Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) budapest (3) Budapest (1) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japan (5) japán (7) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) konyv (1) könyv (9) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orban viktor (1) orbán viktor (2) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergokepek (1) pergőképek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztorno (1) sztornó (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazás (1) utazas (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Jelentés a Woody Allen koncertről

2007.12.28. 02:28 turorudi


Nem is tudom, mit vártam a Woody Allen & his New Orleans Jazz Band koncertjétől! Mindenesetre az élmény döbbenetes volt. Ez az ember, akinek a nevével 50.000 Ft-os jegyeket adtak el száz számra, egyszerűen nem tud klarinétozni, a közönség mégis tombol. Rövid illusztrációképpen alább meghallgatható Woody egyik szólója a budapesti koncertről. Igen, az a gúnár gágogás-szerű hang az ő klarinétja. Írhatnám, hogy nincs ansatz, de hát semmi nincs. Azt gondolom, hogy egy ilyen förtelmes produkció és amilyen ünneplés azt körülveszi, maga a világ vége.

90 komment

Címkék: woody allen

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr69276950

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Hangtárnok » Blog Archive » Woody Allen Budapesten 2008.01.01. 15:01:32

[...]Woody Allen újrajátszotta (Mix Magazin) Jelentés a Woody Allen koncertről (Checkpoint Charlie,[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haraldur 2007.12.28. 03:40:28

faszikám! én jó dzsesszt hallgatni mentem oda és megnézni játék közben azt az embert, aki az Annie Hall és hozzá hasonló filmekkel ajándékozott meg minket.
A jó zene megvolt, a zenészek meg élvezték az egészet. Allen-nel kapcsolatban nem voltak zenei elvárásaim és nem is tudom megítélni szakmailag azt, ahogy valószínűleg te sem.
Jó hangulatú koncert volt, és kész. Fanyalgók meg mindig lesznek. Gyerünk bátran kifizetni a drága belépőt, hogy aztán majd kedvünkre nyavajogjunk meg fikázzuk (a nézőkkel együtt) az eseményt. Javaslom, hogy legközelebb vedd meg az összes jegyet és tüntelőleg hagyd ott a koncertet, ha nem tetszik. És persze írd meg, hogy milyen szar volt.

dr. Erika Zangolna 2007.12.28. 05:06:25

Úgy 7-8 éve járt itt Igor Oistrakh, a nagy David Oistrakh fia. (gyk: hegedűművész). Tele volt a kongresszusi központ, könnybelábadt szemmel tombolt a közönség. Az ember az első hangtól az utolsóig hajmeresztően hamisan játszott, a feleségemmel csak néztünk egymásra közben: "te is hallod, ugye?". A császár új rujájába öltöztetett kollektív kognitívdisszonancia-redukció azt hiszem a legpontosabb megfogalmazása a jelenségnek. Sokat fizettek, jó nevű, híres előadó, hát csak nem hamis, amit játszik!

peter 2007.12.28. 06:11:13

szerintem miután Woody Allen maga jelentette be interjúiban hogy nem tud klarinétozni, minden paraszt ezt hajtogatja- ha nem mondta volna, eszükbe sem jutna
várom, hogy turorudi után mikor jön egy következő seggfej, aki John Coltrane valamelyik szólójára kideríti, hogy förtelmes gágogás - a jazzben szoktak ilyet csinálni
és a következő persze az lehetne hogy Woody Allen filmet rendezni sem tud

hito 2007.12.28. 08:50:05

Szerintem a negyvenakárhány év alatt mióta színpadon fellép megtanult klarinétozni. Lehet persze fanyalogni, de talán nem kellett volna sznobként csak Allen neve miatt venni a 30 és 50 ezres jegyeket - mert nem meglepő módon azok a szektorok teltek be először. Aztán persze szépen vándoroltak is kifelé sokan a koncert alatt. Talán nagy Woody Allen performanszot várt mindenki, hogy majd anekdotákat fog mesélni, filmforgatási trükköket ad? Jazzkoncert emberek, a zene jó volt, a banda és a közönség nagyrésze élvezte, akkor meg mi kell még? Persze ettől még ez a fajta jazz nem ilyen arénákba való hanem füstös kis lebujokba (nem pejoratív) de ez már más kérdés.

Csirke K. János 2007.12.28. 08:57:01

Szörnyen zavaros a rizsád. Hogy kerüla Coltrane ide? A Woodyval egy lapra? Ami szar az szar. Attól miért szarami jó? Tanultál formállogikát? A W. E. meg szarban lehet, ha stadiokban haknizik. Mert úgy indult, hogyszórakozásból dilettánskodik a barátaival. Ez rendben, de a így 50 rugóért?

belabacsi 2007.12.28. 09:02:00

Én meghallgattam. szerintem rendben van...

Egy csomó gondolta kavarog a fejemben. Ilyenek:

- Mit vátál egy színésztől/rendezőtől, aki hobbiból zenél? Ahhoz képest ez bőven rendben volt.

- Egy újabb index féle vélemény nyíilvánítás, ami minél elutasítóbb annál jobb. Szerintem meg annál városibb. Annál sznob. Tóta W tapsolna, majd szívesen kontaktolna.

- Fikázni trendi.

- A Világvége bár már tényleg nincs nagyon messze, ha így folytatjuk, de azért Győzike még nem lépett fel bandájával mondjuk a Brodvéjon. Azt azért még várdd meg! Na akkor...

... majd én írok egy egy cikket, és várom kommented.

Radiátor 2007.12.28. 09:02:12

Most őszintén, mit vártál? A nézők 99,9%-a, ahogy haraldur is írja, W.A. és nem csak a jazz kedvéért ment oda. Amúgy meg fantasztikus hangulat volt, igazán élvezték a zenélést, és ez a többségnek maximálisan átjött. Nem zeneakadémiai vizsgahangverseny volt, könyörgöm. Ha már fikázunk, inkább olyasmiket lehetne, hogy a kivetítős kameráknak az első percekben nem sikerült megtalálniuk Allent, ellenben hosszasan figyelhettük, ahogy a zenekar egyik tagja az ásványvizes üvegjét próbálja kinyitni. Összegezve: mi nem csalódtunk. (Igaz, nem is 50 ezres jegyet vettünk, hanem a legolcsóbbat...)))

yokli 2007.12.28. 09:09:46

sajnállak turorudi, de nagyon. humorérzék nélkül woddy allen bármiféle megmozdulását elemezni, na az a világ vége, de legalábbis egy elég felesleges és hülye ötlet.

ez az ember egy olyan egyéniség, hogy azzal megtölt egy bazi nagy sportcsaronokot, mert közhely, de egy legenda, akit az őt szeretőknek egyszerűen meg kell nézni.

és ha ezt még kiváló zenészekkel köríti és magáról elmondja, h. nem tud klarinétozni, na ez ő, ez az, amiért az emberek sok-sok pénzt kifizettek és döntő hányaduk valszeg nem is bánta meg - legalábbis az ováció mértékéből ezt gondolom

sztem eszméletlen jó volt, nekem kábé olyan élmény volt látni őt, mintha egyszerre láttam volna a pápát, a kínai nagy falat, a Taj Mahalt és a Grand Canyont. és ettől nem vagyok sem sznob, sem botfülű és csak vigyorgok azon, aki feltalálja a spanyolviaszt és kijelenti, h. woody nem is igazi klarintéművész :)) jéééééééééé, ne mondd!!!


haraldur :)))

Dzsihád Joe 2007.12.28. 09:28:12

Ha én fizikai Nobel-dijjat nyerek, mert annyira kurva jó vagyok fizikából és mellette hobbiból portrékat festegetek, akkor engem a fizikatudásom miatt rajongjanak körbe, ne pedig a mázolmányaimra mondják, hogy: -Nézd, milyen ZSENIÁLISAN fest ez a fizikus... Mert kilóg a lóláb! Igenis ki lehet mondani, hogy a király meztelen!

flingel 2007.12.28. 09:35:58

Jó...nem tud.. ÉS?
Ha valaki van olyan hülye, hogy 50ezret kiad azért, mert azt hiszi, hogy jó jazzkoncertet fog látni, az nem normális.
Itt a lényeg a Woody Allen volt. Vannak akik odavannak érte, és látni akarják. Woody pedig tudja mi az illem, ezért megpróbál adni is azoknak akik élőben meg akarják tekinteni őt. Ja, hogy nem igazán sikerült neki...nem baj. De a zenészei mind első osztályúak.

