Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) budapest (3) Budapest (1) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) fotó (15) foto (3) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japán (7) japan (5) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) könyv (9) konyv (1) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orbán viktor (2) orban viktor (1) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergőképek (1) pergokepek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) pornó (2) porno (1) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazás (1) utazas (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Korunk heréje: az ingatlanos

2008.05.21. 01:40 turorudi

Lakást keresünk, ezért rendszeresen találkozunk ingatlanosokkal (vagy ahogy magukat nevezik: ingatlanreferens). Nem jó szántunkból találkozunk e foglalkozás képviselőivel, hanem azért, mert a vásárlás menetébe mintegy kötelező láncszemként ők is igyekeznek bekapcsolódni. Szükség valójában nincsen rájuk, legalábbis olyanformán biztosan nincsen, ahogyan Magyarországon működnek.

 

Az ingatlanos megdöbbentő módon rendszerint nincs képben az általa árult ingatlannal, ezért sok esetben olyan kínos színjáték részeseivé kell válnunk, hogy míg beszélgetünk a tulajjal, az ingatlanos is ott toporog (mintegy őrködik), de érdemi hozzáfűznivalója nincsen. Már belenyugodtunk abba, hogy a lakás méretét, szobáinak számát, tájolását, a közös költséget nem tudják megmondani, vagy ami még rosszabb, hazudnak. De azzal már egyre nehezebben birkózunk meg, hogy a lakás emeleti szintjét is másképpen hirdetik meg a valósághoz képest. Például ITT van EZ a lakás, amit első emeletinek, jó állapotúnak és világosnak hirdetnek. Ezzel szemben földszinti, teljesen felújítandó és olyan sötét, mint egy hullaverem.

 

Mikor jelezzük az ingatlanosnak, hogy egy olyan lakásba rángatott el bennünket, ami tökéletesen ellentétes a szempontjainkkal (pedig hosszan egyeztettünk előtte, hogy mi az, ami bennünket érdekelhet), akkor rendszerint előáll még valami tartalék szűkös kínálattal. Múltkor is jelentkeztünk egy 72 négyzetméteres lakásra, de szerencsénkre már telefonon kiderült, hogy a 72 négyzetméterhez a teljes 10 négyzetméteres teraszt és a tárolót is hozzászámolták. Az ingatlanosnak persze volt egy másik jó ajánlata, ami a városnak egy általunk egyáltalán nem preferált környékén helyezkedett el és 57 négyzetméteres volt.

 

Egy ingatlanostól azt várnám (a kínált ingatlan tökéletes ismeretén túl), hogy segítse a keresést, orientáljon, hogy igényünkkel merre mozogjunk és legyen miből válogatnunk, esetleg kutasson fel olyan lakást, amilyet mi szeretnénk. Ehhez képest az ingatlanos nem emlékszik arra, hogy az előző nap velem beszélt telefonon és miben állapodtunk meg, cserébe viszont gyanakszik, hogy majd őt kikerülve megkeressük a tulajt. Volt egy olyan alak, aki azt hajtogatta, hogy sajnos nem tudja megmutatni a kiszemelt ingatlant, mert a tulajdonossal képtelenség időpontot egyeztetni, alig tartózkodik otthon és különben is nagyon nehéz a személyisége. Ezt egy idő után meguntuk, a rendelkezésünkre álló paraméterek alapján belőttük melyik is pontosan az adott lakás és kiderült, a tulaj egy otthonülő ember, csak időközben már talált vevőt.

 

Rettenetes lehet úgy dolgozni, hogy pontosan tudom, nincsen rám szükség és csak ilyen-olyan módon, kis hazugságokkal, titkolózással tudok valamilyen eredményre jutni, de bejáratott módszerei, szakmai fogásai egyáltalán nincsenek a munkámnak. Az ingatlanos tulajdonképpen egy here!

151 komment

Címkék: vélemény ingatlan

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr76479817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2008.05.21. 11:23:15

Nemreg beszeltem az egyik nagy ingatlaniroda (nem DH, nem OC) tulajdonosaval. Elmondasa szerint nekik okozzak a legtobb problemat a koklerek, akiknek aranyat o 95% felettire tippelte.

Ismerem az egyik alkalmazottjat is, nagyon korrektul vegzi a munkajat. Egyfolytaban csorgott a telefonja, s legnagyobb meglepetesemre fejbol kopte az altala kezelt lakasok tulajdonsagait.

Arra probaltam utalni, hogy lehet ezt a szakmat magas es lehet alacsony szinvonalon is vegezni. Aki hosszutavra tervez es korrekt, az kegyetlen sok penzt kereshet, igaz, nem keves munkaval.

Valoszinuleg az teszi vonzova e szakmat, hogy kivulrol ugy tunik, nagyon konnyu sok penzt keresni, raadasul egyik naprol a masikra.

JUSTINUS 2008.05.21. 11:24:58

Átgondolta mindenki, hogy az Ő munkája mennyit ér? Földrészenkénti" eltérésekről most! ne beszéljünk.

Perillustris 2008.05.21. 11:27:02

"az ingatlanosoknál egy feleslegesebb szakma létezik:

A hitelügyintéző"

Igazabol fuvet nyirni mindenki tud, nem is ertem, miert kellenek a kerteszek.

JUSTINUS 2008.05.21. 11:29:14

Ja ja. Van egy jó ötletem! Bemész az önkiszolgáló boltba, és veszel egy lakást, autót stb.... De előbb le kell menni a bányába.......

bloodhound v2.0 2008.05.21. 11:32:22

nekem spec. szükségem van a heréimre, mind a kettőre... :) egyébként meg egy csomó szakmában létező jelenség az, hogy a kóklerek lejáratják a becsületes, jó szakembereket is, egyszer szív az ember, nem hívja többé, max. ha mazochista vagy kretén.

Márkiné dö blablabla 2008.05.21. 11:33:17

Előrebocsátanám, hogy ismerek néhány korrekt ingatlanost, de szerintem a szakma teljesen komolytalan. Miért mondom ezt?
1. A piac árképző mechanizmusa – ha likvid szegmensről beszélünk – nagyjából meghatározza az árat, ezzel nekik nem sok dolguk van (ami esetleg mégis, azért lásd 2. pont).
2. Tehát nekik, mint az információ vélelmezett birtokosainak, a dolguk az információáramlás és ezáltal a tranzakció lebonyolításának gyorsítása lenne. A postban és a hozzászólásokban, illetve ismerőseim tapasztalataiból (feszengve topogó, hetet-havat összebeszélő ingatlanos) látható, hogy sokan abszolút nem teljesítik ezt a funkciót. (Nyilván az információáramlás minősége, sebessége az árképzés egyik fontos tényezője, de szerintem ez működik nélkülük is.)
3. Ha kevésbé vagy egyáltalán nem likvid a szegmens, az árképző mechanizmus nem működik, ilyenkor megnő az értékbecslési eljárások szerepe (ezek három változata elterjedt). Namármost sokszor előfordult, hogy ugyanarról az ingatlanról ugyanazzal az eljárással, de más-más ingatlanos által készített értékbecslés került a kezembe. Előtte is gyanakodtam a hasraütéses technikára, de mikor ugyanarra az ingatlanra az egyik mondott egy a másiktól 30-40 %-kal eltérő árat (mondom, ugyanazzal az eljárással! – és nem egy esetben), akkor végleg elvesztette a szememben a komolyságát ez a szakma.
4. Az információtechnológia, a fogyasztási és internet használati szokások fejlődésével szerintem a lakossági szegmensben pár év múlva csökken a szerepük, ha nem veszik komolyan magukat (visszautalok a 2. pontra).

De biztos vagyok benne, hogy tisztulni fog a piac és elválik az ocsú a búzától, addig pedig ki kell békülni vele, hogy két ember foglalkozik ingatlannal: boldog, boldogtalan.
Irigykedni (lásd: munka nélkül keresik degeszre magukat) viszont nem kell. Mindenki kipróbálhatja magát benne, különösebb felkészülést/intellektust nem igényel.

Töppedt gomba 2008.05.21. 11:35:32

Azt felejtik el az emberek általában, hogy azoknak az ingatlanosoknak akik lelkiismeretesen végzik a munkájukat -igen, van ilyen is-, nem kevés költségbe kerül egy ingatlan eladása és nem naponta adnak el általában a kisebb irodák 10 milliós lakásokat.

Nézzük a költségeket:
-irodabérlet
-az iroda fenntartásának különböző költségei (víz, villany, internet stb)
-rohadt sok telefonálás
-hirdetések feladásának költsége
-rohangálás az érdeklődőkkel az eladandó lakásokhoz (a benzin sem olcsó manapság)

Kurvára könnyű arról beszélni, hogy mennyire felesleges az ingatlanosszakma. Ugyanezt el lehet ennyi erővel mondani a banki ügyintézőkkel kapcsolatban, őket is lehetne esetleg helyettesíteni számítógépekkel stb.

Ja egyébként nem vagyok ingatlanos, tisztában vagyok vele, hogy az a százalék amit leakasztanak bizony nagyon jól jönne azoknak akiktől leakasztják, csak hát az éremnek két oldala van ugye.

