Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) budapest (3) Budapest (1) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japan (5) japán (7) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) konyv (1) könyv (9) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orban viktor (1) orbán viktor (2) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergokepek (1) pergőképek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztorno (1) sztornó (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazás (1) utazas (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Letolt alsóban, vendégre várva

2010.03.26. 16:29 lazadoember

Egy hír:
„A köztévé szerint azért nem szerveznek miniszterelnöki vitát, mert "nem az a dolga, hogy alakítsa a politikát, hanem hogy tudósítson róla". Hozzátették: nem az MTV feladata, hogy megegyezzen a jelöltekkel a vitáról, és nem kényszeríthetnek senkit az abban való részvételre.
Hangsúlyozták, hogy minden más műsorszolgáltatónál többet foglalkozik az MTV a választásokkal, mivel több hír- és háttérműsor is nyomon követi a kampány alakulását és az országos listát állító pártok 25 percben be is mutatkozhatnak az MTV képernyőjén.
Az MTV közleményében visszautasította a függetlenségét sértő állításokat.”

Ez a közlemény kordokumentum. Rövid, informatív, jól hangzó és velejéig hazug.
Betetőzése annak a folyamatosan tökéletesedő szervilis attitűdnek, amit a közszolgálati médiumok vezetői az elmúlt 15 évben oly elsajátítottak. Gondoljunk csak bele: az 1980-as évek végén milyen kiemelten fontos szerepet vitt az elektronikus és az írott média a rendszerváltásban. De vissza a mába: a kultúrországokban a választások előtti televíziós vita magától értetődő, szinte kötelező, bár a törvény erről nem rendelkezik. Mint ahogyan arról sem, hogy a tévéstúdióba odaszarni tilos. Magyarország a tegnapi napig része volt ennek a szabadnak mondott világnak, ahol a közmédium önálló arculattal rendelkező, társadalmi felelősséggel bíró, a polgárok informálást komolyan vevő közpénzből üzemeltett intézménynek számít. Hiszen ha más nem is, eddig legalább volt vita a választások előtt.
Mert azzal például, hogy vitát rendez, mintát is közvetít az állampolgároknak azzal, hogy megmutatja: az állampolgárok akár szóba is állhatnak egymásnak, mégha nem is értenek egyet a konkrét kérdésekben. És az állampolgárok a 90-es évek elején még szóba álltak egymással, nem utolsó sorban a média hatására. Ma az MTV nem akar közvetíteni a társadalom konfliktusban álló rétegei között, maximun, ha majd háborúznak, akkor kiküld stábokat, akik független megfigyelőként szemlélik a csatát.
Nem lesz tehát televíziós vita, sem az MTV-ben, sem máshol. A Duna TV majd arra hivatkozik, hogy a határon túliak televíziója, a kereskedelmiektől pedig eddig sem vártunk mást, mint pisi-kakit. Úgy megy a magyar ember választani, hogy fogalma sincs ki, mit akar. Az MTV-nek pedig nem dolga, hogy ebben segítsen.
Az MTV-t tényleg nem lehet semmibe se belekényszeríteni. Eddig sem lehetett, semmilyen kortárs társadalmi folyamatról, nem kívánt vitát provokálni, semmilyen lényeges dologra nem kívánt reagálni, nem kívánt dialógust kezdeményezni, s ha igen, legfeljebb kései értelmiségi sávokban, röviden. Az MTV-nek amúgy a semlegesség jegyében semmiről nincs véleménye, munkanélküliségről, cigányok ellen támadásról, de: pl. a focivébé érdekli.
Az MTV tegnapi közleménybe gyakorlatilag az 1980-as (rendszerváltás előtti) állapotokat legitimálja. Régebben a Központi Bizottság szokott volt ilyesmiket írni. Ma 2010 van. Talán tájékozódni kellene az EU országok jelenlegi gyakorlatáról.
Az MTV 2010-ben nem rendez vitát, mert nem kapott erre felhatalmazást a „politikától” (a Fidesztől), viszont ha a hatalmi elit úgy gondolja, akkor közvetíti. Mert az MTV nem értéket közvetít, hanem a függetlenség álcájában kiszolgál. A választás estéjén persze lesz TV műsor, de azt nem politikai újságírók, hanem sportriporterek vezetik. De ha már itt tartunk: itt már senkinek nincs tartása? Meg egyáltalán: miért nem Fekete Pákó és Anettka a riporterek?