Fogja fel a blogíró úgy, hogy egy jazzkoncert ment a háttérben, miközben a rajongók nézegethették Woody Allen-t. Jah, hogy sok érte a 50 rugó? Kérem szépen a sznobizmusért mindenhol drágán fizetni kell...sőt, külön iparágak vannak ezen "igények" kielégítésére... :)

KKKKKK 2007.12.28. 09:55:34

gyárekek. én értek hozzá. ez szar. amatőr, kezdő. kemény ez a woody csávó, hogy így ünnepelteti magát, egy ilyen produkcióval. bezzeg oszkárdíjat nem veszi át.

Shaq Baqoor 2007.12.28. 10:00:23

snoblesse oblige, emberek, ez Magyarország. New Yorkban egy bármilyen dzsesszklubban öt dolcsiért láthatod ... hát akár Allent is. Le lehet vinni a leendő barátnőt és el lehet a fals klarinét mellett humorizálni. Pedig ott nagyobb az életszínvonal, nem itt. Erre tessék.
Javaslat: 50.000 forintos jegyeken meg kell hirdetni valami úbernemtommennyirefaszát, és ha becsődül a sok sznob, rájuk zárni az ajtót és felégetni az épületet. Indítsak petíciót??

rokker 2007.12.28. 10:00:29

Ha kiadok 50 rugót egy koncertjegyért, minimum belehallgatok a zenész életmüvébe, elolvasok pár kritikát, stb, de nem ugy megyek oda mint egy csecsemő. Te pedig ezt megtetted. Tartottad volna meg a véleményed!

turorudi · http://check.blog.hu 2007.12.28. 10:05:17

A félreértések elkerülése végett nem 50 rugós jeggyel voltam, ráadásul vették nekem.

turorudi · http://check.blog.hu 2007.12.28. 10:08:09

Ja, és a zenekar mindkét lemezét ismerem, a bőgős Greg Cohen az egyik kedvenc bőgősöm, pontosan tudtam mire megyek. Csak tudod, élőben az kiderül, ha valami ordas nagy átverés. Ez pedig az volt.

Radiátor 2007.12.28. 10:18:12

ööö.... nem épp azzal kezdted a postot, hogy nem is tudod, mit vártál?) ha ennyire ismered őket, írhattál volna a kedvenc bőgősöd tegnapi teljesítményéről (is). zenei kritika, élménybeszámoló, ilyesmi...hm?

és ha meg egy fillért sem fizettél érte, akkor meg végképp nem értem, mi volt ebben neked az átverés!

ui: nem te ültél mellettünk és dumáltál végig?))))

LadyN 2007.12.28. 10:20:09

Csatlakoznék azokhoz, akiknek tetszett a koncert.

Igen, az elején én is kicsit meglepődtem a játékán, de aztáűn belejött a kisöreg. A koncert viszont tényleg nagyon jó hangulatú volt, és ne felejtsük el, hogy ezek a nyugdíjas apókák megállás nélkül nyomták a zenét... Nem volt felesleges duma, meg átkötés, hanem csak jöttek a jobbnál jobb zenék egymás után.
72 évesen 1,5 óra hosszat játszani egy nem könnyű fúvós hangszeren, hát le a kalappal...
És Woody Allen azt hozta, amit vártam. Pont úgy nézett ki, mint ahogy a filmjeiben, semmi felesleges sztárallűr, stb.

Ja, és hány "sztárzenekar" tűnik el a színpadról elköszönés nélkül, ezek meg még egy elég kpmoly ráadást is ráhúztak a végére.

Na, ennyi. szóval nekem nagyon tetszett. Ja, és én sem az 50ezres páholyban ültem...

peteraxx · http://www.revu.hu 2007.12.28. 10:22:18

eleg gaz az indextol is, hogy ilyen blogok bekerulnek fooldalra. itt van turo rudolf, aki kap egy jegyet ajandekba, es ahelyett, hogy tovabbadna olyannak, aki erti mirol szolt a tegnapi koncert, ir egy ilyen franko kritikat.

User1 2007.12.28. 10:24:01

Nem értem a fikázókat. Elment a srác, valamicskét ért a zenéhez és megállapította, hogy Woody szarul játszik klarinéton. Amúgy semmi gond nem lenne, de 50 rugó a jegy és nincs mindenki tájékoztatva arról, hogy Woody vasárnapi klarinétos.

Ha valaki csupán a feeling kedvéért kifizette az 50 rugót, az ne a cikkírót fikázza, mert attól még igaza van.

Shaq Baqoor 2007.12.28. 10:31:49

Woody Allen azt hozta, amit vártam. Pont úgy nézett ki, mint ahogy a filmjeiben
no komment.
te belegondoltál mit írsz le mielőtt megtetted???

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2007.12.28. 10:38:17

Hű, de jó, hogy nem adtam ki egy csomó pénzt a jegyre. Bírom Woody Allent, a klarinétot, a New Orleans jazzt, és el tudok játszani egy darabot (na jó, egy egyszerűbbet) gixer nélkül. Valóban rohadt nehéz szépen fújni, de azért ne legyen már elég annyi a rajongáshoz, hogy "72 évesen 1,5 óra hosszat játszani egy nem könnyű fúvós hangszeren, hát le a kalappal..."!
És ez nem szimpla fikázás, aki nem próbált még klarinétozni, az ne dumáljon. Szerintem.

k-

tulpen 2007.12.28. 10:38:51

Én azok közé tartozom akik felálltak,és eljöttek a koncertről.
Karácsonyi ajándékom volt ez a jegy,mert erre vágytam.
Sokat járok jazz koncertekre,és naivan úgy gondoltam,hogy ezt nem lehet kihagyni. Nem 50ezres jegyünk volt,ezért hangzásban kb olyan volt a koncert mintha egy pubban elmennél a mellékhelységre,és onnan hallgatnád a beszürödő zenét. A nagy,üres tér visszaverte a mélyet,igy kétszer hallottál mindent,azt is hallkan.
Nem értem miért nem volt normális hangosítás.(jó tudom,hogy a zenészek kérték ezt a hangzást)
Aki meg azt gondolja,hogy csak a sznobok álltak fel tévednek.
Jó nagy csalódás volt ez ,nem örömzene.
t.

Gee 2007.12.28. 10:53:18

Teljesen egyetértek az előttem szólóval tragédia volt a hangosítás, semmit sem lehetett hátul hallani. Nekünk sem a legdrágább jegyünk volt (inkább a legolcsóbb...), így mindent a kivetítőről néztünk, illetve nézni nem is kellett sokat csak hallgatni. Mi sem tudjuk megítélni WA játékát mivel nem értünk a jazz-hez. DE egyszer hallani kellett Őt élőben és ez a lényeg.

Gr.

2007.12.28. 11:01:24

Én mentem volna, de 2 db legolcsóbb jegyre sem tellik.

