Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) Budapest (1) budapest (3) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japán (7) japan (5) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) könyv (9) konyv (1) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orbán viktor (2) orban viktor (1) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergőképek (1) pergokepek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazás (1) utazas (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Amíg szar van...

2009.06.15. 02:06 turorudi

Vajon ki lehet a célcsoportja az IKEÁ-ban a „Knaster dekorációs kövek” néven 295 Ft/db áron árusított dunai kavicsnak? Tudom, hogy van feng shui és miért ne volna való a természetközeli életérzés a lakásokba, ezért gondoltam, én is feldíszítem e termékkel a lakásunkat. 

 
Egy oktatási intézmény hatalmas aulájában ifjú iparművészek alkotásaiból rendezett kiállításon az egyik műremek egy nagy kupac hamuból készült, amelyet a művész vulkán alakúra formált és a közepébe piros port szórt. A márványpadlózatú aulát targonca-szerű takarító kocsival takarították és a megnyitó másnapján az említett kiállítási tárgyat szépen beszippantotta a jármű. A vezetője azt mondta, hogy úgy tűnt, mintha a kiállítás berendezésekor megmaradt kosz lenne az a bizonyos „vulkán” és gyorsan összetakarította. A meg nem értettség eme hivalkodó példájából kiindulva a mintaként haza hozott „Knaster dekorációs követ” nem merem kitenni az étkezőasztal közepére, mert félek, hogy a család többi tagja szépészeti szándékaim ellen fordulna. Elajándékozni viszont nem lehet árcédula nélkül, mert a megajándékozott még azt hihetné, hogy sima parti kavicsot vittem neki, nem pedig gondos utánjárással válogatott dekor-kavicsot.
 
Egyébként is nehezen tudom elképzelni, hogy mondjuk a Margitszigeten összekaparászott kavicsot egy nemzetközi bútoráruház-lánc hogyan szerzi be, és hogyan rögzíti raktárkészletében. Egyáltalán, mennyi a parton felszedett kavics áfája és a természetben begyűjtött jószágnak milyen úton kell ahhoz végighaladnia, hogy áru keletkezzék belőle? Ebből a szempontból az IKEA a „Knaster dekorációs kövek”-kel bizonyosan a legrövidebb utat járja be: felszedi a földről és kiteszi a pultra. Innen már csak egy lépés, hogy legközelebb a kutyaszar is ott legyen a dekor-kavics mellett. Mert ugye amíg szar van, addig veréb is van.

179 komment

Címkék: szar ikea

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr311185468

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincenzo90 2009.06.15. 12:32:20

@Bromwyn: Azért, mert aki ilyet vesz, az hülye. A zen kertje attól a folyami kavicstól, amit vesz az IKEÁban 300-ért, attól teljes lesz, attól, amit ingyen talál a folyóparton, attól meg nem lesz teljes?

almonda 2009.06.15. 12:34:21

@turorudi: a 'nylon' is lehet újrahasznosítható, a fém tuti, hogy az - csak vidd a megfelelö szemétgyüjtöbe! ... s nézz utána az IKEA csomagolóanyag-policy-jének. :)

Bromwyn 2009.06.15. 12:34:23

Vincenzo, van gyereked egyébként?
Másik kérdés: tudod, mi az oka annak, hogy felnőttkorban asztma, allergia alakul ki? Javaslok egy kis utánaolvasgatást a témában, mielőtt ezekről írsz. (Elárulom: nem az, ha a macskaürüléktől véded a gyereket.)

Vincenzo90 2009.06.15. 12:34:34

@almonda: lol A macska meg pont az az állat, aki benntmarad az udvaron. Érdekes, nálunk mindíg is tartottak macskákat, soha nem volt steril homok a homokozóban, nem vettünk szar kavicsot 300-ért, mert még szebbet is találunk magunktól, és boldogan élnek az emberek, mind a 2000 lakos, és senki nem halt bele macskaszarfertőzésbe, és senki nem vakult meg, vagy halt meg homokozólapát által.

labi 2009.06.15. 12:36:05

bakker, én meg majdnem vettem három dömpernyi sódert építkezéshez, de inkább monst már megyek a dunapartra. :)

turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.15. 12:36:28

@Bromwyn: Mert kinevetem azokat, akik folyami kavicsot raknak az asztalukra, ráadásul azt drága pénzen veszik, miért következik az, hogy nincsenek bútoraink és növényeink és egyéb dísztárgyaink?
Vagy csak a kaviccsal tudod elképzelni a lakás-díszítést?

Vincenzo90 2009.06.15. 12:36:34

@almonda: A hungarocell nem annyira környezetbarát anyag, a környezetvédelemmel reklámozni magunkat meg divatos. Az emberek meg el is hiszik.

honphibu 2009.06.15. 12:36:52

@almonda: "az IKEA kizárólag újrafelhasználható csomagolóanyagot használ.

*Uram, bocsáss meg nekik, nem tudják miben hisznek...*

Bromwyn 2009.06.15. 12:36:53

Vincenzo, akkor tőled is megkérdezem: virágot, virágföldet, cserepes növényt, fenyőfát karácsonyra vettél-e már valaha? Esetleg joghurtot (lásd fentebb)? Ha soha egyiket sem, akkor viszont tényleg nincs több kérdésem.

Vincenzo90 2009.06.15. 12:38:05

@labi: Itt nem sóderről van szó, hanem 3 marék szar kavicsról. Érzed a különbséget? Vagy nem jártál még építkezés közelében? Mellesleg ilyen kavicsok a sóderben is vannak.

