Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) budapest (3) Budapest (1) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japan (5) japán (7) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) konyv (1) könyv (9) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orbán viktor (2) orban viktor (1) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergőképek (1) pergokepek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazas (1) utazás (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Egy geci ország anatómiája

2009.05.14. 23:50 turorudi

Biztos a személyes érintettség okán, de arra jutottam, hogy egy társadalom köcsögségének legjobb indikátora a hely át nem adása. Emlékszem, kisiskolásként, olyan 25 éve, rendszeresen találkoztam olyan buszsofőrrel, aki bemondta a mikrofonba, ha terhes vagy kisgyermekes anyuka szállt fel a buszra és addig nem ment tovább, míg a kismama helyet nem kapott.
Ma azt tapasztaljuk, hogy egy, adott esetben kettő piciny gyermekkel buszozó várandós anyuka nem kap helyet, az utasok háborognak, amiért a család dülöngél (ugye a két gyereket fogni kell, nincs mivel kapaszkodni), és a buszvezető sem intézkedik. Vagy hozzuk elő a mozgáskorlátozottak közintézményekbe való bejutásáról szóló törvény kudarcát?


Ez a látlelet vajon miről árulkodik? Arról, hogy a magyar társadalomnak, ennek az ótvaros seggű brancsnak ezerévnyi itt tartózkodás alatt se kultúrája, se elvei, se morálja nem alakult ki. Ebben az országban szar élni, nincsen miheztartás, az emberek úgy lézengenek ezen a rántott hús alakú területen, mintha az ökör hugyozta volna ide őket. És ezt nevezik a szent népnek, ennek lesik kényét-kedvét, ennek az akarata érvényesül? Szerdán mesélte a Tilosban a Csejdy, hogy egy New Yorki partyn ott pörgött egy autista fickó, biztos sok haverja van. Ehhez képest nekem van egy mozgássérült ismerősöm, fiatal srác és zenebuzi, minden jó koncerten ott van, legalábbis szeretne ott lenni. Erre mit látok: az egyik koncerten mellette ülő lekever neki egy pofont, mert nem úgy tartja a kezét, mint más – és mikor a barom faszának letépésével fenyegetőzök, még neki áll feljebb (egyébként intellektuális, ülős koncert volt). Vagy: a kutyás ember leszedi a homokozó mellől a „kutyát behozni tilos” táblát és odaszaratja-hugyoztatja az állatot. Egyébként a kutyásnak az egyik miniszter az apja.

Csak reménykedni tudok, hogy sikerül a késztetésnek ellenállni és ellenreakcióként nem ugyanilyenné válni. Nehéz, már csak azért is, mert eközben nagyon meg lehet gyűlölni az embereket, úgy an blokk. És ha már gyűlölöm őket, akkor miért ne szarnék én is más orra alá? Miért ne lépnék rá a zebra előtt a gázpedálra és mi az az indok, amivel rá lehet bírni mondjuk a becsületes adózásra? Létezik-e itt egyáltalán olyan közösségi szemlélet, amelyben a dölyfös, önérdekeit néző egyén részessé válhatna? Ilyesmi egyáltalán nem létezik, helyette csak az örvénylő geciség beszippantó ereje van.

84 komment

Címkék: vélemény magyarország társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr501122477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.05.15. 02:07:25

Ezt írtad nyitásként:
"Emlékszem, kisiskolásként, olyan 25 éve, rendszeresen találkoztam olyan buszsofőrrel"
Hát, izé. A hiba valahol talán akkor benned lehet, meg a többi, általad emlegetett gennyzsákban, nem a szintén általad emlegetett ezer =vagy akárhány( évben. Ugyanis mindössze huszonöt éve, még - szerinted - vidám, rendes hely volt ez az ország. Ezek szerint egyben olyan hely, ahol átadták a helyet, nem pofoztak autistát, nem szarattak kutyát a homokba, és nem nyomtál gázt a zebrán?
Ha nem is teljesen olyan hely, de közelített hozzá. Most meg már nem. De talán baktass el egy nyugisabb külvárosba, esetleg told el a segged egy szinte találomra kiválasztott vidéki városba, de akár egy "cigánybűnözésre" hajlamos faluba, és mindjárt nézhetsz ki bután a fejedből, mert működik a hely. Az emberek köszönnek egymásnak, virágok vannak az utcán, és nem szarják le őket a kutyák.

Van persze Budapesten kívül is az általad felvázolthoz hasonló. érdekes módon ezek mind olyan helyek, ahova Budapestről, egyéb nagyvárosból odaköltöző népek kezdenek többségbe kerülni, illetve baromi nagy az átmenőforgalom a településen.

És mindjárt ki is derül (ha jobban belegondolsz), hogy a te általad ismert pár szitu, az azokban résztvevő pár ember a hunyó, és ezek zöme Budapesten él. Mivel Budapesten se mindenhol olyan a helyzet, amilyen látni véled, az is kiderülhetne akár számodra is, hogy biza pár remek ember (a miniszter fia, stb.) mutat igen jó példát, amire te, és még persze sokan mások igen átgondoltan, gázt adtok a zebránál. Mondván, ha neki lehet, akkor neked is.

És valami igen csúnyán elcsodálkozol, ha valaki más meg rádmordul, netán - némi joggal persze - tetleg inzultál a választott viselkedési formádért.

De persze le lehet vonni olyan következtetést is, ami neked sikerült: szar ez az ország, szarok benne az emberek, és szarrá válhatsz benne te is, mert hát miért ne?

Elkeserítenélek: már megtörtént. Azzá váltál. Ugyanúgy, ahogy az összes bunkó, aki a homokozóba vizelteti a kutyát, vagy az összes olyan, aki ezt látja, nem szúl rá (rugdossa ki a szart benne ugyanabban a homokozóban, vagy csak mond neki egy ejnyebejnyét), majd elmeséli egy-két ismerősének azt az egy-két gonosz, rossz, akármilyen embert, akit látott. A másik ezret persze nem, mert azt nem veszi észre, hisz az a természetes...
Viszont minden ismerős, aki hall ilyet, ezt tekinti majd példának. Ha neki lehet, nekem is alapon, és máris azt az egy köcsögöt egy egész rakás ember emlegeti, tekinti kvázi példaképnek.

Te egy kicsit ostobább, vagy aljasabb vagy, mert több ezer ember között terjeszted az igét a szar országról, szar városról, szar akármiről, miközben egyszerűen csúnyán nézett rád valaki, rosszkedved volt, láttad, vagy sanszosabban csak hallottál a miniszter fiáról. És neked ez elég is.

Nálad persze egy-két nagyságrenddel rosszabb az Index, hisz kirak a címoldalra, had legyen az párezer inkább pártízezer.

És persze ha elég sokan, elég sokat sulykolják beléd, hogy ez biza szar, akkor az is. Neked mindenképp.

Volt valamikor régen egy blog, ahol a kis mindennapi jótettek lettek leírva. Elég kevés, de hát nehezebb is, valami pozitívat írni (ha mást nem gondolkodni kell hozzá), mint odaböffenteni valami kis aljas fikázást, majd elégedett pofával hátradőlni, és örvendeni a látogatottságnak, annak biztos tudatában, hogy most megmondtad a frankót.

Nem, nem mondtad meg. Csak tettél érte egy alaposat, hogy tényleg szar legyen az a hely, ahol élsz.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.05.15. 02:08:54

hehe. Most olvasom, mert bamba vagyok: "Megjegyzésed csak előzetes moderációt követően fog megjelenni."

Ugye nem tévedek abban, hogy te moderálsz...?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.05.15. 02:23:04

nem tudom... én szeretnék hinni a jó emberekben, de folyamatosan meggyőznek, egyesek tettel, mások szóval, ismét mások elméletben, hogy ilyenek nincsenek.
(esetleg olvasd el ezt: nemdohanyzom.blog.hu/2009/05/02/igazsag_34, a kommentek második felében ilyesmire panaszkodom. Önreklám off :))

Archenemy 2009.05.15. 02:48:22

"mlékszem, kisiskolásként, olyan 25 éve, rendszeresen találkoztam olyan buszsofőrrel, aki bemondta a mikrofonba, ha terhes vagy kisgyermekes anyuka szállt fel a buszra és addig nem ment tovább, míg a kismama helyet nem kapott."
+
"magyar társadalomnak, ennek az ótvaros seggű brancsnak ezerévnyi itt tartózkodás alatt se kultúrája, se elvei, se morálja nem alakult ki"

Most akkor jobb volt régen, vagy nem volt jó sosem?
Picsogás. Ezér' tart itt az ország! :p

Archenemy 2009.05.15. 02:55:22

@Vérnűsző Barom: "Volt valamikor régen egy blog, ahol a kis mindennapi jótettek lettek leírva."

Talán a szimpatikus.blog.hu -ra gondolsz. Sajna havonta egyszer frissül kb.

pescade 2009.05.15. 03:02:38

én pont ma gondoltam erre, mi más, a közlekedés kapcsán. ami rendszerszinten szólhat a gesztusok gyakorlásáról is, én néha előzékeny vagyok veled, te meg velem, gyalogos autóssal, biciklistával, elvégre ez egy közös, nagy rendszer, az együttműködés csak segíthet rajta - jobb benne lenni, jobb érzés.

Hogy nem így van, hogy mindenki féltve őrzi jogait, akkor is, amikor többre menne azzal, ha átmenetileg lemondana róluk (tipikus példa zebrán ragadt autó, amit megéri elengedni, mint kerülgetni) - annak a közérzet az oka, amely pedig rossz, és a posztcímben idézett jelzős szerkezetet jelölhetjük meg az okaként.

