Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) budapest (3) Budapest (1) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) fotó (15) foto (3) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japan (5) japán (7) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) könyv (9) konyv (1) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orban viktor (1) orbán viktor (2) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergokepek (1) pergőképek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztorno (1) sztornó (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazas (1) utazás (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Kézenfekvő megoldás a gyorshajtásra

2007.10.25. 01:55 turorudi

Nem értem, miért kell alkotmányfeszegető, tekenyakart módon szabályozni a gyorshajtók büntethetőségét! Az világos, hogy a gyorshajtót akkor sem lehet semmilyen törvényi szabályozás révén hatékonyabban megfogni, ha a tulajt, az üzembentartót, vagy bárkit, akinek köze van az ominózus gépjárműhöz, megbüntetheti ezentúl a fényképező hatóság. Gyorhajtás mindig is lesz, amíg arra fizikai lehetőség van. Már csak azért is, mert a hatóság annyira azért nem csipkedi magát például a már elég régen működő büntető pontok kiosztásával sem. Tavaly még azt olvastam, hogy eddig összesen egyetlen embernek vették el a jogosítványát, mert összegyűlt a 7 büntetőpontja. Ezek után képes bárki is azt gondolni, hogy mert elveszik a tulajdonos/üzembentartótól azt a lehetőséget, hogy belehazudhatja az irodai asztal mögött egy elmosódott autó fényképével hadonászó ügyintéző képébe azt, hogy "egy ismeretlen rokon vezette az autómat", ezentúl mindenki figyelembe veszi a piros karikába írt számokat?
Egy frászt!
Egyszerűen olyan autókat szabadna csak árusítani és a műszaki vizsgán átengedni, amelyek szép komótosan gyorsulnak és a megengedett sebességnél nem tudnak gyorsabban haladni! Miért nem lehet ez a megoldás? Engem az nem érdekel, hogy büntetést fizettetnek azzal a szemétládával, aki az autópályán a seggembe áll és villogva tol bele a mellettem haladó kamionsorba, amit éppen előzök a maximális 130-cal. Azt szeretném, hogy ne kelljen két gyerekkel a kocsiban azon remegni, hogy nem vagyok elég gyors.
Vagy miért kell a városban autópályákat építeni útfelújítás címen? Az új Demszky főútvonalak csak úgy vonzzák az SUV-s marhákat a száguldásra. Tessék megnézni pl. a Komjádi Uszoda előtt az Árpád fejedelem útját a csúcsforgalmon kívüli időszakban!
Lassú, lomha autókat akarok, amik nem igénylik a versenypályákat! A büntetősdit pedig hagyjuk a fenébe: egy olyan országban, ahol a benzin áremelése még több benzinfogyasztást eredményez, soha nem lesz visszatartó ereje az utólag kiküldött sárga csekknek!

43 komment

Címkék: civil autó gyorshajtás

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr71206704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűcs László · http://www.aemco.hu 2007.10.25. 06:20:11

Már rég olvastam ilyen fatális baromságot!
Meg ne nőhesenek az emberek 150 cm-nél nagyobbra, senki ne kereshessen a létminimumnál többet, a késeket tompára gyártsák és tilos legyen megélezni, bakker, de jó hogy ez nem Rajtad múlik!

Tudod mit, járjál Te gyalog..........

chavezbox 2007.10.25. 06:47:30

Bocs, de az egész komment pont most olyan jóifjúszocis amőbás hablatynak tűnik. Most hogy gyurcsányi tematizált a gyorshajtásokról, minden "jóérzésű" "vazze-bazze" kötőszavat használó, szerepjátékokat élvezettel játszó , családokat féltő "józan" és "belátó" a "békés többséghez" tartozó konzumidióta bégeti, hogy le a mocskos gyorshajtókkal.

Gyorshajtani nem okos, ez rendben. Ennek a megfékezését a rendőrségre kell bízni, ez a feladatuk. Nem időközi kampánytémát csinálni.
Ja, ha nem teszik a dolguk? Le kell vonni a következtetést, és felelősséget kell vállalni!
Na ez az, amit kevesen tesznek meg az országban, és ez a baj.

