Kornél bármilyen szempontból alkalmas példaképnek egy olyan országban, ahol én élni szeretnék. Ennyi.

RD 2008.03.16. 14:47:06

Coupe, teljesen igazad van. Több, mint 40 éve vagyok a jazz elkötelezett híve, így azóta követem nyomon a hazai zeneéletet is. Hát igen..., Babos már 20 évvel ezelőtt is csak egy szorgos iparos volt, semmi több. Nincs egyénisége, saját stílusa...Ugyanez mondaható el a 70-80-as évek belterjes és teljesen fantáziatlan dzsesszműhelyéről is (Jazz-antológia sorozat). Egy Syrius színvonaltól fényévnyire voltak ezek az "állami támogatást beszedő műhelyek" (no és persze a híres-nevezetes Benkó "esztrádzenekar"). Folyamatosan adatták ki a rosszabbnál-rosszabb, unalmas bakeliteket.
Sajnos ezek az önjelölt szuper jazz-zenészek ráülnek a pénzekre, belső körben leosztják egymásnak a díjakat, és mi ennek az eredménye? Az igazán tehetséges zenészek külföldön próbálnak szerencsét, az általuk kiadott albumokra csak nagy nehezen lehet rábukkanni a neten. Itthon marad az otthoni zenehallgatás, esetleg egy-két jobb koncert évente.
17-18 éves koromban nagyon "elrontott" a gitártanárom: elhalmozott kitűnő zenékkel - Wes Montgomery, Joe Pass, Corea, Meola, Mahavishnu, Cobham, Miles Davis, Coltrane, Szabó Gábor, stb. -, és én csak ezekhez probálom összehasonlítani a média által sztárolt hazai zenészeket is. Lesújtó.

mahabharata 2008.03.16. 16:05:01

bennfentes,
Valóban bennfenetesnek tűnnek az infóid.
Szerinted kik azok a mai magyar jazz zenészek, akik Kossuth díjat érdemelnének?
/Rákerestem, hogy ki is az a 12 kézkezetmost jazz zenész../

Kolbasz 2008.03.16. 17:11:22

Ezekkel a jazz társasagos arcokkal az a baj, hogy rettenetesen unalmas zenet produkálnak. Úgy a jazzrok tájt megrekedve, azt is csak gyenge fénymásolatban. Az alkotáshoz látomás és indulat kell (Füst Milán), meg alázat és sok munka. Nekik e helyett jó érdekérvényesítő képességük van. Az, hogy a politika az utóbbit karmolja, az érthető. Azokat pedig, akik mellettük érvelnek, azoknak azt kívánom hallgassanak sok zenét tőlük. CD-n, élőben, éjjel, nappal!
És akkor még Göz Lászlóról, és a BMC áldásos tevékenységéről nem beszéltünk.
Nincs itt irigykedés, rosszindulat, csak szomorúság, izléstelenség és korupció.

mi? 2008.03.16. 20:37:28

Na a BMC-vel meg aztán mi a fene bajod van? Az is kommersz, ott is szar zenészek vannak, szar lemezeket adnak ki, vagy mi?

Há ja 2008.03.16. 21:42:11

Kedves mi?! Beletrafáltál. Szarokat. Mondjál egy jó BMC jazz lemezt!

triplaix · http://yahoo.com 2008.03.16. 21:57:58

Azért van egy két jó BMC jazzlemez. Mi alapján mondod, hogy nincs? Végighallgattad az összeset? Az a baj veletek, hogy azt hiszitek marhára értetek a zenéhez, és ez feljogosít arra, hogy megmondjátok a barót.Pedig valójában amatőr vagy bukott zenészek vagytok akik kínjukban elmentetek kritikusnak, vagy ebben a blogban írogattok.

Há ja 2008.03.16. 22:48:15

Értem, mindenki bukott zenész és savanyú neki a szőlő, ha rizsásat hányik az ilyen jazztársaságosditól. De tényleg arra lennék kíváncsi, melyik az a BMC lemez, amit az autódban tartasz, vagy rendszeresen felrakod otthon. Köszi.

