Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) Budapest (1) budapest (3) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japán (7) japan (5) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) könyv (9) konyv (1) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orbán viktor (2) orban viktor (1) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergőképek (1) pergokepek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazas (1) utazás (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

ÖMV bojkott?

2007.10.04. 11:42 Kolbasz

 

A minap elfogyott a benzinem, így betértem az első benzinkúthoz, ami történetesen egy ÖMV volt. És olyan rossz érzésem támadt. Inkább egy MOL kútnál kéne tankolnom?

Nem néztem utána ennek a felvásárlási hercehurcának, meg a közgazdasági tartalmának, de az látszik, hogy az ÖMV agresszíven nyomul, a MOL meg nem akarja. Akkor nekem, mint rendes magyar embernek mit kell tennem? Ügyezni, civil ellenállásban részt venni, bojkottálni amúgy is jó, meg hát a Tenkes Kapitányán nőttünk föl, és ez olyan modern kuruc labanc ügynek látszik.

Úgyhogy én ezentúl csak a MOL-nál tankolok. Tegnap vacsorára meg Buga Jakab kedvencét főztem.

64 komment

Címkék: civil bojkott mol omv

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr81185588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci 2007.10.04. 12:52:46

Hát én nem, pont a múlkor verték át a kedvesemet egy Mol kútnál

Coupe 2007.10.04. 12:56:53

Pusztán szolidaritásból kár a MOL-nál tankolni, az OMV üzemanyagadalékai a Magyarországon elérhető benzintársaságok közül kimagaslóan a legjobbak. A MOL-é pedig a legrosszabbak. Úgyhogy a kocsidra meg a pénztárcádra gondolj, ha tankolsz, ne a tőzsdére. Hiába ugyanaz az üzemanyag Százhalombattáról, a különféle társaságok más-más adalékot tesznek hozzá, ami az OMV esetében lényegesen nívósabb, mint a Molé.

pix 2007.10.04. 13:03:32

Coupe, szép-szép meg el is hiszem, akarom mondani hinném, de miért tenném egy ismeretlen anonim valakinek.
Milyen bizonyítékod vagy forrásod van erre az infora?

eff 2007.10.04. 13:08:31

nincs autóm, nem tankolok. de ha cigiért kell bemennem benzinkútra, nem az OMV-be megyek be.

laci 2007.10.04. 13:09:15

kit érdekel h a magyar vagy a labanc részvényesek zsebét tömöm?. nem mindegy?
nem ez a hazafiság...orosz benzint adnak nyugati áron
az OMW legalább nem lopja ki az adalékot a naftából.

nda 2007.10.04. 13:24:03

szerintetek ez komolyan vita tárgya és megoldási lehetőség, hogy ki hova megy tankolni? csodálkozom hogy még azok is ezen vitatkoznak akik blogokat olvasnak/írnak. azt gondolná az ember hogy ők legalább elolvasnak elég infot mielőtt véleményt mondanának. OLVASSATOK!!! mondjuk 100000 karakter olvasás és 1000 karakter vélemény. az máris jó arány :) higgyétek el menni fog.

Stemp · http://budapest-auto.uw.hu 2007.10.04. 13:28:29

Teljesen mindegy melyiknél tankolsz, mármint hazafiság szempontjából... a MOL is "külföldi" cég, ha utánanézel a részvényesei vonatkozásában...

csö 2007.10.04. 13:32:02

agyalágyult barmok...
arra nem gondolsz, hogy épp a te hülye mentalitásod miatt szar a MOL benzin?

A mol nem külföldi attól, hogy a tulajdonosai azok...

Szálem Alejkum 2007.10.04. 13:33:19

Jajmán...
Van két részvénytársaság, részvényesekkel, meg vezetőséggel.
Ha egyesülnének, létrejöhetne egy sokkal erősebb piaci szereplő.
Viszont, csak egy menedzsment kellene, és vélhetőleg, a "gyengébb" oldalról kevesen élnék túl a fúziót.
Szóval, szerintem a felvásárlás csakis a MOL sokat kereső menedzsmentjének van ellenére.
A kisrészvényeseknek az a jó, ha sokat ér a részvény,y márpedig egy ÖMV-MOL egyesüléssel egy elég nagy, valóban piaci meghatározó cég jönne létre. Ez nem ártana a magyar gazdaságnak is, mert a MOL olyan erős lenne, így egyesülve, hogy esetleg már valóban diktálhatna az orosz beszállítóknak.
Ezzel szemben most a MOL menedzserei hordókban öntik be a pénzt, hogy megvegyék a részvényeket az ÖMV elől.

Ja, és a MOL jelenlegi tulajdonosi szerkezete:

1. Külföldi befektetők (elsősorban intézményi) 49,1%
2. ÖMV 10%
3.OTP 8,5%
4. BNP Paribas 8,3%
5. Magnolia Finance Ltd. 5,5%
6. Bank Austria 5,4%
7. Hazai intézményi befektetők 4%
8. Hazai kisbefektetők 1,6%
9. MOL saját 7,6%

Ennek alapján próbálja meg mindenki józan ésszel eldönteni, mi is változna? Nem lennének kisbefektetők. De.
Netán az sértené mélyen a MAGYAR érdekeket, ha a talpig MAGYAR BNP Paribas vagy a Bank Austria részvényei a büdös OSZTRÁK ÖMV kezébe kerülnének? Vagy, Csányit sajnáljuk, ha az OTP részvényei is osztrák kezekbe kerülnek?