Miss Marple 2007.12.28. 11:09:43

Na szóval.
Azért mentem el, mert imádom a Woody Allent. Tudtam, hogy nem nagy klarinétos, a rádióban pár nappal előbb egy hozzáértő el is mondta, hogy WA inkább a húzónév, nem a vezető zenész, viszont jó/nagyon jó zenészeket gyűjtött maga köré, így a koncert valószínűleg jó lesz. 15ezres jegyünk volt, a férjemmel ezzel leptük meg magunkat karácsonyra.
Aztán az első meglepetés az volt, hogy messze nem volt teltház. Hát igen, ahhoz tényleg túl drágák voltak a jegyek... (Azért egy Győzikére fix, hogy megtelik...) A második meglepetés meg az volt, hogy semelyikük egy vakhangot se nyögött be a számok közt, sőt, mintha siettették volna, általában még a taps alatt belekezdtek a következőbe. Nem azt vártam, hogy WA magánszámokkal szórakoztat, de csak hogy pl. mi a szám címe, mikori a dal stb. Csak ahogy mondjuk a szintén ezeréves Benkó Sanyi szokta. Nem kell anekdot, csak hogy köszi a tapsot, most az xy számunk jön. Az egy kicsit kevés volt az elején, hogy Woody jó mulatást kívánt, meg hogy dőljünk hátra a székben, amiben én speci el se nagyon fértem, pedig nem vagyok egy óriás. A harmadik meglepetés a kimondottan szar hangosítás volt, ami először visszhangzott, aztán egyszerűen csak halkabbra vették, mintha nem lett volna hangmérnök a közelben.
Viszont az idő előrehaladtával és a közönség fogytával szerintem egyre jobban játszottak, a vége meg a ráadás kimondottan jó hangulatú volt, lehet ám, hogy azért is, mert a végén állva játszottak, azért úgy mégis több kakaót lehet beletenni. Azért ne felejtsük el, hogy ez nem egy koncertzenekar, hanem New Yorkban játszanak asztalizenét.
Igen, nagy volt az előadás sznobfaktora, de én végülis élveztem.

stimi 2007.12.28. 11:18:05

Gondolom, nem akart nagy helyen játszani, gondolom, lehetett tudni, hogy minden jegy elkel majd, ilyen esetben mit kell tenni? Fel kell emelni a jegy árát. Ez egy üzleti fogás. A drága jegy nem azt jelenti, hogy valami jó, hanem azt, hogy aki árulja, aszerint lesz rá vevő ennyiért.

Tubernoster 2007.12.28. 11:18:29

Ennek a koncertnek semmi köze nem volt a jazzhez - hakni és pénzgyűjtés volt, szégyen, hogy ennyien ott voltak.
Szóval Woody zenélni nem tud, ez tény, jó filmeket sem csinál már régóta, a tehetsége megkopott, így csak gratulálni tudok neki, hogy eljutott oda, ahová a gazdag kortársai - semmi erőfeszítéssel milliókat keres.

Hempli 2007.12.28. 11:19:51

Birom Woody Allen filmjeit, de mielőtt nekiall valaki isteniteni, hogy mekkora csavo, jusson eszebe, hogy a sajat nevelt lanyat dugta kb 18 evesen (meg kitudja hany evesen)... Ok hogy azota is vele el, de ez azert durva... perverz tata...

menőmanó 2007.12.28. 11:21:36

Érdekes kommentek vannak itt!
Miért nem szabad azt mondani, hogy WA szarul zenél és pofátlanság ezért pénzt kérni?
Ha WA nevével csesznek át valakit, akkor az magára vessen, legyen körültekintő, ne legyen sznob, stb.!?!?
Emberek! Vegyetek már vissza magatokból!!!
A piacgazdaságban értékén szemlélünk mindent és verseny van. Vagy mégsem?
Ami szar, azért nem lehet pénzt kérni! A fogyasztót nem szabad becsapni! Még WA-nek sem....

Cseresznye Bálint 2007.12.28. 11:24:45

Az Uhrin Benedek / Győzike effektus. A prolinak a szar is ízlik, ha jó a marketing.

Retexis 2007.12.28. 11:27:33

Átverés. De a filmejei is azok. :)
Jól csinálja.

Shaq Baqoor 2007.12.28. 11:30:16

Szerintem legközelebb hívják el James Belushit. Van egy remek bandája, jó zenészekkel, ő se kutyautő, és hát (canem est omen), a Kutyám Dzseri Lí óta mindenki ismeri a nevét. És árulják a legdrágább jegyeket 80.000 ért.
Ha valaki megvalósítja, a profit 10%-ra igényt tartok az ötlet miatt :D

Lateiner 2007.12.28. 11:32:35

Én elég jól szórakoztam, nem vártam, hogy profin zenéljen.
Különben Woody sem tartja magát nagy zenésznek és tudja, hogy ha nem lenne ismert és sikeres rendező/színész, a kutya se lenne kiváncsi a klarinétozására (forrás: MN. Karácsonyi szám, W.A. interjú).
A banda meg nagyon profi volt (volt is kontraszt :). Na és..?
Azért nem semmi bátorság kell egy 72éves törpétől, hogy így is ki mer állni "zenélni" - ez ami sztem jellemzően Woody.
Tud és mer hülyét csinálni magából meg az emberekből.
Miért mindenki az 50.000 HUF-os jeggyel jön? 10e alatt is volt jegy, és azok a szektorok nem voltak ám tele.
Ha az a sok kultúrsznob bevállaja az 50e-es jegyet, oszt a vájtfülének nem tetszik, hát sztem megérdemlik!

hhh. 2007.12.28. 11:34:22

turi rudinak köszi a zenét. tanulságos volt.
akik itt turokollégát fikázzák, nagyon el vannak tévedve. és érdekes, hogy milyen agresszíven védik Allent (támadják a posztot?)

amit hallottam, az finoman szólva amatőr, majdnem élvezhetetlen, igénytelen klarinét-próbálkozás.

Allent nem nagyon csípem, eddig egyetlen filmjét bírtam végigülni, azt is barátnői nyomásra.

viszont többször hallottam, olvastam, hogy klarinétozik, koncerteken fellép.
ez alapján honnan kéne tudnom, hogy nem is igazán tud klarinétozni?
ja, egyesek szerint ő ezt mondta? ők azok a fanatikusok, akik gondolom ennek ellenére IS jegyet vettek... de gondolom, a plakáton nem volt kint.

lehet, nagy rendező, de ez attól még igazából nem klarinétozás - és elvileg, csak akkor feledhető a dolog, ha nem mint jazzkoncertet adják el, hanem lemegy egy bárba, fúj egy kicsit (dehogy kell 1,5 órát), udvariasan meghallgatjuk, megveregetjük a vállát, jól van, öreg, aranyos, de inkább foglalkozz valami mással. és nem kér érte pénzt.

mert itt ez a gebasz. ezért gáz. lehúzás. mohóság. kapzsiság.
még nagyobb csalódás

Vfair 2007.12.28. 11:41:33

Ez nagyon igaz:

stimi 2007.12.28. 11:18:05
Gondolom, nem akart nagy helyen játszani, gondolom, lehetett tudni, hogy minden jegy elkel majd, ilyen esetben mit kell tenni? Fel kell emelni a jegy árát. Ez egy üzleti fogás. A drága jegy nem azt jelenti, hogy valami jó, hanem azt, hogy aki árulja, aszerint lesz rá vevő ennyiért.

És akkor jövök én:
Nem fizettem vona 25-50.000 Ft-ot a koncertért, de a 15 még az "egyszer belefér"-kategória.
A 104-es szektor színpad felőli széle ráadásul egész közel volt hozzájuk - látni és hallani is jól lehetett innen.