Még két hét a választásokig, de az alsónemű már lekerült. Izgatottan várjuk, mi jön majd a választások után.

36 komment

Címkék: média politika magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr21870950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vagyok59 2010.03.26. 20:56:03

Az MSZP-SZDSZ érve a 8 év.

Mit mondjak, helyükben én sem erőltetném.

A Fidesz meg miért vitázna, ellenzékben csücsült 8 évig.

Az MTV egyébként mit csináljon? Beszélje rá Mesterházyt?

Ninfus Corporation · http://fesztivaljunkie.blog.hu/ 2010.03.26. 21:03:39

"mintát is közvetít az állampolgároknak azzal, hogy megmutatja: az állampolgárok akár szóba is állhatnak egymásnak" - inkább egymással, nem? Mindenkivel azért nem kell szóba állni... Erre se türelme, se gyomra nincs az embernek.

Seregbontó 2010.03.26. 21:10:20

Aki egy tévévita és nem az elmúlt nyolc év alapján akarja eldönteni, hogy hova szavazzon, az le van szarva.
Mégis miért lenne hibás a köztévé? Valóban nem kényszeríthet senkit vitára. A két "nagy párt" nem akar vitázni és kész.
Vagy hallgassuk a sok demagóg dumát a tévéből is? Szerintem elég a plakátháború.

trocadero 2010.03.26. 21:53:44

Meg kéne ismételni a 2006-os TV-vitát: tanulságos lenne az ilyen TV viták értelméről.

mig8 (törölt) 2010.03.26. 21:58:55

Hogyha megnézed figyelmesebben mondjuk a jenkik rendszerét, akkor azt találod, hogy ott se a sajtó kényszeríti ki a vitát, hanem az elnökjelöltek akarják.

Naná, hisz egy újabb megszólalási lehetőség! Amivel népszerűséget lehet szerezni, vagy épp a másikét rombolni. Emiatt nem értem, hogy miért nem akarják Orbánék, hisz minden adott ahhoz, hogy mindkét ellenfelét jó mélyen a földbe döngölje.

Viszont sokminden más itt, mint Amerikában. Pl ott nem fordulhat elő az se, hogy bármelyik kormány ennyi disznóság után még hivatalban legyen. Ha más nem, akkor a legutóbbi korrupciós botrányok miatt Mesterházi helyzete mindenképp megingott.

J_H_Mallory (törölt) 2010.03.26. 22:29:32

Nem értem, hogy miért gondolja bárki, hogy a vitában elhangzottakból akár a legcsekélyebb mértékben is lehetne következtetni arra, hogy a következő négy évben mi várható.

A vita pedig azért nem fog létrejönni, mert egyik félnek sem áll érdekében. Az MSZP-nek tényleg nem hiányzik az elmúlt 8 év összes bűnének és baklövésének a felemlegetése, a Fidesz pedig akkor jár a legjobban, ha nem kockáztat, nem ígérget, megvárja, míg a kétharmad az ölébe hull. Mit is mondhatna? Azt hogy ők sem tudnak csodát tenni, és a közeljövőben a még többen fogják hirtelen a fasz rossz oldalán találni magukat?

Orbán egyébként sem nyerhetne semmit Mesterházy földbe döngölésével, az MSZP-től szavazatokat nem tud már elvenni, a maszopnak már nincsenek szavazói, csak hívői, őket meg lehetetlen elcsábítani.

A Fidesz egyetlen komolyabb ellenfele a Jobbik, ők pedig szolgáltatnak elég muníciót a saját lejáratásukhoz vita nélkül is, ahogy az utóbbi napokban ezt láthattuk.

ambrusqkac 2010.03.26. 22:37:13

Ez elég gyenge poszt volt. Ezt az írást te sem gondoltad komolyan?
Amúgy az előttem elhangzott kommentek mindenre rávilágítanak.

davidmoyes 2010.03.26. 22:50:53

@ambrusqkac: Ettől függetlenül a poszt írójának igaza van. Ez a bejegyzés nem pusztán a TV-vitáról szól, hanem arról, hogy milyen az MTV és miért olyan.
Helyt adok.. :)

J_H_Mallory (törölt) 2010.03.26. 23:02:20

@davidmoyes: oké, de ezt már leírták ezren ötezerszer az utóbbi 10-15 évben. Nyilvánvaló, hogy a köztévében segget nyalnak, erre lett kitalálva.