OkoskaTo:rp 2007.10.04. 13:40:02

Miután a Mol vezető közgazdásza lenyilatkozta a Mokkában, hogy a benzinár nem a világpiaci árak miatt drága itt, hanem mert ennyit kérhetnek elé érte - mit akarsz?

(Magyarországon csak nekik van finomítójuk, tőlük kapják a versenytársak is. Ettől kezdve tök mindegy, hogy a drága szállítás helyett az olcsóbb csövön jön hozzánk, és hogy a drága nyugati melós helyett itteni éhbéres dolgozik - a Mol annyira felnyomhatja az árat, hogy még éppen ne érje meg máshonnan behozni.)

Szálem Alejkum 2007.10.04. 13:40:18

Kolbasz!
A fent beszúrt tulajdonosi struktúra a MOL honlapjáról származik: www.mol.hu/hu/a_molrol/befektetoknek/tulajdonosi_szerkezet/ és, akkor olvassuk is tovább:
"MOL Nyrt. részvény- és tulajdonosi szerkezete (becsült)

A Társaság alaptőkéje 109.675.502.578,- Ft, amely 109.678.923 darab "A" sorozatú, névre szóló, 1.000.- forint névértékű, törzsrészvényből, 578 darab ”C" sorozatú, 1.001 forint névértékű törzsrészvényből és 1 darab "B" sorozatú, névre szóló, 1.000.- forint névértékű, alapszabályban meghatározott szavazatelsőbbségi jogokat biztosító részvényből áll. A "B" sorozatú részvény tulajdonosa a magyar állam.

Érdekelne, a bizonyos helyzetekben szavazat elsőséget adó, kemény ezer froncsis B részvényen felül mit is őrzünk ennyire..
Mert, szerintem a munkahelyek meg (a kutaknál és az operatív helyeken, pl. Battán) tuti maradnának (ahogy az Auchanban is jó magyar emberek szolgálnak ki!), max. az aktatologatók egy része, de főleg a milliókat akasztó menedzserek mennének, hiszen két vízfejre bitos nem lenne szükség...
Szóval, én nem aggódnék, sőt, lehet, a MOL ERŐSEBB lenne az ÖMV oldalán, és a fehéroroszok, oroszok kevésbé packázhatnának velük...

csö 2007.10.04. 13:48:58

a fúzió tényleg nem hülyeség, de egyáltalán nem mindegy hogyan...

jo hogy hoztad listát, eszerint ki a tulaj?

Szerintem ezt a szorit a mol már megnyerte, most már lehet tárgyalni együttműködésről. A mol túl nagy ahhoz hogy az omv bekapja...
az omv nem nagy, hanem tőkeerős

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.10.04. 13:58:57

Ahogy én tudom, kétféle benzin van Magyarországon:
MOL
ÖMV
Lehet válogatni. Adalék? Persze literenként kevergeti be a Shell mi?

Szálem Alejkum 2007.10.04. 13:59:12

csö, ebben egyetértek.
De, itt most az zajlik, hogy eleve ördögtől valónak tekintik az ötletet is, hogy az ÖMV egyesülni szeretne.
Persze, elmondható, hogy "úriemberek" közt nem feltétlen így zajlik az érdeklődés kimutatása és az ajánlattétel, de, tudhatjuk mi kisemberek, hogy mi előzte meg az ún. agresszív felvásárlási kísérlet"-et, netán hány éve gyúrja az ÖMV a MOL menedzsmentjét a kooperáció érdekében?
Én sem azt mondom, hogy mindenáron eladni, egyesülni.
De, hogy TÁRGYALNI se lehessen, meg, hogy már törvényileg szabályoznák az egész dolgot, mert annyira topmagyar érdekeket véd a MOL?
Hááááátttt....

Trondheim 2007.10.04. 14:02:59

Coupe:
Haha, mi van, te OMV-s vagy? Vagy csak bekamuztad a marketinget? Még hogy lényegesen nívósabb? Te még a cocializmusban élsz szerintem, vagy a labancok álomvilágában.:-P

MikePatton 2007.10.04. 14:05:32

mol vs omv... érdekes. Mármint az, hogy jönnek ezzel a stratégiai vállalat dumával, meg ilyenek... Érdekes, hogy amikor az áramszolgáltatókat a magyar állam szépen eladta az RWE-nek, e-on-nak (német tartományi szolgáltatók - nem magéncég egyik sem) illetve az EdF-nek (francia állami szolgáltató) senki sem vinnyogott, hogy a fenébe hát ez stratégiai iparág és gyakorlatilag a német és a francia állam kezére játszuk értékeinket... Most meg mindenki milyen rohadt nagy magyar lett... Ahhoz a molhoz vagyunk lojálisak, aki ott húz le minket ahol tud, egyetemben a másik remek magyar céggel az otp-vel... Könyörgöm verseny van... Ha eddig nem volt fontos a "védelem" most se legyen az. Az kétségtelen, hogy az omv érvei nem állják meg a helyüket, mert nem lenne ez olyan nagy biznisz szerintem, nemkülönben elég jól szervezett, menedzselt cég a mol, de azért ezt a hisztériát nem kéne...

Szálem elég jól rátapintott a lényegre, bár a külföldi intézuményi befektetők mögött nem tudjuk kik állnak, akárcsak az otp esetében...

Érdekes, hogy a jól prosperáló, a 80-as években már nyugatra exportáló tejiparunkat is simán átpasszolták a Bongrain-nek meg a Nutricia-nak, Danone-nak stb.... Mégsem rinyált senki. Max. a Danone kapcsán jön elő néha, hogy ne együnk belőle...