1 here 2008.05.21. 11:37:15

Márkiné dö blablabla
Mindenki kipróbálhatja magát benne, különösebb felkészülést/intellektust nem igényel.
Ebből látszik mennyire érted a szakmát :)

bierkamp 2008.05.21. 11:49:28

ded 2008.05.21. 09:46:05
Hogy megint rasszista legyek:
Magyarországon, kiknek a kezében van az ingatlanpiac???
Hát igen.. a "kampós orrú madarak" kezében.
...de kik keresnek munka nélkül sok pénzt? ---ugyanazok! (TV. média stb ben is)

JUSTINUS 2008.05.21. 11:50:20

Igen, nagyon fontos az " árképző mechanizmus ".......hi hi hi hi.... Csak természetesen, félművelten, félinformációkból, ... úgy, Magyarosan...nagyon bátran alkossunk véleményt...ez igen....csak egy kicsit, egy ici picit, nézzünk már oldalra is ( külföldi jó példa is lehet ).....EMBEREK..( vagy szentek? )

Warlord 2008.05.21. 11:54:46

Szerintem ha lakást akarsz venni akkor igenis szükség van ingatlanközvetítőkre.
Én kb 30 lakást néztem meg mire megtalaláltam az anyagi lehetőségeimhez képest a legmegfelelőbbet (hozzáteszem, azt pont nem közvetítőn keresztül sikerült megtalalálni).
Most, mikor kiadtam ki a lakásomat, eszembe sem jutott közvetítőt hívni, nehogymár én fizessek azért hogy elvégezze azt a munkát amit megold az ingatlan.com vagy az iwiw...
Az ingatlanos abból él hogy összehozza a keresletet a kínálattal, és a sikeres üzletet követően zsebreteszi a jutalékát.
Lehet hőzöngeni hogy ha hazudozik, de helyetted megszervezi a lakásnézést, így lehetőséged lesz megismerni a piacot.
Ennyi, ki kell őket használni, ahogy ők is téged, de ez így van rendjén...

JUSTINUS 2008.05.21. 11:55:55

Hogy megint rasszista legyek:
Magyarországon, kiknek a kezében van az ingatlanpiac???
Hát igen.. a "kampós orrú madarak" kezében.
...de kik keresnek munka nélkül sok pénzt? ---ugyanazok! (TV. média stb ben is) ........CSATLAKOZOM , IGEN, ÉS JAPÁNBAN, KÍNÁBAN, NIGÉRIÁBAN, IRÁNBAN, ÉS IZLANDON IS....ÁRPÁD VÉRE HEJ....MENJÜNK VISSZA ETELKÖZBE, JÖSSZ VELEM?

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.05.21. 11:58:09

Ha nincs rájuk szükség, akkor nem kell őket igénybe venni. Ez ilyen egyszerű. Én másfél hét alatt adtam el a hugom lakását keselyűk nélkül. Persze előtte tájékozódtam az ingatlanosoknál, mind mondták, hogy nagyon nehéz, meg nem is lehet eladni :o)))
De lehet. Így a hugomnak megmaradt a 4%, amit sápolnak mostanában.

no mail, no problem 2008.05.21. 11:58:37

Hmmm.

Vételi oldalról: Amikor venni akartunk, és csak a közvetítőre hagyatkoztunk, először minket is olyan lakásokba vitt, amit bottal nem piszkálnék. Úgy a harmadik könyéken elbáboztam, hogy az elején világosan megmondtuk, milyen lakások érdekelnek. Ha nem olyanba visz, nem írom alá a munkalapját. Ha ő is lopja az időmet, és is fogom az övét. Megértette.

Eladási oldalról: Aki szerint az ingatlanközvetítő nettó felesleges, az szerintem úgy képzeli, hogy az ideje ingyen van. Az enyém nincs, és nekem inkább megéri kifizetni a közvetítőt, mint öt percenként kapkodni a hellót, elreppelni mindent az ingatlanról, harmadszor megválaszolni ugyanazt a kérdést, lassan és tagoltan, mert az érdeklődő nem figyel arra amit mondok, és naponta több órát elbaszni fanyalgó, piti vevőjelöltekkel, akiknek a szarrágásától agyrákot kapnék, mert nagyítóval leltározza a 10 éves parkettán a karcokat, hogy 3 forintot alkudhasson, amiért amúgy az anyját is. Ettől mind megkímél, én meg pénzt keresek ugyanekkor. Arról nem is beszélve, hogy áruljál Budapesten élve, onnét 200 kilométerre levő ingatlant, 5-6 óra közötti oda-vissza utazási idővel.

Másrészt ez is olyan mint minden szakma: van egy elköltelezett, felkészült, kiváló teljesítményt nyújtó, de roppant szűk elitje, a zöm egy semmilyen, se hús, se hal jobban vagy kevésbé iparkodó átlag, és a másik végén ott van rengeteg, a munkáját rosszul, érdektelenül, és utálva végző kókler. Ezt pont így van a az ún. számítástechnikában is, hogy a saját portám előtt söprögessek. De mondhatnám a vendéglátást, a bolti kereskedelmet, vagy bármilyen szolgáltatóipari tevékenységet végzőket, a zenészeket, a rádiós és televizíós műsorkészítőket, (újság)írókat, képzőművészeket, hogy csak néhány nap mint nap látott dolgot említsek.

Rudi, Benny Goodman, Woody Allen, Artie Shaw, Marcus Miller, Tony Scott, Acker Bilk: mind játszik (játszott) klarinéton, ugye?

JUSTINUS 2008.05.21. 12:03:08

no mail, no problem ..


KÖSZÖNÖM! végre valaki..

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 12:04:35

Lehet, hogy kicsit félreérthető voltam a poszt megírásakor.
Mi nagyon szívesen fizetnénk ügyes, agilis ingatlanosnak, aki olyan lakást mutat, amilyenben szeretnénk lakni. Csak sok lakás ingatlanossal történt megnézése után az a benyomásom, hogy az ingatlanos pont a fordítottját csinálja annak, amire szerződnénk vele.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.21. 12:04:51

Mi a francnak kell ingatlanos? Egy csomó helyen lehet (akár ingyenesen) hidetni lakást a neten. Ez egyfajta szűrőként is funkcionál: bizonyos rétegek alulreprezentáltak az internethozzáférés tekintetében, azok legalább akkor békén hagynak... :-)

Muhi 2008.05.21. 12:10:47

Hugó! Nem kell több száz lakás adatait fejben tartanod. Ki kell választanod az adatbázisból, mi érdekli a kedves vevőt, kinyomtatni, átolvasgatni, ha nem jut eszedbe, hány nm2-es a pince, kicsit belelesni. Ennyi.

Jinnynek meg annyit, hogy az ingatlanos 'szakmát' iskolában tanítani pontosan ugyanolyan felesleges 'szakma'. És nem kell idegesnek lenni azért, mert a legtöbbeknek tényleg rosszak a tapasztalataik az ingatlanosokkal.

Egyébként azzal is egyetértek, hogy minden szakmában a dolgozók nagyobb része pocsék vagy legfeljebb átlagos munkát végez. Az ingatlanos esetében bosszúság, az orvosoknál viszont fájdalom, fogyatékosság vagy halál. Szóval a következő topik a dokik!

Warlord 2008.05.21. 12:11:17

no mail, no problem:

Lakást még nem adtam el, csak kiadtam.
És sokan hívtak, és valóban lassan, tagoltan, érthetően sokadszorra kellett elmagyaráznom ugyanazt, ami unalmas volt, de megspóroltam egy havi bérletnek megfelelő jutalékot.
El sem tudom képzelni hogy neked megér ez többszázezer forintot egy lakáseladásnál....
Ne vedd támadásnak, gondolom van más okod is amiért így gondolod, azon túl hogy pár telefont meg kell válaszolnod :)

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 12:12:35

Az internetes ingatlan-portálokkal az a tapasztalatom, hogy tényleg bőséges rajtuk a kínálat, mégis vannak olyan lakások, amelyek nincsenek ott az ingatlan.comon, az expresszen, az ingatlanmenedzseren vagy az origon. És a legtöbb hirdetés ingatlanoson keresztül fut az ingatlanos oldalakon is és egyszerűen valótlan információkkal vannak teleszórva.
Sok hirdetés csak ingatlanoson keresztül érhető el, mivel olcsóbb a kizárólagos szerződés a hirdető számára.

1here 2008.05.21. 12:12:51

Még néhány megjegyzés:
1: ha útálod őket ne vegyed igénybe a szolgáltatásait
2: ha igen, akkor ne fikázd őket
3: ha még is így teszel, akkor meséld el az összes ilyen történetedet (étterem,bank,közért, taxi,kupleráj, stb,stb)
4) bevetted a mai szanaxod?

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 12:14:04

Ja, és száz lakást simán tud az ember a fejében tartani, akkor is, ha nem ingatlanos, hanem például lakást keres. 100 lakást már mi is jól ismerünk.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 12:15:52

Tisztelt 1here, ingatlanos létedre ne beszélj így egy potenciális ügyféllel, aki éppen csalódik a szakmád által nyújtott szolgáltatásban!
Egyébként ez a része nem csalódás, kb. ez a szint köszönt vissza minden ingatlanos részéről.

nevem 2008.05.21. 12:16:27

Hitelközvetítő: nyilván az olyat, aki a hitelfelvevőtől kér pénzt, messze kerülni kell.

De ha a bank fizeti, honnan tudom, hogy a nekem legmegfelelőbb hitelt ajánlja, és nem azt, ami után a legnagyobb jutalékot kapja?

múvemáccsó 2008.05.21. 12:19:35

én már jó pár éve keresek lakást, abszolút profi ingatlanos lenne belőlem ;)


általában én javítom ki az ingatlanosokat.
kb. 20-25 ingatlanossal találkoztam.Általában:

-80% nő (ált. ostoba is, de ezt most hagyjuk).