Bromwyn 2009.06.15. 12:40:17

turorudi, nekem sincs egy darab kavicsom sem itthon, tehát nem csak kaviccsal tudom elképzelni a lakásdíszítést. De nem értem, mi a különbség akkor a folyami kavics saját gyűjtése versus boltban való megvásárlása, illetve a virág mezőn való letépése versus boltban való megvétele között. Mondjuk azt még mindig nem tudom, hogy te hogy jutottál a növényeidhez, szóval lehet, hogy mind magad gyűjtötted.

Vincenzo90 2009.06.15. 12:40:40

@Bromwyn: Joghurt nem terem a Dunaparton! Ahogy nemesített cserepesnövény sem, bár azt nem is vettem soha. Rokonnak van, akkor ő szaporít és ad... Karácsonyfának való fenyő nem terem a közelben, és nehéz is lenne bkv-n hazavinni, vagy gyalog, vagy biciklin, ahogy a kavicsot. Szóval igazán hülye példáid vannak, amik sántítanak.

labi 2009.06.15. 12:40:53

@Vincenzo90:
Igen, közben már megjött az első dömpernyi anyag mert későn mondtam le, most válogatom zacskókba eladásra. Nálam csak 250 Ft.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.15. 12:41:26

@almonda: Ez humbug. Az IKEA cuccok általában műanyaggal beborított furnérból állnak (az alapok, szekrényvázak biztosan). Jól hangzik és azokat meg lehet etetni vele, akik megveszik a kavicsot.

telge 2009.06.15. 12:41:30

@Vincenzo90: Azert tenyleg erdemes az IKEA eseteben abbol kiindulni, hogy az egy sved ceg, aki megprobalja a sajat korulmenyeinek es lehetosegeinek tukreben alakitani a termekeit, annak csomagolasat, szallitasat. Svedorszagban a szelektiv hulladekgyujtes fenyevnyire van attol ami most bontakozik Magyarorszagon. a hulladek feldolgozasrol, sot felhasznalasrol, ujrahasznositasrol nem is beszelve. Gyakorlatilag nem beszelhetunk felhalmozodo haztartasi szemetrol...
Ok a sajat szemleletuket, lehetosegeiket veszik alapul. Az hogy ez mas orszagokban, mas foldreszeken megvalosithatatlan?... Miert is erdekelne oket?
Jajj, nem akarom en vedeni az IKEA-t, a kavicsot meg vegkepp nem!!!! Csak annyira mas a szemlelet.

almonda 2009.06.15. 12:41:37

@Vincenzo90: Hulladéktelepet - csak itt láttam, többször is - iszelektíven dolgozzák fel a szemetet.

Az érvelésed sántikál: vajon te nem vásárolsz sosem importcuccot? Azt is szállítják... pl. Dél-Amerikából... Ázsiából, stb. Az üzletekben ezerszámra látsz olyasmit, amit te sose veszel meg - ezért ne is legyen?

Nyaralni hová utazol? Azt tudod, hogy a rendes évi nyaralások (utazás, szállodai légkondi, stb.) teszik ki az éves energiafogyasztásod egyharmadát?

Bromwyn 2009.06.15. 12:43:30

A fabútoros kérdésemet meg a következő kommented ürügyén írtam:

@ turorudi: "Aha, tényleg az tényleg természettudatos gondolkodás, hogy valaki nem otthagyja a természetben a dolgokat, ahol vannak, hanem hazaviszi és ezért még fizet is."

Vincenzo90 2009.06.15. 12:44:45

@almonda: Vicces vagy. Én nem azt mondom, hogy a kavics a legnagyobb környezetszennyezés, hanem azt, hogy környezetvédelemre hivatkozni a kavics esetében faszság, mert egyáltalán nem környezetbarátabb, sőt, valószínűleg károsabb. Ez tehát nem indok. Más észérvet meg senki nem bírt még felhozni a 300ft-os kavics mellett.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.15. 12:44:46

@Bromwyn: Az IKEA nem termeszti saját folyami gazdaságaiban a kavicsot, a virágkereskedésben megvásárolható növényeket pedig kertészek nevelik, oltják. Az az aluljáróban ácsorgó néni, akitől mezei pipacsot vásárolhatsz, amit reggel szedett.

labi 2009.06.15. 12:45:31

Amúgy nem értem mit nem értetek.

Ahol van Duna, ott hülyeség az ilyen követ árulni és az emberek nem értik.

Én sem értem, amikor jönnek a német túristák a magyar pusztára és nézik a semmit. Távcsővel is ellenőrzik, hogy tényleg semmi-e. Biztos van amelyik még lézeres távmérővel is rámér, hogy tényleg végtelent mutat-e.

Aztán rájöttem hogy nekik ez azért buli, mert otthon nem tudnak semmit nézni. Akármerre néznek, mindig beleütközik egy rohadt hegybe a tekintetük. Oszt jól idejünnek semmit nézni, és még fizetnek is érte.

No ez az üzlet nem a kavics, mert az már valami. :)

Bromwyn 2009.06.15. 12:47:24

Vincenzo, lehet, hogy Te közel laksz a folyóhoz, de más esetleg nem. Az pedig, hogy növényt szaporító rokontól kapod a szobanövényeidet, igencsak dicséretes, ezt tényleg örömmel hallom. De nem mindenkinek vannak ilyen rokonai sajnos.
A joghurtot valaki más írta, azért mondtam, hogy lásd fentebb. De adott esetben a joghurt oltása sem idő- és energiaigényesebb, mint a dunaparti kavicsgyűjtés.