Szánalmas. Amúgy rohadtul mindegy hol tankolsz gyakorlatilag ugyanazt a szar orosz benzint kapod... A prémiumbenzinek között meg az omv-é a legjobb, pár éve volt egy teszt. Ja és mindig tiszta a wc ott... Ez is egy szempont...

csö 2007.10.04. 14:06:41

Ja, a többi a jövő zenéje.

Balázs 2007.10.04. 14:08:29

Nem csak 1 fajta benzin van, ha jól tudom az OMV az egyetlen ami behozza (talán Schwechatból) meg van a MOLé....na most míg a MOL nem a magyar futballt támogatja (szlovákot), addig tuti hogy nem tankolok nála, és marad az OMV...mellesleg az OMV olcsóbb tudtommal mint a MOL...na mind1

Szálem Alejkum 2007.10.04. 14:27:28

"Egy bojkottal nem javítanánk a tárgyalási esélyeken?"
A magam részéről van jobb dolgom is, mint egy magáncég magánérdekeit védeni a magánfélelmeik elől...
Az ÖMV nyilván nem szimpla kib..szásból akar Mol-t venni, hanem, mert a piaci helyzetben ez lenne előnyös, ezzel tudna ő (és nem mellesleg a MOL) is jobban fejlődni, sőt, minő felháborító: TÖBBET KERESNI...

"Én jobban szeretem a magyar újgazdagokat, mintha külföldieket. Lehet, hogy még bunkók, de majd az unokáik hidakat fognak építeni"
Egészségedre.
Kár, hogy a külföldi befektetők többségében már most megvan az a kultúra, hogy nem az mutatja a gazdagságát, hogy úgy beszél az alkalmazottakkal, mint, ha a kutyaszarhoz szólna, és nem azzal kell a társadalmi pozícióját megmutatni, hogy gyorsan vesz még négy új Merdzsót, és rikítósárgára festi a családi villát, mert a kastélysárga a divat...
Tudod, az a francia szakmai befektető, aki pl. a mi cégünket megvette, a korábbi magyar tulajjal ellentétben 3 éve nem vesz ki pénzt a cégünkből, hanem fejleszt, és olyan hülyeségekre sem sajnálja a pénzt, mint munkahelyi masszőr(!!!), meg üdülési csekk...
Hidat, utat meg építsen majd az önkormányzat, meg az állambácsi, akiknek az egyre jobban prosperáló cég egyre többet fizet adóban, ahelyett, hogy, ahogy korábban a magyar tulaj nullszaldóra vagy szerény nyereségre jönnénk ki....
És, ha a cég egyre nyereségesebb, akkor nem csak utak, hidak épülnek, de egyszercsak lesz pénz az egészségügyre, sőt, netán, adót is lehet csökkenteni...?

Szóval, mondhatnám, hogy nekem mindegy, hogy Frau Loflnak lesz egy új gyémántnyakéke vagy Kovács III. Pistiné kap egy új BMW terepjárót...de nem, mert nekem már az a pár év is hiányzik a boldogsághoz, amit a magyar újgazdag gyorsan learat magának, míg eljut oda, hogy már a társadalmi rangjáho tartozik az is, hogy némi alamizsnát vessen az orrunk elé...

ferro 2007.10.04. 14:27:38

A MOl-nak van egy csomó valóban stratégiai tulajdona. Az üzemanyag -gáz tárolás, üzemanyagvezeték és olaj-gáz nagynyomásu vezetékek terén.
A stratégiai készletezéseket is Ők végzik.
A MOL és OTP esetében is jobb évente 20-30% részvényárfolyam nyereség sok éven át, mint egyszeri 50%.
Lehet Csányit fikázni itt, csak hogy az OTP árfolyamát 94x-re növelte a mai árfolyamon, aki ült 12 éve nyugodtan a seggén a papírjaival, az most ennyit keresett.

detoxtux 2007.10.04. 14:36:46

Az omv kútnál a lányok kedvesek, nem vernek át, szemben a 30 m-re levő mol kútnál gorombák, kegynek veszik, hogy kiszolgálnak. Mindkettő kútnál ugyanúgy magyar emberek dolgoznak és keresik meg a fizetésüket. Én oda megyek, ahol normálisan viselkednek velem, és ott adom a borravalót, ahol megérdemlik.

realcarlos 2007.10.04. 14:40:39

Kúttól függ, h melyik az olcsóbb. Magyar futballt felesleges támogatni, úgysem nézi senki :)
Egyébként helyezzük "zöldebb" megvilágításba: Tényleg 2 féle benzin van itthon (MOL, OMV). Ha OMV-t tankolsz, akkor nem elég az, h azzal szennyezed a levegőt, amit te kipufogsz, hanem még a szállításkor a tankerkocsi is szennyezi. Ezen kívül saját tapasztalatom szerint (bár, diesel-es vok) a kocsim jobban csípi a MOL naftáját, mint az OMV-ét.
Nézhetjük máshonnan is: A Shell például elég nagy olajvállalat, és mégis a MOL benzinjeit vásárolja, nem az OMV-jét. Ők biztosan jobban tudják, h melyik a jobb.