-tök hülyének néz ("ez nem rossz környék" ,kedvencem: "majd itt lesz 1-2 ÉVEN BELÜL a 4s metró"-aha, pontosan 1-2 év)

-fingja sincs a pontos paramétrekről, csak amit én is kiolvashatok

-70nm = bő 50nm (lakások szempontjából)

-újépítésűbe belefér a 8 éves lakás is

- nem tudja, hogy milyen építkezések lesznek a közelben (mondjuk fél éven belül a pofánba húznak egy 50 lakásos lakóparkot (ebbe 1x majdnem belefutottunk. Pont a KERT KÖZEPÉBE EMELTÉK FEL!!)

- csak egy rövid ideig foglalkozik veled (1-2 hét), utána leszarja, mert "nehéz eset vagy"

- a lakáseladás módja = felrakni az ingatlan.com-ra és a saját ingatlanos oldalukra


így regisztrálva vagyok az ingatlan.com,paraméter beállít (61 nm, erkélyes,emeleti,kép nélküliek ne jöjjenek, satöbbi...) és nagyjából naponta 3-4 db levél jön, ha felraktak ilyen lakást az oldalra.

1here 2008.05.21. 12:20:14

nahh, még egyet utoljára:
túrórudi, miért fizetnél az ingatlanosnak, ha épp lakást keresel? Az a munkája, neked azért nem kell fizetned, ha meg igen, akkor az címközvetítő, de akkor nem megy veled.
Ha hülye a tag keress más normális ingatlanost, ha eleged van belőlük akkor szánd rá az idődet és csináld magad.
2) sorold fel az uccsó 100 lakás közös költség díjait

bierkamp 2008.05.21. 12:21:05

Nem akarok rasszista felhangokat erősíteni, de amíg működtek a haláltáborok, addig nem volt ingatlanpiac.

1here 2008.05.21. 12:24:20

túrórudi:
a te általánosítgatásaid voltak szánalmasak, a csalódás te magad vagy, gondolkozz és utána fogjál pennát.

ok 2008.05.21. 12:30:15

az osszes ingatlanos egy senkihazi. nem hogy plusz szolgaltatast nem nyujt a penzeert, de meg sok esetben taplo/ostoba/hozzanemerto/udvariatlan/faszparaszt

es hirdessen mindenki sajat maga az ujsagban, a lakast nem attol fogjak elvinni mert az ingatlanos adja fol a hirdetest....
fosszivo banda

Warlord 2008.05.21. 12:33:58

múvemáccsó

Ha az átlag ügyfél nem lenne olyan hülye hogy miután megadta a paramétereket, mégis elmegy sokadszorra megnézni olyan lakásokat, amik valójóban nem érdeklik, akkor a közvetítő nem küldözgetne napi 3 emailt szar lakásokról.
Ezzel természetesen nem téged hülyéztelek le!
Amúgy habár nem vagyok ingatlanos, szerintem az a tapasztalat hogy az ügyfél érzelmi alapon dönt, és elég néhány jó kép felrakni a netre a lakásról...

És ha megveszel egy lakást, az nem a közvetítő hibája ha rövid időn belül egy házat húznak fel a kertben, neked kell utána járni, a te pénzed...

Tényleg nem védeni akarom őket, én is tele vagyok rossz tapasztalatokkal (pl amikor egyszer megmutattak egy konyha nélküli lakást, és a kommentje a közvetítőnek az volt, hogy "fiatalemberek úgysem szeretnek főzni!"... - ekkor egy kicsit elpattanat a húr bennem is)

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.21. 12:34:23

Amikor a lakásomat árultam, találtam egy normális ingatlanost. Ennek ellenére én adtam el, nem ő.

Agy 2008.05.21. 12:35:10

bierkamp: keress a szép nagy budit, és húzd le szépen magad benne édesanyáddal együtt.:) Jó?

ded_az_agyas 2008.05.21. 12:36:37

"Hogy megint rasszista legyek:
Magyarországon, kiknek a kezében van az ingatlanpiac???"

Te tulajdon képpen melyik rasszra gondoltál? Vagy az is lehet, hogy olyan hülye lennél, hogy egy vallási csoportot hiszel rassznak?

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 12:39:32

1here, igen, szánalmas vagyok, de az ügyfél is én vagyok.
Úgy fizetek az ingatlanosnak vevőként, hogy drágábban veszem meg a lakást. Igy aztán olyan szánalmas vagyok veled szemben, amilyen csak akarok. Neked meg tisztelettudónak kell lenned!

JUSTINUS 2008.05.21. 12:39:58

bierkamp


Nem nem erősítesz, más sem volt. Szertnék segíteni neked, megmondom hol laksz, megmondom ki vagy? hm..

Csak bátran..


Ja igen, ha valaki 1 év után sem talál megfelelő lakást magának, lehet , hogy nem az ingatlanos a hibás...motiváció, ellenszenv, anyagiag, stb.......vagy mindenki hülye! .....nyilván én is...

Póczak Tamás 2008.05.21. 12:40:44

Érdekes kis témát vetettünk fel. Jómagam ingatlan értékesítőként, és irodavezetőként is dolgozom. Valóban lehet nagyon sok amatőr értékesítővel találkozni. Kezdők! Nyilván sokan érdeklődnek a nagy kereseti lehetőség iránt, amit ez a szakma tud nyújtani. Így a megítélés romlik, mivel rengeteg próbálkozó van ezen a munkaterületen. Viszont vannak azok, akik régóta, tapasztalattal, és szakértelemmel csinálják a munkájukat.

IGEN...szakértelemmel.

Rengeteg információ birtokában vannak, amit egy hétköznapi átlag ember nem tudhat, illetve elszalad a figyelme felette.
Egy hozzáértő ingatlanértékesítő négyzetméter ár alapján tudja, mi az, ami reális piaci érték az ingatlanért. Persze a tulajoknak céljuk ilyen ár felett eladni az ingatlant. Konfrontálódásra ad okot az, ha a tulajdonos nincsen képben a piaci helyzettel. Kommentek közt olvastam, hogy összehasonlítják az ingatlant másik hasonlóval. Ez sok esetben nem megtehető. Egy Gazdagréti panel esetében természetesen igen. De egy belvárosi polgári házban, ahol a nagy lakásokból csinálgattak mindenféle formájút, már nem nagyon lehet hasonlítani, nemis beszélve a családi házakról.

Gondolom az ingatlan értékbecslőt, aki a banknak adja az információkat, azt szakembernek tekinti a cikk kedves írója. Hát pedig az értékbecslőknek annyival könnyebb a dolga, hogy nem kell konforntálódnia az eladóval-vevővel, hogy az ingatlan drága vagy sem.

Ezen felül az ingatlanértékesítő az ár alkuban is segít. Képzeljük csak el, hogy a tulajdonos kinek fogja olcsóbban odaadni a lakást? Egy ingatlanosnak, aki bemutatta a piaci képet, és 2 hónapja próbálkozik az eladással, ennek állapotáról 2 hetente értesíti a tulajdonos, vagy a másik embernek, aki az utcáról bekopog, és azt mondja, kerüljük meg az ingatlanost, és adja olcsóbban egy jutaléknyival a lakást. Tapasztalataim szerint az ingatlanértékesítő piaci áron fogja tudni hozzájuttatni a vevőt az ingatlanhoz, és ez nem feltétlenül CSAK EGY JUTALÉKNYI. Emellett a jogi nehézségeken is átsegíti a vevőt-eladót. Míg az utcáról becsöngetős ember a megkerülési szándékkal eleve simlis, milyen lesz az adásvételi közben?

Az ingatlanosok hozzáállása sokszor köszönhető az eladók-vevők hozzáállásának is. Pont az ilyen lenézés miatt azok az ügyfelek részesülnek az ingatlanértékesítés szolgáltatás előnyeiben, akik elismerik, hogy segítségre van szükségük, és ezzel a szolgáltatással élni is szeretnének.

Javaslat: Ha nem szimpatikus egy értékesítő, keressünk egy olyat, aki szimpatikus, akivel megtaláljuk a közös hangot. Ruhát sem veszünk flegma kiszolgálótól, csak ha rá vagyunk szorulva. Akkor az ingatlannal miért tennénk?

Végszóként: Az ingatlanértékesítés is egy szakma, méghozzá nem is egyszerű. Nem a szakmát kell szídni, hanem a személyt, aki a hibákat elköveti. Viszont hibázni meg csak az tud, aki dolgozik. :)

JUSTINUS 2008.05.21. 12:44:31

bierkamp 2008.05.21. 12:21:05
Nem akarok rasszista felhangokat erősíteni, de amíg


MODERÁTOR ..NEM ÉRTED A LÉNYEGET...VAGY ÉN ÉRTEM FÉLRE A SZÁNDÉKOT..!!!!

nooormális 2008.05.21. 12:45:26

Én nem értem azokat az elmeháborodottakat akik ingatlanoson keresztül intézik az eladást. Föllöksz 5 képet ingalan.com-ra, berakod expresszbe, ez kijon 15ből, és a vevők úgy is onnan jönnek.
Annak ahogy Magyarországon működnek az ingatlanosok, hogy a tulaj is végig ott van semmi értelme. Ha meg lehetne bízni bennük, hogy adsz egy kulcsot, és fölviszi a vevőt, mindent elintéz, akkor esetleg, mondom _esetleg_ megérne 3%ot, de az, hogy eljön az ügyféllel 5%ért, vagy kiadja a címed 2-3%ért. Na ne vicceljünk gyerekek...