Vincenzo90 2009.06.15. 12:47:43

@labi: Valószínűleg a post leginkább a pestieknek szól. Nekik meg van Dunájuk.

honphibu 2009.06.15. 12:48:49

Rövdre kell zárni ezt a kavicsos történetet!
Az összes multival együtt takarodjon az IKEA, magyar feng shi-hoz tessék magyar kavicsot használni! :)))
Javaslom, hogy közmunkában válossanak, tisztítsanak magyar kavicsot magyar emberek!
Abcug IKEA!

r123 2009.06.15. 12:48:52

milyen szélsőjobboldali fasiszta hősmagyar az akinek még igazi magyar neve sincs???

Vincenzo90 2009.06.15. 12:49:44

@Bromwyn: Házilag csinálunk kefírt, a joghurtot meg senki sem szereti a családban... :) A növények pedíg ki vannak tenyésztve, ellenben a kavicsokat IKEÁék is csak szedik valahol.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.15. 12:49:54

@Bromwyn: Jó, de ezt én meg arra írtam, hogy ne legyünk már álságosak a természettudatos gondolkodással! Aki természettudatosnak hirdeti magát, hagyjon mindent szépen ott, ahol van, költözzön a fa odvába, igyon pocsolyát és egyen homokot.
Azért mondom ezt így, mert nincsen környezettudatos gondolkodás, legfeljebb csak másképpen károsítod a természetet. De az IKEA, egy szállítmányozással, gigantikus energiafogyasztással terhelt multi ne akarjon már természettudatos látszatot kelteni a kavicsaival.

almonda 2009.06.15. 12:49:57

@Vincenzo90: 100%-ot nehéz elérni, de mindenesetre többet tesznek a környezet védelméért, mint mások.

A környezettudatosság itt tadició és nem úri huncutság. Ebben benne van a szelektív feldolgozás, s a természet óvása is... S nem csak a saját házában ilyen a svéd, de kint a világban is:

nem töri le a korallt, nem hoz követ az Akropoliszról és Pompejböl, nem vesz elefántcsont szuvenirt, s nem hajt tigrishereörleményre... nem dohányzik az erkélyen.

honphibu 2009.06.15. 12:49:59

@Vincenzo90: Igggen, a Duna is már csak Békásmegyertől Csepelig folyik, ennyire vízfejű ez az ország!

Bromwyn 2009.06.15. 12:51:30

De ha nem pestiek is olvasni merik a postot, akkor mi van?

Turorudi, megint nem értelek. Ez egy globalizációellenes vitában releváns érv lenne, hogy aluljárós néni stb., de ebben a kontextusban még mindig nem értem a különbséget, hogy a néninek fizetsz-e a pipacsért, vagy az ikeának a kavicsért.

Vincenzo90 2009.06.15. 12:53:35

@almonda: Én is óvom a környezetemet, amennyire lehet, de ez nem ok arra, hogy 300 ft-ért vegyek kavicsot.

@honphibu: Félreértettél. Tanulj meg szöveget értelmezni szerintem. Általános iskola alsó tagozat.

r123 2009.06.15. 12:53:38

Kérném szépen jelentkezzen az aki kiment valaha a dunapartra lakberendezési céllal kavicsot venni ! Mert ugyebár ha már Ikeázol és bútort veszel nemtom továbbra se, hogy miért ne vehetnél ott e zacskó szájbab*szott kavicsot, amiről ennyire folyik itten a nagy vita..
A nagy észosztók gondolom nyilván a bútoraikat is saját maguk fabrikálják, a növényeket és maguk szedig és a joghurtot is mindig ők készítik - csak, hogy a fenti frappáns példáknál maradjak..
Peter Blau: a Te hozzászólásod legalább vicces volt :))

Bromwyn 2009.06.15. 12:54:28

Turorudi, az előzővel egyetértek, szerintem sincs a kavics-vitának köze a természettudatos és környezetvédő életmódhoz. Ezt írtam már korábban is.

De tény,hogy az IKEA a többi hasonló áruházzal való összehasonlításban környezetvédőbb. (Nem vágják hozzád a zacskót kéretlenül, helykihasználó módon csomagolnak, ösztönzik a recyclingot.)

Vincenzo90 2009.06.15. 12:54:43

@Bromwyn: Mondjuk én egyiknek se fizetek azért, amit magam is meg tudok oldani. Nem vagyok idióta, van két kezem, lábam. Ha kavics kell, vagy pipacs, akkor szedek.

almonda 2009.06.15. 12:55:11

@Vincenzo90: Ha nem igényled, ne vedd meg - de ne ironizálj azokon, akiknek tetszik és adnak érte 1 eurót.

Ennyi. Élni, és élni hagyni. Ez olyan nehéz? :))

turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.15. 12:56:12

@Bromwyn: Hogy másképp mondjam: a néni nem hazudik. A pipacs az pipacs, a dekorációs kavics pedig egy egyszerű, bárki által felszedhető kavics. Mit tesz az IKEA az egyszerű folyami kavicshoz, amitől az hirtelen dekor-kavics lesz?

Vincenzo90 2009.06.15. 12:56:56

@almonda: Nem, de bosszant, ha idióták vesznek körül, és még az igazukat is próbálják bizonygatni. Hadd nevessem már ki azt a marhát, aki fizet egy marék kavicsért anélkül, hogy aztán az értelmetlen érveiket hallgathassan.

Vincenzo90 2009.06.15. 12:58:42

@r123: Még mindíg nem érted. A hangsúly azon van, hogy ez egy egyszerű marék kavics. A joghurtot beoltják, a növényeket kitenyésztik. Ezt meg bebasszák egy zacsiba, és ráírják, h DEKOR kavics 295,-

almonda 2009.06.15. 13:02:00

@Bromwyn: S maga az alapötlet, a lapokban árusítás is energiatakarékos - s erre 65 éve rájött Kamprad papa - hiszen a kisebb térfogat kisebb tárolóhelyet, gazdaságosabb szallítást jelent...