turorudi · http://check.blog.hu 2010.03.26. 23:14:28

Hogy nálunk a TV-viták olyanok, amilyenek, de leginkább nincsenek és ezért értelmetlennek tartjuk azokat, nem jelenti azt, hogy általában értelmetlenek.
Az USA elnöki TV-viták mindig jelentősen befolyásolták a választások kimenetelét, a politikusok mindig összeszarták magukat, hogy széles nyilvánosság előtt elmondhassák programjukat. Nálunk miért nincs ilyen? Tényleg, melyik párt programját ismerjük? Ugye, hogy semelyikét?!

davidmoyes 2010.03.26. 23:24:56

@J_H_Mallory: Igazad van, egyet kivéve: Nem, nem erre találták ki. ..és tőlünk nyugatra nem is etrre használják.

Bogyó 2 2010.03.26. 23:34:25

Hát, én éppen olvastam erről valamit, s ha az hihető, akkor az nem igaz, hogy kultúrországokban kötelező a vita. Van ahol van, van ahol nincs, bár kérdés, mi a kultúrország definíciója. Állítólag Angliában csak pár éve van, de szerintem előbb is már kultúrország volt. S talán van más ország is így Nyugat-Európában. Amerikában van hagyománya, tudjuk. De egyébként nálunk is csak három volt eddig, se Antal '90-ben, se Boros '94-ben nem vitázott.
Nem tudom, miért az MTV-t kell ezért ütni, ha egyszer Orbán nem akar vitázni, akkor tök mindegy fideszes vagy mszp-s a tv, úgysem tud mit csinálni, mert való igaz, nincs rá jogi előírás. De egyébként is tényleg, kinek kell vitáznia? Ha az addig érvényes erőviszonyokat nézzük, Orbán nem vitázhatott volna Hornnal, mert akkor a fidesznek volt talán a legkisebb frakciója. Aztán mégis ő lett a miniszterelnök. Közvéleménykutatások? Melyik cégnél? Főleg most nem mindegy, amikor a Jobbik és az MSZP népszerűsége hasonló. Nincs előírás, nincs egyértelmű gyakorlat, (max. annyi, hogy az egyik mindig Orbán:-))ezért nagyon nógatni nem lehet őket. Persze, jó lenne nekünk egy kis politikai shownak, de valójában ez csak arra jó, hogy valaki nagyot hibázzon, nyerni nagyon nem tud enélkül a másik se.

J_H_Mallory (törölt) 2010.03.26. 23:34:38

Miért akarod ismerni a programjukat? Visszakanyarodnék az előző hozzászólásomhoz, mi köze a programnak a következő négy évhez, vagy egyáltalán a realitásokhoz? Semmi.

De lásd kivel van dolgod, itt az igazi kormányprogram, csak egy sablon, a pártok nevét írd be magadnak:

......... Párt programja:

Kedves válsztópolgár! Szopni fogsz. Sokat, hosszan, mélytorkosan. El sem tudod képzelni, mennyire szar lesz. A legtöbb amit ígérhetünk, hogy legalább közben nem kell úgy csinálni, mintha élveznéd. De azért fel a fejjel, lehetne ez rosszabb is. Például ha a ......... Párt győzne! Na, akkor mosolyogni is kellene hozzá! Szavazz ránk, a ....... Pártra!

J_H_Mallory (törölt) 2010.03.26. 23:39:20

@davidmoyes: Oké, nem jól fejeztem ki magam. Képzeljük el a nagy magyar valóságot, mint egy igen bonyolult, programot. Az input a törvényi környezet, az output pedig a köztévének nevezett trágyahalom. Ez a program így működik, egyszerűen nem történhetett másként. Lehet, hogy a szándék nem ez volt, de ez lett belőle.

Hóember 2010.03.27. 00:32:26

Himalájányi irodalma van annak, hogy a választópógár döntését miképp befolyásolja a választások előtti TV-vita. E változók kb nulla korelációban vannak a majdani végrehajtó hatalom teljesítményével.