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 12:46:14

Tisztelt Póczak Tamás,

de hogyan kerüljem meg az ingatlanost, ha egy ingatlant, ami nekünk tetszik, csak rajta keresztül lehet megnézni, informálódni róla, majd megvásárolni?
Menjek be egy másik ingatlanirodába, mutassam meg ott, hogy azt az ingatlant szeretném? És végezzem el a munkájukat?

Cook kapitány 2008.05.21. 12:46:15

Most vagyok túl lakáseladás és -vásárláson. Saját magam intéztem, simán ment. Az eladott lakás hirdetése belekerült összesen kb. 20e forintba. Az ingatlanos jutaléka kb. 300e lett volna, a vásárolt lakásnál 700 000 (!). Ennyit a költségekről. Ha elad havi 1-et már baromi jól él.

Unokatesőm szintén most keresett lakást, először ő ingatlanossal, de amikor az egyértelműen megadott célár kétszeresébe kerülő lakásokat mutatott neki, akkor elhajtotta a francba.

Rosszul dolgoznak és baromi drágán és sokszor még akadályoznak is ("csak referenssel nézhető meg"). Na ezért mondom, hogy az ingatlanközvetítőket minimum be kell tiltani, de inkább felakasztani az összeset.

1here 2008.05.21. 12:48:15

túrórudi:
látod, akkor lettél volna okos, ha hallgattál volna. nem veszed meg a lakást drágábban, azért mert ingatlanosnál érdeklődsz, a tulajok 90% túlértékeli az ingatlant, szóval, mire te megveszed addigra már rég nem a te pénzed forog kockán, hanem az övé, te sem tudnál jobb árat kiharcolni.
a tisztelettudónak meg neked kéne lenned, mert olyanokat írtál ami az élet minden területére jellemző sajnos, hogy értsd, nem mindenki hülye mert te annak hiszed őket, itt is vannak normális emberek.

Póczak Tamás 2008.05.21. 12:49:03

Túrórudi
Javaslom keresd meg a kollégáját az ingatlanosnak, ha nem jutsz vele közös nevezőre.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 12:51:28

Hát, számtalan olyan eset volt, hogy ugyanazt az ingatlant hirdette a tulaj és hirdette az ingatlanos is. Egymás alatt lehetett olvasni a hirdetéseket. És nem az ingatlanos ára volt az alacsonyabb!
Szerintem elég világos, hogy egy adott ingatlant az ingatlanossal drágábban tudom megvásárolni, mint közvetlenül a tulajtól.

Ivan Kozirev 2008.05.21. 12:51:55

ern0 · linkbroker.hu/ 2008.05.21. 09:59:27

"inkább az ő kis helyesírási hibáktól sem mentes leírásukat tették fel az ingatlan.com-ra"

Ha már saját honlap és a helyesírást is számonkérted rajtuk, azért azt írni a honlapodon, hogy "bicigli", hát...

manager2008 2008.05.21. 12:52:08

Annak nem kell ingatlanossal szóbaállni, aki
- képes feltenni az ingatlant a netre
- van ideje tárgyalni a vevőkkel
- van alkuképessége, jogi ismeretei
- fogalma van a saját lakásáról műszakilag
- ismeri az aktuális árakat
- van kedve beszélni egy csomó agyament vevővel és unatkozó lakáskeresővel
- kötélből vannak az idegei.

Ha viszont mégi ingatlanosra van szüksége, akkor azért fog meghülyülni , mert azok is ugyanolyan bénák mint ő.

Az eladók pedig megbíznak 30 ingatlanost egyszerre, így az ingatlanosoknak sincs semmi értelme foglalkozni ezzel az ingatlannal (hirdetési költségek, stb.)

Tehát egy hülye, inkorrekt országban, a piac is olyan mint az egész.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 12:52:54

Póczak Tamás:
sok ingatlanos magánzó, nincsen kollegája. Vagy ha nagyobb ingatlanértékesítő cég, akkor a központban érdeklődve azt a választ kapom, hogy márpedig az a kollega (aki nekem szar szolgáltatást nyújt) illetékes területileg.

JUSTINUS 2008.05.21. 12:55:28

Na elég volt. Megyek dolgozni, a 34 Ft-os kg/vasból egy kis kopácsolással hajlítgatással 1600 FT -ot csinálok 8' alatt. Akkor most here vagyok?

Póczak Tamás 2008.05.21. 12:57:12

Turórudi
Nem nyilvánvaló, mert a tulajdonos agya ráállt arra, hogy 10M lakás, 4e Ft jutalék, 9,6M Ft alatt te nem fogod tudni megvenni tőle. Sőőőőt. Ő eleve 9,8M Ft-ért fogja hírdetni. Viszont erre mondok egy példát, 31M Ft-on hírdetett ingatlant 26M Ft-ért vett meg nálunk egy ügyfél. Tény, hogy a 31M Ft is sok volt, és hogy az egész eset viszonylag egyedi, de ezet egy magánhirdetésre jelentkező ember nem tudta volna megtenni.

A különbség az eladó szemében:
-magánember, jön, próbálkozik, még soha nem láttam, tartom magam az elképzelt árhoz.

-ingatlanértékesítő, megbízok benne(megbízási szerződés), képben van a piacról, régóta mondogatja, hogy drága a lakás, és látom, hogy foglalkozik velem.

Eredmény: ingatlanértékesítő felé lévő bizalomból sokkal tisztább, átbeszéltebb, világosabb adásvétel

loue 2008.05.21. 12:58:21

aki ingatlanoson keresztul ad el ingatlant az hulye.
ingatlan.com, expressz.
ugyis mindenki ebben a 2ben keres.
en a lakasom tavaly eladtam 1 hét alatt, jobb aron, mint amit az ingatlanosok kinaltak (mert habar oda volt irva nagy bettukkel, hogy INGATLANOSOK KIMELJENEK, azert csak sikerult 20nak beprobalkoznia). az uj lakast is ingatlanos nelkul vettem, ezzel sporoltam min. 500000, de inkabb 800000et.
aki meg ingatlanossal arul az meg is erdemli, hogy lehuzzak.

1here 2008.05.21. 12:58:22

Ivan Kozirev:

:D a mai nap már megérte felkelni, köszönöm :D

Póczak Tamás 2008.05.21. 12:59:35

Turorudi
területileg illetékes iroda van, és az irodában dolgozó értékesítő partnerek. Nem csak 1 értékesítő dolgozik 1 adott területen. Az 1 irodás ingatlanosokkal meg óvatosan szabad foglalkozni. Ők tényleg csak a kapcsolatot adják veszik.

bela 2008.05.21. 13:02:11

Póczak Tamás.
most akkor te az eladót képviseled, vagy a vevőt?
mert amit írsz abbol az derul ki, hogy pont leszarod, hogy az eladó jól jár-e. Emlékeztetőül: Ő fizeti a jutalékodat.
Na ezert, SOHA SNEKI NE MENJEN INGATLANOSNAK MEG A KOZELEBE SE!!!!!!!!!!
ezt a kamu szoveget, hogy nem lehet maganszemelykent alkudni... kicsit rugalmasabban a tulajok, mint az ingatlanos hienak.

1here 2008.05.21. 13:02:43

Póczak Tamás:

Azért ne állítsunk olyat ami nem fedi a valóságot.

wannabee 2008.05.21. 13:04:39

Kedves Tamás,
szélmalomharcot vívsz, feleslegesen....

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 13:04:43

P. Tamás, te olyanokat mondasz, ami nekem akár tetszhet is. Légyszi írd meg magánban, melyik iroda vagy, szeretnék az oldaladon körülnézni.
köszi!

Peltak 2008.05.21. 13:16:46

Sziasztok!


Gondoltam leírom én is a tapasztalataimat. Most veszünk lakást, már aláírtuk a szerződést, és rengeteg ingatlanossal beszéltünk. Ezek után csak azt tudom tanácsolni: Mindenről papírt kell tőle kérni! Voltak nagyon profi irodák, de én is voltam "csoportos" ingatlan megtekintésen. Élmény volt

Mutassa meg az írásos megbízását a tulajtól!
Ha ún. vételi szándéknyilatkozatot akarnak veletek aláíratni, ne tegyétek! Vagy ha mégis muszáj, akkor legyen jogilag korrekt a papír. (Vagy két tanú legyen az alján, vagy legyen rajta a tulajdonos, és az ingatlaniroda cégszerű aláírása is!)

Én ugyanis úgy jártam, hogy egy olyan ingatlanos húzott le vételi szándéknyilatkozat címén 150 E-rel, akinek nem volt írásbeli meghatalmazása a tulajdonostól. Két nap után kiderült, hogy a pénzről nem is szólt a tulajnak. Egyszerűen úgy gondolta, hozott egy komolynak látszó vevőt, az első pénzmozgás az övé! Ha Casa Center nevű ingatlanirodával hoz össze benneteket a sors, javaslom legyetek óvatosak. A 150 E megoldódott, megbeszéltem a tulajjal, de fontolgatom, hogy csalás és sikkasztás miatt feljelentem őket.

Miért nincs az ingatlanosoknak szakmai kamarájuk, tagsági igazolványuk?