De miért g és e és c és i - itt kezdődik az, ahova legtöbben már nem szeretnek elkalandozni, elvégre könnyebb felmordulni öt mondatban (növelve a cool feelinget), mint jobban mögé nézni - ha nem is tudjuk, mi a válasz.

ez így ugyanis nem anatómia, ez maximum bőr, felszín - még ha nekem is ilyesmik járnak a fejemben (és még hányónknak)

mellesleg ez nem volt mindig így (v.ö. 1000 év és a posztíró gyerekkora), sőt nekünk kisgyerekkel elég jók a tapasztalataink, de, ugye, a közhangulatot megerősítő tapasztalás mindig kettőt ér.

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.15. 03:45:00

hát én meg kurvára egyetértek, jó a poszt nagyon.

@Vérnűsző Barom:
faszom. szerinted attól működik egy társadalom, egy ország, hogy virágok vannak az utcán vidéken? meg, hogy pár ember köszön egymásnak? lofaszt.
én laktam vidéken. voltam kisfaluban. lakom most budapesten. mindenhol jól érzem magam, de ettől még ez egy szar ország. az emberek teszik azzá. százmillio dolgot tudnék mondani, most nem kezdem el.
ettől függetlenül senki nem állítja, hogy itt mindenki hülye, paraszt, tapir, egyebek. mert nyilván nem. de ha az ember körbenéz, akkor elszomorodik. igen, az általad istenitett vidéken is. mert ott is sok a hülye. még több a buta. és még több a paraszt. (pesten meg a legtöbb:) de amugy fasza, hogy minden nyugis, meg békés, de munkát azt hol találsz? mert vidéken nem csak munkahelyben, hanem amugy mindenben is korlátozott az ember. azt meg én nem szeretem.
nem mondom, hogy külföldön automatikusan jobb. mert ott se minden van kokainbol, nem fog az ember elszállni. de azért más. és én mondjuk kiprobálnám. mert ez itt most, jelenleg, lofasz.

Zsola777 2009.05.15. 04:05:09

Ja, ez tényleg nem anatómia, inkább csak hőbörgés.
Igazad van, de sajnos a poszt arra tökéletesen alkalmatlan, hogy reális megoldást kínáljon.
Te hogyan tennéd jobbá az embereket? Hogy egyértelmű legyen nekik, hogy átadják a helyet (szóltál-e, hogy öcsi, add át a helyet a hölygynek?), hogy tisztelik a táblákat (szóltál, hogy ne szedje le a táblát, hívtál-e rendőrt?), hogy kultúráltan tudjon szórakozni (szóltál :)). És legyen közben mindenki boldog. A posztodnak pozitívumokat kellene felmutatnia, ez sajnos hiányzik. Majd talán legközelebb. ; )

Pri Tek 2009.05.15. 04:54:40

Dögölj meg izraelben, te féreg. Alig várom, hogy rászarjak a tömegsírotokra. Nem kommentek szántam, csak neked.

Aszi 2009.05.15. 05:53:09

Egy klasszikus darab: Hankiss Elemér: Nem szeretem Magyarországot
http://www.talaljuk-ki.hu/index.php/article/articleprint/333/-1/57/

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.05.15. 06:15:09

@haveavoice: Érteni vélem...
Mivel nincs munkád, rossz kedved van, nem teheted meg azt, amit a miniszter fia bármikor, ezért ez egy szar ország, és rohadjon meg mindenki, és te majd úgyis jól lelépsz egyszer, és akkor jobb lesz. Neked. Valamivel. Addig pedig megteszel minden tőled telhetőt, hogy más is érezze, milyen, geciszar egy hely ez. Így gondoltad valahogy?
Nos, nem az. Azaz az, csak nem úgy. Az biztos, hogy aki békés, nyugodt, bukolikus környezetre vágyik, annak jobb valamivel nyugatabbra. Akiben meg van egy kis spiritusz, kitartás, gerinc, harci szellem, ért ahhoz, amit csinál, és még egy kis májlija is van, az egész jól ellehet itt is.
És nem kell mélyen benyalva mások seggét nyalva nyüszögnie a kikuncsorgott apróért, aminél egy már "őshonos" török is többet kap, csak azért, mert geciszar országból evett oda a fene, ahova készülsz.
De van némi igazságod. Ha hülye vagy mindenhez, se barátaid, se ismerőseid, se gerinced, viszont nyelved van vastagon, és eldadogsz egy kicsit az ottani nyelven, menj bátran. Akár még be is jöhet.
De ne csodálkozz rajta nagyon, ha az ottaniak számára csak egy geciszar leszel, akit odaevett a fene egy geciszar országból.

Természetesen van kivétel. Néha, egyeseknek. Nekik ugyanolyan jó a sajtójuk itt, mint a miniszter kutyaszarató fiának, vagy a zebrán gyorsító helynemátadónak. Mindenki találkozott ilyennel, de tulképp inkább csak hallomásból ismer párat. Ebből is, abból is van párszáz...
De szurkolok: legyél te kivételes májzlista. Akár ott, baromi messze.

Kis ember 2009.05.15. 06:29:32

@Zsola777: Aki leírja a kulturáltat hosszú "ú"-val, az nyugodtan hívjon rendőrt. Szerinted kijön? Próbáltad már? Mert én igen. Itt a baj, hogy nem bízhatsz az általad fizetett rendvédelmi szervekben. Szerinted ez: http://index.hu/belfold/budapest/2009/05/14/passat_blokkolta_a_villamosforgalmat_budan/
meddig történhetett volna meg agy normális országban? Ott öt percen belül olyan büntetést kap, hogy eladhatja a passatját, mire kifizeti.
Egyébként vidéken se jobb a helyzet, csak kevesebb a kiskirály. Viszont a hatalmuk annál nagyobb.

Vin 2009.05.15. 07:05:57

azt a mindenit!! Ezt a tömény fröcsögést, gyűlölethullámot!!!! Nem is tudom, le merjem-e írni, de végül is miért ne (?), hogy terhes anyukaként jó nagy pocakkal nekem sem adja át a helyet senki a buszon. Na jó, 3x már megkérdezték, mindhárom alkalommal egy fiatal nő. De nem számít, mert magamnak vagyok terhes, mióta megkaptam, hogy a kurva terhes anyák ezzel nyafogva akarnak érdemtelenül különböző előnyökhöz jutni, nem várok semmit. Ha van hely, leülök, ha nincs, állok. Többnyire ez utóbbi áll fenn. DE engem senki ne bélyegezzen meg ismeretlenül csak azért mert gyereket merek várni! Aki ilyenkor fröcsög, az a saját gennyes értékrendjével szembesül, és könnyebb a pillanatnyilag kevéssé mobilis emberbe belemarni, mint elismerni, hogy igen bazdmeg, egy igazi fasz vagyok! E tekintetben egyetértek a posztíróval, van mit tanulnunk! De tulképpen tök mindegy, mit írok, mert itt a sok frusztrált impotens fasz mindenkire orrol, aki nem ért egyet! Hát igen, mindig az a legnehezebb, hogy magához legyen őszinte az ember!

elvisvegas 2009.05.15. 07:09:18

Pri Tek a király,amúgy meg kösd fel magad seggarc!!!

elvisvegas 2009.05.15. 07:10:23

Pri Tek a király!!!!!

nothing.at.all (törölt) 2009.05.15. 07:19:42

nemtom mások merrefelé utaznak, én már sokszor találkoztam kismamával buszon, metrón, mindig kivétel nélkül felugrott valaki, hogy átadja a helyét.
szóval sosem értem, mikor mások ilyenekről írnak. de lehet másik univerzumban élünk.
a zebra az már más kérdés. tényleg van, aki felgyorsít előtte.
hogy létrejöhet-e közösségi szemlélet?
ez sztem globális jelenség, a mindenhol hangoztatott elidegenedés, amihez hozzájön még Mo-n a létbizonytalanság, nem lehet 1-ről a 2-re jutni, nem becsülik meg az embert, a munkáját stb.
pont az lesz az utolsó gondja, hogy még a közösség gondjait is a vállára vegye.
van-e kiút? ebben én is pesszimista vagyok. az elmúlt években egy picit sem javult a helyzet, annak ellenére, hogy elméletben mindenki tudja az okosságokat, van millió külföldi példa, de én úgy érzem, nem is akarja itt senki, hogy jobb legyen. így lettünk mind szocializálva, hogy panaszkodunk, és várjuk, hogy majd valaki más megoldja.
szerintem ennek az országnak lassan vége.
és ezt úgy mondom, hogy általában pozitív gondolkodású vagyok.

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.05.15. 07:21:44

Mi lehet a megoldás? Talán a példamutatás. De a tisztességes emberek nem igazán érdekesek. Pedig én is szívesen írnék róluk:
http://emberitisztesseg.blog.hu/2009/02/28/176_igaz_ember
Az egyszerű, hétköznapi tisztességes emberekről nem is beszélve. Az ő történeteik soha sem kerülnek címlapra.

euAgWzgmmtq7K 2009.05.15. 07:30:45

tudtál róla, hogy a helyátadós játék az egész világon csak magyarországon szokás? ennyit arról, milyen indikátor más országokhoz képest.

Jedlik 2009.05.15. 07:35:45

Elbaszott egy ország, ahol úgy kell utazni a buszon, hogy azt figyelem mikor száll fel valaki, akinek át KELL adnom a helyet, mert ha véletlenül nem pattanok (mert pl. elbambulok), akkor azonnal én leszek a világ köcsöge. Aztán mami felszáll, tessék leülni, jaj neeeem, csak ide megyek egy megállót stb.

Az a verzió miért nem játszik, hogy az kér, akinek szüksége van valamire, és nem az egész világnak kell találgatni, hogy szüksége van-e egyáltalán valamire?

Amúgy az írásod lényegével egyetértek, és amit írtam az is bizonyítja az igazad, hogy egy szar morállal rendelkező ország ez, mert valóban, kérni vagy tenni magunkért azt nem, elvárni viszont igen, ha meg nincs, akkor hőbörgés ezerrel.