Rwindx 2007.10.04. 14:43:42

A MOL ugyanolyan multicég lett mint amilyen az OMV (nem a minőségre célzok) magyar tulajdonosai nem igazán vannak talán 10%-ban, a 10%-os OMV tulandonosi hányad csak részben igaz, áttételesen 18.5%-ra becsülik. Valószínüleg nem kis része orosz tulajdonban is van, szintén strómanokon keresztül. Tehát aki azzal jön hogy védjük meg a jó kis magyar céget az messze nem a realitások talaján él.
A menedzsment jó része az magyar, valóban, őket meg ki nem szarja le? Értünk dolgozik? Nem hinném, jó esetben a cégért, rosszabb esetben csak magáért. Nehogy azt gondolja valaki hogy egyszer is eszébe jutott nekik, hogy "ó csodálatos Magyarország, csak miattad alacsonyan tartom a benzinárat". Lószart. Kemény profitot termel rajtunk ez a cég, nem keveset, sokat. Ezért kezdhetett a környező országoban felvásárlásokba. Ugyanannyira húz le minket mint az OMV vagy Shell vagy akármelyik másik multi cég. Nem látom a különbséget. Ha a jövő úgy alakul akkor létrejön a fúzió, ha meg máshogy akkor nem, nem érzem hogy az országnak bármelyik esetben jobb vagy roszabb lenne. De ha egy magáncég (MOL) "megvédésére" a költségvetésből csesznének el pénzt, akkor viszont egyértelműen tudom melyik lehetőség lenne a jobb.

lápi lidérc 2007.10.04. 14:46:23

A MOL-t nem kellett volna eladni (nagyon nagy baklövés olt az állam részéről, ahogy az összes egyéb energiaipari ágazat és a Matáv stb. eladása is, részben mivel stratégiai ágazat, részben meg mert mindenhol a világon szupernyereséges, persze akkor egy összegben kellett kurvára a pénz, pár évre előre meg egyik kormány sem gondolkodik). Jelenleg az államnak 1 azaz egy darab elsőbbségi részvénye van a MOL-ban, semmi több, azaz az állami részesdés 0%.
Lásd itt:
www.mol.hu/hu/a_molrol/befektetoknek/tulajdonosi_szerkezet/
Ha a MOL-nál vásárolsz, ugyanúgy külföldiek zsebét tömöd, mintha az ÖMV-nél (tudom, persze OMV) vásárolnál (kivéve a nagyon magyar OTP-t, persze, szóval a multimilliárdos Csányi bácsi zsebét is lehet tömni, ő magyar).

Szálem Alejkum 2007.10.04. 14:54:38

ferro,
azt a logikai hibát követed el, hogy az esetleges megvásárlás csakis olyan feltételekkel sikerülhet, hogy a MOL érdekei sérüljenek.
Miért ne lehetne úgy alakítani, hogy a mo-i strat. tulajdonok dolga ne sérüljön? (hiszen, nagyjából most is ezt biztosítja az a bizonyos B kategóriájú 1000 forint névértékű részvény a magyar állam tulajdonában, nem????)

Továbbá, ki ondja, hogy csak 100% tulajdonrészt lehet eladni, hogy az egyszeri 50%-os nyereség után soha többet ne csapódjon le nálunk egy árva eurocent ÖMV - MOL nyereség?

Arról szólna a dolog, hogy tessék TÁRGYALNI, hogy, ha lehet jobb, legyen jobb.
Most viszont arról szól, hogy az ÖMV színtiszta kibaszásból be akar vásárolni és kigolyózni minket.
Pedig, a lónak nem csak két oldala van, még, ha ezt is akarják láttatni velünk...

Csányit meg nem fikáztam, csak nem látom be, miért jobb nekem, ha ő keres, mintha Herr Bank Austria, vagy Monsieur Paribas vagy Ms Magnolia...
Vagy, miért kellene NEKEM az Ő érdekeit védeni. Védje a nőtanács ;-)

Szálem Alejkum 2007.10.04. 14:58:21

realcarlos!
"Nézhetjük máshonnan is: A Shell például elég nagy olajvállalat, és mégis a MOL benzinjeit vásárolja, nem az OMV-jét. Ők biztosan jobban tudják, h melyik a jobb."

Hehehe, a végén még elhisszük, hogy a Shellt az motiválja, hogy minőségi üzemanyagot forgalmazzon, és nem az, hogy hol alacsonyabbak a beszerzési költségei, hogy ezáltal nagyobbat kaszálhasson?????
De, létezik olyan is, amikor piaci ellentétek miatt nem vásárol az egyik nagy cég, a másik nagy cégtől, pl. mert az egyik betett a másiknak valahol, valamikor, ezért a másiknál az egyik tiltólistára kerül...
Ne légy naiv, jó?

lápi lidérc 2007.10.04. 14:59:24

A "kétféle benzin van" elgondolás téves.
A Tesco kutaknál is külföldről behozott benzin van, és a Lukoil is saját benzint ad (legalábbis a keleti megyékben, máshol meg nem láttam még kútjukat az Orczy térit kivéve).
És egyes cégek, pl. a Shell, tényleg raknak bele saját adalékot.

Egyébként a szar orosz benzin szerintem az egyik legjobb a világon. Mellesleg ők - mármint a szovjetek - voltak az elsők, akik bevezették az ólmozatlan benzint, megelőzve az amcsikat is.

0xFFFF 2007.10.04. 15:00:22

Eggyüttérzek a MOLlal, de tankolni soha nem fogok ott. Parasztok, ócska a nafta amit tolnak. Az OMV benzinjével rendesen megy a verda, a MOL benzinjével meg eléggé ellustul. Szerintem jobb lenne, ha az OMV vinné a MOL-t, talán akkor ott is jobb benzin születne és nem szőkítés folyna.