Persze ők sose szegtek semmi szabályt.
Mintha ez lenne a legnagyobb gond.

Akkor talán ne áruljunk gyufát, mert valakik felgyújtják a várost, ne gyártsunk kést, mert mindenki leszúrja a másikat, ne menjünk az utcára, mert veszélyes és bajunk eshet, ne adjunk pénzt a politikusoknak mert ellopják......

Seitec 2007.10.25. 07:41:17

A kés legyen éles, de nem kell a konyhába ipari árammal működő, centi vastag acélt is átvágó lemezolló.

A politikusokra hivatkozás csak elvonja a figyelmet az eredeti problémáról, továbbá azt mondani, hogy a gyorshajtás "nem okos" dolog olyan, mintha azt mondanám, hogy évente több ezer balesetet okozni a sebesség helytelen megválasztása miatt "nem okos" dolog, illetve évente több, mint ezer ember halála a közutakon "nem okos" dolog.

Tényleg nem az, ahogy a dohányzás sem. A politikusok meg hülyék és akkor mi van?

Azt nem tudom, mikor látok itt választ arra a kérdésre, hogy MIÉRT NEM megoldás a lassan gyorsuló, a megengedett sebességre képes autó? Szerintem tökéletes megoldás.

rolika 2007.10.25. 07:48:52

az, hogy te hetente-havonta egyszer beülsz az autóba, és akkor szép komótosan nézegetsz kifelé a világba az autópályán is, ahol nincs is semmi látnivaló (bocs, a posztból ez jön le), nem azt jelenti, hogy mindenki így van vele. tudod, vannak, akiknek munkaeszköz a kocsi, és van, hogy sietniük kell valahova, ha máshova nem is, egy fárasztó nap után haza (én ilyenkor szoktam igazán elengedni a lovakat, odafelé még csak kibírom :)
amit végképp nem értek, az a gyorsulás. most az miért is baj? lehagynak a lámpánál?
és igaza van chaveznek itt előttem, ez tényleg amolyan szoci-komcsi (= egyenlősdi) észjárás...

gibson 2007.10.25. 08:15:24

"amit éppen előzök a maximális 130-cal" :))))))
hát neked tényleg nem való gyors autó.... :)

Pontifex 2007.10.25. 08:18:36

Amúgy 18 büntetőpontot kell összegyüjteni, a 7 pont jelenleg a maximális büntetés, amit kiszabhat a rendőr.

Nekem 1 pontot sikerült összehozni 4 év alatt, átgurultam egy stop táblánál (ez 3 pont lenne), de mivel a biztonsági övem sem volt bekapcsolva (1 pont) igy csak 1 pontot kaptam. Mondjuk nem vitatkoztam, elismertem egyből mindent.... igy 5 papirból megúsztam a dolgot.

Mondjuk az is igaz, hogy azóta mindig megállok a STOP táblánál, ha 10 km-es körzetben nincs senki, akkor is...

Üdv,

Pontifex

Géza · http://www.nincslapom.hu 2007.10.25. 08:23:27

A sebhatár mindenhol más és más, tehát az autót nem lehet hozzá igazítani.

De: lehetne készíteni sebességfüggő fekvőrendőrt! Azaz olyat, amelyik pl. 50 km/h alatt belesímul az uttestbe, de ha gyorsabban mész (méri), akkor kidudorodik. Minél jobban átléped a sebhatárt, annál jobban kidudorodik. Tuti, hogy az életben nem fogsz ott méegyszer 52 km/h-nál gyorsabban menni...