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.05.21. 13:29:17


Egyébbként az albérletközvetítőknél sem jobb a helyzet. Velem a következő történt:

15 éve működő, Rózsadomb tetején székelő, kizárólag exluzív kiadó lakásokat közvetitő iroda. A szerződéskötésig rendben volt a dolog, majdnem ahogy a nagykönyben meg van írva....aztán borult a bili. 1. Nem tudták kiszámolni a forrásadót. (felülről vagy alulról kell indulni) 2. Azt sem tudták megmondani, hogy kinek kell a forrásadót befizetni, pedig a jogi helyzet tiszta volt. A legröhejesebb az volt, hogy az irodában tartózkodó jogtanácsosuk sem tudta megmondani mit hogyan kellene számolni és számlázni.

Póczak Tamás 2008.05.21. 13:41:39

bela:

természetesen én azt képviselem, akinek az oldalán állok. Úgy működik ez, hogy van, aki eladói értékesítő, ő képviseli az eladót. Van a vevői értékesítő, ő képviseli a vevőt. A cél, hogy piaci értéken kerüljön az ingatlan az uj tulajdonos tulajdonába. Piaci érték az az ár, amennyit a vevő ad érte. Nyilvánvalóan nem lehet 1 sémára észt osztani az ingatlanpiacon. Minden ingatlan, minden vevő, minden eladó más. És az ingatlanos is. Így, nem lehet egyértelműsíteni, hogy kinek az oldalát is képviseli az ingatlanértékesítő. Ezért van az, hogy 2 értékesítő foglalkozik az üggyel, és így a lehető legoptimálisabb az ügyfelek kiszolgálása.
És mint olvastuk korábban:
Ingatlanosok feladatai a hirdetésen és a lakás mutatáson kívül:
- képben lenni a hitelekkel, és gyakorlati tanácsot osztani
- képben lenni a fizetendő költségekkel, és erre felhívni az ügyfelek figyelmét
- képben lenni, hogy kinek milyen feltétellel működhet az adásvétel.

Igazatok lenne az ingatlanértékesítőkkel szembeni harcban, ha az ingatlanok tiszta tulajdoni lappal, műszakilag hibátlan állapotban, kp-s vásárlással cserélnének gazdát, 1 eladó, és 1 vevő között.
Más szakmában labori körülményeknek hívják ezt, ami a hétköznapi életben szinte soha nem valósul meg.

Póczak Tamás 2008.05.21. 13:44:32

Peltak:
A vételi ajánlat néven futó okmány téged is véd, nem csak az eladót. De az tény, hogy ennek aláírásakor már minden okiratot, ami az üggyel kapcsolatban felmerülhet, érdemes kikérni.

A szakmai kamara, és tagsági szám kérdése tényleg esedékes lenne.

JUSTINUS 2008.05.21. 13:45:45

Mint vevő felhívlak...xy vagyok....érdekel a lakás, megnézném... beengedsz?.......

Vagy....ma nem vagyunk itthon, jöjjön holnap....

Tessék tovább gondolni a történeteket.

Ingatlanossal ez minimális..kockázat.
Nyugat Európában főbizalmi állás.

Póczak Tamás 2008.05.21. 13:47:39

Justinus:
Az a baj, hogy ezeket a dolgokat addig nem hiszik el az emberek, míg velük meg nem történik. Pedig mennyire, hogy létező dolgok ezek...Sajnos...

Krindel 2008.05.21. 13:51:55

Jómagam ingatlanosként dolgozom az egyik vezető cég irodájában. Megosztanék egy pár dolgot a munkámból, ami talán világosabbá teszi a képet. Az az idő és energia, amit lakások, házak eladására fordítunk nehezen számolható át forintra, (persze mindenképpen soknak tűnik, mert csak azt az örömteli pillanatot látjuk, amikor bekaszáljuk a pénzt a kb. félórás adásvételi aktus után) minden negatív hang itt előttem a pénz jogosságát mondjuk egy kohómunkás órabér/befektetett energia arányával értékeli, holott a legtöbb "fehérgalléros" állás (pl. tanácsadók, brókerek, stb.) javadalmazása esetén vannak kételyeim annak jogosságát illetően. Igen sok pénzt bele lehet ölni a rád bízott lakások hirdetésébe, ha jól akarod csinálni, sok időt elvesz minden mástól, akár hétvégéből, ünnepnapból is. Mindezek ellenére nem ez a bajotok vele, hanem ennek a szakmának a jelenléte egyáltalán. Tudom nem mindenkinek jelent ez érvet, de tőlünk fejlettebb országokban (Kanada, USA pl.) az ingatlanok 99%-a ingatlanos által kerül eladásra, nálunk ez most kb.25-30%. Ennek nem az ingatlanosok dilettantizmusa az oka - ez a százalék néhány éve még egy számjegyű volt itthon - hanem egyes szolgáltatások, mint pénzbe kerülő dolgok el nem fogadása, sokunknak magától értetődő, hogy pl. bliccelünk a BKV-n mert ez jár nekünk. Régen még sokan maguk szerelték az autóját a sufniban, mert sajnálták a pénzt szerelőre, ma már az autók is bonyolultabbak lettek, az időnk is drágább lett, a szakértelem is csökkent, sok pénzt fizetünk szerelőre. A lakás eladás sem lett egyszerűbb, még ha az internet megjelenése miatt gyerekjátéknak tűnik. Miben is áll a mi szolgáltatásunk? Megkímélem az eladót a komolytalan vevőktől, körbeviszem a potenciális lakásokban, figyelem a piaci eseményeket és menedzselem az ingatlan árát, hirdetem és tájékoztatom az ügyfeleket, elrendezem a jogi ügyeket, időt spórolok az ügy minden résztvevőjének. Hogy ezek megfoghatatlanok? Részben igen. Lehet rosszul csinálni? Lehet. Megítélhetsz egy egész szakmát néhány rossz tapasztalat alapján? Meg fogod tenni.

JUSTINUS 2008.05.21. 14:03:31

Mint mindenben, itt is az a lényeg, hogy érthető legyen a párbeszéd, és a kölcsönösség érvényesüljön. Magyarországon ,( van külhoni ellen tapasztalatom ) A GYŐZNI AKARÁS szempont előnyeit AKARJA érvényesíteni minden fél. Így van ez mindenben, nem csak az ingatlanközvetítésben. Sajna ez kifejezeten a kultúrálatlanság, és az önzés számlájára írható ( ja és a butaság, az ismeretlentől való félelem, rossz hangulat....stb. ÉN VAGYOK AZ OKOS, MÉG HA NEM IS ÉRTEK HOZZÁ !Meg kell tanulni használni az eszközöket, szolgáltatásokat, meg kell ÉRNI hozzá, sok, sok idő. 1 ilyen blogg sokat segít, nem kell megsértődni senkinek. Kezdje mindenki magával.

UFF. ( közhely )

Gümő · http://www.k64.org/London/I_SPEAKSUM_GOD.html 2008.05.21. 14:23:45

Az a baj, hogy Magyarországon mindenki szeret a zavarosban halászni (a törvényalkotókat is beleértve).

Angliában ez úgy megy, hogy az ingatlanügynökség KÖTELEZŐ. Ennek több következménye is van:

-Az ingatlanpiac átlátható, a szerződésekbe valós adatok kerülnek (pl. vételár, műszaki állapot). A szerződések olyanok, hogy garanciát jelentenek a vevőnek, az eladónak és az államnak is, nem kell a maffia miatt cidrizni, meg vagyonokat otthagyni ügyvédnél/közjegyzőnél.
-Nagy a piac, kiegyensúlyozott a verseny az ingatlanosok részéről, ezért kénytelenek korrekt szolgáltatást adni korrekt áron. Ezt a rájuk vonatkozó törvények is elősegítik.
-A vevő nem teheti meg, hogy az ingatlanost dolgoztatja, aztán a háta mögött sunyiban megveszi a lakást a tulajtól.

Az ingatlanos intézi a szerződést, jogi ügyeket, garanciákat, letéteket, műszaki felmérést.

Persze itt megfizethető mértékű közterhek vannak (pl. 125000 font alatt nincs illeték, 250000 fontig 1%), meg úgy általában jogkövető kultúra.

JUSTINUS 2008.05.21. 14:26:18

Gümő


Még ilyeneket, világoságot....

Póczak Tamás 2008.05.21. 14:39:06

Na ezért kéne lobbizni, és nem az ingatlanosok ellen.
Nem lenne drágább, meg olcsóbb ingatlan, mert az árában alapból benne lenne a jutalék. Meg hát számos előnye lenne még.

Marticsku 2008.05.21. 14:51:51

KÉREK MINDENKIT ÍRJA LE, HOGY MI A SZAKMÁJA ÉS LEÍROM ( ill. mindeki szóljon hozzá:) ) TAPASZTALATAIMAT ÉS ELLENÉRVEIMET,HOGY MIÉRT NINCS SZÜKSÉG RÁ ÉS A SZOLGÁLTATÁSÁSRA!
Magyarországon nem csak rossz ingatlanos létezik, hanem kamu asztalos, semmit nem csinálok a pénzért közös képviselő, bocsánat rosszul adtam be az adóbevallását könyvelő, véletlenül 2x húztam le az árat pénztáros , vissza már nem hozzuk utazási iroda stb...

KEDVES TURORUDI NEKED MI A SZAKMÁD?? vagy MIT GONDOLSZ ANNAK? MIT CSINÁLSZ??

Természetesen remélhetőleg lesznek jó tapasztalataim is, mint ahogy van jó és rossz ingatlanos .Az általánosítás nagy butaság.

Marticsku 2008.05.21. 14:55:26

A felvetett problémákkal nincs baj, ( bár mindehol vannak herék,hogy a fent írt jelzőt használjam) A probléma az általánosítás...