0xFFFF 2007.10.04. 15:02:55

realcarlos 2007.10.04. 14:40:39
"Kúttól függ, h melyik az olcsóbb. Magyar futballt felesleges támogatni, úgysem nézi senki :)
Egyébként helyezzük "zöldebb" megvilágításba: Tényleg 2 féle benzin van itthon (MOL, OMV). Ha OMV-t tankolsz, akkor nem elég az, h azzal szennyezed a levegőt, amit te kipufogsz, hanem még a szállításkor a tankerkocsi is szennyezi. Ezen kívül saját tapasztalatom szerint (bár, diesel-es vok) a kocsim jobban csípi a MOL naftáját, mint az OMV-ét.
Nézhetjük máshonnan is: A Shell például elég nagy olajvállalat, és mégis a MOL benzinjeit vásárolja, nem az OMV-jét. Ők biztosan jobban tudják, h melyik a jobb. "

Hogy képben legyél:

A MOL-nak van egy kvótája, amit mindenképpen eladhat, évente állapítják meg. Amíg ez a kvóta nem fogyott el, addig a többiek tőle veszik a naftát, amikor elfogyott, mindenki hozhatja a saját áruját. Sajnos ez így van.

Szálem Alejkum 2007.10.04. 15:05:14

lápi lidérc!
Igazad van! (amellett, a lnket már bezsúrtam korábban)

Szóval, éljen a komenyizmus, mindent állami kézbe, dotáljunk minden céget, akár piacképes, akár nem, legyen 3,6 a kiló kenyér, vissza a forintos gombóc fagyit,a világpiacon kiívüli áram és gázárakat és teljes foglalkoztatottságot!

Itt is a ló két oldalát játszuk, hogy csakis a fentiek ellentételezik azt a mindent minden áron privatizálási kényszert, akár egyszeri bagó pénzért is, ami valaha zajlott kishazánkban?
Vagy, esetleg itt is egy ÁTGONDOLT tőkebevonással -privatizációval lehetett volna előremenni anélkül, hogy a tőkeerős befektetőből Lucifert kreálunk...

MuzX 2007.10.04. 15:08:14

A MOL ugyanúgy lenyúlja az embert, mint az OMV.
Viszont az osztrákok benzinje jobb, ezt nagyon megérezni, de teljesítménymérésnél pontosan ki is mutatja. Kár, hogy a 98-ast beszüntették, de azóta inkább megveszem a 100-ast.
Arról nem is szólva, hogy az OMV kutaknál pár tankolás után ha előtte már kértem számlát, benne marad a rendszerben az adat, és nem kell végigmondanom az egészet, hanem kapásból a név alapján tudja. Kis dolog, de látszik, hogy figyelnek a részletekre.
Amióta pedig a MOL kitalálta azt az idiótizmust, hogy nem írják ki, melyik benzin milyen oktánszámú, eszembe se jut bemenni MOL kútra, mondjuk előtte se sokat jártam, csak végszükség esetén.

lápi lidérc 2007.10.04. 15:08:31

Kolbasz 2007.10.04. 14:59:01
Azért a Széchenyi-család történetének járj egy kicsit utána (még ha egyes ősök a nevüket Széchényi formában írták is). Nem igazán az a kaszinózós fajta voltak.
A MOL egyébként már akkor szimpatikussá vált, amikor a VB-selejtezők során a magyarokkal egy csoportban lévő horvátokat támogatta pár milliárddal, a magyarokat meg egy kanyival sem. A nagy magyar cég, amit meg kéne védeni.
Lófaszt. Pár évi százmilliós összeget kereső MOL-vezető be van szarva, hogy elveszti az aranytoját tojó tyúkját, ahol nulla munkával dől a pénz.

Szálem Alejkum 2007.10.04. 15:09:24

Kolbasz!
Hát, Széchényi már elég régen volt, ha ő a példa....
És mégegyszer: prosperáljanak rendesen MÁR MOST a cégek, hogy a befizetett adójukból MÁR MOST jusson olyasmire, amit majd az újgazdag kiművelt unokája 50 év múlva (esetleg, ha, netalán) megfinanszíroz nekünk, szíveségből és gálánsságból, meg cuciálisérzékből...
Tudod, nyugaton az a szólás, hogy jó a cégnek, ha adót fizethet, mert ez azt jelenti, szép nyereséget hoz....Ott az a módi, hogy nem jó csalni, meg feketén könyvelni...
Nálunk meg még 50 évig trükközik az újgazdag nagypapi, papi, hogy majd az unoka esetelg egy kis aprót a képünkbe töröljön...

fucker 2007.10.04. 15:11:27

Tankoljatok a LUKOIL-nál a MOL-t egy retkes geci cég a legmagasabb üzemanyagárakkal, az OMV sem külömb

Rák Attantam 2007.10.04. 15:13:22

Én egyszer tankoltam MOL Evo Neo-t. Na, mondom, mostantól hasítunk!
Ja, szíjat a hátából annak, aki ezt kitalálta.

Úgyhogy se MOL, se OMV.
Inkább Tesco meg Lukoil. Mindkettő tökéletes.

lápi lidérc 2007.10.04. 15:15:41

Kolbasz 2007.10.04. 14:59:01

"Itt is támogatott dolgokat (pl. MOLto Vivace sorozat az A38-on)."

Szóval támogatta az A38 hajó tulajdonosait. Remek!
Ugyanis ezekre a koncertekre is volt belépő, tehát a közönséget biztosan nem támogatta.

Szálem Alejkum 2007.10.04. 15:26:23

Vajon, a MOL előtt csakis az a két lehetőség maradt, hogy vagy zárdaszűz lesz, vagy prosti?
Nem lehet-e esetleg tárgyaások után előnyös, szerelmi házasságot kötni? (vagy, ha a tárgalások után kiderül, hogy a "vőlegény" szándékai tisztességtelen, akkor kiabálni, hogy patája van?)