Ja hogy ez a poszt is hőbörgés?

Ez a komment is?

My god!

(Legközelebb a kisebbségi komplexusból gyökerező dögöljön meg a szomszéd tehene mentalitásról olvasnék szívesen. Köszönöm.)

anal intruder 2009.05.15. 07:38:15

@Pri Tek:

Állatkertben nevelkedtél te ászkarák?Pont a hozzád hasonló puttóktól ilyen ez az ország te anyád szégyene te.

Azhát 2009.05.15. 07:40:23

Teljesen igaza van a cikkírónak, hogy fel van háborodva.

És igen, ugyanez van faluhelyen is. Csak ott nem a kutyát szaratják az utcákon, mivel ott udvaron tartják őket. De pl. a lagzilajcsi bömböl minden portán, egész hétvégén, hogy a második szomszéd is hallja.
Rengeteg ilyen dolog van, ami régebben nem volt - most meg van.

Egyébként nyilván nem az egész ország ilyen, csak kevesek, dehát ez olyan mint a példában, hogy hiába csak egy kanál szart öntesz bele egy hordó borba, az akkor is szarrá válik teljesen.

Hiába, hogy 100 ember van a buszon, és abból 98 rendesen utazik és kész, ha van kettő, amelyiknek bömböl a fülhallgatója, hogy három méterről is hallani...
stb. stb.

pyromaster 2009.05.15. 07:45:19

Az a helyzet, hogy Baromnak jórészt igaza van. Bár kétségtelen, hogy a pesties viselkedés egyre inkabb kezd elterjedni vidéken is, azért még mindig 1000x élhetőbb helyek vannak arrafelé. Pesten sajnos összegyűlt az ország szennye. És a nagy sűrűség miatt egy rakás fosnak látszik miattuk a fél város. A vezetőinkről jobb nem beszélni, a budai villáikból ugatják nekünk, hogy az összes kutyaszarató, helyet át nem adó majmot el kell viselnünk, mert nekik jogaik vannak....

Hanyattlökött Lúdtalp 2009.05.15. 07:46:53

Talán picsogás, de szívemből szólt. "I'm telling ya, this country is going straight to hell!" (Col. Fitts, US. Marine Corps)

orv 2009.05.15. 07:56:14

Na ,helyben vagyunk!

BigPi 2009.05.15. 07:58:09

@Zsola777: Nem szólítok fel senkit semmire, hanem magam állok fel és mutatok példát. Nem hívok rendőrt, hanem pótlom a hiányzó táblát.
Nem másoktól kell várni, hogy olyaná tegyék az országot amilyennek te szeretnéd látni, hanem tedd meg te az első lépést.

Vin 2009.05.15. 08:07:17

Kedves Jedlik, ne állj fel! Élvezd nyugodtan a kényelmes helyet, ne is legyen emiatt bűntudatod! Sőt, sorry, az a hely nem is kényelmes, elvégre egy ótvar busz összeszart ülésén ülni igazán áldozat, kedves tőled, hogy ennek nem teszel ki senkit. Persze, gondolom, ha feltennék neked a kérdést, hogy átadnád-e a helyet, akkor sűrű fintorok közepette felállnál, és min. 5 m-rrel mennél odébb, ahol már kisebb közönsége van a téged ért atrocitásnak. Egyébként érzésem szerint azért gondolod, hogy először kérdezni kéne, mert ha már te szívsz azért, mert nem ülhetsz, legalább a delikvens is alázkodjon meg némiképp, hogy kiegyenlítődjenek az erőviszonyok, nemde?

Itt egyébként sztem többen arra gondoltak, magamat is beleértve, hogy ha már hangot adnak annak, hogy nagy átlagban soha senki nem adja árt a helyet, vagy esetleg csak felajánlja, akkor az az egyes eseteket foglalja magába. De azért az egyes esetek képeznek egy tendenciát, nem gondolod? Ez alól természetesen minden egyes ember kivétel, aki ezt kikéri magának. : )

sHelf 2009.05.15. 08:18:25

ket dolog.

Svedorszagban a zebra elott 10 meterrel mar lassitanak. eleinte nagyon megzavart, de mara mar hozzaszoktam. igy tortenhetett meg hogy nehany hete majdnem elutott egy auto, amely nem allt meg a zebranal. gyorsan visszaugrottam a padkara, es megneztem a rendszamat. magyar auto volt.

a szekatadosdi. talan nem kell mondanom, hogy itt az is mas. de rengeteget segit a dolgon, hogy a helyi bkv-n a nyugdijasok ingyen igenyelhetnek berletet, tehat ingyen utaznak, de CSAK 8:30-15:00 es 18:00-6:00 kozott, azaz pont a csucsforgalomban otthon maradnak.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.15. 08:25:20

@d.hardman: Kubában a 80 éves öreg bácsi felpattan a helyéről a buszon, ha fiatal csaj szál fel! A végletekig udvariasak, habár nekik ez talán már életforma a "borravalóért" (aki érti). Hamarosan itt sem marad más megoldás...

2009.05.15. 08:36:24

Mostantól minden kisgyerekes anyukát, rokkantat és öreg nénit addig fogok rugdosni a buszon míg le nem ül a helyemre, ha akar ha nem. És isten látja lelkem megteszem, hiszen nem akarok a geci Magyarországhoz tartozni.

Ha ennyire nem tetszik miért nem költözöl el innen valami általad istenített országba/városba?
Nem kell Teréz anyut játszani, le kell lépni, ha nem tetszik.
Ugyanis amíg ilyen posztokat írsz és így vélekedsz általánosan a magyar emberekről, addig te ugyanaz a rohadék genyó vagy, mint aki gyorsít a zebra előtt.

Másik fele pedig, hogy én még nem láttam olyat sehol a világon, hogy a nyannyernek vki átadja a helyet! Ez csak nálunk dívik, mert az előző rendszerben kialakult ez a baromság.

És moderálj bátran hülyegyerek, attól még ugyanaz a gyökér leszel! ;)

fecsa 2009.05.15. 08:39:45

Naivitás lenne azt gondolni, hogy ez csak Budapesten van. Vidéki nagyvárosban nőttem fel, de már 8 éve itt lakom a nagy faluban. Alacsony a kerítés sajnos. Mindenhol ez van sajnos, ha nem is egy busz vagy egy zebra szituban.
Nem a politikusokon és egyéb vezetőkön múlnak az adott szituk. Minden az egyéntől függ.
Nyugaton ezt már tudják ...
Magyar társadalom pedig ilyen és olyan okok miatt erre sajnos nem ért meg:(
De küzdenünk kell, ha nekem nem is, de majdan születendő gyermekem talán már egy másik Magyarországon ....

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.05.15. 08:43:31

létezik másféle...
én épp ennek probalok teret adni itt: napimosoly.blog.hu

wagabound 2009.05.15. 08:45:45

"de arra jutottam, hogy egy társadalom köcsögségének legjobb indikátora a hely át nem adása."

Rossz helyre jutottál - amint olvashattad, a világ legnagyobb részén a helyátadás nem szokás, de ettől még nem köcsög társadalmak, ellenkezőleg.

"Vagy hozzuk elő a mozgáskorlátozottak közintézményekbe való bejutásáról szóló törvény kudarcát?"

Igen, EZT hozzuk elő. Ahol maguk a törvényalkotók szarnak a törvényre, na, az a köcsög társadalom. Mert köcsög az, aki szarik a saját maga által hozott törvényre, és köcsög a nép, mert hagyja és eltűri ezt.

clv192 2009.05.15. 08:48:26

Hmmmm. Miért nem húz már el a véresbe minden, olyan, aki szerint egy normális országban hű de jó, meg nem ez, meg nem az van. Megmondom, miért: esetleg dolgozni is kellene, kiderül, hogy ott is előfordulnak csúnya dolgok, stb., stb. De pofázni mindig sokkal könnyebb, meg a szomszéd kertjét zöldebbnek látni.

bajaj 2009.05.15. 08:49:04

"Vagy: a kutyás ember leszedi a homokozó mellől a „kutyát behozni tilos” táblát és odaszaratja-hugyoztatja az állatot. Egyébként a kutyásnak az egyik miniszter az apja."

Nevesítsük már ezt az erkölcsös fiatalt, meg a papát is! Addig üres locsogás az egész. Ha nem mered, akkor meg mit vered a nyálad? Ettől nem fog megváltozni semmi.

Egyébként a csak egyetérteni tudok azokkal, akik lényegében budapesti problémának látják a helyzetet. Vidéken messze emberibbek a viszonyok.

2009.05.15. 08:52:34

Puttó=kis pufók angyalka a barokk képeken.
Ászkarák=puttó?
Érdemes volt elolvasni a hozzászólásokat.

laszy001 · http://www.autostat.hu/ 2009.05.15. 08:53:03

Nem attól függ az emberek egymáshoz, a világhoz és a saját nemzetükhöz való viszonya, hogy Budapesten vagy vidéken él e, nőtt e fel! De miről beszélünk, ha ez a kérdés még valóban fennáll!?!?