Így többet költhetnek designra - amit a fentiek miatt, mindenki számára hozzáféhetövé tesznek. Merthogy a svéd szemlélet szerint, a jó design legyen mindenkié.

S ez nem csak és nem elsösorban a bútorra vonatkozik. ... hanem az élet összes területére, ami miatt ez az ország sokkal élhetöbb, mint sok más...

flamer 2009.06.15. 13:04:06

Valószínűleg többeket sokkolni fog, de egész vállalkozások élnek meg abból, hogy köveket árulnak, pl: www.kokertpecs.hu/

Egyébként meg az az igazság, hogy racionálisan nézve egy csomó ember számára sokkal ésszerűbb döntés az, hogy a boltban; ahol amúgy is ott van, felmarkoljon egy zacskó követ és fizessen érte pár száz forintot, mint az, hogy egy kőgyüjtő akcióba ölje a drága szabadidejét.
Nyilván vannak olyanok, akik elég keveset keresnek ahhoz, hogy ez megérje nekik pár kavics után rohangálnak - hát, ez a termék nem nekik szól.

Vincenzo90 2009.06.15. 13:05:46

@almonda: Lehet dícsérni a svédeket sokmindenért, ezt senki nem is vitatja el, ahogy az IKEA is kaphat dícséretet, mert viszonylag jó minőséget árul viszonylag olcsón, de ettől még a dekor kavics egy baromság.

r123 2009.06.15. 13:06:09

@Vincenzo90:
Szerintem nem. Ezeket a kavicsokat vki összeszedte, válogatta, tisztította, csomagolta. ennek a szolgáltatásnak az ára a 295 Ft, nem pedig az 'anyagköltség'. De kurta egyszerű, ha nem tetszik nem kell megvenni, ki kell menni és szedni.
Nem tudom máshogy mondani: ha ott vagy a Dunaparton és megtetszik, felszeded, megtisztogatod, hazaviszed és dizájnolsz vele. Csak ezért nyilván nem mész be az Ikejába. DE baaazmeg, ha már ott vagy az Ikejában és meglátod és megtetszik és asziszed otthon neked ez vmiért tetszeni fog akkor miért, könyörgöm miért ne vehetnéd meg? Akkor abban a pillanatban nyilván nem az lesz az első gondolatod, hogy "hű de f*sza, ilyen nekem kell, de én nem vagyok ám ostoba én itt nem veszem meg drágán, megyek ám a partra szedni!'" - ez nem így működik.. De ha vki nem így látja tökmindegy, csak nem tudom miért kell leugatni akik másképp gondolják. Illetve tudom, ez az ember személyiségéből fakad.

almonda 2009.06.15. 13:08:42

@Vincenzo90: Ha nem lenne kereslet a kavicsra - mely egyátalán nem szimpla kavics, ha jól megnézed... - akkor nem árusítaná az IKEA, s sok más virágüzlet. Divatcikk - ha úgy tetszik. Van akinek ez, van akinek a flitteres függöny tetszik...

Asszem, itt a vita inkább a választás szabadságáról szól... én nem akarom senkire ráeröszakolni a bolti kavicsot...

Vincenzo90 2009.06.15. 13:09:49

@flamer: Ezek a kőburkolatok más kategória, mint a hülye dekorkavics. Ezekkel van munka, és valóban az egyszerű kavicsnál kicsit komolyabb értéket képviselnek. Jó nagy marhának kell lenni a kettő összehasonlításához.

Másrészt viszont megtehetném, hogy megvegyem a zacskó követ, de nem teszem, mert attól, hogy pénzem van, nem kell idióta is legyek.

Bromwyn 2009.06.15. 13:10:13

Vincenzo, tényleg csodállak azért, hogy mindent meg tudsz magad is csinálni. Ezt hívják önellátásnak, és nagyon klassz, hogy van, aki így is tud élni.
Mindazonáltal fenntartom, hogy NEM feltétlenül idióta az, aki fizet a virágföldért, karácsonyfáért, virágért a piacon, netán a joghurtért (ja és még mindig: aki nem lakik sétatávolságra a Dunától, annak joghurtot oltani is kevesebb idővel és energiával jár, mint kavicsot szedni). Esetleg az így megmaradt idejét olyasmire tudja fordítani, ami számára értékesebb. (Ha pusztán anyagi szempontból nézzük, mert sokaknak ez is komoly érv volt a kavicsvásárlók idiótasága mellett, ha nekem az óradíjam x ezer forint, akkor máris jobban jártam, ha virágszedés-kavicsgyűjtés helyett dolgoztam.) Ezzel mi bajod?

Turorudi, ezek szerint a problémád egyedül a megnevezéssel, tehát a DEKORÁCIÓS szó odabiggyesztésével volt. Ezt csak mostanra, az utolsó kommented alapján sikerült megértenem. Akkor oké, ezt értem én is.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.06.15. 13:10:41

10 köbméter dekorációs követ bárkinek szállítok cc. 40.000 forintért!

almonda 2009.06.15. 13:10:50

@r123: Valahogy így... :) de, vincenzo megnyugtatására: egy dunakavicsom nekem is van... meg egy gesztenyém is a városomból... de ez már más kategória.