Akkor magyarázza már el nekem kedves csárli, hogy mi értelme van egy ilyen vitának a "kultúrországokban"? Hogy a pógárok tömegei az alapján dobják az x-et, hogy xy jelölt karakánul a kamerába nézett, az ideális 20 fokos szögben és nem csillogott az arcán a spotlámpa fénye (ügyes volt a sminkes), meg különbenis 20 centivel magasabb, mint a másik?

imant1982 2010.03.27. 00:57:13

@mig8: AMERIKÁBAN NEM MARADHAT HELYÉN,AKI SZART KEVER? UGYAN MÁR!!!! AZ CIA/FBI MEGRENDEZTE SZEPTEMBER 11-ET,BUSH ALÁÍRTA,MAJD MEGTÁMADOTT MINDENKIT,AKINEK AZ OLAJA,VAGY AZ ÓPIUMA KELLETT!!!! A NÉP MEG TAPSOLT HOZZÁ!!!!!

trocadero 2010.03.27. 01:09:40

Sovány vigasz, de van azért rosszabb példa is Magyarországnál: válság tekintetében Görögország, média tekintetében Berlusconi Olaszországa.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.03.27. 01:25:49

Orbánon kívül látsz még egy miniszterelnök-jelöltet? A többiek csak listavezetők.

Egy 2 uszkve 5 százalékos, tagság nélküli párt programjáról miért lenne érdemes vitázni?
Senkiházyval miről lehetne vitázni? Gondolom az elmúlt nyolc csodálatos évről úgyse nagyon akarna, hogy kinek mit ígér meg, az meg nem tökmindegy? Vagy Vonával miről kellene vitázni? Belelóg a bilibe a kezük.

Mivel az idei választás lefutott, semmi szükség nincs a vitára. Négy évig most úgyis az lesz amit a fidesz akar, a többieknek meg kuss. (Nem mondom, hogy ennek tapsolok, de ez a realitás.)

histar007 2010.03.27. 02:00:03

4 éve az volt midnekinek a baja, hogy milyen durva volt a kampány. Hogy ömlött a sok hirdetés TV-ből rádióbók, és ház méretű fejek mosolyogtak vagy néztek éppen szigorúan.
Ehhez képes most 2 héttel az első felvonás előtt vagyunk, és csak most indult a plakátháború. Senki sem akar sokat költeni kampányra.
Szeretek vitatkozni, és emiatt szeretem a vitákat. De egy vita párbaj 2 ember között, ahol bár lehet döntetlen, valamelyik mégis inkább nyer. Akkor a másik veszít.

Orbán a vitával nyerni nem tud, veszíteni annál inkább. Ha lenyomta a Medgyessy-t az volt a baj, mert megsajnálták. Amikor a Gyurcsány alázta, akkor meg az volt a baj, hogy milyen puha volt. Eddig ő ezekből nem jött ki jól. Miért eröltesse?

Amúgy meg 2006 óta nincs értelme programról beszélni, hiszen a Fideszek akkor is volt programja, csak éppen az eredményeket szinezte át a Veres (ha még emlékszünk), ezek után pedig komoly ember nem ígér semmit.

Vagy éppen az ígérgetés hiányzik? Az égig érő licit? Talán az, hogy akkor majd mit lehet számonkérni?

A politikus ha beszél akkor hazdik? Az a baj.
A politikus ha nem beszél, akkor? Az is baj?

boldii10 2010.03.27. 02:46:13

Mindenesetre az itteni kommentelők értelmesebbek a Jobbik/hasonló posztokra érkezett kommenteknél, amikre válaszolni is szégyen lenne.

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2010.03.27. 03:00:38

@turorudi: A 2006-os Gy-O-vita megmutatta a műfaj minden gyengeségét. Ahol van igazi sajtó, ott működhet ez jól. Nálunk nem. "A" jelölt aszongya: az állampitymorgási kvóciens tavaly csak 15% volt. Mire a "B": Nem igaz, mert 80% volt. Mire a moderátor: Lépjünk tovább, következő témakör...
Na, ebből lehet, hogy van, aki okosodik, de azok nem a választás előtt egy héttel döntenek.
Mondom másként:
"A" jelölt: Az ég kék.
"B" jelölt: Nem, az ég piros.
Moderátor: Nos, megállapítom, hogy ég-ügyben az állás 1:1, nincs közös nevező. Beszéljünk most arról, hogy száraz-e a víz.

Egy normálisabb világban a moderátor azért közli, hogy "B"-ről nem tételezi fel, hogy hazudik, de nyilvánvalóan színtévesztő.
Egy normálisabb világban másnap MINDEN újság megírja, hogy "B" valótlant állított az ég színéről.