Kálmánbátyám 2009.05.15. 08:55:41

@Pri Tek: Na azt hiszem,pont az ilyen figurákra gondolhatott a posztoló. Akiknek az első reakciója valami zaftos kis cigányozás,zsidózás.Csak úgy izomból,lazán.
Igaz, hogy semmi köze nincs a témához, de kimondta !
Nem hiszem, hogy a szerintem is mélyponton lévő közmorálnak bármi köze lenne pl. a politikai nézetekhez.
Bunkó van bőven mindenhol.
Nem hiszem, hogyha valaki felhozza ezt a témát, azt azért teszi, mert visszasírja Kádárpapát.
Nem hiszem, hogy mindenütt, és mindenkire igaz ez, de sokakra,és sokhelyütt igen. És sajnos egyre jobban .
Nem tudom miért van ez,nem értek hozzá.Én csak látom, és átélem.
Szarban vagyunk már jó ideje,és lassan átitat minket teljesen a trutyi.

azallamenvagyok 2009.05.15. 08:56:25

igen, jól látod, ilyenek vagyunk, mi magyarok, van mire büszkének lenni:S

naponta grimaszra késztet valami a buszon: nem képes beljebb menni, helyet átengedni, stb,
a piros lámpa dísznek van, itt mindenkinek joga van felülbírálni azt (gyalogosok, autósok, kerékpárosok), semmi odafigyelés sincs, és semmi nyitottság a másik esetleges problémái felé.

Gera 2009.05.15. 08:58:09

Én például épp tegnap gyorsítottam egy zebra előtt. Mondjuk nem passzióból, hanem mert előtte el akartam engedni az ott álló gyalogost, de némi fékezés után rájöttem, hogy a mögöttem jövő white-van-man nem fog megállni, a kocsit meg nem akartam lezúzni.

mingyá beszólok! 2009.05.15. 09:01:38

Kedves post író!

Gratulálok hogy ilyen tartalmas és értelmes cikket sikeült ideokádnod, remélem naponta bosszút állsz a szüleiden hogy egy ilyen világra hoztak. Nem érdemelsz megértést, ne csodálkozz ha naponta a pofádba taposnak. Élhetnél akár Kelet-Afrikában is, ahol az élet akár összesen 15 perc, soha semmikor nem fogod megérteni miről szól ez az egész. Sajnos azért ilyen "szar" minden mert a magadfajta önsorsrontó nyavajgó paraziták az egész világon ilyen mentalitással vegetálnak. Remélem segítettem az útkeresésben, örülj hogy nem aláztalak meg jobban több millió ember előt.
Szép napot. (egy geci magyar)

mingyá beszólok! 2009.05.15. 09:03:40

Jellemző... cenzúrázott vita a XXI. századi magyar demokráciában... Puhány kis féreg vagy, bújj Anyuci szoknyája mögé és ne csodálkozz miért tapos mindenki a pofádba!

Tightend 2009.05.15. 09:06:10

Mindenki a saját környezetében nézzen körül. Nyugodtan lehet nevelgetni a pórnépet, hadd okosodjanak.

Külön feltűnik mostanában, hogy hiába lassítok, mutogatok a zebránál, sokakban fel sem merül, hogy át akarom őket engedni és csak bambán nézzük egymást. Mivel jobbára elunom átmegyek előtte, addig úgyse mer lelépni.

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.05.15. 09:07:48

Kicsit átcímezem jó?:
Egy geci blogger anatómiája?

Állja a tükör elé, és kérdezd meg magadtól, hogy miért vagy hülye.

anti és apu 2009.05.15. 09:09:03

Sajnos rá kellett jönnöm, hogy Landeszmannak igaza volt! Persze a lényegét tekintve.

mingyá beszólok! 2009.05.15. 09:10:08

Érdekes hogy a moderáció után veszem csak észre a helyesírási hibákat. Vagy előtte nem is voltak...? :)

természetesen : (sikerült) (előtt)

Még szebb napot! És szeretem a szalonnát... :)

kg-- 2009.05.15. 09:12:06

Szomszéd bácsit idézném: "Az a fontos, hogy figyeljünk egymásra". Ahol így élnek az emberek, ott jobb lenni. De sajnos kár erről írni. Az ilyesmit vagy megtanulja a gyerek a családjában, vagy beleveri az élet. Egy cikk hozzászólásától - tudom - nem változik meg senki.

mingyá beszólok! 2009.05.15. 09:17:14

@kg--: :) "Az a fontos, hogy figyeljünk egymásra".

...A szomszéd bácsi ezután felvette a távcsöves puskáját és kényelmesen elhelyezkedett a konyhakert felőli ablaknál. Gyakran üldögél ott mostanában a terményeket megdézsmáló "szomszídok" miatt...

ÖRÖK IGAZSÁG, MÁIG ÉRVÉNYES!

MekkMester 2009.05.15. 09:25:47

A helyátadással vigyázni!
A metrón akartam átadni a helyet egy "terhes" nőnek. Kiderült, hogy csak kövér volt.
Vazze! Elhordott mindenféle köcsög buzinak, hogy miért cikizem a "molettsége" miatt!!!! Majdnem leüvöltötte a fejem.
Azóta könyv elő, belebúj, nem néz sehova. Ha valakinek kella helyem, majd szól...

orsianyu 2009.05.15. 09:31:11

@Vérnűsző Barom: Bizony igazad van. Az első kommenttel. Nem is olyan szar, de aki elolvassa, már szarabbul érzi magát. Nekem három gyerekem van, mindig pattant valaki, és ha nem, szépen rámosolygok valakire, hogy "Lécci add át a helyed! Köszi!" és jé, átadja.

Muad\\\'Dib 2009.05.15. 09:32:59

"Arról, hogy a magyar társadalomnak, ennek az ótvaros seggű brancsnak ezerévnyi itt tartózkodás alatt se kultúrája, se elvei, se morálja nem alakult ki."
Na ilyen baromságot is rég láttam leírva. Esetleg mielőtt telehányd az internetet a baromságaiddal, vegyél elő pár könyvet, mely a XIX. század végének Magyarországát mutatja be, vagy akár a XX. századét a 2. világháborúig. Az, hogy a kommunista módi keveredve a zsidó mentalitással ide vezetett sajnos csak részben a magyarság hibája. Persze a legjobb, hogy mindig azok fröcsögik az ilyeneket, akik közvetve részt vesznek az értékek rombolásában, akik szerint minden, ami hagyomány undorító, stb. És persze , akik változtatni kívánnak ezen, azok a maradi fasiszták, akiket ki kell zárni a társadalomból.
Lassan mondom Pozsonyi Ádám szavaival, hogy értsétek: UN-DO-RÍ-TÓ

É2I 2009.05.15. 09:34:39

Nem teljesen off:

Metró, nem sokan ülnek. Hely van.
Belép egy 60 év körüli nagysága. Az ajtó mellett szintént korabeli úr. Felpattan.
- Parancsoljon helyet foglalni!
Gáláns ajánlatot teszi, mutatva a helyre, ahol ült.
- Előmelegített helyere nem űlök!
Válaszol rá dacosan őnagysága. És tünteőleg megragadja a legközelebb eső kapaszkodót.

Na akkor most mi van?

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.05.15. 09:35:39

Ez a poszt éppúgy a tanult tehetetlenség jele, mint azok a jelenségek, amelyeket leír, meg mint az összes többi hülyemagyarozós bejegyzés és újságcikk (Hankiss Elemértől Tóta W. Árpádig). Más országokban összeszedték magukat az emberek és összejött nekik. Ennyi. Nekünk is ment több történelmi időszakban; sőt, minden problémák ellenére a kilencvenes években is, amikor az ország társadalmának voltak értelmes és pozitív céljai. Igen, azóta elhagytuk magunkat. De nem, ez nem megváltoztathatatlan. Másoknak is sikerült.

Ez a poszt viszont nem segít. Milyen ember már, aki az öngyűlölettől és a tehetetlenség érzésétől saját népéről ír kultúrrasszista felhangokkal? (V.ö. "a magyar társadalomnak, ennek az ótvaros seggű brancsnak ezerévnyi itt tartózkodás alatt se kultúrája, se elvei, se morálja nem alakult ki") Ki vagy te, hogy ilyen embertelen hangnemben írsz másokról? Te, kedves turorudi, most nem a megoldás, hanem a probléma része vagy. Módodban áll változtatni, akár azzal, hogy legközelebb átadod a helyet vagy rámosolyogsz a gyalogosra. Vagy ha úgy tetszig, hentereghetsz tovább az önsajnálatban.

Gondold át.

AzHofi 2009.05.15. 09:41:15

És egy ilyen szellemi diaré kap címlapot. Na ez kit szopott le az indexben?

Széna Tomi 2009.05.15. 09:42:31

@Vérnűsző Barom: írod:
"Akiben meg van egy kis spiritusz, kitartás, gerinc, harci szellem, ért ahhoz, amit csinál, és még egy kis májlija is van, az egész jól ellehet itt is."
Épp az a gond, hogy ha értéket akarnál előállítani, akkor az állam/rendszer/önkormányzat/akármi két kézzel próbál a víz alá nyomni. Ebben kódolva van a negatív hozzáállás. Merthogy akinek van pénze, annak többnyire azért van, mert kapcsolatai vannak, ügyeskedik, gerinctelen, és egyáltalán, a legritkább esetben állít elő értéket, kereskedik, seftel, pénzt kezel stb.
Pont azokat a kisvállalkozásokat és vállalkozókat lehetetlenítik el (APEH, ÁNTSZ és társaik), akik szeretnének valamit a kreativitásukkal és a hozzáértésükkel kezdeni.
Ezek után szinte természetes a rengeteg feszültség, hiszen aki jómódú az többnyire azért az, mert egy gátlástalan bunkó, aki meg becsületesen dolgozna, kreatív, hozzáértő, az meg frusztrált. és azért lesz bunkóbb, mint egyébként lenne.
Ez persze sarkítás, de azért mondok két beszédes példát:
Egy barátom vett 2 hektár gyümölcsöst, és gondolta, csinál némi házi lekvárt, és talán lesz belőle egy kis bevétele (állati jó lekvárokat főz). No, erről rögtön le is tett, amint megtudta, hogy mi kell mindehhez. Gyakorlatilag pár tízmilliós befektetés, EU-pályázat, üzleti terv nélkül semmi esélye, holott normálisan (halljuk a klasszikus példákat) ez úgy indulna, hogy főz néhány 10-100 üveg lekvárt, eladja, aztán lassan-lassan, ahogy az üzlet beindul bővít, korszerűsít. Ehelyett már az induláshoz mittomén hány krómozott mosogató és külön terem kell, különben esélye nincs az ÁNTSZ engedélyre.
Ugyanakkor éppen mostanában láttam egy EU-s pályázatot, ahol a konkrét munkára a teljes összegnek nagyjából az ötödét adták, a többi projektmenedzsment, pénzügyi elemzés, és hasonló obskurus baromságokra ment el.
Na itt van a gond.