SzocsO 2008.03.16. 23:06:52

Én spec. Silent Wayt
ha jól emléxem, az is BMC ed, jaj de szeretem azt a lemezt : )

mi? 2008.03.17. 06:33:20

Na jó, BMC-s jazz pl.:

Tóth Viktor/Hamid Drake: Climbing with Mountains
Dresch Quartet/Archie Shepp: Hungarian bebop
Dresch: Egyenes zene + Szép csendesen + Árgyélus
Monio Mania: 2
Alban Darche: Trumpet Kingdom + Stringed
Plastic Septet: Horror vacui
Silent Way: Standby + This time
Dél-alföldi Szaxofonegyüttes: Tótágas
La Campagnie des musiques à ouïr+: La manivelle magyare

+ GRUPA Palotaï, Gadó, Winand, Balázs E., Szakcsi (pl. Szakcsi Generation with Jack DeJohnette and John Patitucci) lemezei között is van 1-2 jobban sikerült azért.

Nembeszélve a sokkal nagyobb számú kortás-komoly zenéről, pl. Kurtág és Eötvös, Sáry és Sári, Melis, Dukay, Szőllősy, Tihanyi, Vidovszky, Csalog, az Új Zenei Stúdió, na meg a Hortobágyi Laci lemezeinek kiadója, bár ez a műfaj a mindennapokban engem ritkábban érint.

Ja meg azért elhoznak jó együtteseket koncertekre fesztiválokra. Pl. legutóbb a Tarfóban a Jef Neve Trio + Trio BraamDeJoodeVatcher koncertek a Low Fesztiválon. Vagy a szeptemberi Jazz fesztiválon fasza volt a Hamid Drake+Tóth Viktor Trió, a The Ploctones, a Supersilent, a Marc Ducret Trio, meg az Octurn. Vagy előtte egy évvel zseniális volt a Maäk's Spirit, az Eric Vloeimans Fugimundi, jó volt a Tomasz Stanko Quartet, a Walk Away, az Esperanza Spalding Trio, meg a Sylvain Luc. Előtte meg Kurt Rosenwinkel-Szabó Dani Trió meg látni és hallani Jack DeJohnette-et, meg a Csík Gusztáv-Reggie Johnson-Bobby Durham formáció.
Na befejezem. Azért kurva jó élmény volt mind


Még mielőtt megtámadtatnék nem ismerek senkit a BMC-nél, meg általában 0 db jazzzenészt ismerek személyesen.


...és aki autóban hallgat zenét, annak jó a Babos is... :)


Legyen békesség köztünk mindenkor!

RD 2008.03.17. 08:20:13

Belehallgattam a Silent way albumba, végül is nem tűnik rossznak, ~40 perc lassú zene, azonban engem nem fogott meg, többször biztosan nem játszanám le.
Rendszeresen hallgatok kocsiban is jazz-t, és azt kell mondjam, hogyha a zene igazán magas színvonalú zene, akkor az az autóban is átjön. Természetesen nem Sokol-rádió hangmínőségre gondolok.
Így például az általatok említett Farkas Mihály albumhoz hasonló stílusú Miles Davis 'Kind of Blue' cd sokadszorra is 'átüt' az autós hfin. Ellenben egy közepes színvonalú, unalmas muzsika 'többmillióscsöveserősítős' technikán keresztül sem lesz jobb.

SzocsO 2008.03.17. 23:43:53

RD , azért, mert neked valami unalmas, és nem fog meg, attól még másnak (pl nekem) nyújthat maradandó élményt sokadszorra is. Számomra nem közepes színvonalú, és cseppet sem volt unalmas : )
A September c. szongot különösen szeretem, le is szedtem egy pár részt belőle, szerettem játszogatni : )
A Trio Bosambo CD-jét is ők adják ki, de inkább te bele se hallgass : )
De ha mindenáron bele akarsz kötni a BMC-be, hát tedd csak, ha az neked jó, végül is mindegy : )
Ja, lehet, h elfogult vagyok, annak idején ismertem egy -két embert a BMC-nél (még a Jazz+az os idők előtt : ), játszom jazzt, és vannak jazz-zenész ismerőseim is (Farkas Mihály nem : )
Anno demot is vittünk be a Gőznek, de visszadobta (nem paraszt módon), rendes volt, kritikus, és biztatott hogy irány a jazz-fősuli... aztán végül is zeneművészeti lett, csak nem jazz-tanszék : )