Ahol a moderátor/sajtó nem tudja/nem akarja szembesíteni a tényekkel a vitázókat, ott mindig a pofátlanabbul hazudó nyerheti a vitát. (Lásd: 2006).

Ott, ahol a moderátor együtt nyaral Kubában a "B" párt miniszterelnökével, ott tök fölösleges az ilyen vitákra elmenni.

Ráadásul egy vita mindig zárja az ollót, a kis pártot felhozza, a nagyot lenyomja, a nagy támogatottságú jelölt egy nagy marha volna az ellenfelei kampányát szolgálni...

lujo22 2010.03.27. 06:37:11

Sztem a vita elől azért menekül a Fidesz, nehogy abba a hibába essenek, mint GyF, aki nagy nyilvánosan tagadta, lenne receptdíj, és lett helyette vizitdíj.
Szóval sztem azért nem lesz vita, nehogy a Fideszen számon lehessen kérni, ő is vastagod hazudik. Elég csak arra utalni, korábban állandóan EGYSZERI NAGYARÁNYÚ ADÓCSÖKKENTÉSRŐL BESZÉLTEK, ami a közgaszdászok szerint a kiadások lefaragása nélkül lehetetlen lenne, a mostani tervezetükben pedig már, HÁROM ÉVI FOKOZATOS ADÓCSÖKKENTÉSRŐL, beszélnek.

lujo22 2010.03.27. 06:40:35

@histar007: Régi igazság, a politkus akkor nem hazudik, amikor nem beszél.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.03.27. 06:53:24

Fidesznyik országnak fidesznyik tévé jár.
A hiradót is meg kéne szüntetné és helyette Szijjártó elmondja majd az álláspontot a hírekről.

mithrandir 2010.03.27. 07:19:09

Aha.

Négy éve például volt vita.

Akkor aztán jól megtudtuk, ki mit akar csinálni.
Pontosabban, hogy Gyurcsány miről akart hazudni.

Kétségtelenül hasznos volt a vita, legalábbis a szociknak, akik gátlástalanul felhasználhatták a tévét, meg Orbánt díszletnek a hazugságaik minél szélesebb körű elterjesztéséhez.

Elhiszem, hogy hiányoznak a régi szép idők. De elmúltak. Ideje beletörődni.

mendson 2010.03.27. 07:41:35

Ha itt is olyan vita lenne mint az usa-ban akkor annak tényleg értelme lenne.Ott -azt hiszem már vagy 5 ciklus óta- a vitázók nem hallják egymás válaszát egy adott kérdésre igy a választ nem befolyásolja a másik és nem a másikra reagálnak.Itt valaki irta,hogy az elnökjelöltek akarják odaki és azért van vita.Szóval az elnökjelöltek azért akarják, mert a sajtó akarja.Már magát az elnöki vitát is valamelyik (most nem jut eszembe a neve) nagy tv társaság találta ki.Aztán mikor rájöttek, hogy a delikvensek nem a kérdésre válaszolnak,hanem a másiknak feleselnek akkor bevezették az "egyutas" módszert.igy a választó tényleges azt hallja,hogy egy problémára mi a jelöltek megoldási javaslata.

is 2010.03.27. 08:11:34

ez a poszt persze a TV-ről is szól, de itt mindenki most azért őrült meg, mert a T. választópolgár sajnos a 300Ft-oft meg a Nokiás dobozt megérti, és fontosabbnak tartja, mint az ország hosszútávú sorsát. és mindazon történések ellenére, amik a FIDESZ-t 15 éve jellemzik, rászavaz. a kultúrország nem ott van, hogy a TV mit tesz, hanem hogy a népszavazáson a FIDESZ 5%-ot kap, azért, mert a választópolgár nem hagyja, hogy birkaként, szavazógépként tartsák, és a mostani esélyei sem lennének jobbak ennél. azaz, hogy az állampolgár nem hagyja magát bebolondítani. és itt nem az a válasz, hogy akkor én az MSZP-t védem, mert miattam az MSZP is mehet a levesbe, van 4 másik országos lista, azoknak kellen 80%-ot kapni együtt.

a választók nem leválthatók, ha ezt akarják, ezt kapják. tiszta Kádár-rendszer, valami béke, meg jólét egyszerre, kicsit savanyúan, kicsit kicsin, de magyarul. 2014-ben nézzük meg, hogy mi lesz.