Széna Tomi 2009.05.15. 09:44:02

@Vérnűsző Barom: írod:
"Akiben meg van egy kis spiritusz, kitartás, gerinc, harci szellem, ért ahhoz, amit csinál, és még egy kis májlija is van, az egész jól ellehet itt is."
Épp az a gond, hogy ha értéket akarnál előállítani, akkor az állam/rendszer/önkormányzat/akármi két kézzel próbál a víz alá nyomni. Ebben kódolva van a negatív hozzáállás. Merthogy akinek van pénze, annak többnyire azért van, mert kapcsolatai vannak, ügyeskedik, gerinctelen, és egyáltalán, a legritkább esetben állít elő értéket, kereskedik, seftel, pénzt kezel stb.
Pont azokat a kisvállalkozásokat és vállalkozókat lehetetlenítik el (APEH, ÁNTSZ és társaik), akik szeretnének valamit a kreativitásukkal és a hozzáértésükkel kezdeni.
Ezek után szinte természetes a rengeteg feszültség, hiszen aki jómódú az többnyire azért az, mert egy gátlástalan bunkó, aki meg becsületesen dolgozna, kreatív, hozzáértő, az meg frusztrált. és azért lesz bunkóbb, mint egyébként lenne.
Ez persze sarkítás, de azért mondok két beszédes példát:
Egy barátom vett 2 hektár gyümölcsöst, és gondolta, csinál némi házi lekvárt, és talán lesz belőle egy kis bevétele (állati jó lekvárokat főz). No, erről rögtön le is tett, amint megtudta, hogy mi kell mindehhez. Gyakorlatilag pár tízmilliós befektetés, EU-pályázat, üzleti terv nélkül semmi esélye, holott normálisan (halljuk a klasszikus példákat) ez úgy indulna, hogy főz néhány 10-100 üveg lekvárt, eladja, aztán lassan-lassan, ahogy az üzlet beindul bővít, korszerűsít. Ehelyett már az induláshoz mittomén hány krómozott mosogató és külön terem kell, különben esélye nincs az ÁNTSZ engedélyre.
Ugyanakkor éppen mostanában láttam egy EU-s pályázatot, ahol a konkrét munkára a teljes összegnek nagyjából az ötödét adták, a többi projektmenedzsment, pénzügyi elemzés, és hasonló obskurus baromságokra ment el.
Na itt van a gond.

Gazz 2009.05.15. 09:44:39

Szerintem sok igazság van ebben, de az emberek egymáshoz való viszonyulása erőteljesen változik koronként.
Annó gyerekkoromban vidéken éltem, és teljesen természetes volt, hogyha megettem a csokit, akkor eldobtam a csokipapírt a járda mellé. Kanadai unokatestvérem nem értette, hogy lehetek ilyen paraszt. Viszont mindig előre köszöntem az időseknek és mindig átadtam a helyem a buszon.
Ma nem köszönök előre, és nem adom át a helyem automatikusan. Viszont csakis kukába szemetelek.
Az, hogy értékrendi válság van nálunk, az nyilvánvaló. Kb. azon nőnek fel a gyerekeink, hogy az igazán jó, a nyálas, a simlis meg a menő. Ráadásul máig nem hevertük ki a Berényi Miki féle undorvállalkozó kort, amikor ezek az emberek egy kőkorszaki viselkedéskultúrát tettek népszerűvé a rendszerváltás után.
A leginkább meg az a baj, mint ami a posztíróval is, hogy bazmeg, magadban puffogsz, amikor a miniszter fia leszereli a táblát, de baszol beszólni neki, meg feljelenteni, mert mindent mással akarsz intéztetni, meg gyáva szar vagy.

LMS 2009.05.15. 09:51:00

SZVSZ ez nem 1000 év kultúrálatlanságának, hanem 45 év egoizmusra nevelésének eredménye. Mint mondtad, 25 éve ez még nem volt jellemző.
Akik meg akkor a sz*rt kapták, azok most a társadalom "aktív" rétege.

apócka 2009.05.15. 09:56:07

@nothing.at.all: Szerintem tévedsz. Mindnyájan egy és ugyanazon univerzumban élünk, csak az emberek - szerencsére(?) - igen sokfélék. Azért, mert te " mindig kivétel nélkül azt láttad, hogy tömegközlekedési eszközön azonnal felugrottak a kismamák előtt " az még nem jelenti azt, hogy minden egyes ember igenis át fogja majd adni a helyét, ha ilyen szituációba fog kerülni. Ezért nem is értem részedről ezt a naiv rácsodálkozást az életre, hogy hogyan lehetséges az, hogy valakik ilyen udvariatlanok, hol élhet az az ember, aki a Te példáidtól eltérő jelenséggel is találkozott már, akár azt elszenvedte.


Vannak - bizonyára nem is kevesen - , akik szó és kérés nélkül azonnal átadják a helyüket kismamáknak, időseknek, szemmel láthatóan rászorult embereknek. De örök igazság: az életben semmi sem tisztán fehér, és semmi sem tisztán fekete. Jogosan tehető fel a kérdés: ha egy idős embernek van elég ereje ahhoz, hogy a megállóban kisgyermekes anyákat gyermekeivel gyakorlatilag fellökjön (és még másokat is), csak azért, hogy elsőként szállhason fel-be, akkor vélelmezhetően egy nem túl hosszú időtartamú utazást is ki fog bírni maradandó egészségkárosodás nélkül. Én azt gondolom, hogy idősek között is nagyon sok rosszindulatú, megkérgesedett, mindent és mindenkit gyűlölő ember akad, de bizony a fiatalok jólneveltségével is bőségesen vannak problémák.


Nálunk - sajnos már - egyetlenegy nagyszülő sem él. Ezért mindenhová én vagy feleségem megy a kicsivel. " Aranyos, bájos " és egyben tanulságos is a történet, amikor egy főzőkonyháról még hordtuk ételhordóban az ebédet. Mindig hosszú tömött sorokban álltak ott az idősek, nyugdíjasok az ebédkiadás előtt már egy órával. Én soha nem szerettem kuncsorogni, könyörögni másoknak ezért a babakocsival lévő gyerekemmel illedelmesen beálltunk a sor végére, kb. 50. várakozónak. És tudod ennyi ember közül - egy idő után - mindig akadt olyan, aki azt mondta, hogy " ne álljon ott a kicsivel, menjenek csak előre " ! Egyszer meg is tettem, de amit ott az első helyeken álló emberektől kaptam verbálisan, azt nem kívánom senkinek. " Én is el tudnám hozni ide az unokámat! " - megjegyzések még a kedvesek fajtából valók voltak. Most mondd meg, hogy csak kedves és udvarias, előzékeny, másoknak helyüket átadó emberek léteznek a világon? Hát nem.


Nem konkrétan tartozik ide, de valahol mégis: a rokkantkártyák használata. Ha valami rohadtul bosszant, hogy a parkolókban - vidéki megyeszékhelyről beszélek - szinte minden 3. autó szélvédője mögött ott a kártya. Beáll mellém az autó ilyen kártyával a szélvédője mögött és a sofőrje vidáman és fiatalosan kipattanva elszalad valamerre. És nemcsak kigyúrt kopaszoknál láttam ezt, ügyvéd úrak, jól szituált és jól öltözött hölgyek esetében is.


Tudod, én azt gondolom, hogy ahogyan a rossz példa, úgy a jó példa is ragadós. Ha egyre többen nem fognak sumákolni a rokkantkártyával, ha egy egyre többen fognak vigyázni a zebrán a gyalogosok épségére, ha egyre többen fogják átadni a helyüket a rászoruló embereknek, akkor az fog általánossá válni. És akkor majd nem lesznek olyan írások, mint a fenti.

Azhát 2009.05.15. 09:57:54

@elGabor:
"Milyen ember már, aki az öngyűlölettől és a tehetetlenség érzésétől saját népéről ír kultúrrasszista felhangokkal?"

Hát, ha szimbolista verset ír erről a témáról, akkor ő Ady Endre :)

apócka 2009.05.15. 09:58:29

@nothing.at.all: Szerintem tévedsz. Mindnyájan egy és ugyanazon univerzumban élünk, csak az emberek - szerencsére(?) - igen sokfélék. Azért, mert te " mindig kivétel nélkül azt láttad, hogy tömegközlekedési eszközön azonnal felugrottak a kismamák előtt " az még nem jelenti azt, hogy minden egyes ember igenis át fogja majd adni a helyét, ha ilyen szituációba fog kerülni. Ezért nem is értem részedről ezt a naiv rácsodálkozást az életre, hogy hogyan lehetséges az, hogy valakik ilyen udvariatlanok, hol élhet az az ember, aki a Te példáidtól eltérő jelenséggel is találkozott már, akár azt elszenvedte.


Vannak - bizonyára nem is kevesen - , akik szó és kérés nélkül azonnal átadják a helyüket kismamáknak, időseknek, szemmel láthatóan rászorult embereknek. De örök igazság: az életben semmi sem tisztán fehér, és semmi sem tisztán fekete. Jogosan tehető fel a kérdés: ha egy idős embernek van elég ereje ahhoz, hogy a megállóban kisgyermekes anyákat gyermekeivel gyakorlatilag fellökjön (és még másokat is), csak azért, hogy elsőként szállhason fel-be, akkor vélelmezhetően egy nem túl hosszú időtartamú utazást is ki fog bírni maradandó egészségkárosodás nélkül. Én azt gondolom, hogy idősek között is nagyon sok rosszindulatú, megkérgesedett, mindent és mindenkit gyűlölő ember akad, de bizony a fiatalok jólneveltségével is bőségesen vannak problémák.