Azt is lehet, hogy kidudorodás helyett inkább kicsit besüpped mint egy kátyú. Nem kell senkit büntetni, nem kell figyelni, működik magától.

sejk 2007.10.25. 08:26:31

Nem olyan nagy hulyeseg a felvetes. Vannak orszagok, ahol gyarilag benne kell lennie a kocsiban 120-nal egy sipolo hangnak es gyakorlatbol tudom, hogy ha meghallod a sipoalast, akkor onkentelenul is visszaveszel kicsit. Persze ezt frankon lehet ignorlani. A problema az, hogy a technikai leszabalyozast siman "ki lehet kodolni", mint a telefonoknal. Valoszinuleg a brutalis buntets es konzekvens behajtas es jogsi elvetel 3 evre sokat segitene.

Sparhelt 2007.10.25. 08:28:44

Szerintem nem kell mindet véresen komolyan venni. Tessék humorérzékre gyúrni inkább..

FERKÓ 2007.10.25. 08:30:10

OLVASSÁTOK EL MIT ÍRT GÉZA, NEM IS HÜLYESÉG :)

Manyizga (törölt) 2007.10.25. 08:30:30

Sokkal egyszerűbb a dolog:
ÖNKÉNTESEN GPS-es szabályozó-egységet lehetne az autókba szerelni, (kedvezményes áron) amelyek ismerik a lakott területek, autópályák, stb. határait. És mindenhol csak a maximális megengedett sebességgel engedne haladni...
Aki nem szerelteti be az autóba, az háromszoros kötelező felelősségbiztosítást fizetne. Lehet választani. :)

Héttörpe (törölt) 2007.10.25. 08:31:33

Azért mert egyesek azt hiszik magukról, hogy tudnak vezetni, könnyen elpusztulhatnak az utakon, mint egy kutya. A megoldás egyszerű: nem kell gyorshajtani. Ettől lesz kemény a töke? Ha egy gyorshajtónak kifolyik a bele az utakon, és szétfröccsen az agyveleje, nem tudom sajnálni. Csak ne veszélyeztessen másokat.

Riasom 2007.10.25. 08:37:13

Te hülye vagy, még szerencse, hogy tökéletesen abszurd, amit javasolsz.

Ha autópályán, jó látási és útviszonyok mellett képes vagy éppen 130-cal előzni a kamionsort, csak "mert annyi a maximálisan megengedett", akkor egyrészt ne csodálkozz, ha levillognak, másrészt legközelebb próbálj legalább másokat nem akadályozni a normális tempójú közlekedésben.

bahahaha 2007.10.25. 08:46:53

"For every problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong."

Riasom 2007.10.25. 08:48:30

Azzal egyébként saját tapasztalatok alapján is egyetértek, hogy a felújított, országos átlaghoz képest szuper minőségű utak gyorshajtásra ösztönöznek, egyszerűen azzal, hogy élmény rajtuk menni a megszokott kátyús borzalomhoz képest. Ez ellen (városban) valószínűleg csak fix kamerákkal vagy lassítókkal lehetne védekezni.

Mr. President (törölt) 2007.10.25. 08:52:43

Turorudi, tegyük fel, hogy sikerül elhitetned az elvtársaiddal, hogy ez az ötlet remek, sőt sikerül megvalósítani, akkor kishazánkban mi lenne a törvény, ha valaki magyar akkor nem lehet gyors kocsija, de persze egy németnek attól még a bmw-je mint tudod azért továbbra is gyors maradna, akkor őt nem engednénk be kishazánkba?, vagy bérkocsit biztosítanánk neki, tudod, olyat lassút amilyet te akarsz, és hát persze az is csak államkasszát gyarapítaná. Esetleg tegyük fel egy kishazánk polgárá kijut külföldre, ott mit tesz a nagyon biztonságos autójával??? Bérel gyorsabbat? Mert azt tudod, hogy amit ma kishazánkban megszavaznak, az nem érvényes az egész Földre, ugye tudod? Ebee ugye nem gondoltál bele!!!

M_R 2007.10.25. 08:53:31

Még jobb: romboljuk le az utakat! Ha nincs út, nincs gyorshajtás! De a legjobb lenne talán törvényt hozni hogy mindenki maradjon a se.. fenekén. Abból van a legtöbb baj hogy a népek mindig mennének valahova, talán a legjobb lenne ha a lakás elhagyásához is külön eseti engedély kellen...