Nem vártam életem jazz-élményét az esttől, márcsak a műfaj miatt sem. A ragtime ilyen. Öreguras, "idősek napköziotthona"-fíling, soha végetérni nem akaró, egymáshoz nagyon hasonló számokkal, sok apró szólókkal, ilyenkor a többi zenész számára pihenőkkel.
2000 Ft-ot sem adtam volna ki egy átlagos ragtime-koncertért, most a 15 kizárólag WA miatt volt elfogadható ár-érték arány.

Szimpatikus örömzenélős társaság volt, ha sznobság volt is elmenni, nem bántam meg egy percig sem!
Nekem tetszett, pont.

Ha jazz-élményt keresek, megyek Erik Truffazra, Esbjörn Svensson-ra vagy Brad Meldahu-ra - a jobbnál jobb hazai jazz-formációkról nem is beszélve.
Ez az est Woody Allen-ről szólt, ha ilyen áttételesen is - ezt pedig megkaptuk. A szervezők által a várható kereslethez feltornázott áron.

Inkább az zavart, hogy az 50.000-es szupersznobok védelmében még a ráadásnál sem engedték előre a közönség azon részét, akik szerettek volna pár saját készítésű fotóval zárni az estét. (Nem voltam közöttük - értük zavart a dolog, nem magamért...)
Mert tudom, hogy ha gagyi digigéppel vagy telóval készül is egy közeli kép a "kedvencről", az sokkal többet ér, mint bármilyen profi fotós netről lenyúlt pillanata. Mert ez csak az övék (lehetett volna...)

tulpen 2007.12.28. 11:45:16

Miért mindenki az 50.000 HUF-os jeggyel jön? 10e alatt is volt jegy, és azok a szektorok nem voltak ám tele.

Ez igaz,mi is ott voltunk,és élvezhetetlen volt az egész.
Azért az a 2x 9900.- jegy,plussz 1000.- a parkolásért,plussz büfé,plussz a bébiszitter díjazása.Na igy sikeresen el is tapsoltunk minima 25.000.-28.000-ot egy jazzkoncertnek kikiálltott
W.A. fellépésért.

Mi hülyék,költöttük volna inkább a gyerekre.;))

t.

Gabe 2007.12.28. 11:54:48

Ott ültem egy nem rossz helyen, apámmal, akit Karácsonyra leptem meg a jeggyel.

Közös véleményünk volt, hogy Woody, aki egy közepes zenész, magaköré gyűjtött pár igen jó zenészt. Bejöttek és egy zokszó nélkül eljátszottak 10 számot és még 2 ráadás-blokkot. Aki hallott már róluk, tudhatta, hogy nem lesz tüzijáték, gitártörés (jazzre lefordított változatban sem). "Sit back and relax, we try to entertain you" , és ez történt.

A N.O.- vonulat dalai, végig szólókkal, ahogy kell azt.. Néha kívülről úgy látszott, hogy a holtidőkben a számok alatt W. szunyókál egyet. De aki ismeri tudja, hogy ilyen. A bendzsós húrt cserélt szám közben, folyamatosan ittak. A harsonás, ami a keze ügyébe került, azzal "mute"-olt. Szóval élvezték a kisöregek.

Ezt vártuk. Elhallgattuk volna még egy darabig.

Nem kell tudni. hogy ki az a W.A (ráadásul nem is ő a zkr. vezetője, de tudjuk miért ez a band neve:)), nem kell többet várni. Ehhez elég a zene és élőzene szeretete. Ahogy a zenészeken is ez látszott (aki látta főleg Woody "géppuska"-lábát...:))

Megjegyzem, a szervezők 1 alá: rendező nem tud képet vágni, felkapcsolják a villanyt, az utsó számnál, nem engedik oda a tutti-terrorista kiscsajt, hogy egy nagy csokor virágot átadjon (végül a virág eljutott...).

Összességében, mindegy, hogy hívják az együttest, mindegy kik a tagjai, jól éreztük magunkat és örömet szereztek.

Long live jazz!

Vfair 2007.12.28. 11:56:41

Mi hülyék,költöttük volna inkább a gyerekre.;))

Ott a pont - de ez bármilyen koncerttel kapcsolatban igaz. A legtávolabbi sarokból egy Depeche Mode vagy Republic :) koncert is élvezhetetlen.
Akkor inkább a gyerekre menjen az a pénz! :)

Nash vs. Keynes 2007.12.28. 12:05:04

Hát ilyen klarinéttudással tényleg inkább az egyéniségéért szeressük :)

Kolbasz 2007.12.28. 12:13:12

Tök gáz, ha valaki azt mondja nem tud klarinétozni, és kiáll egy arénába a tömegek elé fújni.
Régebben csinált jó filmeket, de ezért nem kell zenélni. Kis klubban, haverokkal lehet, de N. Y.-ben is 100 dollár a beugró, és ez már gáz.
Ha kult a pali akkor ki kell állítani. Állatkertbe egy ketrecbe vele, aztán 10 rugóért nézegetni. 30 rugóért le lehetne fényképezni, 100-ért megérinteni.
Ezt érdemelnétek, meg ő is. Jazzt meg máshol kell hallgatni, ő meg játszon otthon a barátaival.

kaczor 2007.12.28. 12:13:25

"Az Uhrin Benedek / Győzike effektus. A prolinak a szar is ízlik, ha jó a marketing."
igen, ez így van. de annyiban kiegészíteném, hogy mivel a asszony révén mindenféle filmes és színházi díszbemutatón ott vagyok (az esetek 70 százalékában sajnos), itt nemcsak a prolik a hunyók. több olyan vígjátékot láttam már - vásznon és deszkán egyaránt - ami közben a közönség egyszer sem nevette el magát, de a végén vastapsolt. ez a pesti műveltség ma. szánalmas, tehetségelen, középszerű alakok osztják az észt mindenhol (itt is). a prolik jobbak náluk, mert legalább tudnak, képesek őszinték lenni.
nem voltam az allen koncerten - nincs róla véleményem. de a túró rudi úr által leírtak teljesen beleillenek saját tapasztalataimba.
tisztelettel: ami rossz, azt minimum tüntetőleg ott kell hagyni , de szebb korokban még odavágták a paradicsomot a kókler fejéhez. ma felállva tapsolnak az agyatlan csicskák, a parancsra nevető bábok.

moore 2007.12.28. 12:42:16

Több gond is van ezzel a koncerttel és szerintem turorudi ezt jól észre is vette. Az első probléma, hogy a jazz az egy komolyabb dolog attól, minthogy W. A. és hozzá hasonló emberek nagyképű hozzáállásukkal hozzá tudjanak tenni valamit. Ezt azért mondom ilyen határozottan, mert kb 10 évig jazz zenészként tengettem az életem, tudom miről beszélek.
Ettől fügegtlenül, W.A. még lehet híres filmrendező, sajátos egyéniség, de ugyanakor vitathatatlan megtesítője a sznobizmusnak (lásd bármelyik filmjét). Sajnos vannak ilyen emberek (pl. villamosmérnök egyetemi tanár, orvos, stb) akik gyerekkori vagy más vágyaikat kielégetni kívánva még JAZZ ZENÉSZKÉNT is ünnepeltetni szeretnék magukat. Elég szánalmas, sajnos.
Tulajdonképpen az a szomorú, hogy a jazz pont az ilyen emberek részéről érdemelne több tiszteletet.
A másik dolog maga koncert, szervezés, hangosítás, 50,000 ft-os jegy, stb. Ez viszont a szervezőt minősíti, és sajnos a közönséget is.
Nos, erről W.A nem tehet.
Viszont valaki fönt javasolta, hogy J. Belushit hívják meg. Támogatom az ötletet.

kanbatu 2007.12.28. 12:43:59

...és a színpadon Jancsó Miklós tépi a húrokat. Énekelni nem tud meg gitározni se, de van akkora arc, hogy ezt ne higgyük el neki. A metál egy kicsit gyenge meg lassú, de hát nem ez a lényeg, és ha valaki erre azt kérdezi, hogy mi a lényeg akkor az egy akadékoskodó fikagombóc.
"Legközelebb a Belgás fiúk által rendezett filmben hallhatnak engem a rajongók, ahol minden eddiginél keményebbet eresztek majd" - nyilatkozta a művész.