Nálunk - sajnos már - egyetlenegy nagyszülő sem él. Ezért mindenhová én vagy feleségem megy a kicsivel. " Aranyos, bájos " és egyben tanulságos is a történet, amikor egy főzőkonyháról még hordtuk ételhordóban az ebédet. Mindig hosszú tömött sorokban álltak ott az idősek, nyugdíjasok az ebédkiadás előtt már egy órával. Én soha nem szerettem kuncsorogni, könyörögni másoknak ezért a babakocsival lévő gyerekemmel illedelmesen beálltunk a sor végére, kb. 50. várakozónak. És tudod ennyi ember közül - egy idő után - mindig akadt olyan, aki azt mondta, hogy " ne álljon ott a kicsivel, menjenek csak előre " ! Egyszer meg is tettem, de amit ott az első helyeken álló emberektől kaptam verbálisan, azt nem kívánom senkinek. " Én is el tudnám hozni ide az unokámat! " - megjegyzések még a kedvesek fajtából valók voltak. Most mondd meg, hogy csak kedves és udvarias, előzékeny, másoknak helyüket átadó emberek léteznek a világon? Hát nem.


Nem konkrétan tartozik ide, de valahol mégis: a rokkantkártyák használata. Ha valami rohadtul bosszant, hogy a parkolókban - vidéki megyeszékhelyről beszélek - szinte minden 3. autó szélvédője mögött ott a kártya. Beáll mellém az autó ilyen kártyával a szélvédője mögött és a sofőrje vidáman és fiatalosan kipattanva elszalad valamerre. És nemcsak kigyúrt kopaszoknál láttam ezt, ügyvéd úrak, jól szituált és jól öltözött hölgyek esetében is.


Tudod, én azt gondolom, hogy ahogyan a rossz példa, úgy a jó példa is ragadós. Ha egyre többen nem fognak sumákolni a rokkantkártyával, ha egy egyre többen fognak vigyázni a zebrán a gyalogosok épségére, ha egyre többen fogják átadni a helyüket a rászoruló embereknek, akkor az fog általánossá válni. És akkor majd nem lesznek olyan írások, mint a fenti.

málészájú tévésztár 2009.05.15. 10:01:39

Igaz, nekem nincs összehasonlítási alapom a múlttal, de a magam babapúderes seggével még én is látom, hogy az emberek hogyan viszonyulnak egymáshoz. De nemhiába mondják, hogy a magyar mindig is egy széthúzó nemzet volt.

A magam részéről én az emberek határokat nem ismerő kotnyelességét, és rosszindulatát nem bírom elviselni. Valaki írta valamelyik blogon, hogy ebben az országban senki sem ott dolgozik, ahol szeretne, vagy amihez ért. A többség (jellemzően a fiatal korosztály) nem tudja reálisan szemlélni a saját képességeit. Irreális igényeket támasztanak, de jellemzően sosem magukkal, hanem mindig a másik oldallal szemben. A emberek boldogtalanok, hogy úgy mondjam 'szarnak bele az életbe'. Nincs saját életük, életcéljuk, ergo mintegy olcsó szórakozásképpen a másikét veszik nagyító alá. Folyton a másik zsebében turkálnak, hogy némá' az mennyit keres, 'meg mire fel'. De csak addig jutnak el ebben a puffogásban, hogy a szomszéd kétszer annyit keres mint ők. Az, hogy ő a fogait összeszorítva húzza az igát, hogy éveket, évtizedeket áldozott arra, hogy eljusson oda ahol most van - az már nem jut el a többség agyáig. Akinek meg mégis, azt pedig egyszerűen nem érdekli. Ők csak egy okot keresnek arra, hogy a szomszéd alá lehessen tenni. És erre tökéletes indok, hogy ő többet keres. És az már valahol a vég kezdete, amikor a saját szüleid mondják neked, hogy ez a normális. Téged okolnak, mert nem vagy hajlandó alkalmazkodni azokhoz, akik mindig mindent tudni akarnak a szomszédjukról, akik folyton a másik pénztárcájában kutakodnak.
És nem elég, hogy az emberek kibeszélik a másikat, hanem mindenki fúr mindenkit akit csak ér. Természetesen nem szemből, mert ahhoz bizony gerinc kell. Egyenes. És ezért is sajnálom azokat a többnyire csekély értelmi képességekkel rendelkezőket (akinek nem inge...), akik a külföldön dolgozó honfitársainak szidják. Sokan vannak ugyanis, akik azt mondják, hogy nem kérnek ebből a szarból, ami itthon van. Lehetne a hőst játszani, hogy sok kicsi sokra megy, meg ha mindenki akarja, megváltozik ez az ország. De sajnos nem ez az igazság. Túl nagy a visszahúzó erő, és ha évekig csak a szart kapod a pofádba, ha mindig csak kritikákat hallassz, hogy miért akarsz te fejlődni, tanulni, előrébb jutni (pláne tisztességesen, nem támaszkodva senkire), miért nem jó neked az a hely ahol a anyád világrafosott.... nos, előbb-utóbb feladod. És ez az igazi tragédia. Sok ismerősöm van, akinek sem végzettsége nem volt, sem pedig nyelveket nem beszélt (minek ide többes szám - még egy idegen nyelvet sem) mikor külföldre ment. És lehet rájuk sárga epét hányni az irigységtől, meg a megvetéstől, de egy dolog tény: aki igazán kitartó, alázatos, és szorgalmas volt, az egy nagyon szép életet épített fel magának kint. Van aki fehér-, van aki kékgallérosként dolgozik, de olyan körülmények (nem csak tárgyi, hanem emberi is) között, és olyan fizetésért amiért itthon sokan ölnének is. Ha tehetem, én az ilyen mentalitású emberek társaságát keresem. Nem azokét, akik itthon pöffeszkednek minimálbérért, de verik a szőrös mellüket, hogy nekik büdös a kétkezi munka, hogy ők idegenbe rabszolgának sosem. (Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy sokan csak azért mennek külföldre, mert azt hiszik hogy ott kolbászból van a kerítés. Közben nem elég, hogy nincs versenyképes végzettsége, nem beszéli a célország nyelvét, de még dolgozni is lusta. Ők egy külön kategória )

Amúgy pedig azt hiszem, hogy Bokros írta valahol, hogy a fiatalságnak világot kellene látnia, körül kellene néznie a világban. Nem kell ehhez Brazíliába utazni, elég csak ha a környező országokban eltöltenek némi időt, csak hogy lássák: másképp is lehet csinálni. Csak sajnos a saját tapasztalatom az az átlag magyarok terén, hogy aki egyszer eljutott külföldre mondjuk egy nyaralásra az nem figyel, nem tanul. Azt hiszi azzal, hogy ő már járt Thaiföldön, vagy éppen Németországban valahol a többi magyar fölé emelkedik szellemileg.

ehhh... Sok dolgot akartam még mondani, de inkább nem fosom tovább a szót....

Peter Blau 2009.05.15. 10:03:49

Vérnűsző Barom:

Az a bunkó Pestiek mi? Azok a bunkó Pestiek :-)
Csak nem aranyos vidéki ember vagy akinek keserűségében egyik szórakozása, hogy ha alkalom van rá akkor bunkózza a Pestieket?! :-)
Szánalmas, ugyanakkor együgyűségében végtelenül szórakoztató :-)
Ennél egy fokkal jobban már csak azt bírom, amikor vidéken élő polgártársaink bőszen hangoztatják, hogy Bp egy szar, élhetetlen, koszos, ótvar, büdös hely. Közben még egy hetet nem voltak Pesten folyamatosan, amit láttak belőle az a belváros és a pályaudvarok :-) De azért ők tudják a frankót a fővárosról :-)
Szánalmas és szórakoztató, sőt, viccesen tragikus :-))))

changebug (törölt) 2009.05.15. 10:14:47

@Pri Tek: Egyszerű vagy mint az ék, ha ez jött le elsőre.

Igazságod vagyon. Sajnos ez már nem csak Bpesten igaz.
Felszállsz a buszra az emberek a dupla ülésen tuti, hogy a külső székre ülnek - lehet még csomagot is pakolnak a másikra, hogy még véletlen se tudjon/akarjon melléjük ülni senki.
Bemegy/Kimegy a prosztó egy kajáldába 1.) cseszik becsukni maga után az ajtót 2.) úgy viselkedik mintha a 700-800 Ft-os ala carte kajáért megvette volna a kajáldát. (ahol eszem ott szoktam figyelni)
Ülök a villamoson, felszáll egy terhes anya - felugrok mint akibe tűt szúrtak - erre az anya előtt levágodik az ülésre egy prosztó 17 körüli kisköcsög. Úgy szólnak neki, hogy emelje már fel az úri seggét nem neki lett átadva hely. Az meg puffog. Szüleimtől akkora pofont kaptam volna ilyenért, hogy a fal adja a másikat.
Autósok dettó - parkolnak ahol érnek, elsőbbség mint olyan smafu.
Amúgy ezt az utolsó 15-25 évben sikerült összehozni.
Szomszédaink annak idején /vidéki nagyváros még nem volt mobil/ mikor váratlanul beállított a barátnőm én meg nem számoltam vele és nem voltam otthon - behívták, megvacsoráztatták, megágyaztak szükség esetére és nézték hátha megjövök. Pedig 'csak' bányász volt az ember. Ma már ilyesmi...

Herr Flick 2009.05.15. 10:44:33

Na hallod....