Ha valakinek ekkora stressz a vezetés akkor járjon gyalog/busszal/taxval.

Mellesleg az ilyen hozzáállású \"vezető?\" szerintem sokszorosan veszélyesebb mint aki esetleg 160-nal megy az autópályán.

Csak ez utóbbit megbüntetik, a balfaxka meg vezetget tovább, potenciális gyilkosként...

Géza 2007.10.25. 08:56:37

Ferkó, köszi!
Szerinted el is olvasta valaki? :)

Megoldás a gyorshajtásra:
sebességfüggő fekvőrendőr. Magáért beszél.

Yoda 2007.10.25. 09:00:22

Természetesen nem ez a kézenfekvő megoldás. Én is - mint mindenki, akinek autója van, és szeret vezetni - szoktam a megengedettnél gyorsabban hajtani. Nem gyakran persze, de autópályán, ha van hely...Mert ugye hiába villogok, ha kamionsor van kívül, nem fog kimenni az előttem haladó, mert nem tud.
Azért mélyen tisztelt Szűcs László úrtól megkérdezném, hogy vele fordult-e már elő olyan, amit a szerző említ. Vagy biztos 200LE-s verdában nyomja, és ő adja elő a hasonló mutatványokat. Majd ha a gyerekeit félti, akkor talán elgondolkodik rajta. Mert gondolkodni is ér ám, nemcsak egyből lefikázni a másikat.
Szerintem inkább vezetési tapasztalathoz kellene kötni a vezethető autókat. Egy kis 0km-es majom, aki épphogy megkapta a jogsiját, ne ülhessen már mondjuk egy RS4-es Audiba, mert a szülei gazdagok. 1. Úgysem fogja tudni uralni a 423 LE-t 2. Tuti baleset a vége 3. Megöli magát 4. Másokat is megöl.
Mindezt azért, mert gyorsan hajtott, és nem tudja vezetni az adott autót. Majd később, ha már esetleg már 50 vagy 100ezer km-t lenyomott, akkor esetleg beülhet egy 2literesbe, és így tovább...
És szerintem ez nem olyan, mint a kés, vagy a tűz kérdése. 300km-es végsebességű autó nélkül lehet élni, tűz és kés nélkül kicsit nehezebb...

Mr. President (törölt) 2007.10.25. 09:00:39

Géza, a megoldásod drága, de rettenetesen ám, kishazánk meg egyébként is szarul áll pénz dolgából!!!! Ugye tudod????

tdk 2007.10.25. 09:04:26

Minek az auto a lassu cammogashoz, ulj fel a kerekparra es tekerj 20km/h-val, elobb utobb csak oda-ersz ahova indultal. Kozben ovod a kornyezetet es a sajat egeszsegedet. Kulonben is micsoda marhasag annyit utazni az egesz eleetdet leelheted Piripocsujfalun es a felvegtol az alvegeg 10 perc biciklivel.

M_R 2007.10.25. 09:04:34

A lassan gyorsuló autóval is lehet gyorshajani, csak tovább tart :)

Nem egyszer találkoztam már ilyen minden áron szabálytisztelő balfékkel. Elkezdi előzni a 60-nal guruló pótkocsis IFA-t (nem autópályán!) szépen komótosan gyorsulva, végig arra ügyelve hogy véletlenül se menjen 89-nél gyorsabban. Ezzel egyrészt a mögötte haladókra ráhozza az idegbajt (normálisan előzve még ketten befértek volna mögötte), a szembe jövő meg satuzva megy az árokba. Szabályoska meg elfehéredő ujjakkal markolja a kormányt, fogcsikorgatva nézi a sebmérőt, hogy nehogy 90 fölé menjen.