lüke 2010.03.27. 08:33:58

valóban
csak nincs kiírva odaszarni tilos:)
legfeljebb" tilos az átjárás!"
( pártok között, mert ez nem szokás !
ahogy egy angol lord mondta: úriember nem változtatja a klubját)
MO-n pedig :"A földre köpni tilos" -t illene kiírni..............

lüke 2010.03.27. 08:51:26

@histar007:
minden baj:)
nincs értékrend,elillant:)
a pénzen kivül semmivel se lehet mérni:)
akinek sok pénze van ,az jó politikus:)
látjuk minden nap

lüke 2010.03.27. 08:53:40

@is:
nincs olyan párt amely 2014-re tervez!
szerintem április 11-ig is jó lesz(lenne) a terv:)
négy éves terv? na ez túlzás:)

lüke 2010.03.27. 08:54:47

@lujo22:
s plakáton a legjobb, mert azonnal lecserélhető!

stratez 2010.03.27. 08:58:16

Egy gond van a miniszterelnök-jelölti vitához jelöltek is kellenének. De én ilyeneket nem látok, csak nem azzal Mesterházyval kellene Orbánnak vitatkozni, akinek a pártját már most is veri a Jobbik, és ahol azt sem lehet tudni, hogy nem-e megint Gyurcsány az igazi jelöltjük? Vagy azzal a Vonával, aki visszafelé fel akarja soroltatni a árpádházi királyokat a földvásárláshoz? Netán azzal a Bokrossal, aki nevét adta Dávid Ibolya vándorcirkuszához? Na ne...

Ali baba 2010.03.27. 13:29:09

Ha tudomásul vesszük mi, állampolgárok, hogy nem is kívánnak minket informálni fontos dolgokról, akkor szerintem nincs is értelme demokráciáról beszélni. Akkor miről fogunk most dönteni, mi között választunk? Fogalmunk sincs ki mit akar a jövőben. Így mi csupán szavazógépek leszünk, s arra ixelünk, akinek szebb a vádlija vagy a szeme.
A köztévé, amit mi pénzelünk, azért segíthetne nekünk az információk megszerzésében, különben minek költünk erre? Ha azért tartjuk a köztévét, hogy kiszolgálja a politikát, akkor minek költünk erre? Az újságírás már csak hangrögzítést, mikrofonállványt jelent?
Ha pedig az egysejtűekhez kívánunk tartozni, akkor ehhez adottak a körülmények.

mithrandir 2010.03.27. 17:01:30

@Ali baba:

Nem igaz, hogy információ nélkül választunk.
Én például kitűnően össze tudom hasonlítani az 1998-2002 közti időszakot az utóbbi 8 évvel.

Akinek ennél többre van szüksége, az a saját szemének sem hisz, tehát fölösleges bármiféle további adattal fárasztania csekély befogadóképességű agyát... :-)

A személyek hitelessége a lényeg. Ennek fölméréséhez pedig semmi szükség további vitákra.

Ali baba 2010.03.28. 09:56:31

@mithrandir: A hitelesség elég síkos kategória. Persze, ez elengedhetetlen, de állítások megfogalmazása nélkül csak verbális bűvészmutatvány. Amúgy ha az állampolgár úgy kívánja, hogy vakon hinni akar kedvenc politikusának, tegye. Az egészségügyi vagy önkormányzati reform koncepciók kérdése. Amúgy én meg igényelném, hogy engem tájékoztassanak. Pl a közszolgálatban.

mithrandir 2010.03.28. 13:36:39

Bizonyára elkerülte a figyelmedet a kommentem első fele. :-)
Vakságról szó nincs. 1990 óta figyelem árgus szemekkel a közéletet. És pont hogy nem hit alapján, hanem teljesítmény alapján ítélek.
Nálam pedig, aki teljesít, annak van nálam hitele. Aki nem, az tőlem naphosszat védheti verbálisan a demokráciát.
Szerencsére ennyi idő alatt összegyűlt annyi tény, hogy dönteni lehessen.
(Ha az előző évtizedeket is belevesszük, akkor már 1990-ben is megvolt az ehhez szükséges mennyiségű infó, de ez messzire vezetne, és érinti a családi legendáriumokat is, tehát nevezhető akár szubjektívnek is. De az idei döntéshez erre szerencsére már nincs szükség)
süti beállítások módosítása