Szerintem is baj van a társadalmunkkal... bomladoznak az erkölcsi alapok, az emberek csak önmagukkal foglalkoznak. A túlzott "liberalizmus", szabadelvűség, és a "városi" lét eröltetése a baj.

Az emberek nem figyelnek egymásra... ha baj van nem mernek / nem akarnak segíteni egymáson.

Ha az utcán vernek valakit, "nem az én dolgom" elv alapján elfordulnak legtöbben...

Nade miért van ez így? Mert nem védi az állam... csak a bűnelkövetőket. A közoktatás és erkölcsi nevelés mélyponton van.

A te általad említett helyzet pedig a nevelésből...illetve a nem nevelésből vezethető le. És valóban elszomorító tendencia.

Nade hogy te egy orbitális répa vagy... az viszont napnál világosabb.

Hogy lehet ilyen címet adni a posztnak te szerencsétlen? Vándorolj ki a fenébe...abba a nyugati...vagy közelkeleti országba ahol szerinted jobbak a körülmények.

Véletlenül se próbálj változtatni a sorsodon, és a társadalmon valamiképp.. inkább vezesd le Árpád vezértől... mennyire trógerek is vagyunk mi ,.... Magyarok.

Szerintem inkább ne posztolj többet, vándorolj oda, ahol neked kedvesebb, hol a fű zöldebb, és az emberek idilli vigyorral az arcukon élik mindennapjaikat. De a nyelvet is hagyd idehaza... és ne használd arra, hogy pocskondiázod vele az továbbra is itt élőket.

Jó utat... nem hiányzol majd.

gmower (törölt) 2009.05.15. 10:45:41

Ebben az országban csak egy baj van, hogy mindenkinek baja van. Ha nincs kitalál magának. 2 éve (nem 25 vagy 1000), amikor feleségem terhes volt leányunkkal, érdekes módonű mindig átadtak neki helyet. Budapesten 2007-ben. Mikor már babakocsival járt, az aluljároknál mindig akadt egy percen belül egy ember, aki felkapta az elejét, hogy ne egyedül kelljen lecipelnie. Budapest, 2007, 2008, 2009. Kutyaszar van, ez tény, de nézzetek körül Párizsban (nem a látnivalók környékén, hanem a valódi városban), és meg fogtok döbbenni, hogy milyen tiszataság van nálunk. Akinek pedig a pesti közlekedés nem tetszik, szintén Párizst ajánlanám. Naponta autózom a belvároson keresztül, kifejezetten elégedett vagyok a közlekedőtársakkal, nagyon gyakori az elsőbbségről lemondás, ez például vidéken alig fordul elő. Gyalogosként sem szokott problémám lenni, ha át akarok menni, egyértelmüsítem a dolgot (lassan lépkedek előre), kb a 3. autós átenged, ennyi időt meg én is kibírok (lámpás zebránál általában többet kell várni...). Ha babakocsival mentem, még a zebrához sem értem, már villantottak, hogy mehetek... Nálunk köszönnek az emberek egymásnak. Nem megszokásból, ezt nem is úgy kell, hanem mert örülnek egymának. Valamelyik reggel tök jót beszélgettem egy vadidegennel, csak mert az aranyos kutyáját mesimogattam. Azt se felejtsük, hogy Budapesten volt a világon a legmagasabb azok aránya, akik azonnal elkezdték szelektíven gyűjteni a szemetet, amikor a gyűjtőket kihelyezték. A magyarok egyáltalán nem köcsögök, ha van valami ami a génjeinkben van, az az állandó panaszkodás, rinyálás. Persze nem azt mondom, hogy minden szép, és jó, ennél tökéletesebb már nem is lehetne, de a posztban szereplő állítások egyszerűen nem igazak.

Kolompár Sztárszki 2009.05.15. 11:19:38

ha valaki kételkedne, hogy itt tényleg bunkók élnek, csak bele kell olvasnia a kommentekbe.

mert a bunkó kikéri magának, ha valaki le meri bunkózni, mert szerinte ez igenis így normális, és így jó hely ez az ország, ahogy van.

ha ez nem tetszik valakinek, akkor meg ugye el lehet húzni (lehetőleg Izraelbe, ahogy a legnagyobb tapló ki is bökte), ám a bunkó biztos benne, hogy máshol is csak bunkók élnek, úgyhogy úgy kell neki.

én magam nem hiszek benne, hogy javulni fog itt valami a fejekben, volt rá 20 évünk, nem éltünk vele, tökéletes a szellemi belterjesség, kiteljesedett a bunkóuralom, a könyöklés, a harács, a bunkó magyar csak ül itt a teknőjében a saját fingszagában, és büszke rá, hogy bunkó, megvédi az igazát. mert ez így jó neki. el lehet menni, ha nem tetszik. ja, vagy tégy érte, én meg majd elütlek a zebrán. így ni, böff, rotty.

beszót valaki? megyek, elküldöm Izraelbe, mivel le merte írni, hogy bunkó magyar.

Kolompár Sztárszki 2009.05.15. 11:27:32

@Muad\\\'Dib:

Akik annyira mélyen sötétek, hogy zsidózással kívánnak változtatni bármin is (lásd. te), azok tényleg maradi fasiszták, akiket valóban ki kell zárni a társadalomból.

Lassan mondom Pozsonyi Ádám szavaival, hogy értsd:

UN-DO-RÍ-TÓ

Aszi 2009.05.15. 16:10:14

Csak nézzetek végig a kommenteken, vagy szinte akármelyik blog kommentjein. Függetlenül attól, hogy mi a véleménye valakinek, azt a legtöbb esetben agresszíven, jól odamondogatva, indulatosan, gyűlölködve teszi, a másikat lealázva, megsemmisíteni próbálva. És ez sajnos nem csak az interneten van így, hanem nap mint nap tapasztalni lehet a személyes érintkezésekben is. Az agressziómérő folyamatosan a piros zónában van. Miért? Miért vagyunk ilyenek? Meggyőződésem, hogy ezért élünk kb. 5 évvel rövidebb ideig, mint a normális országok lakói.

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.15. 19:48:26

@Vérnűsző Barom:
nem, nem érted. nem tudom, hogy miért vezetsz le egy teljes gondolatmenetet a semmiből. nem irtam, hogy nincs munkám, van. és azt sem, hogy mindenkivel tudatom, hogy ez mennyire egy szar ország. nem. csak ez a véleményem, leírtam, ahogy Te is.
boldog vagyok itt, szeretek itt lenni, de attól még ez egy szar ország. a mentalitással, a gondolkodásmóddal, az életfelfogással van gondom. többek közt. és most nem a barátaimról, ismerőseimről beszélek. és lehet, hogy nem is a Tieidről. de túl sok olyan embert látok, hallok, az utcán, a médiában, a kedvenc szórakozóhelyemen, akik kurvára idegesítenek. és nem mondom, hogy külföldön nem lesz egy ilyen ember sem. de az arányok lényegesek. plusz, én örökmozgó vagyok, ha nem tetszik, majd kipróbálok mást.
és egyébként meg pont azért nem akarok itt maradni, mert nem akarok nyalni. de egyébként kint se. nem mondom, hogy nem lehet itthon elleni. de vidéken azért kurvanehéz. persze ellehet menni a Tescoba, de ha az ember nem tescozni akar? ha olyan a szakmája, hogy mondjuk csak Pesten talál munkát? vagy ott se? minek baszakodjak itthon valami szar munkával, amit ráadásul meg se fizetnek értelmesen, és idegeljem magam a hülye emberekkel, akik körbevesznek?
egyébként meg vicces, de hiszed vagy sem, sok-sok helyen nem úgy állnak hozzá az emberhez, hogy akkor te honnan jöttél. hanem, hogy mit tudsz. meg, hogy örülünk, hogy itt vagy.
nade. én megyek, Te maradsz. én is örülök, Te is. maradjunk ennyiben. sok sikert az élethez.

blueM 2009.05.18. 10:39:10

Egy friss közvéleménykutatás szerint a Magyar Gárda
-fontos rendfenntartó 9 %
-M.G. céljaival egyetért 38 %
EZ ÖSSZESEN a MAGYAR NEMZET 47 %-a.......

blueM 2009.05.18. 10:49:19

Ja, hogy ez hogy jön ide?
Kettőhöz van köze, a gecihez és az országhoz. (Az előbbihez csak ebben a kontextusban persze).

nothing.at.all (törölt) 2009.05.18. 17:24:19

@apócka: nem mondtam, hogy nem létezik, csak furcsállom, hogy én mondjuk 30 esetből egyszer sem láttam.
merrefelé utaztok, ahol ez ilyen általános probléma?
a példád sem tömegközlekedésen történt.
mert biztos van olyan eset, hogy senki nem adja át a helyét, de szerintem 30-ból 1 eset miatt kijelenteni, hogy minden ember bunkó=>geci ország kicsit igazságtalan.
kb mint mikor 15 évesen megcsal valakit a nője => minden nő kurva megállapítás
azt várni naivitás, hogy soha nem fognak veled ilyenek történni az életben, és mindig mindenki kedvesen és segítőkészen fog hozzádállni.
naplóban volt régen pont erről egy riport, mikor a papp gergő ment egy terhes nővel, és nézték, hogy átadják-e a helyet. pont 2 francia mellett álltak meg, aki nézte őket egy darabig, de aztán nem állt fel, majd gúnyosan megkérdezték tőle, hogy náluk nem szokás terhes nőnek átadni a helyet. az meg azt mondta, hogy nem jelezte a hölgy, hogy le akar ülni.
és én ezt tökéletesen megértem. honnan tudja az ember, hogy le akar-e egyáltaln ülni az, akinek át akarja adni a helyét. miért olyan nehéz annak szólni, aki le akar ülni, hogy elnézést uram/hölgyem/kisasszony, átadná a helyét?
én is átadom a helyem kérés nélkül, nem arról van szó, de ha tényleg senki nem adja át magától abból a 30/1 esetben, miért olyan nehéz szólni, hogy legyen szíves valaki? jobb duzzogni aztán és fröcsögni, hogy így meg úgy, milyen bunkók az emberek?