Na az ilyeneket lehet aztán megtalálni a lánglovagok.hu-n, fekete zsákban... Meg sajnos néha a szembe jövő szerencsétlent is...

turorudi · http://check.blog.hu 2007.10.25. 09:09:08

Ajánlom a témával szemben értetlenkedőknek az alábbi tanulságos történetet a fejevesztett száguldásról. A képekre koncentráljatok, alul:
autozz.blog.hu/2007/09/25/villanyoszlop_csapta_le_a_bmw_s_fejet#more176318

ZAttila 2007.10.25. 09:10:44

Részigazság van, amúgy kivitelezhetetlen. A megoldás csak a Rendőrség kezében van: Egyszerűen NEM a \'kinnfelejtett\" vagy indokolatlanul kirakott 30-as táblánál kell vadászni a 42-vel száguldozókra, hanem pár száz méterrel odébb az iskolánál a zebrán 90-nel átszáguldó autószállító kamionokra.
Konkrétan Komáromban ez történik. Miután mindenki tzudja, hogy melyik az a három pont a városban, ahol felbukkan a trafipax, mindenhol máshol szabad a száguldás.
A szomszéd városban, Tatán más a helyzet: mindenhol szépen, szabályokat betartva halad a forgalom. Mert ott báhol felbukanhat a Szerv...

Géza 2007.10.25. 09:10:51

Dear Mr. President,

valóban nem olcsó, de - az összes többi felvetett módszerrel ellenben - garantáltan hatásos. Annyiban drága, hogy a böntetések formájában nem hoz azonnali profitot a rend őreinek, ugyanakkor sok kiadástól is megkíméli őket.

A mechanikának alig kellene megmozdulnia, az kvázi csak fenyegetné az autóst, hogy HA gyorsan megy, akkor előbukkan. De nagyon ritkán kellene neki, az emberek hamar megtanulnák, hogy hol vannak ilyenek. Szerintem.

Egy helyszínelés sem olcsó mulatság.

tomiko 2007.10.25. 09:14:34

Tölünk nyugatra, vagyis itt ausztriában miért nincs ennyi fasz az utakon és miért téma ez minden magyarnak. Értsük meg végre, az úton egymásért felelünk és egymásra figyelünk. Ki nem szarja le, hogy egy majom hova siet két ikea szekrénnyel és miért siet! Amikor majd a családodat kúrja össze a 200-al száguldó ingatak transporterével, lehet hogy elgondolkodsz. Ja Bécstől Berlinig nem előz meg annyi autó (pedig a németeknél menni is lehet, de ott több az ész) mint győrtől-pestig, pedig az csak egy százas.

Kóka János 2007.10.25. 09:14:55

Tisztelt Hozzászólók!

Örömmel olvasom Géza nevű felhasználó korszakalkotó ötletét a sebességfüggő fekvőrendőrről. Hiszen a Koktél c. tomkrúz film óta tudjuk, hogy igazán meggazdagodni apróságok gyártásával lehet pl. cipőfűzővéglezáró műanyaghenger! Azt nem tudom, hogy a cipőfűzővéglezáró műanyaghengerből ki gazdagodott meg, de arra törekedni fogok, hogy ez a jó magyar ötlet a sebességfüggő fekvőrendőr, (engem) magyarországot gazdagítsa. Bízzátok rám a kivitelezését, nektek lesz jó, hiszen amellett, hogy nem lesznek gyorshajtók az utakon, a nagyvilág előtt még dicsekedhetünk is az új hungarikummal: ilyet máshol nem látni, ez a magyar kakaóálló sebességfüggő fekvőrendőr. Világszám.

baráti üdvözlettel:
Kóka János sk.
gazdasági és közlekedési minisztérium
Budapest, Magyarország, Föld, Naprendszer
(a Mars után 30-as zóna, figyeljen a követési távolságra!)

Leonard Zelig 2007.10.25. 09:15:25

A GPS mellé egy IQ-teszt-alapú sebességmaximalizálót a kocsiba. Ez a megoldás. (c) Leo

Géza 2007.10.25. 09:21:03

Pszichológiai tény, hogy egy büntetés annál hatásosabb minél közelebb áll időben a rossztett elkövetéséhez.