Vincenzo90 2009.06.15. 13:14:18

@almonda: Elég szomorú, hogy annyira buták már az emberek -gondolom leginkább a panelpatkány proli, aki a gázszámlát alig bírja fizetni, de kavicsot vesz 300ért, meg az újgazdag, aki életében nem dolgozott, és nem tudja, mit ér a pénz- hogy sima egyszerű folyami kavicsot megvesznek. Ez nem dicsőség, vagy a választás szabadsága, ez butaság. Az emberek olyan hülyék, hogy azt hiszik, hogy attól szabadok, ha még a kavicsért is fizetnek? Azt én éppen nem szabadságnak nevezném.

Bromwyn 2009.06.15. 13:16:28

Vincenzo, mivel te is személyeskedsz már ("jó nagy marhának kell lenni a kettő összehasonlításához") engedj meg egy személyes kérdést: neked milyen díszítőelemek vannak a lakásodban? Ha a "hülye kavicsot" kedvelő ember idióta, ki NEM az?

Nekem nincs kavicsom (illetve, hahaha, pár darab, amit a tengerparton szedtek a gyerekek, mert nekünk az van közel), csak kíváncsi vagyok.

Vincenzo90 2009.06.15. 13:17:13

@Bromwyn: Azt hittem azt már megértetted, hogy a probléma abból fakad, hogy ez sima egyszerű kavics, amit bárki tud szedni bármikor. A joghurtot el kell készíteni, azt nem mindenki tudja rendszeresen megtenni. Kavicsot egyszer kell fölszedni, nem rendszeresen. A virágot pedíg kitenyésztették, megnézem, hogy hol szedsz te a mezőn fokföldi ibolyát például.

Vincenzo90 2009.06.15. 13:19:01

@Bromwyn: Nem a kaviccsal van a baj, értsd már meg. Azzal van a baj, hogy sima egyszerű folyami kavicsot, ami a legkisebb pataktól a legnagyobb folyam partjáig mindenhol, de akár építkezésen a sóderben is megtalálható árulnak 300 forintért. Ha valami különleges kavics, kristály, bármi, azt megértem.

Bromwyn 2009.06.15. 13:19:03

Ezt már végképp nem értem.
Miért gondolod, hogy pont a panelprolik és az újgazdagok veszik a kavicsot?
Saját, reprezentatív felmérés alapján? Vagy ismerősök körében végezted?

Vincenzo90 2009.06.15. 13:20:07

@Bromwyn: Mert mások nem akkora marhák, hogy egy sima kavicsért kidobjanak ennyi pénzt.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.15. 13:20:07

nagyon csodáltam ezeket mindig.. szóval ehhez azért pofa kell.. meg amikor gallyakat, fadarabokat árulnak több száz, több ezer Ft-ért terráriumfelszerelésnek kisállatboltokban, meg úgy általában lakberendezési, dekor helyeken.. persze aki ilyen helyen veszi ezeket, az tényleg meg is érdemli.

honphibu 2009.06.15. 13:20:10

@Vincenzo90: Ha a "panelpatkány-proli"-t olvasva azt gondolom, hogy kissé eccerű vagy, az ugye a szövegértési problémáimról árulkodik? Mer' ugye te valójában nem vagy egy felsőbbrendű büdös paraszt?

Vincenzo90 2009.06.15. 13:22:46

@honphibu: Nem, nem vagyok felsőbbrendű, viszont ismerek épp elég embert, akik panelban nevelkedtek, és elképzelésük sincs az életről. Mert a beton szürke, a tehén meg lila, a kavicsokat meg az IKEA gyártja, és a mikulás manói helyezik el őket a Dunapartra is.

Vincenzo90 2009.06.15. 13:23:55

Az afrikai svédek pedíg vágottszeműek, de a sarki kocsmában olcsó a sör Gyurcsánynak hála... És akciós a farhát is...

klay30 2009.06.15. 13:24:39

A kislányom 2 éves múlt. Minden nap pakoljuk a ház előtt a kisebb-nagyobb kavicsokat a zsebembe. Néha ott is marad. Namármost. Ha bemegyek az IKEA-ba és a biztonsági őr átnézi mondjuk vmi miatt a cuccomat/zsebemet, akkor nekem ebből még bajom is lehet? :)

Bromwyn 2009.06.15. 13:25:12

"A joghurtot el kell készíteni" - otthon, fél óra kb.
"Kavicsot bárki tud szedni" - nekem, ha kavicsra szottyanna kedvem, el kéne gyalogolnom a buszmegállóig (15 perc) el kéne buszoznom a Moszkva térig (25 perc),majd villamos (10 p), HÉV (nemtom). Majd vissza. BKV-jegy nem tudom, mennyi most. Ugyanez kocsival kb. ugyanennyi idő, talán valamivel kevesebb pénz.
Ott meg kikeresgélni a formásabb kavicsokat. Mondjuk biztos terápiás hatású lenne, nem tagadom. De kb. 3 óra.

Szóval nekem személy szerint a joghurtot nem oltó illető kéne, hogy idióta legyen (nem az szerintem, én sem oltom), nem pedig a kavicsgyűjtő.

A fokföldi ibolyát senki nem írta, Magyarországon honos növényeket írtam direkt. Karácsonyfát sem vettél még soha?.

Vincenzo90 2009.06.15. 13:25:54

@klay30: persze, én is ráfognám a kislányomra, hogy lopom a drága dekorkavicsot... ;)

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.06.15. 13:27:26

naigen, a svédek bezzeg. jófejek, meg okosak. a magyarok bezzeg köcsögök mind. de te, kedves poszt-író, más vagy. te látod a pozitívumokat is, látod az értéket, és ki is emeled.Te egy topértelmiségi vagy, aki hamar átlátta a köcsög gyár termékében a hibát, hogy túl alacsony a beszár, hát ezt hogyhogy. és még valaki meg is veszi, hát jesszus, már megint buta a magyar, és csak te látod, mennyire. általánosítasz, utálkozol, irigykedsz, már megint. mint mindig.