RD 2008.03.18. 08:23:35

SzocsO, először is nem személyeskedni akartam, tiszteletben tartom mások ízlését.
Nem az volt a célom, hogy bárkibe-bármibe belekössek, egyszerűen csak a saját véleményemet írtam le.
Nézd, engem nem érdekel, hogy ki milyen zenesulit végzett, ha nincs tehetsége, akkor csak egy szorgos kis másolóművész lehet belőle, semmi több.
Ha jól emlékszem Al Di Meola már 18 évesen játszott a Return to Forever formácíóban, biztosan járt zeneiskolába is, de csak a saját zseniális tehetsége számított. Magyar példákkal is élve, Zoller Attilla, Szabó Gábor, Snétberger Ferenc, Orszáczky Miklós, Ráduly Mihály, stb. esetében is ez mondható el. Az ő tehetségük már bizonyított, 20-30 éves műveiket ma is élvezet hallgatni.
Szerinted, 20 év múlva ki fog emlékezni a fantasztikus dzsesszműhely 'termékeire'?

hakapissza 2008.03.18. 12:22:56

Élek-halok a jazzért, de ezeket utálom, mint a sz**-t. Az általuk gründolt társaság célja a többiek kiszorítása, saját maguk helyzetbe hozása.
"Művészetük" pedig nem más, mint a külföldi másod-, harmadvonal munkáinak lekoppintása.
Uff. Én beszéltem.

SzocsO 2008.03.18. 14:35:15

Egyetértünk, nem az elvégzett iskolák számítanak, attól még nem lesz jó zenész valaki.
azonban bármilyen zene (akár általunk rossznak ítélt is) adhat inspirációt, ötletet valakinek, hogy abból valami maradandót alkosson, így a Silent Way (amúgy tényleg nem korszakalkotó) vagy bármely más kisebb kvalitású muzsikus ugyanúgy belilleszkedhet az adott stílus, műfaj, hangszer továbbfejlődésébe. Legfeljebb nem gyakorol rá akkora hatást, mint mondjuk Davis : )
Meola 74ben 20 évesen csatlakozott a RtF-hez, de ez természetesen nem kisebbíti az érdemeit : )
Te is tudod, hogy a tehetség önmagában kevés, Meola és a többiek sem csak úgy hiphopp kitalálták azt amit játszanak, hanem a zenét, amihez eljutottak, más zenék is befolyásolták, amiket hallgattak, játszottak. Semmi sem lesz valamiből csak úgy, mert valakinek rohadt nagy a tehetsége.
Van egy Bach d-moll chaconne felvétel, amelyet végigjátszik a szólóhegedű, és egy énekes kamaraegyüttes a megfelelő helyekre ráénekli azokat a protestáns korálokat, amelyek feltehetően Bachot inspirálhatták az adott rész komponálásában. És a korálok is prot. népénekek, önmmagukban nem valami veretes művek : )
Én sem személyeskedni akartam, bocsi : ) asszem elég érettek vagyunk ahhoz mindannyian, hogy túltegyük magunkat a fogalmazásbeli félreértéseken : )

SzocsO 2008.03.18. 14:36:04

persze, kamarakórus : )

Kolbasz 2008.03.18. 15:15:50

A BMC-re jellemző, hogy igen nagy művészekből tudott bohócot csinálni. Sok állami pénzből. Lásd Erik Truffaz, Archie Shepp stb... Ide hozzák őket kalapdísznek, azt még a diszkográfiájukból is kitörlik a végterméket.