Ami tűzforró és megéget, azt azonnal megtanuljuk félni. Ami csak "majd esetleg büntetést" okozhat, mindenki letojja.

Ezért a legjobb módszer a sebességfüggő fekvőrendőr, mert azonnal és helyben büntet. Drága, de hatásos.

És a büntetés (=kocsikopás, rongálódás) arányos lenne a kocsi árával, és így a söfőr pénztárcájával is. Nem fair egy Trabantost és Ferrárist egységesen x ezer forintra büntetni.

bahahaha 2007.10.25. 09:22:14

turorudi:

1. A jo gyorsulas az aktiv biztonsag resze, eppen ugy, mint a jo fek vagy a jo gumi, vagyis nem lenne tul jo otlet pont a biztonsag urugye alatt betiltani.

2. Gyengen gyorsulo autoval is lehet gyorshajtani.

3. Azzal, hogy nem megy 130-nal gyorsabban az auto, meg lehet vele gyorshajtani: es joval problemasabb az, aki a varosban szaguldozik szazzal, mint az, aki autopayan megy szazotvenet (ezt az elobb te voltal szives illusztralni).

4. Na meg persze ott vannak az implementacios problemak is (pl az a teny, hogy a vilag nem csak Mo-bol all).

S 2007.10.25. 09:32:31

turorudi · check.blog.hu 2007.10.25. 09:09:08

Demagóg vagy és ostoba. Nekem pl. azért van 160 LE-s autóm, hogy megfelelő gyorsulással ki tudjak ugrani az olyan helyzetekből, amit te és hasonszőrű társaid teremtenek, akik a 70-es négysávoson felfelé 65-el mennek, mert -bár nem bírnak többet- de kifizették a súlyadót, tehát nekik jár a belső sáv.

Kori · http://bakmatyi 2007.10.25. 09:35:14

Egy a lényeg:

Aki gyorsan akar menni, az mindig minden technikai eszközt (autóbutítót) meg fog tudni berhelni és tojni fog a szabályokra.

A megoldás nem egyszerű, de talán a problémás helyekre kihelyezett automata trafik jelenthetnek némi megoldást.

Az ittas vezetésnél az azonnali jogsibevonást én is támogatnám.

turorudi · http://check.blog.hu 2007.10.25. 09:45:22

Ugye a 130-cal való előzés nem azért jön létre, mert pont annyival akarom előzni a teherautósort, hanem azért, mert a belső sáv is annyival halad, amiben benne vagyok, viszont gyorsabb, mint a külső. A felvetésem arról a helyzetről szól, hogy van egy külső 90-nel haladó autósor az autópályán, neked viszont 130-cal van módod előzni, mert a belső sáv annyival halad. Na, és ilyenkor áll mögéd a xenon lápmás fasz villogni, mikor nem is tudsz máshol haladni. Vagyis azt akarja, hogy a kedvéért te menjél 90-nel és húzzál be a teherautók közé.
Ebből a helyzetből jutottam arra a következtetésre, hogy a szemét veszélyeztetés helyett egyszerűbb, ha mindenki maximálisan 130-cal tudna menni.
A külföldi kérdést sem értem. Bizonyos amerikai modellek 7-8 literes hengerürtartalommal 140-150 közé vannak szabályozva és vígan elgurulgatnak pl. a limit nélküli Németországban. Majd mész máshol is 130-cal, mert Németországon kívül úgysem lehet 130-nál többel menni.
A lassú gyorsulás pedig a városi közlekedésben kapna szerepet: ha nem gyorsulsz, csak mondjuk 20sec alatt 100-ra, akkor nehezebben éred el a 150-t két piros között.