Gabe 2007.12.28. 12:47:17

"...W. A. és hozzá hasonló emberek nagyképű hozzáállásukkal hozzá tudjanak tenni valamit."

moore!
Ha nem voltál ott és nem láttad, miért írsz zöldségeket?? Lehet, hogy sznob a közönség, lehet, hogy drága a jegy, de WA nem igazán nagyképű. sőt...
Vagy csak jó színész?! :)

Shaq Baqoor 2007.12.28. 12:53:22

Ha valakit érdekelne a Belushi-féle banda:

www.jimbelushi.ws/jim-sacredhearts.htm

Nem kutyaütő népség, annyi biztos. És, bár a filmes életműve nem következetesen űz gúnyt az egész világból, önmagával a közepén, belushi állítólag nemis rossz színpadi ember. Woody Allenben azt szeretjük, egyébként is (én biztosan), hogy egy mély növésű, ronda, impotens uptown-zsidó, aki ebből csinál viccet. És azt remekül.

Shaq Baqoor 2007.12.28. 12:55:25

kanbatu 2007.12.28. 12:43:59

rotflmao!! na ez ott volt a szeren!! :D

Gabe 2007.12.28. 12:58:02

www.youtube.com/watch?v=7aX8yu5slt8&feature=related

na és ezt nem is játszották...

(de ki az a james belushi?)

próbáljatok meg egyszer egy fafúvóst szimplán csak megszólaltatni.... (nem dallamot játszani rajta...)

Shaq Baqoor 2007.12.28. 13:06:12

Gabe 2007.12.28. 12:58:02

próbáljatok meg egyszer egy fafúvóst szimplán csak megszólaltatni

Ezek szerint ha én most beülök egy építkezésen egy daruba, szétb@szom az egészet ami addig elkészült, mert nem tudom irányítani, akkor mondhatom azt, hogy "hát próbálja meg valaki kezelni, nagyon durva ám!!"?

haraldur 2007.12.28. 13:14:35

Bírom a sok idiótát, aki - anélkül, hogy ott lett volna a koncerten - örül, hogy újra fikázhatja W.A -t. Szerintem nekik egy saját klubot kellene alakítaniuk, és ott közösen verni a nyálukat.
Egy másik agyatlan faj meg meghallgatja T.R. hangfelvételét egy klarinétszólóról, ami nem túl jól hangzik, és ítéletet mond róla. Mivel szar volt a hangosítás (tudjuk), T.R. nem 50.000 Ft-os helyen ült (tudjuk), és a hangfelvétel valószínűleg szuperhifi mobiltelefonnal készült (feltételezés), az eredmény nem kérdéses. Csak ezt egyesek elfelejtik és kontráznak, mint Gazsi a búcsúban.
Ja, és ha valaki úgy megy el egy koncertre (vagy bármilyen eseményre) úgy, hogy nem tudja, mi várható ott, az ne az előadókat-körülményeket-közönséget-hangosítást-jegyárakat szidja, hanem saját magát. Olyan kurvára könnyű mindig másban látni a hibát.
Ami biztos: akik ott voltak, többnyire jól szórakoztak, élvezték a koncertet, mint ahogy a zenészek maguk is. És nem sztárolták, nem ünnepeltették túl magukat, csak játszottak.

Gabe 2007.12.28. 13:15:45

BT: csak kicsit cinikus és sánta a hasonlatod.:)

Ha gyerekkorodtól jársz "gépkezelői iskolába" , akár hébe-hóba, ahogy időd van és közben otthon daruzgatsz a saját házadban. Mmajd úgy '72 tájt beülsz egy daruba, hívsz embereket, akik kezelik a markológépet, meg más építőipari berendezéseket; és évente mondjuk 20-30-szor ezt csinálod, akkor csak megtanulsz felépíteni egy házat, nem?

És még lakhatnak is benne....

Klarinét, mint hangszer:
Vegyünk egy hétköznapi példát. Fogtál már gitárt a kezedbe, nem? Próbáltál prüntyögni rajta. De ha mondjuk komolyabban veszed egy szimpla barrés akkorddal is megszenvedsz, míg megszólal.. Pedig a gitár a klarinéthez képest könnyű hangszer:)

gabe 2007.12.28. 13:20:41

haraldur : agreed

(kb. 3 éve ismerem WA ilyen munkásságát; már októberben megvolt a 15k-s jegy, és tudtam, hogy jó estém lesz - minden ismert és adódó "körülmény" ellenére. Az volt....:) )

ymp 2007.12.28. 13:23:20

Ha valaki azért vett jegyet, hogy Woody Allent filmrendezni vagy mesélni lássa, az hibázott, aki a Jazz koncertre ment, az csalódott. A felvétel mindent elmond...körülbelül másodévesen szebb hangot fújtam...

moore 2007.12.28. 13:23:47

Gabe:

"Ha nem voltál ott és nem láttad, miért írsz zöldségeket??"

Tisztelt Gabe,
Nem emlékszem, hogy leírtam volna, hogy nem voltam ott. Vagy csak te nem láttál és akkor már ott se voltam? Nos, látod, ez a baj. Ha W.A jópofa filemket csinál és szeretjük, akkor ne tapsoljuk meg azért is mert szarul klarinétozik. Ez nem csak a jazz miatt gáz, hanem egyébként is. A mindenkori jazz egyik legmarkánsabb tulajdonsága az őszinteség.

W.A. meg Belushi között ez a külömbség határozottan látszik. (BTW: a másik Belushinál még jobban megvolt, erre talán még BatáronTuli is emlékszik.

Shaq Baqoor 2007.12.28. 13:26:08

haraldur 2007.12.28. 13:14:35

ha valaki úgy megy el egy koncertre (vagy bármilyen eseményre) úgy, hogy nem tudja, mi várható ott, az ne az előadókat-körülményeket-közönséget-hangosítást-jegyárakat szidja, hanem saját magát.

Bár itt az előzetes ismereteket nehezményezted, azért én nem egy olyan koncerten voltam (klubkoncert, fesztivál, amit akarsz), ahol igenis fejbe kellett volna verni a hangosítót egy jókora franciakulccsal mert nem gyengén batzta el. A szervezésben is sok helyen szembesültem már hézagokkal

Gabe 2007.12.28. 13:15:45

Abszolót elfogadható amit mondasz, nem tudtam, melyik oldalon vagy. Remélem nem a sznobéria (igenis igazoljuk Woody "a császár új ruhája" Allent) oldaláról érvelsz. Egyébként igen, fogtam már gitárt a kezembe, és nem egyszerű, a színpadi tudáshoz pedig picsasok gyakorlás kell, ez így igaz. Félreértés ne essék azonban, nekem nem azzal van bajom, hogy Woody Allen tud-e klarinétozni vagy nem, azzal sincs, hogy a nem tudásával fellép. Azzal van bajom, hogy ezért kurva sokat el van pofája valakinek kérni, egy rakás birka meg odamegy pusztán azért, mert ő Woody Allen. Ne mondja senki, hogy nem volt egy rakás ilyen birka. És most nem a vájrfülőeket cinkelem, sem azokat, akik ismerték a munkásságát. Sem azokat, akik a szokásos iróniát várták tőle.
De aki azt mondja, hogy pont azt hozta, amit várt tőle, mert épp úgy nézett ki a filmekben, az könyörgöm mennyi ésszel meg kalap mésszel él minden áldott nap? Onnan süt valami, és csak jó esetben az ostobaság, rossz esetben a sznobéria. Szerintem.