Ezzel a mentalitással csak azt érik el (és elnézést a képi hasonlatok keveréséért), hogy az ÖMV fű alatt, a MOL által gyakorlatilag kontrollálhatatlanul szerez részesedést strómanokon keresztül, hogy aztán majd egyszer, mikor a MOL már elégedetten hátradőlne, hogy elmúlt a veszély, az ÖMV kiterítse a kezében lévő royal flöst, és vigye a bulit, a MOL meg megszégyenülten húzhat el a francba egy a pókerével (és immár esélye sem lesz a nemzeti érdekek megvédésére)?

lápi lidérc 2007.10.04. 15:38:43

fucker 2007.10.04. 15:11:27

Egyetértek, a Lukoil benzinjével elég jól harap a motor. Jobban, mint a Shellével vagy az Essoéval.
A MOL-val meg nem.
Kiemelt minőségű (prémium? - régen ez a jutalompénz neve volt) benzineket meg ne vegyetek, parasztvakítás. A mai motorok a rosszabb minőségű benzinre némi kopogás után rá tudnak állni (a már minden kocsikban meglévő számítógépnek hála), de annál jobbra, mint amire a motort a gyárban belőtték, nem. Magyarul üzemanyag-megtakarítás a fogyasztáson kereken 0, árban viszont jóval több. Szóval átlagautóba (ide véve még e tekintetben a BMW-t, Volvot stb. is) már a 98-as is luxus, max. azért érdemes néha rátankolni, mert hátha a 95-ös MOL-nafta valójában nincs 95-ös.
Persze, a Forma-1-es kocsik motorjában nagyobb teljesítményt lehet elérni velük. Csak azokat a motorokat kapásból arra a benyára tervezik.

lápi lidérc 2007.10.04. 15:51:09

Kolbasz 2007.10.04. 15:29:32

"Támogatta, és ezért nagyon olcsó jegyárakkal ment a dolog. 1000-1200 HUF."

Egyrészt ennél jóval drágább jegyárak is voltak (3000 Ft és fölötte), másrészt meg egy olyan fellépő sem volt, aki ennyiért ne jönne el egyébként, MOL-támogatás nélkül is. Nem igazán neves zenészek voltak ott (más kérdés, hogy némelyiküket én is szeretem, ott is voltam a koncerten, de ugyanezek ugyanennyiért felléptek pl. a Trafóban/PeCsában is (melyik hol), támogatás nélkül).

gastro, missing in action 2007.10.04. 16:07:10

Ki nem szarja le a sok fidesznyikes Mol-os vagyonát , de az OMV úgy tudom Schwechat-ról hozza a naftát...és hát tankolj egyszer Ausztriában , plusz 100 km-t tudsz menni a kocsiddal annyival jobb a benya...:-)
Egyébként meg LUKOIL a király!

DannyWilde 2007.10.04. 16:08:51

"amikor az áramszolgáltatókat a magyar állam szépen eladta ....senki sem vinnyogott, hogy a fenébe hát ez stratégiai iparág és gyakorlatilag a német és a francia állam kezére játszuk értékeinket... "

DEHOGYNEM. Tessék már kicsit utánanézni.
Volt egy kis párt, amelyik aláírásokat gyűjtött ezellen.

DannyWilde 2007.10.04. 16:10:41

"Az omv kútnál a lányok kedvesek..."

Micsoda hülyeség. Én MA pont nem ezt tapasztaltam, mikor kifogyott a benzin, és sürgősen kellett 3-4 liter.

lápi lidérc 2007.10.04. 16:29:38

gasztrophil 2007.10.04. 16:07:10
Nem(csak) a benya jobb, az utak.
A MOL-ban meg legalább annyi MSZP-snek van vagyona, mint fidesznyiknek. Nem véletlenül akarják átverni a (mellesleg az EU szabályaival ütköző) Lex MOL-t az Országgyűlésen.

lápi lidérc 2007.10.04. 16:30:31

DannyWilde 2007.10.04. 16:10:41
Na igen, én pl. az M3 hatvani leágazásánál lévő MOL-kútnál (mindkét oldalon) dolgozó csajokat-néniket csak dicsérni tudom, amikor onnan pár kilométerre lerobbantam (ékszíjszakadás), roppant segítőkészek voltak. Jóval az elvárható mértéken felül (ellentétben pl. az onnan pár száz méterre lévő Opel-cég embereivel, pedig ugye megörültem, hogy hát nekem is Opelom vanik, itt lesz mingyán a segítség, de legalábbis ékszíjat lehet náluk venni...)

ferro 2007.10.04. 16:44:06

A MOL megvásárlását, kívánatossá teszi a régiós verseny kiiktatása, a 2 millárd Eur készpénz vagy egyenértékben saját részvény, tehát a 9 milliárd OMV jaánlat élről 20%-al olcsóbb. A 32000 Ft/db -t , eszerint kell értelmezni.

A döntési kompetencia Pesten van és ez nem mindegy. A MOL -nak osztrák tulajdonban nem lehet önálló stratégiája, az meg végkép röhej, hogy a Gazprom ellen ez a védekezési stratégia a megfelelő az OMV részéről. Brüsszel nem engedné, hogy egy kézben, vagy írányító befolyás alatt legyen K-Európa finomítói. Tározó közi késztermék vezetékek kevéssé vannak, így nem lehet érdemi verseny lehetőségéről beszélni.

A MOL elesne az INA megvétetéről is. Önállóként valószínű hosszabb távon nagyobb részvényesi értéket teremthetnek.

Az OMV egye meg amit főzött, csináljon rendet ha tud, törökországban.