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.21. 15:02:54

GYES-en vagyok és gyerekeket nevelek. Most ez a szakmám.
Ird le légyszi, miért nincsen erre szükség!

JUSTINUS 2008.05.21. 15:24:41

TÚRÓRUDI

Ez csúnya visszaélés, és szegénységi bizonyítvány. Ez az ami miatt, itt tartunk. Gépészmérnök
Taxis
Butikos
Kamionos
Kosárlabdázó
Ékszerész
Ingatlanos
Becsüs
Újságíró
Autókölcsönzős
Modell
EZEK a szakmák nélkül is világ a világ , AKKOR ÉN 1 SENKI VAGYOK !

Lehet, hogy irigy vagy ?

Agytröszt 2008.05.21. 15:29:14

Olvasom itt az ingatlanosok hozzászólásait, és annyiban egyetértünk, hogy NEM MINDEN ingatlanos prosztó. Ennek ellenére kérdőjelezem meg a "szakma" létjogosultságát, hiszen olyan szolgáltatást próbáltok meg eladni, amihez a seggelésen és némi kitartáson kívül SEMMI másra nincs szükség. Tehát egy magára picit adó, határozottabb ember simán elvégzi a saját ingatlana értékesítését vagy a vásárlást.

Másfél éve vettem saját lakást. Előtte kb. 2 hónapig csak olyan lakásokat néztem meg, amiket ingatlanos kínált. A problémáim a következők voltak:

- az ingatlan magasan drágább volt a kelleténél
- az ingatlan jóval kisebb/nagyobb volt, mint ami
kellett volna
- az ingatlan lényegesen rosszabb állapotban volt
az ígértnél
- az ingatlan helyileg nem ott volt, ahol vásárolni
akartam

Végül feladtam egy hirdetést egy apróhirdetős oldalon az óhajtott paraméterekkel. 2 nap múlva felhívott egy hölgy, hogy eladná a lakását, amely - láss csodát - pont megfelelt nekünk. Ennyi.

Kolozsi János · http://www.laknikell.hu/Ingatlank%C3%B6zvet%C3%ADtok_Se_veluk_se_nelkuluk/tabid/60/Default.aspx 2008.05.21. 17:27:05

Aki már próbált ingatlant eladni, annak tudnia kell mennyi munkát jelent, az értékbecslés, a lakás előkészítése, a hirdetések, az érdeklődők fogadása, a szerződés előkészítése. Ezért a munkáért én nem sajnálom a jutalékot. Az más kérdés, hogy a közvetítő elvégzi ezt a munkát vagy sem.
Még én sem találtam meg az igazit.
Ha bővebben érdekel a véleményem, kattints a linkre. Szavazni is lehet, hogy a közvetítők segítik,
vagy hátráltatják az ingatlan eladását.
A többség egyébként arra szavaz, hogy segítik.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.05.21. 19:49:33

Na tessék, bicigli. Biztos a Határőrségből (sorállomány) maradt vissza: "egymás azonosítása jelszóval" gyakorlat, a kérdés egy technikai eszköz, a válasz egy szám, és hát mi más lett volna a technikai eszköz, mint a bicigli, a válasz pedig az, hogy mennyi a bicigli, azaz hogy mennyi van hátra, szóval egy szép alkalom volt, ahol legálisan lehetett reklámozni az öregséget. Érdekes, hogy ez nem bicikli, hanem bicigli, a franc tudja, miért.

Hm, nem igazán sikerült kidumálnom magam, de megpróbáltam.

Ivan Kozirev 2008.05.22. 01:51:22

ern0 · linkbroker.hu/ 2008.05.21. 19:49:33

Mivel én is sorállományú határőr voltam, elfogadom a magyarázatot. :)

Tibi76 2008.05.22. 16:09:11

Ez azért messze nem ilyen egyszerű dolog. Mint minden szakmában az ingatlanosok között is sok a kókler!

Sok embert (főleg friss munkanélkülieket) vonz a nagy jutalék a "semmi" munkáért, de a valóságban hamar rádöbbenek, hogy ez egy nagyon nehéz szakma!

Sok iroda szinte bárkit felvesz a kulimunkára - jutalákos szakma- címfelhajtásra, mutogatásra, és mivel ők mindenfelé dolgoznak, azt a taktikát követik, hogy csak beeseik valami! Kiszipolyozzák a kollegákatt, a nagy számokra mennek.

Gondolm a nagy védelemben nyilvánvaló, hogy én is ingatlanos vagyok, tapasztalatom szerint az egy helyre koncentráló területi alapon működő irodák igenis nagy segítségére lehetnek az ügyfeleknek! (magam is egy ilyet működtetek), meggyőződésem szerint mi mindig megkeressük a pénzünket! Egyrészt mivel általában jóval tapasztaltabbak vagyunk, mint az eladók az ártárgyalásokban, a 3 %-os átlag jutalékot majd minden esetben kialkudjuk, másrészt igenis gyorsítjuk az eladást, jobb pénzügyi feltételeket teremtünk az eladónak!

A vevő persze érezheti úgy, hogy rosszul jár, csak abba tessék belegondolni, hogyha az iroda nem hirdeti meg a kiválasztott lakást, egyáltalán nem biztos, hogy megtalálja az álmi otthonát. Ez egy szolgáltatás amiért fizetni kell, az eladó azért fizet, hogy hamarabb, jobb áron, kedvezőbb feltételekkel, biztonságosabban adja el a lakást, a vevő meg azért fizet, mert megtalálja a jó lakást!
A szakma presztízse persze nehezen alakul itt is, jó magyar szokás szerint nem sikerül egy szervezetbe olvasztani az ingatlanosaokat, akik többet marják egymást, mint érdekérvényesítenek!

Szóval egyáltalán nem minden ingatlanos here, de biztos van közöttünk az is, de az általánosítás nagyon bántó, a mai világban meg egyáltalán nem vall kulturált gondolkodásmódra..
azt hiszem az újságírókról, blog készítőkől, és simán lehetne ilyen hangvételű írásokat közreadni, csak ismételni tudom magam, nem az ingatlanos szakmával van a baj, hanem az ingatlanos személyével! Tessék keresgélni, és igenis rá lehet találni arra a szakemberre aki megdolgozik a pénzéért!

Még egy dolgon gondolkozzanak el, a mai világban amikor mindenki 100 lakatra zár mindent, egy telefonhívásra örömest beengedünk a privát szféránkba bárkit az utcáról?
(Jó)ingatlanossal lakást eladni egészen biztosan biztonságosabb!

Tibi76 2008.05.22. 16:13:34

Kedves agytröszt!

"seggeléssel és némi kitartással" a munkák 99%- elvégezhető így a tied is...

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.22. 21:06:15

Tisztelt Tibi76,

én nem ingatlanost keresek, hanem ingatlant. Azért nem állok neki jó ingatlanost keresni, hoarról, hogy a rengeteg tehetségtelen fráter között akad a munkáját ügyesen végző is. Most már jó nagy merítéssel rendelkezünk, mondjuk annyival, mint aki általánosságban lakást keres. És meg kell mondjam, hogy csupa alja néppel találkoztunk: ezek nevezik magukat ingatlanosnak. Ha egy egyszeri vásárlónak ez a tapasztalata, az tekinthető releváns helyzetjelentésnek.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.05.22. 23:14:57

Kissé esetlegesnek érzem, hogy pont az ingatlanos szakmát emelted ki azon 180 szakma közül, ahol veszélyesen elharapózott a kóklerség.

Pl. lehet, hogy csak én járok rossz helyekre kávézni, de mikor kaptál utoljára kis pohárban szódát a cappuccino mellé?

De hogy a saját (vagy inkább: csak rokon) szakmámat is fikázzam kicsit: a munkahelyeden van rendszeres backup?

1here 2008.05.23. 08:20:58

Túrórudi: "hogy csupa alja néppel találkoztunk"

Ma még utoljára megnéztem ezt a blogot és láttam, hogy igazán nem bírsz magaddal. Még egyszer és utoljára:
Amit te művelsz az a tehetségtelenség netovábbja, így indultak el a pogromok is, válasszunk ki egy népcsoportot, foglalkozást és "könyörgöm akasszuk fel" őket.
Holnaptól indíts egy blogot a "kurunk ehetetlen kajája a túrórudi" témában. Van rá pár forintom, hogy ebben is lesz hozzászóló ki így ki úgy.
Kicsit fordulj magadba vegyél mély levegőt és a családoddal foglalkozz, hátha jobban értesz hozzá, habár amennyire itt látom, nehéz sorsuk lehet.

doktor genya 2008.05.23. 08:35:55

Here, úgy látom, érzékenyen érint, hogy valaki megírta a tapasztalataidat a területeden dolgozókról (nem írom, hogy szakmádban...). Minden bizonnyal te is azok közé tartozol, akikről szó volt a bejegyzésben. A valódi ingatlanközvetítők másképp reagáltak.

doktor genya 2008.05.23. 08:36:37

Elírás: A 'saját tapasztalatait' akart lenni.