Shaq Baqoor 2007.12.28. 13:30:50

moore 2007.12.28. 13:23:47

Sajna nem tudom, mire gondolsz, mert én erről az egy szem Dzsimbóról tudom, hogy filmes és zenei közegben egyaránt mozog. Másik Belushiról nem is tudok, aki zenélne, biztos az én műveltségem hézagos.
Ja, és egyébként, mielőtt valaki félreértené, én nem voltam ott a tegnapi koncerten, nem azért posztolok itt orrba-szájjba. Csak a sznobériaellenesség kondította meg bennem a véres kardot (vagy az nem az?? keverem a metafotákat :D)

Gabe 2007.12.28. 13:37:15

kedves moore!

Ha ott voltál, akkor Neked is látnod kellett, hogy nagyképüségről nem beszélhetünk. WA élőben is olyan, mint a filmjeiben, amiket ráadásul nem is szeretek anniyra:) Bár Kern hangja sokat dob rajtuk:)

És bár a klarinétozáshoz nem értek, sok koncertet hallottam, ahol klarinétoztak, de ilyen \"gunárgágogás\"-szerü játékot még nem hallottam...

Szóval show-elemek nem voltak, mint mondjuk egy BDB-en, a klarinétos messze nem hasonlítható Benny Goodman-hez, de részemről \"átjött\" a történet.

Az esetlen színpadi elemekkel együtt, összességében. Pár bögő-szóló jó lett volna
(és csak 2 \"kommersz\" nóta volt szerencsére:)

moore 2007.12.28. 13:37:44

BatáronTúli:

John Belushi, meghalt a 80-as években, az idősebb tesója. Ugyanúgy zenész is volt, egy akár kultkusnak is nevezhető filmben játszott pl. (Blues Brothers), akkor lett híres. Túladagolában halt meg.

kambekk 2007.12.28. 13:43:19

Nekem csak azt tünt fel, hogy a koncert mintegy felén Woody-t sosem mutatta a kivetítős kép. Ha bendzsó volt, ha klarinét - csakis a zongoristát lehetett látni. Tuti direkt csinálták... A biztonságiak nem voltak zavaróak. A ráadásban még fotózni is lehetett a népeknek - és a virágcsokor is eljutott a mesterhez.
Az előadás egyébként aranyos volt - bár inkább kiskocsmába való. Valljuk be, nem egy Hot Jazz Band :))))

Kijövet viszont hajam tépve konstatáltam, hogy hiába épült meg elvileg vagy féltucat be- kijáró a csarnokhoz, ha csak egyetlen egy (1) áll nyitva - ami ha kell, ha nem a metróhoz vezeti a többezres tömeget. Hiába áll egy gyaloghíd a csarnokterasz végénél... Hiába van istrentuggyamifene fémtraverzes lépcsőház a közepénél... Hiába a többkapus kiépítettség... Ha mindezek zárva vannak tömegrendezvény idején. Grasszáljon a hülyéje, ha többezer forintért ésszerű oda- és hazajutást is remél :(

Gabe 2007.12.28. 13:44:29

BatáronTúli 2007.12.28. 13:26:08

"Onnan süt valami, és csak jó esetben az ostobaság, rossz esetben a sznobéria."

Sajnos, ahogy körülnéztem az emberek kb. 70% a színészember miatt jött. Mert sikk ilyen eseményre járni. (idézet mögülem: "Mikor mondja el, hogy ez a dal ebben és ebben filmemben szólt, itt és itt?") Volt 20% öreg dixieland-szerető. (idézet: "Azért a Benkóék jobbak". azok, és?:) És 10%, aki csak szimplán szeret mindenféle zenét.

Én becsuktam a szemem, vagy a zenészek ütemet verő (gyenge szó, ugye... :)) lábát néztem és k.ra nem érdekelt, ki az a Woody Allen....

haraldur 2007.12.28. 13:46:57

kb. 2 éve itt adott koncert Diana Krall. A jegyeket pillanatok alatt elkapkodták, mégis sikerült valahogy szerezni, nem kis utanájarás, ismerősök felkutatása révén.
A szervezők - felbuzdulva a nagy érdeklődésen - átvitték a koncertet a BKK-ból a Sportcsarnokba. Innentől kezdve, bármilyen nehéz is volt jegyet szerezni, TUDTAM, hogy ott nem lehet jó a hangzás, nem Diana Krall stílusához való. Ezért DÖNTÖTTEM, és nem mentem el. Ilyen egyszerű.
Szerintem a tegnapi koncerten, aki utánanézett, nem várhatott hatalmas hangzást, effekteket, látványt. stb. Sőt, szerintem, még az 50.000-s helyeken ülők sem hallották sokkal jobban, mint a hátul ülők. Ők, azért fizettek többet (részben sznobizmusból, részben, mert megtehetik), mert közelről akarták LÁTNI W.A-t.
Még egy: a jegyárakat pedig általában a becsült fizetőképes kereslethez igazítják. Te, mint potenciális "kereslet" vagy megveszed, vagy nem. Te döntesz.
Nem hiszem, hogy egy haknizó - kvázi kurválkodó - kiöregedett sztárról van szó, aki pénzért..., ahogy többen is írták. Egyszerűen igény van erre, lásd a közönség létszámát. A zenészek meg élvezik, hát akkor miért ne?

moore 2007.12.28. 13:49:29

Gabe,
A nagyképűséget úgy 'an bloc' gondoltam, nem arra, hogy jé, ugyanolyan mint a filmjeiben, egy ilyen alak nem lehet nagyképű. Nagyképűség az, hogy azt hiszi magáról, hogy KIÁLLHAT nagyközönség elé játszani. Ezt vagy megérted vagy nem.

Lehet, hogy az is baj (sőt biztos vagyok benne), hogy sokan többet vártak az egésztől (nem az 50E miatt, még egyszer mondom, az a szervező lelkén szárad) talán azt hitték mondhatják majd apám, ez a W.A nem csak hogy híres filmeket csinál de még jól is klarinétozik, beszarás!

Gabe 2007.12.28. 13:50:18

kambekk 2007.12.28. 13:43:19

mintha én írtam volna:) a közlekedést is. 1k a parkolóért... és mehetsz az utcán a oda és vissza parkolóba...

Amúgy "máshol" ez az együttes neve:
Eddy Davis New Orleans Jazz Band.
És WA "csak" egy klarinétista...
(ahogy ez tegnap tisztán látszott)

Csak ki a tököm az az Eddy Davis (bocs,öreg...), aki miatt bemegy a sok birka a koncertre sok pénzért?

Gabe 2007.12.28. 13:56:05

haraldur 2007.12.28. 13:46:57


irigyellek DK miatt! Nekem csak a DVD-je, cd-je jutott. (mégha...) Na ő se való arénába... Ilyeneket a Müpa kamara-, vagy esetleg nagytermébe kell vinni.
(Alternatív BKK, esetleg Zenekadémia)

haraldur 2007.12.28. 14:02:38

Gabe, ott voltál? Ha igen hogy tetszett?

Igazad van, ő tényleg csak kis közönség elé való. Mint ahogy a dzsessz is általában.

Gabe 2007.12.28. 14:03:14

moore 2007.12.28. 13:49:29

ha összességében nézzük, - nem kiemelve a klarinétost - nem volt rossz zene. (a helyén volt)

50ezerért biztos vicceket meg 5 perces átvezetést vártak el.. meg táncos lányokat:) és nem azt kopaszodó fekete keretes szemüveges színészt, aki lám nemcsak színészkedik-rendez, hanem milyen jól szaxofonozik:)))))

De nekik a 100k se kottyant volna meg...