RD 2008.03.18. 16:23:24

SzocsO, ne haragudj, de amit írtál, annak semmi köze a lényeghez. Feleslege ideológiákat gyártani, vannak jó és vannak szürke, unalmas, rossz zenészek. Aki jó muzsikus, azt nem kell magyarázni, csak hallgatni.
Ez az Kossuth-díjas nagyképű valaki pedig egy újabb szégyenfoltja a hazai zenei életnek és az országnak.
Siralmas.

SzocsO 2008.03.19. 09:10:01

Nem a zenét akartam magyarázni, az nekem, ha éppen arra vágyom, pont jó : ) Nekem nem szürke, és unalmas.
Azért én szeretem tudni azt is, hogy miért jó az a zenész, illetve a zene, amit csinál : )
amúgy persze van igazság abban amit mondasz, nem vitatkozom : )

bizalmi 2008.03.19. 22:52:45

Szövőnők, hengerészek, földművesek! Elgyünni látszik hát megint a mi időnk! Kicsiny hazánk nagyhatalmú vezetői kezüket nyújtják majd nékünk március közepén sok ember színe előtt, és megkérgesedett erős munkáskezünk gyöngéden veszi át a nemzeti díjat. Lássátok, csak van köszönete a verítékes munkának, a pártunk javára eltöltött dolgos mindennapoknak!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2008.05.11. 04:17:25

Ha van még abból a Kossuth-díjból egy fölösleges darab, akkor gondoljatok rám is! Köszi.

ü
bbjnick

Jean Pierre 2008.05.26. 14:31:53

A nyitó cikkhez szólva: A vita indítójának sok igzsága és néhány tévedése van! Valóban rengetegen sokkal érdemesebbek lennének a jazz művészek közül nem csak a Kossuth díjra, de más szintén nagyon szűk körben odaítélt díjra is! Az említett muzsikus természetesen valóban politikai támogatásra kapta az elismerést, azt semmilyen tevékenysége nem indokolta, hiszen rengeteg kiválló háttér muzsikus van még magyarországon! Valóban öntelt és kissé "mindenható" tudattal megálldott emberről beszélünk. Talán nem gondolnák a jazz rajonók, hogy néhány "művész" nem csak hangszerével törődik, de sok időt szakít arra is, hogy minisztériumokban esetleg másokat, a régi jó magyar szokásnak megfelelően, feljelentsen. Tényleg, miért nem Vukán, Szabados, László Attila, Csepregi Gyula, Dresch Mihály, Kőszegi Imre, Babos Gyula, Grencsó István, Vasvári Pál, Tony Lakatos, Snétberger Ferenc kapta? Mindegyikük odatette már a magáét! Nem csak zenészek,, hanem zeneszerzők, zenekarvezetők és nemzetközileg is ismert művészek! Az első jazz díjazott nem Szakcsi, hanem Pege Aladár volt! Szakcsi jogosultságához kétség sem férhet! Személyében valóban minden idők egyik legnagyobb magyar muzsikusát tisztelték meg!! Az is igaz, hogy tényleg nem jár senki a hajóra, valamint az anyagi lehetőségekből is leginkább csak ez a néhány muzsikus részesül. Természetesen nagy a frász egy esetleges kormány váltást illetően a társaságban! Valószinűleg joggal, már ami az állami támogatásokat illeti! A többit elintézi a közönség és a valós teljesítmények! A felelőség valójában a mindenkori Miniszteré! Ő és beosztottjai tették ezt lehetővé! Való igaz az is, nyomás gyakorlás folyik fesztiválok és helyszínek vezetőire. Szoros az összefonódás a BMC-vel és az NKA-val is. Elég megnézni a támogatások hivatalos listáját! A helyzet szomorú és szánni való! A Kossuth és egyéb díjak oly mértékben politizálódtak, olyan mennyiségű érdemtelen és seggnyaló kapja, hogy legfőbb értéke a vele járó pénzügyi juttatás. Szerintem mindenki véleményt nyilvánít azzal, hogy vált e jegyet az adott művészre, vagy sem! Ez az igazi ítélet és díj is egyben!

Kolbasz 2008.06.17. 19:30:18

Hogy a Zorán kong?
süti beállítások módosítása