tmnk · http://blog.tilos.hu/bossabomdia 2009.05.19. 00:41:28

"Ebben az országban szar élni, nincsen miheztartás, az emberek úgy lézengenek ezen a rántott hús alakú területen, mintha az ökör hugyozta volna ide őket."

a bólogatás közben ezen sikerült egy "jót" nevetnem, köszönöm, talán még nincs veszve minden :)

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2009.05.19. 22:02:29

Egy dolgot szeretnék kérdezni a tisztelt uraktól hölgyektől akik többes szám második személyben beszélnek a magyarokról. Ti kik vagy mik vagytok? Esetleg Hollandok vagy Üzbégek(direkt nem írtam zsidót és cigányt)? Itt éltek ebben országban, édesanyátok itt hozott titeket a világra, a magyar nyelvet beszélitek, szégyenlitek hogy magyarok vagytok? Ha szégyenlitek akkor szeretnélek tisztelettel megkérni benneteket, hogy húzzatok el a büdös picsába innen. Elegem van abból, hogy nagyvárosi lézengő kis senkiházik fasisztáznak,antiszemitáznak le egy nemzetet, becsmérelnek le olyan embereket akik becsületesen dolgoznak, fizetik azt a kibaszott adót, nevelik a gyerekeiket irdatlan nehézségek közepedte és ki merik nyitni a pofájukat, ha 10 kancigány agyonver egy egyszerű embert az utcán vagy ha azt hallja, hogy nyíltan magyargyűlölő szemétláda a válság közepedte is azzal van elfoglalva, hogy a Magyar Gárda rettegésben tartja az országot. Nem ez nem egy szemét ország, ez nem egy szar nemzet. Ez a világ egyik legnagyobb múlttal rendelkező nemzete, tele jó és becsületes emberekkel akiket többszörösen átvertek és porba tiportak olyan emberek, mint aki ezt a cikket is írta. Ti vagytok felháborodva ha zsidózunk vagy cigányozunk a büdös kurva életbe, TI akik nyíltan SZIDJÁK a saját nemzetüket? Ha 100 cigányból nem csak 5 lenne becsületes tisztességes ember vagy nem az állandó kibaszott zsidó-liberális vergődésével lenne tele a hazai és világsajtó, AKKOR NEM ZSIDÓZNA ÉS NEM CIGÁNYOZNA SENKI. De nem baj egyszer még ez a nemzet is öntudatra ébred és a magyarság legnagyobb része vállaltan büszke lesz arra, hogy MAGYAR. Egyszer elérjük azt a napot, hogy büszkén tesszük ki a házunkra a nemzeti zászlót(ami pl az általatok istenített nyugaton természetes dolog megjegyzem), büszkén szállunk fel munkába menet a buszra és IGEN, büszkén adjuk át a helyet egy anyukának aki kezében tartja a legifjabb nemzedékünket. Csak tudjátok egy baj van, hogy az általatok védett kisebbségek ezt nem így akarják, mert akkor eltűnnek a középpontból és nem lesznek zsíros segélyek, zsíros állások és posztok. Ma a magyart arra neveli a magát liberálisnak mondott kisebbség, hogy gyűlölje a hazáját, erre irányul az oktatás is és ez kezd egyre jobban elterjedni az emberek közt is.
Szégyellnem kellene talán magam, hogy vannak olyan honfitársaim, akik gyűlölik a saját nemzetüket, de nem szégyellem magam, mert hiszek benne, hogy lesz jobb ez az ország. Hiszek benne, hogy a becsületes, tisztességes emberek méltóan meg tudnak majd élni, hiszek benne, hogy a potyázókat, a csalókat, a bűnözőket lecsukják és megkapják egyszer, amit megérdemelnek.

Nem vagyok egy párt aktivistája sem, leszarom, hogy milyen oldal vezeti az országot, ha jól csinálja amit kell, egy egyszerű melós vagyok, aki nehezen, de éli a mindennapokat a családjával és bízik benne, hogy a gyereke jobb világot fog megérni.

bátorifrigyes 2009.05.21. 19:32:19

Kedves turorudi! Jól írsz, ha a jazz-el foglalkozol. Ezeket a kritikáidat mindig figyelemmel és sokszor egyetértve olvasom. Úgy tudom, a blogodba az idén még nem írtál ebben a témában, pedig az első két tag (így nevezik?): zene, jazz. Ami amúgy nem lenne baj, csak szerintem ha más témával foglalkozol, többnyire messze alulmúlod azt a színvonalat. Sajnos most sem jobb a helyzet, az udvariatlan utasok és autósok, a kutyát a homokozóba szaratók és más gazemberek morálját az egész magyar társadalomnak, ennek az "ótvaros seggű brancsnak" a moráljából következteted. Ez logikailag az érvelési hiba egyik fajtája, secundum quid. Vagy mondható demagógiának is. Nekem pl. az ezer rossz tapasztalatom ellenére nem szar ebben a "geci" országban élni, nem lézengek, vannak elveim és miheztartásom. És a dolgokat helyén kezelem.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.05.21. 23:13:06

@bátorifrigyes: Kedves Frigyes!
A geci-ország szindrómához az is hozátartozik, hogy a véleménykülönbségeket nem tűrjük. Azért jók a jazz-írásaim, mert egyetértesz velük, ez pedig azért rossz, mert nem értesz egyet vele? Ez szerintem rosszabb a demagógiánál, mert butaság.
Éppen most hallottam egy hosszú műsort a rádióban Róna Péter jogász-közgazdásszal. Azt mondta, hogy ez az ország egy rendetlen, rendszerszerű gondolkodás és elvek nélkül működő ország, amelynek ezeréves hagyományaiban megmaradtak a pogányságra utaló magatartáselemek, vagyis utáljuk egymást, mint a szar. Ezzel nem igazolni akarom a mondandómat, csakhát ebből látom, hogy más is gondolkodik a posztban vázoltakról hasonlóan.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.05.21. 23:29:03

@bátorifrigyes: Ja, és hogy belelássál blogunk rejtelmeibe: az ilyen típusú írásokat veszi meg az index és teszi ki a címlapjára, ami olvasottságot hoz. Mert pl. a magyar blogtörténelemben példátlan évösszegző jazz-posztot egyáltalán nem akarták kitenni, de hogy legyen kedvem olyanokat írkálgatni, ez is kell hozzá. Csúnya szó a címben, düh, demagógia, provokáció - ráadásul ezekkel szerintem semmi baj nincsen.
Egyébként eddig több mint 200.000-n nézték ezt a blogot, ami bennúnket eléggé meglep, de erről majd talán lesz egy külön poszt.

dH2K · http://dh.squidcode.com 2009.05.22. 13:15:40

Én imádom Budapestet, az egyik legszebb város, ahol valaha jártam, és örülök, hogy ott születtem, és ott nőttem fel. Elhelyezkedése, a budai dombok, a széles duna, a szigetek, a neoklasszicista stílusban, legfőképpen a kiegyezéstől az első világháború végéig felépült város, a kontinenst első elektromos földalattijával pedig egy valaha büszke világváros mérföldköveinek szimbóluma, ami mára letűnt, megroppant, és csak az elhanyagolt romokon portyázó túlélők hordái jelentgetik fel egymást, öntik le egymás kocsiját kromofággal, gyorsítanak rá a zebrán, vagy váratják egymást a hivatalban, a boltban, állják el az utat mindkét oldalon a mozgólépcsőn - vagy felveszed a tempót, a tömeg tempóját, vagy el lehet menni; itt kollektivizmus van, kiugrásra lehetőség nincs, és nem is nézik jó szemmel. Ha lassú a tempó, akkor olyan országokban kell próbálkozni, ahol pragamtikusan történnek a dolgok, ahol udvariasan jobbra állnak a mozgólépcsőn, sőt van olyan is, ahol a buszon csak ülőhelyek vannak, és a vezető csak akkor áll meg, ha garantáltan van hely a buszon. Ettől függetlenül, még ha az ember egy élhető országban, egy kultúrált, jól működő társadalomban él is, jó érzés időnként hazalátogatni, a szép házak, hegyek között bandukolni, a bohém éjszakai életben elvegyülni - úgy egy hétig, és így Budapest mindig szép emlék marad.

Kolbasz 2009.05.28. 07:59:13

A nyelvtanulás nagyon fontos dolog.

ptor 2009.06.03. 15:56:19

Kicsit el vagy tévedve a kultúra ki nem alakulása kapcsán. A hely át nem adása inkább bunkó városi szokás, és leginkább a győziképe belefásuló, saját sorsán változtatni nem is akaró csirkefarhát-zabáló panelproletárok fő jellemzője. Tisztes, becsületes magyar ember átadja a helyét, és megbecsüli embertársait. Ja, hogy abból kevés van? Tetszenének forradalmat csinálni...

mokkaczuka 2009.06.20. 22:12:58

Sajnos minden szava igaz a posztnak - bár ne lenne. Csökött, elkurvult társadalom ez, többek közt az se tett neki jót, hogy hatvan éve nem volt már egy tisztességes háború. Ha egy nemzedék háború nélkül nő fel, akkor degenerálttá válik.

marosy 2009.06.21. 00:05:23

Ha nem veszik észre a nyanyát a villamoson, akkor szóljon és ne duzzogjon.
Meg fogtok lepődni, de Svédországban a nőt nem föltétlenül engedik előre még az ajtónál sem...

turorudi, neked azt üzenem, hogy el lehet menni.

ja, és a nanód a geci.

alija!
süti beállítások módosítása