Bambanő 2007.10.04. 16:46:41

Érdemes omv-t venni, az osztrák határtól egy bizonyosnál nagyobb távolságban ugyanaz a molos benzin, mint bármelyik másik kúton. Egyelőre a Shell piros benzint és egy-két "ócsó" üzletlánc (tecsó, osan) saját benzinkútjain árult löttyöt hozzák külföldről, minden más Molos benzin.

A nagy baj az omv felvásárlással az lenne, hogy közel s távol minden finomító egy kézbe kerülne vele, onnan kezdve 0 esély lenne bármiféle versenyre is. Van finomítója az INA-nak Horvátországban, mol tulajdon. Van a Slovnaftnak Pozsonynál, mol tulajdon. Van Százhalombattán egy finomító, találgass. Meg van a Schwechati omv finomító oszt kalap kabát a kapacitásoknak errefelé.

Ha az omv megveszi és ha az európai bizottság csak feltételekkel bólint rá, akkor a molos finomítókat azonnal eladják az oroszoknak, ettől van a para.

Szálem Alejkum 2007.10.04. 16:48:13

Gyenge vagyok matekból, de mi köze is van az ellenséges vételei ajánlathoz, meg az esetleges bojkotthoz annak, hogy hol kedvesebbek a kutas alkalmazottak?
Szerintem, semmi, és szvsz, vannak kedves MOL kutasok is, meg kedves ÖMV-sek is. Azaz, hogy ne legyek naiv: a legtöbb kutakon dolgozó lehúzós, átverős, kedvetlen p... és f..fej, és ritka kivétel, ahol a kutat üzemeltető, nagy céggel szerződött kúttulaj kordában tartaná őket, vagy, szempont lenne nála, hogy kedvesek legyenek, és ne vágják át a fejünket, ha egy kicsit is másfelé figyelünk egyszer....

Kb. ugyanez a matekja a "hol jobb a benzin minősége" c. kérdések is: ott, ahol figyelnek rá valamiért. De a fúzióhoz aligha van köze, még azt is el tudom képzelni, hogy a nyeregben lévő ÖMV hirtelen megszeretné a MOL silányabb benzinen nagyobb nyereség ötletét, mert itthon eladható, és megcsinálná....

A harmadik dolog egy-egy nemesebb cél támogatása. Miért szünne meg ezek után? A T lófax nem támogat ezt-azt? A Coca Cola? A bankok? Hadd ne csókolja őket homlokon ezért, hiszen PR-ban eladják ők ezt nekünk, mi meg megfizetjük a jótékonyság árát, azzal, hogy beszélünk róla...
És, még mindig azt mondom: nagyobb nyereség, nagyobb befizetés az államkasszába, akkor több jut ESZENCIÁLIS dolgokra...

MuzX 2007.10.04. 16:53:11

Lápi lidérc, már bocs, de hülyeséget beszélsz.

"A mai motorok a rosszabb minőségű benzinre némi kopogás után rá tudnak állni (a már minden kocsikban meglévő számítógépnek hála), de annál jobbra, mint amire a motort a gyárban belőtték, nem."

Ez az átlagautókra talán igaz, de nem mindre.
Például a Saab turbómotorok Trionic rendszere minden ütemben a gyertyák ionáramán keresztül méri a kopogásos égést, és azonnal állítja hozzá a befecskendezést, a turbónyomást és a gyújtást. Mégpedig teszi ezt igen rugalmas módon, és gyárilag az ajánlás min.98-as oktánszámú, de ha jobb minősgűt tankolsz bele, mérhetően nagyobb lesz a teljesítmény és nyomaték. Ugyanígy igaz, hogy viszont rosszabb minőségű benzinnel nem fogja nyújtani ugyanazt, mint az előírttal.
Az se véletlen, hogy a Flex-Fuel Biopower Saab motorok kb. 25%-kal nagyobb teljesítményt nyújtanak az E85 használatával, mint benzinnel, mivel annak kompressziótűrése lényegesen jobb a normál bezinénél, kb. 105+ oktánnak felel meg.

lápi lidérc 2007.10.04. 17:26:26

MuzX 2007.10.04. 16:53:11

Már bocs, de nem beszélek hülyeséget.

Igen, azt írtam én is, hogy ha kopogást észlel, utánaállít a gyújtásnak/befecskendezésnek/akárminek.
De csak lefelé (ahhoz képest, _amire be vannak állítva_ - ez a kulcskifejezés, nehogy átugord). Be van ugyanis állítva egy benzinminőségre, és ha a benzin annál rosszabb, kopog a motor, és utánaállít. Ha viszont nem kopog, akkor nem állít utána, mert úgy érzi, minden rendben. És mivel ha egy motor 95-ösre van belőve, már 95-össel sem kopog, 98-assal még úgy sem, tehát nincs oka utánállítani. Prémium benzinekhez meg pláne nincs.

lápi lidérc 2007.10.04. 17:31:56

MuzX 2007.10.04. 16:53:11

De ha nekem nem hiszel:

totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz!2

lápi lidérc 2007.10.04. 17:39:58

Hopp, most látom csak, hogy az utolsó 2 karaktert nem tekint a linkhez tartozónak a blogmotor.
Szóval az is odatartozik, anélkül másik cikk nyílik meg.

Csont Muki 2007.10.04. 18:24:34

Na szóval tisztázni kell itt pár dolgot.

1. A prémiumbenzines taplókkal felesleges foglalkozni, a smukk felrakása helyett fizikát kellett volna tanulni. Réteg flex-fuel autókkal dettó, a kompresszió egy dolog, de az alkoholból helyből többet eszik, hogy miért nézzen utána akit érdekel kb 1000 helyen le van írva magyarul is bizonyára.