Fifibá 2007.10.25. 09:48:04

Lóerő: 232, végsebesség: 240 km/h. Ezzel autózom, minden nap, viszonylag sok éve. Alapelvem: nincs jogom mást akadályozni/kényszeríteni, hogyan közlekedjen, mert nem vagyok hatóság. DE: mástól sem tűröm, hogy olyan helyzetekbe kényszerítsen, ami veszélyes vagy szabálytalan. Ezért bizony nem gyorsítok 135-140-ről előzés közben, ha mögém ér egy öngyilkosjelölt, bármennyire is tolakszik. Ám amint befejezem az előzést, rögtön lehúzódóm, mert innentől kezdve az ő szuverén döntése, hogy mit tesz - lehet, hogy nyomós oka van rá. Az autó további képességeit meg kihasználom a német pályán, bár már ott is egyre kevesebb a lehetőség, annyira telített. Az ésszerűen!! lekorlátozott végsebességet tulkép. nem ellenzem, de egy gép ne lomha legyen, hanem ellenkezőleg, fürge, mert lehet, hogy ez ment életet. A sebességtúllépést pedig nem pénzbüntetéssel honorálnám, hanem helyszíni és feltétlen jogsibevonással: 10%-onként 6-6 hónap, mert magamból kiindulva ez kellően visszarettentene (már voltam megbilincselve 21%-os túllépés miatt, hát qva szar egy érzés, nem kívánom senkinek).

HardRock 2007.10.25. 09:48:13

Üdv!

Szerintem nem a gyorshajtás a baj, hanem a sok hülye!
Ha a pályán megyek 150-nel, abból nem lesz baleset. Ha valaki egy 130-as autót letol, mert menne 150-et, és valami gond adódik, akkor a gyorshajtás miatt történt minden, nem azért, mert hülye.
Ha valahol lehet menni, akkor az ember menjen, ha meg valami gond van, akkor lassan.
És szerintem a állat-módon gyorshajtók mellett a sok töketlenkedőt is ki kellene szűrni a forgalomból, néha ők is nagyon veszélyesek tudnak lenni. (körforgalomban balra index, 10 percig előz egy 50-nel hajtó ifát...)

HR

turorudi · http://check.blog.hu 2007.10.25. 09:53:25

Rendben HardRock, ez volna a normális! De itt a 130-cal, a maximum sebességgel haladó is töketlennek számít.

kádár jános 2007.10.25. 09:53:48

Úgy látom, gyülekeznek a seggfejek... Ha nem tudnátok, a KRESZ ugyanúgy törvény, mint a BTK. Az igen értelmes hozzászólók észjárása alapján akkor, ha pl. a munkavégzésem során valaki akadályoz a postán, akkor mondjuk jól fejbeb@szhatom a fa testápolóval, mert a BTK egy komcsi faszság, és én meg éppen sietek. Dolgom van, nem érted, köcsög?

Mr. President (törölt) 2007.10.25. 10:37:15

Kádár elvtárs, itt épp a megoldáson vitatkozunk, és nem érzem azt a kommentedben, hogy építő jellegű lenne. A legtöbben, akik kritizálják a postot, a megvalósítással nem értenek egyet, tehát, hogy csudalassú autó kéne a szabályosan közlekedéshez. Azt mondják, embere válogatja, hogy ki mekkora sebességnél jelent veszélyt. Azt mondják, hogy ha 80 a limit, de közelstávol nincs veszélyes helyzet, akkor mennek 100-al. Senki nem beszél arról, hogy őrülten száguldozni hűdejóó, de tudod mit?? Lennél szíves KONKRÉTUMOKKAL igazolni azt, hogy ki az és melyik kommentjében írt olyat, hogy őt ne érdekelné a kresz, vagy ki hozta összefüggésbe a BTK-t a kommunistákkal? Tudod az a véleményem, az elvtársakról, hogy akkor van végük amikor a KONKRÉTUMOKRA kerül a sor, tudniiilik ott van vége a hazugságnak, ott következik az igazság.

K 2007.10.25. 12:39:12

Állitsunk szobrot a névtelen, atóbalesetben elpusztult emberekért! Mondjuk a Clark Ádám téren, ahol a 0 kilóméter van. Kb annyian halnak meg az utakon , mint a háborúkban.