Vincenzo90 2009.06.15. 13:27:30

@Bromwyn: Mintha már erre ragáltam volna. A karácsonyfára is. Olyat meg még nem láttam itthon aki pipacsot vett volna árustól, de az ugyanolyan hülye, mint az egyszerű folyami kavicsért 300-at fizető vásárló.

milike47 2009.06.15. 13:27:45

Jót kacagtam ezeken a dunakavics ügyeken. A férjem 12 tonnát hoz 20 ezerért. Kinek kell? :))))

ergerberger, a FINGLI (fucking szingli, aki gyakra 2009.06.15. 13:28:30

"A meg nem értettség eme hivalkodó példájából kiindulva a mintaként haza hozott „Knaster dekorációs követ” nem merem kitenni az étkezőasztal közepére, mert félek, hogy a család többi tagja szépészeti szándékaim ellen fordulna."

Hahaha! :D
Nagyon jó!
Ezt nagyon szépen mondta! :))))))))))

Bromwyn 2009.06.15. 13:28:36

azaz ööö kavicsvásárlót akartam írni.

Jó kis osztályrendszerben gondolkodsz, a paneproli marha, az újgazdag marha... Te milyen kasztba sorolod magad?

Vincenzo90 2009.06.15. 13:29:14

@milike47: Szerintem nyissatok lakberendezési áruházat, és áruljatok marék dekorkavicsot 200-ért. Tuti konkurencia az IKEÁnak. XD

Vincenzo90 2009.06.15. 13:32:46

@Bromwyn: Nem kasztokban gondolkodom, hanem embertípusokban. Aki hülye, az meg egyszerűen hülye. Ez veszi meg a kaivscot 300-ért. Ez az emberek egyik csoportja. A másik kisebb csoport az, akinek van annyi esze, hogy eladja a semmit a hülyéknek drágán. Magamat meg nem sorolom sehova, mi vagyok én, hogy magam felett ítélkezzek, skrizofrén?

Bromwyn 2009.06.15. 13:34:02

Én elég sokakat láttam már pl. ibolyát, orgonát, nárciszt venni néniktől vagy piacon, (pipacsot tényleg nem, mert mindenki tudja, hogy kb. 5 perc után elhervad). Biztos mind panelproli meg újgazdag volt.
De irigyellek, tök jó lehet tudni, hogy ennyi marha közt te tökéletes vagy. :)

A karácsonyfára nem emlékszem, hogy reagáltál volna, vagy a növénytenyésztéses részre gondolsz? Hát szerintem lehet szép kis fenyőket találni az erdőkben is, csak rákell szánni néhány órát és szemfülesnek kell lenni. Pont, mint a kavicsnál.

Vincenzo90 2009.06.15. 13:34:24

@Vincenzo90: Lassan ez a két típusú ember határozza meg az egész életet. Én meg ezt szeretném elkerülni ha lehet. Örüljek annak, hogy kapok semmit, és közben még el is tartom azt, aki ezt kitalálta? Kössz, nem.

Vincenzo90 2009.06.15. 13:36:02

@Bromwyn: A fenyőt elég nehéz gyalog/biciklivel/bkv-n hazaszállítani, és viszonylag kevés karácsonyfának való fenyő terem meg a Dunaparton is, ráadásul nincsen engedélyem kivágni a fákat a nem tulajdonomban álló helyeken. Mire meg én felnevelek egy kisfenyőt....

Bromwyn 2009.06.15. 13:36:50

jav. rá kell szánni

Az, ha az ember magát valamely csoportba sorolja, szerintem nem önmaga felett való ítélkezés, de főleg nem skizofrénia. A pszichológiai ismereteid az allergológiai tudásoddal vetekszenek.

Ezek szerint azt sem tudod biztosan, hogy marha vagy-e vagy sem (az egyik fő csoport, amire folyton utalgatsz).

Bromwyn 2009.06.15. 13:41:11

Nem tudtam, hogy engedélyhez kötött egy fát kivágni, bár nyilván jogos a válaszod, ezt elismerem.

De a többi: "A fenyőt elég nehéz gyalog/biciklivel/bkv-n hazaszállítani, és viszonylag kevés karácsonyfának való fenyő terem meg a Dunaparton is". Jakérem, aki a Dunaparton lakik... Én pl. erdő mellett lakom, onnan fenyőt szedni könnyebb, mint kavicsot. És az árustól vett karácsonyfát mennyivel könnyebb hazaszállítani, mint az erdőben szedettet?

Vincenzo90 2009.06.15. 13:42:59

@Bromwyn: a pszihológiát hagyjuk, mert szerintem hamar alulmaradsz! ;) Az ellergológiát szintúgy ;) Szerencsére az ember egy blogban egy post alatti kommentben nem fejtheti ki forrásokkal igazolva azt, hogy miért mondja, amit mond. Ellenben az egyszerű, folyami kavics 300 ftért való megvásárlása akkor is idiotizmus, ha gyenge példákkal érveltek ellene, logikátlan érveket hangoztattok, és ha elterelitek a vitát a társadalom felépítettsége és az orvostudományok felé.

Mindenesetre nekem erre nincs több időm, de megjegyezném, hogy már szedhettetek volna 10 kiló kavicsot ezalatt, ha tényleg annyira szép az a folyami kavics. De nyílván egyszerűbb megvenni az IKEÁban drágán DEKOR KAVICS néven, és aztán órákat vitázni arról, hogy milyen jó dolog is ez...

További jó eszmecserét!