2. A MOL benzin nem rosszabb, mint az OMV-jé. Ami viszont más, az hogy a gördülés ellenállás változása (útminőség) jelentősen befolyásolja a fogyasztást, ha majd egyszer valaki a tuningladáról képes lesz olyan autóra váltani, amiben van fogyasztásmérő és tempomat/cruise control, akkor majd megláthatja, hogy tempomattal vezetve sík úton azonos sebességgel a fogyasztáskülönbség akár 10-15% is lehet. Na most osztrákiában jobb az út ugye.

3. Ami nem mindegy, hogy a nyereségadó adó hova megy. Mivel ezt itt sokan nem értik mert elvont fogalom, megpróbálom a nekik is megfogalmazni. Na szóval, tételezzük fel, hogy összejött egy repi vagy kevésbé repi barátnő. Na most kajakból nem mindegy, hogy ha te tartod el, akkor kivel baszik, veled vagy a haveroddal a szomszédból. Villinger?

4. Hívőkkel (MOL SZAR, ÖMV JÓ) meg felesleges racionálisan vitázni.

MuzX 2007.10.04. 18:48:56

Lápi lidérc,
Amit te írtál, az egy általános duma, én viszont egy konkrét motorról beszéltem, amit jópár éve meglehetősen jól ismerek, te pedig nem ismersz.
A Saab turbómotorok vezérlése képes fölfelé is alkalmazkodni a benzinminőséghez a turbónyomás emelésével. Ha nem hiszed, a te dolgod.

Csont Muki,
A fizikán kívül a motorokat se árt ismerni. A legtöbb turbómotor a prémiumbenzinből nagyobb teljesítményre képes, ez pontosan abból adódik, hogy nagyobb kompressziót visel el, tehát emelni lehet a turbónyomást. Nem kell elhinni, de próbapados teljesítményméréssel ki van mérve.
Az tény, hogy az E85 fajlagos energiatartalma kisebb, ezért többet is fogyaszt belőle vagy 20-25%-kal, de ennyivel nagyobb a teljesítmény és a nyomaték is, és ezen volt a hangsúly.

MuzX 2007.10.04. 18:51:41

Ja igen: mivel az E85 kb. épp annyival olcsóbb, mint amennyivel többet eszik belőle az autó, ezért ugyanannyi költséggel a turbós flex-fuel autó jelentősen nyomatékosabb E85-tel, mint a benzines. Miért is rosszabb ez?

filtsakkrisztian · http://www.youtube.com/watch?v=Y84QrEphhgw&watch_response 2007.10.04. 18:53:12

Kolbasz,
Buga Jakab is ki van akadva az OMV-ra, és ennek hangot is ad, ahogy ez ebből a filmből is kiderül...

www.youtube.com/watch?v=Y84QrEphhgw&watch_response

Gondolatolvasó vagy, vagy láttad már? :)

Csont Muki 2007.10.04. 18:53:34

Rétegmotor mint mondottam volt. Köze nincs a normál felhasználókhoz ezért egy ilyen topicba behozni felesleges. Én sem okoskodom, hogy X ezer lóerős alkoholmeghajtású dragstermotoron miért nincs hűtés, mert nem ide tartozik.

piszkafa · http://vurstli.blogspot.com/ 2007.10.04. 21:36:12

Kiba*ttul utálom, amikor arra hivatkoznak, hogy: Juj, mentsük megy, mert ez magyar érdek!
Na ne má! Mitől magyar a MOL? Mitől jó az nekem? A MOL egy részvénytársaság. Olyan, mint a többi. Semmivel sem magyarabb, mint a többi Rt. Gondullom a felsőproccos vezetésben ott találhatóak a magukat országvezetőnek titulálók csapata, s naggggyon féltik a "kis" vagyonkájukat, amit a szőkítésből sokszoroztak. Ja, arról is nagy a hallgatás. Úgy mellesleg, ha már MOL.
Ezért aztán: abcug! Csakazértis OMV!

Cz. 2007.10.04. 22:04:57

Még eccer, nem mindegy, hogy egy cég hol, és mennyi adót fizet! Az ÖMV által fizetett nyereségadóból melyik országba fizetik a tanítónők bérét? (Bocs, ez kissé demagóg lett.) Nem érzelmekről beszélek, hanem az adóról. És miért baj az, ha valami RT? Micsoda zavar!

lápi lidérc 2007.10.04. 22:36:27

Cz. 2007.10.04. 22:04:57

Az OMV a magyar kútjai után például Magyarországon fizeti az adót. Mint ahogy az összes olyan Magyarországra települt külföldi cég is (Tesco stb.), amelyiknek van magyar telephelye.
Innen már csak az adózott nyereségét viheti ki.
Következő demagóg szöveg?

Csont Muki 2007.10.04. 22:44:17

Az üzemanyagot tetszőleges áron hozhatja be. A költségeit tetszőlegesen állapíthatja meg. Innentől fogva annyit adózik Magyarországon amennyit akar, kivéve a jövedéki és ÁFA tételeket.

K 2007.10.04. 22:55:31

Szerinted egy miltinacionális olajcég csak kutakból áll?

Na mindegy, rengeteg okosság merült itt föl, köszönöm.

Csak az a furcsa, hogy senki nem kérdezte meg mi az a Buga Jakab kedvence. De most már, ha sírva könyörögtök sem árulom el.

k 2007.10.09. 09:44:34

Akit érdekel még az ügy itt leleht alapos elemzést: index.hu/gazdasag/magyar/momv071003/
süti beállítások módosítása