(megjegyzem WA a két mondatát úgy mondta el, mint aki zavarban van.... ilyen ember ő)

Gabe 2007.12.28. 14:04:48

haraldur 2007.12.28. 14:02:38


sajna nem voltam DK-n :(
de ha jön, megyek, meg Norah Jones-ra, stb...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.12.28. 15:00:25

Képzeld el, hogy Woody Allen
- elkészíti a weboldaladat,
- feldíszíti a karácsonyfádat,
- megműti a vakbeledet,
- elkészíti a vasárnapi ebédedet,
- stb.

olyan színvonalon, ahogy itt klarinétozik, és annyi pénzért is.

Meddig repülne seggberúgásod által?

haraldur 2007.12.28. 15:08:52

Ern0!
Ha TE megbízod, hogy
- készítse el a weboldaladat
- díszítse fel a karácsonyfádat
- műtse meg a vakbeledet
- készítse el a vasárnapi ebédedet,

mert azt akartad, hogy ő tegye mindezt, és TE tudtad, hogy mindezt milyen színvonalon teszi, tehát TE döntöttél, hogy őt bízod meg, és TE fizetsz érte,

Akkor kit is kellene sggberúgni?

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.12.28. 15:56:17

Kérte rá a rosseb. Woody Allen maga hirdeti magáról, hogy
- weboldalat készít,
- karácsonyfát díszít,
- vakbelet műt,
- vasárnapi ebédet főz,

tele van vele a város plakátozva, ráadásul már nem is az első weboldalát, karácsonyfáját stb. készíti.

Nem vertem én Woody Allen hátgerincét szívlapáttal, hogy klarinétozzon. Igaz, arra se biztattam, hogy filmet rendezzen. Liberalizmus van, mindenki azt csinál, amit akar (nagyjából), akár kakkát is.

Persze, abban teljesen igazad van, hogy az a nagyobb barom, aki (legyünk korrektek, szúrjuk be ide: másodszor is) elmegy rá.

És mivel a zenében nincs minőségbiztosítás, nincs fogyasztóvédelmi eljárásrend vagymiaf (kérem vissza a jegyem árának 35%-át, hamisan énekelt a tenor), nem lehet szankcionálni Woodly Allent.

Viszont van zenekritikus, aki megírja, ha gáz van. Esetleg odafigyelhetünk rájuk.

A sznobok meg menjenek W.A-nyekergést hallgatni 50 rugóér'.

hhh. 2007.12.28. 16:02:16

Kolbasz 2007.12.28. 12:13:12
;)
én is kb ezt akartam írni...

Gabe 2007.12.28. 16:16:55

ern0, nem ez a liberalizmus, de lényegtelen... :)

Biztos hallottál már, az Annie Hall-ról, vagy a Zeiligről.. ha nem az sem baj. Az Oscar-díj vagy Golden Globe-díj intézményéről csak hallottál.

Valóban elmentem a koncertre, mert akartam egy kis N.O.-i trad.jazzt hallgatni és jól érezni magam. Volt rá 15k-m. Sikerült

És ha már Mr.Allen is zenél egy ilyen zenekarban, megnézem (olyan sokszor nem látható élőben...)

A plakátok, a reklámok, a hírdetés a marketing része. Valaki befektet és szervez egy koncertet, akkor joggal várható el, hogy megtérüljön a befektetése. Ehhez pedig áldozni kell a plakátra, reklámra, hírdetésre.

Ha pedig nem voltál ott, ne besszélj a nyekergésről. Azt majd mindenki eldönti a nézők közül, hogy tetszett-e neki, megérte-e. Hiszen liberalizmus van...

Vfair 2007.12.28. 21:48:23

Gabe 2007.12.28. 16:16:55
"Azt majd mindenki eldönti a nézők közül, hogy tetszett-e neki, megérte-e."

Tetszett. Megérte.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.12.28. 22:45:43

Gabe, Murphy tkv-ben szerepel az a tétel, miszerint ha egy hordó szennyvízhez hozzáadunk egy pohár bort, szennyvizet kapunk, míg ha egy hordó borhoz hozzáadunk egy pohár szennyvízet, úgy szennyvizet kapunk.

Ha a TúróRudi által beidézett zenerészlet nem idézőjeles (tréfa, idézet, rossz zenész eljátszása), hanem ilyen Woody Allen hangszertudása, akkor az olyan pohár szennyvíz, ami bármilyen bort elront.

Persze, ettől még lehetett jó a hangulat, pl. a Dáridón vagy a Vidám Vasárnapon is jó a hangulat.

(BTW kedvelem Woody Allen rendezői illetve színészi munkásságát, legalábbis amit láttam tőle, azt bírom.)

Egyébként csatlakozom Kolbászhoz: aki nem tud arabusul, az ne menjen arabus szinkrontolmácsnak.

Én sem megyek sztriptíztáncosnak; csak nehogy hülye példa nélkül szálljak ki a vitából.

fokusznyik 2007.12.28. 23:20:08

Ott voltam, és elfogadva hogy WA csak a hívószó az egészhez, az a véleményem hogy nem volt zene. Dicséretükre legyen mondva hogy az énekesnek tökéletes volt az angol (amerikai) kiejtése. Ez volt a legnagyobb erénye. Szerintem én is énekelhettem volna a szólókat. De a hangosítás, dinamika, a szólók, bármi, ami a jazzkoncertet, jazzkoncertté teszi, az mind hiányzott. Sajnáltam a csapatot, állandóan kuncogtam magamban, a "szintén zenész" jelenet jutott eszembe. 9 óra elött felálltam és hazamentem. Azt kaptam amit érdemeltem. Kimentem a szinpadhoz WA kedvéért, a koncert elején megnéztem valóban ő az! Ő volt és hasonlított! Tehát megérte! És a parkolásért se fizettem, szabálytalanul parkoltam a kerepesin. A tömeg elött indultam haza, egy szép estém volt, nyugis kellemes, észenementes.

fokusznyik 2007.12.28. 23:21:49

ÉS ZENEMENTES bocs

haraldur 2007.12.29. 10:07:26

Ern0, nekem, csak az a bajom, hogy olyanok mondanak véleményt, akik nem értenek hozzá, vagy ott sem voltak (mint te).
A liberalizmus, ami jól láthatóan nem a te műfajod, egy kicsit más, mint más emberek fikázása, idézgetés Murphy-től.
Sajnálom, hogy fáj neked, hogy sokan ott voltak, és jól érezték magukat.

Fokusznyik véleménye - még ha nem is teljesen egyezik az enyémmel - teljesen rendben van. Ő ott volt.

Kolbasz 2007.12.29. 11:40:07

Elképzelem a "kasszánál" amint fölkarmolja azt a néhány milkáját. Akkor mit gondolhat?
"Rosszul klarinétozom ugyan, de jól hoz. Ilyen ez a világ, ezeknek ez is elég! Meg a filmemet is promotáltam egy kicsit. Azért ha hazamegyek elugrom egy Don Byron koncertre. Jól fúj a csávó, kár hogy kb ötvenen kíváncsiak rá egy klubban. Lehet, hogy valami jótékonysági koncertet is el kéne vállalnom néha inygyen? Faszt, akkor nem tudom megvenni az egész háztömböt amit kinéztem magamnak."

turorudi · http://check.blog.hu 2007.12.29. 12:03:12

Ne is írjuk le a Byron nevét, mert a legcikibb az, hogy Allen olyanokra hivatkozik, akikhez semmi köze (Benny Goodman, Woody Herman, stb)!
És arról még nem esett szó, hogy a többi 6 zenész is mennyire ciki volt. A Cohen számomra érthetetlen, hogy miért vesz ebben részt, az Eddy Davis pedig majdnem annyira béna, mint az Allen.
Fonnyatag tempo, szenvtelen előadás, szervezetlen zenekar - ez csak néhány főbb jellegzetesség.