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.06.15. 13:44:22

nekünk a kertben pl. ilyen kavics van, igaz, nem az ikeából, hanem a Baumaxból szedtük. 1500 forint volt 10 kiló, ha jól tudom, vettünk vagy egy mázsával :)

powerage 2009.06.15. 13:49:37

Irigylem a szerzőt és a problémáit. Egy áruházban kapni lehet olyan dolgot, amit ő szükségtelennek tart. És ezt van, aki megveszi!

Eszem megáll. A kommenteken is.

Bromwyn 2009.06.15. 13:50:38

Kár, hogy elmentél, Vincenzo, én örültem a tartalmas vitának. :) És szívesen megmérkőztem volna Veled pszichológiai témában, mert még az is lehet, hogy értek hozzá. (Övön aluli érv: például le is tudom írni helyesen a szót.)
Allergológus valóban nem vagyok, de a témában szerzett ismereteim a kommented alapján meghaladják a tieidet.
De egyezzünk meg az egyet nem értésben: szerinted jó nagy marha, illetve hülye az, aki dekorkavicsot és virágot vesz, szerintem nem. Ez ennyire egyszerű.

r123 2009.06.15. 13:50:54

@Vincenzo90:
"Aki hülye, az meg egyszerűen hülye." - én is így gondolom. Annyit tennék hozzá, hogy a hülyék között is az a leghülyébb aki szerint mindenki hülye csak ő nem.

r123 2009.06.15. 13:55:03

@milike47:
Na megszólalt az okos nő. 12 tonnát? A férjed tudja? Gondolom gőzöd nincs mennyibe kerül egy tűzépen egy tonna sóder amit a férjurad hord.. :)

almonda 2009.06.15. 13:56:42

@Bromwyn: Azt hiszem, Vincenzónak nem a kaviccsal, hanem a szabadság értelmezésével van gondja... mint a legtöbb diktátornak is... Ha neki nem teszik, másnak se, ha neki nem kell, másnak se kelljen...

Ha tudná, hogy én is tengerparton élek, s olykor szedegetek, de olykor veszek is kavicsot... végképp nem tudna mit mondani.... :)

csavardi 2009.06.15. 13:57:36

Virágföldet is szoktak venni a népek,pedig azért is csak az erdőbe kellene kimenni. Van ilyen.

monu 2009.06.15. 14:06:21

Bár aggályosnak tartom hogy valaki egy párt logóját rakja be magáról azonosító képként, és az ikeának is nagy barátja vagyok, mégis kénytelen vagyok egyetérteni Vincenzo90-nel, igenis az egy hülye aki megvesz egy kavicsot 300ft-ért. A kavicsgyűjtést meg úgy kell csinálni, hogy fogod magad meg a családod barátaid, vasárnap délután, lemész a tetszőleges folyópartra eltöltesz néhány kellemes órát kirándulással, jó levegő, vízcsobogás meg szedsz néhány kavicsot vazz. Ezt az ország bármely pontjáról meg lehet csinálni, mindenhol van 100km-es körzetben folyó.

És se a joghurt, se a karácsonyfa, se a sóder nem ugyanaz. A másik meg az, hogy miért ne gondolhatnám én vagy bárki hogy a kavicsvevő az hülye? És nem ezért lehet ide irni?

r123 2009.06.15. 14:17:58

@monu:
azt gondolsz amit akarsz, de általánosítani szvsz nagyobb butaság. én azt mondanám, hogy aki kavicsot akar és a napokban folyóparton járt és ott olyan kavics volt ami neki tetszik de nem ott szedte hanem a boltban veszi azt lehet talán hülyézni. de baazmeg, aki most épp az ikeában van és bútort és vesz és megtetszik neki az a rohadt kavics akkor hagy vegye már meg anélkül, hogy hülye lenne..

banga 2009.06.15. 14:26:38

Az én gyerekem sima építési homokkal homokozik, amit lefedek. Ő még jobban is járt, mert a bátyja lakótelepi játszótéren homokozott, ahol a nagyik délelőtt beleszaratták a kutyáikat a homokozóba (tisztelet a kivételnek) délután meg hozták az unokákat:))))
A kavicsot se dekorországból szerezzük be...
De biztos ez a nemnormális...

almonda 2009.06.15. 14:32:07

@r123: Szerintem senki nem megy fél kiló kavicsért se az IKEA-ba, se a 100 km-nyire esö folyópartra se.... ha éppen ott jár, s tetszik, szeretne olyat, összeszdi vagy/és megveszi.

vincezo s tsai feketében/fehérben látja a világot, mások színesben.... :)

Charlie felesége 2009.06.15. 15:32:17

@Bromwyn:
szia,
a kérdésed az volt, hogy kertészetbe, virágboltba járunk-e. nem, nem járunk. egy növényünk van, azt is anyósomtól kaptuk, és képességeinkhez mérten igyekszünk ellátni. továbbá van négy fótó a falon plusz egy grafika. (tervezünk egy falitérképet venni a gyerekszobába).
a karácsonyfa tesco műfenyő, negyedik éve, amióta gyerek van, és nem járunk velük emiatt pszichológushoz.
remélem, mindenre sikerült válaszolnom.
egyébként, persze, mindenki annyi dekorációs követ vásárol a pénzéből, amennyit csak akar.
persze ezen az alapon biztosan dizájnolt gyerekrajzokra is nagy kereslet lenne, hiszen adott esetben az tetszetősebben mutat a falon, mint amit otthon a gyerek rajzol, és nem kell időt fordtani semmire a vásárláson kívül, és ha valaki, hát az IKEA csak tudja a tutit.