Marticsku 2008.05.23. 15:10:25

Kedves "turorudi"

Mivel a blogg nem volt elérhető ezért emailben küldtem el a válaszom..én még 1x le nem írom. A lényeg a lényeg a gyerekkel való otthon tartózkodás nem szakma.
Változatlanul tartom,hogy szerencsés vagy, mert TE megteheted,hogy gyerek mellett ne dolgozz, az előző generációknak nem volt erre szükségük se lehetőségük és manapság sem teheti meg mindenki.
Szerencsés vagy, mert nem minden országban fizetnek azért,hogy otthon maradhass a gyerekkel.
Inkább tényleg vele kéne foglalkozni és nem az ingatlanosokkal, főleg mivel általánosítasz, az egésznek semmi értelme. A gyermekednek,gyermekeidnek is jobb lenne, ha vele törödnél , és arra tanítanád,hogy a világ nem fekete vagy fehér....de ha már itt tartunk, biztos az orvos se volt jó ....

Marticsku 2008.05.23. 15:20:31

Aki jó ingatlanost keres és van benne tisztelet embertásai iránt, ( teszem azt nem vasárnap reggel 7-kor és karácsony másnapján szeretne lakást nézni..mert ebből is van elég...)
az írjon emailt :) tudok egy párat, aki beletesz mindent,hogy segíthessen , felkészült szakmailag, emberileg egyaránt. A jó ingatlanos nem azt jelenti,hogy hülye és teljesíti a teljesíthetetlen kéréseket .. mert hát abból is van elég. Az egyik kedvencem : 10m alatt V. XIII.kerületben 2 szobás ,utcai ingatlan,nem földszint, nem panel, erkéllyel, és ne legyen túl rossz állapotban .......

Marticsku 2008.05.23. 15:46:23

"turorudi" lakást keresni nem is olyan egyszerű, főleg ha nincs segítséged...
tisztában vagy az adózással, illetékekkel, biztosra tudod e ,hogy a tulaj adja e el a lakást és ki a haszonélvező , mennyi hitel van rajta,
Azt gondolod,hogy egy tulaj nem fog neked hazudni??? Sokszor az ingatlanos menti meg az ügyfelet,hogy ne vegye meg ezt meg azt a lakást, mert a környéken ez és ez épül, vagy ismeri a házat stb...Nekem boldogok az ügyfeleim (eladó/ vevő) és mindegyikkel jó kapcsolatom maradt fent, és az ő ajánlásaik révén dolgozom tovább.Van aki nem tőlem vett, mert nekünk nem volt olyan ingatlanunk , amit keresett, de mégis engem hív ha baj van .. Te láttál már több száz adaásvételit ? ismered a buktatóit? Az ügyvéded nem biztos,hogy fel fogja rá hívni a figyelmedet...( ha csak nem régóta ismered ) Neki tök mindegy. A jó ingatlanosnak nem mindegy.
Na de mind1 is, nem fogunk zöld ágra vergődni, az ÁLTALÁNOSÍTÁS csúnya dolog, ha meg valami "rossz " történik veled, akkor gondolkozz el, hogy te esetleg nem csináltál e hasonlót embertársaiddal , mert csak azt kapod vissza amit te is megtettél és olyan formában ,hogy megértsd , és addig kapod, amíg meg nem érted, hogy nem a világot kell megváltoztatni, hanem magadat......
ha becsaptál valakit, átvágtad , biztos lehetsz benne, hogy visszaüt.
Én szeretek tükörbe nézni és tudok is nap ,mint nap.Részemről befejeztem, nem fogod megérteni ,hogy általánosítani butaság. ( nem arra értem,hogy te vagy buta, hanem butaság.. nem félreértendő, nem buta vagy -gondolom én -, csak kevés ismerettel rendelkezel valamiről és az alapján ítélkezel..ami hiba)

JUSTINUS 2008.05.23. 17:54:58

Én még mindig azt mondom, hogy menjünk le a bányába mind együtt, és kezdjük............bammeg, lehet, hogy rossz bloggba írtam.?

Ez az az ország a földön a 11 ből, ahol fizetnek a gyerek szülésért, és neveléséért..... biztos, hogy ez " jogos " munkával szerzett jövedelem.? A többi országban biztos " felháborodnak " ezen..................

tényleg rossz bloggba írtam....

röfike 2008.05.25. 19:27:31

HA 5-6 év múlva a lakósság 60-70% rendelkezni fog internethozzáféréshez és minden azon keresztül megszerezhető infóhoz, az irodák lehúzhatják a rolót, v drasztikusan csökkenteni fogják jutalékaikat.

Nem vettünk át mindent a nyugattól, a hirtelen jött fejlődés miatt, pl a csekkel való fizetés is kimaradt nálunk.

A közvetítő igenis csak a saját érdekeit nézi, neki a jutalék számít nem fogja rádumálni az eladót h várjon az eladással, hátha magasabb áron is elmegy a lakása .


Egy pár ezer ft-os könyvből megtanulod a marketinget, csinálsz egy kisfilmet + 100 nagyon részletes fotót a kécóról, feldobob egy tárhelyre és várhatod is a célközönséget.

JUSTINUS 2008.05.26. 10:51:11

Röff,röff.

Most olvasd el visszafelé mit írtál.

Most mi van? Nyugaton?

mig8 2008.05.26. 15:37:00

Szia Túrórudi!

Hát Te is jól kifogtad... Akárcsak mi (eladtunk is, meg vettünk is). De hidd el, a sok "béna kacsa" között vannak profik is - és nem feltétlenül az a profi, aki sok érdeklődőt hoz, vagy hogy az a profi, aki "jól" menő céget visz sok alkalmazottal...

Viszont ez itt nem a reklám helye, ezért csak annyit mondok, hogy ha jó ingatlanosra van szükséged Dél-Budán, akkor írj privibe. Aki eladta az ingatlanunkat, annak a 3. ügyfele megvette a miénket. És ők tényleg értették a dolgukat, nekünk alig kellett beszélnünk. Segítették a vevőt, hogy mi merre van, hogy hogyan lehetne jól kihasználni a helyet, stb. Ugyanakkor a mi időnket se rabolták, viszont a héjjákat távoltartották tőlünk (ilyenek is vannak sajnos).

Vételkor is volt jó segítségünk, bár végülis nélküle vettünk ingatlant. Tök véletlenül belefutottunk egy emberkébe, aki még csak gondolkodott, hogy eladja az ingatlanát. Gyorsan lecsaptunk rá, mert olyan volt, hogy megérte. (Az adott pénzért jobbat hitel nélkül nem kaptunk volna.)

1 másik here 2008.05.27. 19:15:18

Kedves Túrórudi! Ingatlanos vagyok, az itt olvasott hozzászólások nélkül is tudom jól pontosan, hogy 100 ingatlanos között hány tényleg segítőkész (~5), és hány "here" (~95) van. Nem is akarom tovább ragozni ezt a témát, az előttem szólók megtették helyettem. De megérne egy újabb postot az is, hogy hány lakás venni soha nem akaró, maga se tudja mit kereső, pénzzel nem rendelkező ingatlankereső ügyfél van (magunk között csak "túristák" néven hívjuk őket). A hozzászólásaid alapján nekem úgy tűnik, te is bőven beleférnél a túrista kategóriába, és szerintem már telefonon, de legkésőbb az első lakásmutatásnál leráználak, boldogíts mást, addig én eladok 3 lakást normális ügyfeleknek.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.05.27. 22:06:28

Kedves 1 másik here!
Nem vagyok benne biztos, hogy ezzel a hozzászólásoddal és hozzáállásoddal a magad iránti bizalmat növeled.
Sok lakásvásárló valóban nem rendelkezik effektív készpénzzel, hiszen a legtöbben hitelből vásárolnak lakást. Azt gondolom, hogy a te dolgod az volna, hogy ezeknek a készpénzzel nem rendelkező, de hitelképes ügyfeleknek is tudjál lakást ajánlani.
A hozzászólásom melyik részéből derül ki, hogy mi milyen opciókkal és fizetési képeségekkel keresünk lakást?

röfike 2008.05.31. 11:52:31

Justinus!

Az USA-ban és nyugaton már akkor hagyománya és presztizse volt az ingatlanközvetítésnek,(több mint 90% közvetítőn keresztül bonyolódik)mikor még fel sem találták az internetet.

Nálunk mindez nem mondható el, hagyomány híján nem fogjuk ugyanazt az utat bejárni, mert közbejött az internet térnyerése, ezáltal radikálisan le fog csökkenni a közvetítésre való igény.

Csak 1-2 példa:

Az USA-ban a hagyomány miatt a mai napig van ún.nyílt kikiálltásos tőzsdei kereskedés. Tudod, olyan ugrálós mutogatós, kiabálós.
Európában és Magyarországon a tőzsdei brókercégek brókerei az utóbbi10-15 évben le lettek építve, cégenként max 2-3 broki, helyettük ott vannak a mindenki álltal elérhető online tőzsdeterminálok, ahol minden spekuláns a maga brókere is egyben.
1990-es években egy tőzsdei megbízás jutaléka Mo-n 1-3% volt.Be kellett minden üzletkötés előtt telefonálni a céghez, de volt ahol csak írásos megbízást fogadtak el.
Aztán eltelt pár év, és a jutalékok a tizedére zuhantak, a brokiknak meg felkopott az álluk.

Itt sem lesz ez másképp.

JUSTINUS 2008.06.02. 09:17:48

Röfike

Igazad van, és a " teljes "szolgáltatás szolgáltatás szektor elektronikus lesz.
Mehet az összes postás ................

Mit fognak csinálni?

( "Éltem "az USA-ban, tudom és nem vitatom, de M-on életben kell!!! tartani a szolgáltatást, pénzmozgást kell generálni, hogy legyen fogyasztás.)