Kolbasz 2007.12.29. 12:15:28

Képzeld a Cohennek hogy fáj amit a W. A. fúj! Közelről hallani a szart, annak aki a legjobbakkal is játszik. Csak abból nem lehet megélni, mert a média által manipulált fizetőképes kereslet a legkisebb közös többszörös felé nivellál. Hogy finom legyek.

fúvós 2007.12.29. 12:31:25

Én ZAK-ot végzett zenész vagyok. Amit hallottam a felvételen az rossz. A hangok rosszak amiket játszik, és ez nem a felvétel minőségétől függ...(Bartók 1900-as évek elején készült felvételei sem szólnak jobban, mégis zene...ez nem az...) Az hogy ezt el lehet adni koncertként, az baj...de hát sok ilyen baj van manapság...sajnos.

dr. Veér Farkas 2007.12.29. 15:16:55

Erika Zangolna 2007.12.28. 05:06:25
Ojsztrah.

BatáronTúli 2007.12.28. 10:00:23
Mondd gyorsan, melyik jazzklubba lehet 5 dezsőért beugrani? Szerintem te a 80-as években járhattál ott. Ma azért 15 alatt már nemigen jutsz be, max. névtelen kezdők koncertjére.

Aki meg Allen zenei tudását fikázza: volt itt jó pár neves jazz-zenész az utóbbi években, és még a belépő sem volt 50 ezer Ft, ott miért nem tetszett ott lenni?

Egyébként meg úgy tudom, senkit nem kényszerítettek a jegy megvételére. Sem 7500-ért, sem 50 000-ért. Mindenki saját akaratából volt ott.

turorudi · http://check.blog.hu 2007.12.29. 16:25:47

Vérfarkas, mindenhol ott tetszettünk lenni! Nézz körül a blogon, most készül kb. 300 koncert alapján az év jazzkoncert felhozatalának értékelése.
Tényleg legyen már elég ebből a hülyeségből! Nem kell képzett zenésznek lenni, nem kell ezer koncertet naponta abszolválni ahhoz, hogy az ember megállapítsa: WA nem tud klarinétozni.
Nem a filmes kvalitásairól írtam a posztban, azzal nem vontam párhuzamot, hanem csupán megállapítottam, hogy a koncertre ellátogató emberek át vannak verve.
Viszont ahogy látom, sokan szeretnek átverve lenni!
Annyira béna volt, hogy mindenki a humort kereste WA inden megmozdulásában: amikor a kivetítőn közelről mutatták, hogyn bírkózik a hangszerével, mindenki nevetgélt, hogy "na igen, így kell viccesen klarinétozni" - holott csak a levegőt igyekezett kipréselni magából.

haraldur 2007.12.29. 23:32:24

Úgy tűnik, a blogíró csak azért ment el - felkészülten - az előadásra, hogy utána utálkozhasson rajta, és mindazokon, akik ott voltak és jól érezték magukat. Gratulálok!

A kolbász nicknek azért nem reagálok, mert írásából előtört a zsidógyűlölet. Antiszemiták (szándékosan nem nácit írtam) nem valók ide.

T.R. menjen el a dzsesszkoncertjeire, vájtfülű barátaival együtt, élvezze azokat, de ne csessze el más szórakozását.

A dzsessz jó, nagyon kevesen értenek igazán hozzá, és még kevesebben mennek el egy koncertre. A koncerszervezők és a média dolga az, hogy eladják valahogy. Most jól sikerült nekik. Biztos vagyok benne, hogy a mostani koncert szerzett új dzsesszrajongókat az "amatőr", hozzá nem értők táborából.
Ne vegyétek el a kedvüket.

Gabe 2007.12.30. 14:49:53

Summa summárum:

WA-nél sok jobb klarinétos van.
Mégis eljött WA, akinek ilyen tudással is van "mersze"kiállni. Összességében a WA az Oscar- és GG-díjas színész-rendező 30 évenként jön el MO-ra. VAn egy zenekar mellette és képesek rá, hogy megtöltsenek (80%-ban) egy csarnokot és szórakoztassák a nagyérdemüt.

Akinek van pénze vagy vett jegyet, vagy nem.
Aki ott volt, annak vagy tetszett, vagy nem

Mindenkinek lehet véleménye a koncertről; aki nem volt ott, annak pl. a jelenségről, vagy a jazz-zenéről, stb.

A szervezők pofátlanok (fogyasztói szemszögből) illetve jó bizniszt csináltak (befektetői szempontból)

A hangosítás gyenge, a hangulat jó volt.

Összességében ennyi.
Szubjektíven és objektíven.

És egy jót beszélgettünk a témáról :)
BÚÉK Mindenkinek!

Kolbasz 2007.12.30. 14:54:20

De ülve klarinétozni? Kersztbe tett lábakkal!

És az miért érték, ha új híveket szerez valaki? Akinek ez bejön, az maradjon ott ahol eddig volt.

Ma voltam egy Mozart koncerten. Mögöttem arról beszélgettek, hogy ismét nagyon klassz volt a Rózsi koncertje. Meg, hogy milyen klassz számai vannak.

misid 2007.12.31. 15:40:17

Nos... csalódás volt. a bendzsós bácsika a zoknipántjával és el-elrikkantott ólrájt-jával azért szívmelengető látvány és hallvány volt, az egész koncertről azonban csak ez utbbi mondható el. Én igenis show-t vártam, amolyan kicsi, füstös pub-utánérzetet, legalább személyre szabott felkonfokkal. Mert, hogy WA nem tud beszélni, azt nem mondhatjuk. Hogy klarinétozni, azt viszont igen. És ez még nem lett volna baj, ... illetve de igen.

Gabe 2008.01.02. 13:09:00

Túró Rudi:
\"Igen, az a gúnár gágogás-szerű hang az ő klarinétja. \"

Gabe: igen az a gúnár gágogás-szerű hang lemezen (Wild man blues) is szerepel. Lehet, hogy mégsem véletlen?

A kritikák magukért beszélnek...
hangtarnok.klog.hu/2008/01/01/woody-allen-budapesten/

laca 2008.01.08. 08:41:57

egyedi a hangja a klarinéton, az tény. de az is, hogy a legtöbb klarinétos a fél karját adná ha egyedi hangja lenne. (kis képzavar)
mivel több mint 50 éve amatőrzenél Woody, és láttam a Wild Man Blues című filmben sok koncertrészletét, nem is volt kétséges, hogy megnézem a kedvenc rendezőmet zenélni is. (én csak egy tízest fizettem a jegyért, de nem vagyok elég nagy sznob eszerint.)
jó koncert volt, élvezetes zene, élvezetes összjáték.
szeretném, ha a magyar zenei sztárvilág fele ilyen jól játszana és tized ilyen alázattal állna a muzsikához.

laca 2008.01.08. 08:46:33

ja, igen.
az hogy woody 72 évesen erre a turnéra lenne anyagilag rászorulva - komolyan röhelyes.
ki sem kellene tennie a lábát a lakásából és ennél komolyabb pénzekért nagy amerikai televíziók csinálnának vele műsorokat.
(arról nem is beszélve, hogyha elmenne pár amerikai egyetemre előadni mekkora lóvét szakíthatna.)
ő szeret zenélni, és nem szereti a (bulvár)nyilvánosságot.
pénze meg van annyi amivel kihúzza remélhetőleg még számos hátralévő évében - akár munka nélkül is.
süti beállítások módosítása