Bromwyn 2009.06.15. 16:51:51

@Charlie felesége: szép lehet a lakásotok!

Érdekes, én is szeretem és ki is teszem a gyerekeim rajzait. Sőt, az általuk gyűjtött kavicsokat is. Ellenben sok növényem van, és vágott virág is mindig.

Lehet, hogy tényleg nem fekete és fehér a világ? (copyright almonda)

norbi2k 2009.06.15. 18:33:13

@almonda: most remélem viccelsz :) egész svédországban nincs kavics a partokon mert egy tömbből faragták ki, mi? :) Mellesleg jártam Svédországban és van kavics, sőt Dániában is van, de biztos vagyok benne hogy Norvégiban is találsz kavicsot...

www.flickr.com/search/?q=sweden%20coast%20stone&w=all#page=1

www.panoramio.com/photo/841998

norbi2k 2009.06.15. 18:42:47

@telge: hidd el tudom milyen a dunai kavics, és tudom milyen a tengerparti kavics, hoztam haza, nekem még jobban is tetszik a tengerparti, mindkettő szép kerek, vannak nagyobbak kisebbek, mindenféle szinuek, de ne etessetek már meg ezzel hogy svédország egy nagy tömb és nincs kavics :)

norbi2k 2009.06.15. 18:46:17

gondolom ezeket a szél hordta oda: www.flickr.com/photos/kayakvarberg/3130963787/

persze, más mint a folyami, de van, és a svéd IKEAban meg ilyet veszel, legalábbis a dán IKEAban ilyenek voltak pár koronáért, gondolom nem import volt :)

norbi2k 2009.06.15. 18:58:08

@telge: kiváncsi lennék nálunk hogy fogadnák ha szelektiven kellene a McDonaldsban kiválogatni a szemetet, mert ugye kinn ilyen is van...

turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.15. 19:28:09

@Bromwyn: Pont erről van szó! A gyerekek rajzait mi is gyűjtjük, őrizgetjük, ha valamit összeszednek, mert ahhoz van közünk. Az IKEA giccs szarjai viszont semmiféle viszonyban nem állnak senkivel, egy IKEA-kavicsot nem lehet szeretni, viszont arra pont jó, hogy elhitessék az emberrel, hogy ő természetközeli.

Bromwyn 2009.06.15. 20:00:47

De mi van, ha valaki nem el akarja hitetni magával, hogy természetközeli, hanem egyszerűen _tetszik neki_ az a nyamvadt kavics? Betesz két zacskónyit egy vázába és gyönyörködik benne? Mint ahogy nekem is tetszik a virág, ami itt virul az asztalomon, pedig nem magam szedtem, hanem a piacon vettem?
Az más kérdés, hogy mit tekintesz giccsnek,nekem sem tetszenek pl. a nippek vagy a Swarowski állatkák... A kavicsokkal kapcsolatban semleges vagyok, de van olyan dísztárgy, ami igenis tetszik. Az ízlés különbözősége alapján viszont nem lehet lehülyézni valakit. Szerintem.

Bromwyn 2009.06.15. 20:02:40

Ilyen alapon sosem vennél például olyan festményt sem, amihez nincs valamilyen módon személyes közöd? Én igen. Ha tetszene. Nagyon jól megférnek itt nálunk a gyerekek rajzai mellett a festmények is.

telge 2009.06.16. 02:42:31

@norbi2k: Nem akarok en ezen ragodni... itt egy foto:
www.flickr.com/photos/clemo/392109024/
Nagyjabol ez jellemzo a sved tengerpartra. Mert van itt ez a Botteni-öböl, ami ugye egy beltenger. Azert ez nem egy oceanpart. De meg csak nem is a Földkozi-tenger. Nem jellemzoek a hatalmas hullamok. Ebbol kifolyolag nem is olyan erodalt a part. Peldaul ezert ritka arrafele a homokos tengerpart. Azon kivul az osmasszivum nem egy puha kozet.
Namost, azokhoz az edes kis gombolyu kavicsokhoz ennel kicsit tobb energia, megtett ut, hatas-ellenhatas kell.
A sebessodrasu patakok ebben meg a Dunanal is profibbak.

A meki meg az egyetlen gyorsetterem gyakorlatilag, ahol szelektiv gyujtes van. A tobbiben minden ujrafelhasznalt papirbol keszul. A vizallosag erdekeben esetleg viaszolva. Szoval meg szelektiven sem kell gyujteni.
Jo ejt/reggelt (itt erosen pirkad)!

Charlie felesége 2009.06.16. 08:16:09

@Bromwyn:
jaj, édes vagy,hogy látatlanba megelőlegezed a bizalmat az otthonunknak, tényleg épül-szépül.
persze mindenki annyit vegyen a dekorkavicsból amennyit csak akar, de ezért hadd nézzek hülyének azt, akit én akarok. köszi.
És ha már itt tartunk, a vágott virág is elég ciki. szerintem.

norbi2k 2009.06.16. 08:36:38

@telge: nahát, akkor mégis csak vannak, és nem egy gránit tömb az egész, mint köztudott... de ne is menjunk bele...vannak ott édes kis gömb kavicsok.. szedtem onnan is...
bár a sebessodrásuk vizekről nem tudok sokat svédországban, de van ott elég folyo, azt tudom, egyik legnagyobb vizenergia felhasználo, talán még ott is van kavics, de ki tudja...

kalamajka1 2009.07.06. 14:36:23

@Jedlik: Nem értem, miért kell cikizni az Ikeát. Nem kötelező elmenni oda, nem kötelező köveket vásárolni. Ha valaki megveszi, az ő dolga, ebből (is) él az áruház.
süti beállítások módosítása