Egyébként a sok sz..h...-ért megvásárolt önkormányzati lakás miatt, hatalmas ( ÉRTÉKREND !!" válság van. azokért a lakásokért a jelenlegi lakói NEM dolgoztak meg!! Hiányzik az ÉRTÉK... a termelt érték..

röfike 2008.06.05. 12:42:17


Minden a legkisebb ellenállás felé halad.

1 webáruházban is lehet pénzmozgást, fogyasztást generálni.

JUSTINUS 2008.06.06. 11:21:52

Értem, tehát te, a személytelen érintésnélküli " kommunikáció" híve vagy. Ennek biztos a futárok és a hozzá tartozó szolgáltatók örülnek a legjobban. V.szeg addig amíg ki nem derül, hogy nincs rájuk szükség. Gazdagodjananak .........

Calibra 2008.06.23. 23:43:59

Ez is szerepelhetne itt: Korunk heréje:a pénzt lenyúló, félmunkát végző festő, autó- és vízvezetékszerelő, pék, orvos stb akik csak tartják a markukat és aztán félmunkát végeznek(nekem 4 nagyszülőmből 3 orvosi műhibában halt meg...). Na hogy az újságírókról ne is beszéljünk aki szenzációhajhász cikket ír és nem nagyon érdekli hogy tanácsot, eligazítást adjon (...csak pár rossz tapasztalat miatti keserűséget kiált világgá!)!
Én is ingatlanozom magyarán "here" vagyok csak épp "nemiszervet váltok" és azért leírnák pár hasznos tanácsot:
- több ingatlanossal is menj el és azok közül 1-2-3 majd beválik.Érdemes tesztelni őket. Ha abból indulsz ki h átver mind akkor itt abbahagyhatod az olvasást...
- Az ingatlanosban 2 érdek van. Eladja a lakást és h továbbajánld(elégedett legyél). A legtöbb vevő nem igazán tudja mit akar de rengeteg elképzelése van (ismerősök egymásnak ellentmondó tanácsa h hol mit vegyen). Ha az ingatlanos nem tudja mit akarsz akkor visz el csomó helyre h kiderítse és a visszajelzésedből igyekszik ezekre rájönni...
- Ha az ingatlanos nem emlékszik rád, goromba stb akkor hagyd ott vagy annál a cégnél kérj mást(nem igazán kell tartanod retorziótól, mindenki magának dolgozik és nem is ellensége önmagának h egy potenciális vevőt ne szolgáljon ki).
- Ha bízol az ingatlanosban elfogadhatsz tanácsot tőle mert lehet h az igényeid alapján tud Neked olyan helyet és lakást mutatni ami pár referenciádnak nem felel meg de ha magadban priorizálsz akkor talán jobban jössz ki mintha még fél évig keresed az igazit aztán rossz szájízzel kell egy nagy kompromisszumot kötnöd...
- A lakáskeresésre sok ember(egy felmérés szerint) kevesebb időt tölt mint a ruhakeresgéléssel vagy a megfelelő műszaki cikk megtalálásával. A lakásvásárlás annál hosszabb minél több elvárásunk van a lakással kapcsolatban és minél szűkösebb a pénztárcánk. És ne felejtsük el h akár több 10 milliót költünk el. Inkább szerezz be minden infót a házról(akár hívd fel a közösképviselőt aki sok infó tudója lehet).
- Én a barátaimnak már rengeteget segítettem ingyen azzal h megmondtam egy-egy ingatlan, telek közelítőleg valós árát. Az emberek nem igazán tudják meghatározni a pontos árat(az internet a belvárosban még talán segíthet de kintebb egyre kevésbé, pláne a magánemberek hírdetései)
Na látom sokat írtam és azért nem akarom nagyon osztani az észt...:))) Jó lakásvásárlást mindenkinek

Tóth Frigyes 2008.07.27. 21:59:05

Én fél éve árulom normálisnak mondható lakásomat. Tapasztalatom a következő: hiába pakoltam fel 5-6 színes képpel ingatlan.com-ra, expressz-re, alig néhányan jelentkeztek. Utána megbíztam néhány ingatlanost. Nem sok sikerrel. Hoztak, hozogattak érdeklődőket, állandó vigyázállásban a család, tisztára suvickolva a padló kétnaponta, stb. Nekem 4 hónap után úgy tűnt, a vevők nagyrésze csak időtöltésként jön nézegetni, visszajelzés alig. Nagyon elfáradtunk ebben az állandó készenléti állapotban. Egyetlen ingatlanos volt, aki kitartóan hozta az ügyfeleket és úgy néz ki, össze is hozta az üzletet. El sem akarjuk hinni. Természetesen sápja magas, 4 %, ez eladóként sem kellemes, mert eleve magasabb az ár, mint a saját privát hirdetéseinkben. Az emberek 80 %-ának fogalma sincs a netről, hiába pakolom fel a cuccot jobbnál jobb oldalakra. Ha ingatlanoshoz mennek, sajnos, a hülyeadót mindkettőnknek meg kell fizetni. Persze, az én lakótelepi lakásomat sajnos nem egy netező irodista fogja megvenni...

gabcigirl 2008.07.31. 23:19:29


Ez tipikusan kétoldalú probléma. Tavaly vettem lakást és néhány ingatlanos hozzáállása brutális volt. Példa: beígréri a lakásnézést. Megbeszélt időpontra megyünk, pasi nem jön. Jó hosszú várakozás után rácsörgünk, hol van, erre válasz: bocsi, most kelt el a lakás, tárgytalan. Telefonos visszajelzés persze semmi, ugyanakkor a jutalékot lazán elvárnák. Volt olyan, aki egy lakás jelzálogterheléséről hazudott(kettő volt rajta de csak egyet vallott be) aztán csodálkozott, hogy nem kell a lakás. Tipikus sunyiképű fószer volt ez is, de ahogy elnéztük, a tulajnő babája lehetett mellesleg:))) Egy másik XIII. kerületi lakást pedig csak azért néztünk meg, mert volt kocsibeállója is. Utána a nő örökösen XIII. kerületi lakásokat küldözgetett, és csak a hatodik kérésre volt hajlandó leállni, miután elmondtam: a megnézett kecó csak a beálló miatt lenne érdekes, de XIII. kerület egyébként NO. Persze fentiek egyikétől sem vettem semmit.

De: mutatóba volt egy -két nagyon rendes, korrekt ember is, aki szívét-lelkét kitette, még olyan is, akivel később üzleti kapcsolatom is kialakult. (Mondjuk ők voltak ténylegesen kevesebben...)Viszont hasznos lehet a korrekt közvetítő annak, aki

-nem kommunikatív és gyakorlatias
-nem ért az értékesítéshez , a beárazáshoz
-nincs ideje rá
-nem ért hozzá és nincs is ideje rá
-valami miatt gyorsan kell lakást eladnia
- például örökölt és az értékesítendő ingatlan másik városban van

5 százalékos jutalék mondjuk pofátlanság-3-ért szerintem aránylag tűrhető, maradjunk ennyiben. És azért költségeik is vannak...

Laura 2008.09.11. 11:42:31

Kedves író!
Idézlek téged:"Rettenetes lehet úgy dolgozni, hogy pontosan tudom, nincsen rám szükség" - nyilván saját tapasztalatból beszélsz, és sajnállak, mert valóban rettenetes dolog lehet.
Sok ilyen ember van sajnos ebben az országban mint te, aki annyira tudja mit kellene csinálni mások helyett, de megnézném hogy el tudnál e adni egy lakást, vagy egyáltalán mennyi lövésed van az ingatllanpiacról.
A megnevezés "herék", nos ez is kizárólag téged minősít.
Laura

Etzilbvrg 2008.09.11. 16:38:10

Mélyen tisztelt Checkpoint Charlie!

Szerintem a címben megfogalmazott sommás végkövetkeztetés (és ez a leírtakból kiderült számomra) egy rosszul megközelített "felmérés" nem túl reprezentatív, ám de kellően prekoncepciók mentén torzított eredménye.

Kérdezem én, meggyőződött-e Ön arról, hogy az említett "ingatlanreferens" a szükséges és elégséges végzettség birtokában folytatja-e tevékenységét?! Én úgy látom, ha Ön olyan ingatlanközvetítő iroda munkatársainak szolgálatait veszi igénybe, ahol nem csak a cégkártyák szerinti titulus kiválasztásakor fektetnek hangsúlyt a kellő képzettség meglétére (quasi odafüllentik), hanem ez a valóságban /-gal is alátámasztható, akkor Ön nem firkálna megkeseredett szájízű csacskaságokat post gyanánt.

Ilyen személyeskedő stílussal széles körben általánosítani pedig finoman fogalmazva is vagy a gyerekszoba, vagy a felnőttkori tolerancia és problémakezelés teljes hiánya esetén szoktak.

Javaslom, mielőtt legközelebb ámokot fut, tájékozódjon szűkebb ismeretségi, bizalmi körében, rokonoknál. Talán tudnak Önnek olyan ingatlanreferenst ajánlani, aki nem patákkal a lábán született, s nem a kénköves pokol gőzét árasztja magából.

dashausingatlan · http://www.dashaus.hu 2010.09.12. 01:08:39

Kedves Checkpoint Charlie!

Érdekes volt olvasni az írásodat!
Természetesen vannak ilyen ingatlanosok, de nyilván vannak jól felkészültek is, úgyhogy ha tudsz legközelebb azokról is írhatnál ilyen élvezetes stílusban!

Üdv

Sipos András
Das Haus Ingatlan
süti beállítások módosítása