És akkor nem beszéltünk a környezetvédelemről. Németországban azért szertnék bevezetni a sebességhatárt, mert tényszerűen több károsanyagot nyom ki egy autó 200-nál, mint 130-nál. Meg a zajterhelés, meg ilyenek.

Gejzir 2007.10.25. 13:37:45

K téved.
A közutakon sokkal többen halnak meg mint háborúban.

Pl. Vietnámban kb. évi 6-7000 fő amerikai veszteség volt. Irakban "már csak" évi kb. 1000 fő a veszteség. Ehhez képest odahaza Amerikában évente van kb. 40.000 halott - közúti balesetben.

Mr. President (törölt) 2007.10.25. 14:57:41

És többen halnak meg autóbalesetben, mint ahányan öngyilkosak lesznek és közben azt kiabálják, hogy én vagyok songoku és közben megfogják a jobblábukon lévő zoknit.

cso zsi 2007.10.26. 19:20:44

A világ egy másik szegletében 2000-4000 ccm-es autók mondhatók átlagosnak, pedig van Matiz, és régi Swift is. Meg 30 méter hosszú kamionvonat.
szebp.hu/aust/164b.jpg
Ezek mellé 110 az autópályán, amit minden jármű képes tartani, de a Suzukis nem akarja mindenáron megelőzni a Mercit, a terepjárós meg nem tapossa el a Matizost.
Balesetek ott is akadnak, az iskolaszünetben megszaporodtak az utakra szabaduló "vezetni tudó" ifjoncok között.
Van jogsikorlátozás, amit a rendszám mellé kell tenni jól látható helyre. Ez lehet 1 éven belüli jogsiszerzés, vagy gyorshajtás miatt.
"Jobb" autókon mulatságos tud lenni.
www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2007/07/p-plate.thumbnail.jpg
Ha nincs kint, és megfog a rendőr, akkor nagyobb bajba kerülsz. (240$)

Kiss István 2008.01.10. 10:54:58

Mint azt sok dologban be kell látnunk, a tiltás és a bűntetés sok esetben nem vezet eredményre. Kásd bűnözés, kábítószer, gyorshajtás. Vannak dolgok, melyeket valamilyen módon könnyebb megakadályozni, mint tiltani amit nem sokan tartanak be és még a börtönbűntetés sem elég elretentő visszatartóerő.
Szerintem igen is szükség van gyorsforgalmi utakra a városokban is ha másért nem, hogy ksebb legyen a környezet szennyezés. És Németországban sem látni hulla hegyeket az autópályák mentén azért mert nincs 130-as sebességkorlát. (Talán a biztosító nem fizet ha a javasolt sebességnél gyorsabban megy az ember vagy nincs becsatolva a biztonsági öv. -Szerintem a szabad választást ezzel jól példázzák.)
A sebességfüggő fekvőrendőr pedig nem teljesen új ötlet. Több mint két és fél éve létezik. Elgondolások is vannak rá, hogy miként lehetne műszakilag megoldani. Már beszéltünk néhány szakemberrel a feledatról. Igen sok előnye lenne a sebesség betartatása mellett. (egyébként egy biztonság rendszer egyik eleménem működéséből fakad.)
Kérdés az, hogy miért nincs EU-s pályázat immár 2 éve közlekedésbiztonsági fejlesztésekre. Csaka fejlesztés 20-40MFt. Aztán hogy valóban hungarikum legyen, le kell védetni a megoldást. Ezpedig egy magáncégnek jellemzően túl sok erőforrás egy olyan projektre amiből valószínűleg politikai döntés lenne. (Legalábbis itt kis hazánkban biztos és a szakmai érvek ki tudja hanyadrangúvá zsugorodnának.)
Szóval hajrá! Aki tud sok milliós pályázatot erre a célra vagy befektetőt, ne habozzon, keressen meg!
Akinek van ütlete várom a repul@freemail.hu címre.
A többit személyesen.
KI.
süti beállítások módosítása