Bp. légszennyezettsége

Budapest légszennyezettsége

Ennyien néznek

who's online

Utolsó kommentek

Címkék

1 (2) 1fél (1) 2 (2) 2006 (1) 2007jazz (5) 2008jazz (1) 2009 (1) 2fél (1) 3 (5) 3fél (1) 4 (2) 4fél (3) 5 (4) a38 (3) adatvédelem (1) agyhalál (4) airrace (1) Alaptörvény (1) albert lászló (1) aldi (1) alexander waugh (1) alkohol (1) altemusik (1) amatőrszex (2) andrew hill (1) animáció (1) apeh (1) araki (3) arcalakítás (1) arcustemporum (1) Aronson (1) arthur fleiscmann (1) arthur koestler (1) ásványvíz (1) autó (2) Azerbajdzsán (1) bakancslista (1) bali (3) bálint istván (1) bank (1) barabási (1) bartók (1) battle royale (1) beethoven (1) benzin (1) berlin (4) bestof (12) bíró (1) biznisz (1) biztosítás (1) bkv (3) blog (1) blog.hu (1) blues (1) bojkott (2) bojtár b endre (2) bolívia (1) borges (1) borravaló (1) botrány (1) braggtown (1) branford marsalis (1) bregovic (1) bret easton ellis (1) brötzmann (2) budapest (3) Budapest (1) buddhizmus (2) bukowski (3) caine (1) catherine millet (1) cd (2) chadbourne (1) Charlie Parker (1) checkpoint charlie (2) cherry (1) cinizmus (1) civil (14) clavinet (1) concertoköln (1) courtney pine (1) csalás (1) cselló (1) csontos (2) czabán (1) D. L. Harding (1) dan ariely (1) debrecen (1) deep throat (1) demján (2) demjén ferenc (1) dhal (1) digitális nyomda (1) díj (1) diplomácia (2) dj kolbasz (1) dkv (1) dobos c. józsef (1) dominique aury (1) dylan (1) dzsessz (1) egészségügy (1) emlékezés (1) emo (1) endresen (1) energia (1) enquist (1) erotika (1) esbjörn svensson (2) ethan coen (1) exotica (1) extra (1) fal (1) felhő (1) fenék (1) ferber katalin (6) festészet (1) fesztivál (1) feta (1) film (20) filmklub (1) filmszemle (4) fitness (1) foci (1) fonogram2007 (1) foto (3) fotó (15) fotóalbum (10) fotókiállítás (1) free (5) fukasaku (1) fűszer (1) fűszeres paradicsomleves (1) galéria (1) gallasz józsef (1) gasztro (8) gazdaság (1) genyó (1) gmail (1) godard (1) grammy (1) greg osby (1) grencsó (1) gustafsson (3) gutiérrez (1) gyakorlás (1) gyerek (2) gyerekfilm (1) gyerekgyűlölő (1) gyömbér (1) gyorshajtás (1) hammond (1) haneke (1) hanglemezipar (1) hangszer (1) harangjáték (1) haza és haladás (1) hellókarácsony (1) helmut newton (1) hemophiliac (1) highend (1) high society (1) himnusz (1) hollywood (1) hortobágyi (2) houellebecq (2) houllebecq (1) hülyeség (2) húsleves (1) időgép (1) ikea (1) ikue mori (1) india (3) indonézia (2) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) irodalom (9) iskolatáska (1) iskola a határon (1) ivy lee (1) japán (7) japan (5) játék (1) jáva (2) jazz (27) jazzklub (1) jobbik (1) joel coen (1) john zorn (5) Jonathan Franzen (1) kaméleon (1) karlheinz stockhausen (1) katasztrófa (1) keepnews (1) kelet (1) kép (1) képzeltriport (2) kezezés (1) khalil (1) kiállítás (2) kill radio (1) kintorna (1) kiscsillag (1) kispál és a borz (1) kistehén (1) kitano (2) klasszikus (1) koestler (1) koncert (2) koncertfelvétel (2) konyv (1) könyv (9) könyvtár (2) koppintás (1) környezetvédelem (1) korrupció (3) kossuthdíj (3) közélet (1) közgáz jazz klub (1) közlekedés (1) közmunka (1) kraus (1) kritika (1) kultúra (8) kusturica (1) kvb (2) lángos (1) laurie anderson (1) lemez (1) leonardo (1) Lester Young (1) leszták tibi (1) linda lovelace (1) lista (1) loopdoctors (1) lovano (1) lovasi (2) mafsz (2) maghreb (1) magyarország (22) magyar jazz (1) magyar narancs (1) magyar vs. külföldi (1) mango gadzi (1) marianne faithfull (1) marosvásárhely (1) mats (1) McInerney (1) medeski (3) medeski martin & wood (1) média (6) médiatörvény (1) mediawave (1) megasztár (1) mély torok (1) mérő lászló (1) mezzotv (1) mi (1) mike patton (1) mikrofon (1) miles davis (1) minimál (2) mixmag (1) mi vagyunk (15) mmi (1) mmk (2) mmw (3) mnfa (1) mokép (1) mol (2) monk (4) mono (1) mori (1) mozart (2) mozi (1) mozinet (1) mta (1) Murakami (1) művészetek palotája (3) nato (1) nava (1) nekrológ (3) nem véneknek való vidék (1) news (21) new york (5) nfz (1) nők lapja (1) nujazz (2) nyelv (6) oldalas (1) olimpia (1) olíva (1) oltás (1) olvasás (1) omv (1) önéletrajz (1) on the corner (1) opera (1) operabál (1) orbán viktor (2) orban viktor (1) orgona (2) orszáczky (2) ortt (1) otomo (1) otthonszülés (1) ottlik géza (1) ötvenhat (1) oud (1) overdose (1) o története (1) palya bea (1) pannonhalma (1) paprika (1) parkolás (5) patton (1) pécs (2) pénisz (2) pergokepek (1) pergőképek (1) pergő képek (1) petőfi mozi music pub (1) pine (1) pista bácsi (1) polanski (1) politika (5) politikus (2) ponton (1) ponyvaregény (1) pop (1) porno (1) pornó (2) pornográfia (2) prix europa (1) programajánló (1) pulitzer (1) rádió (3) radioq (1) rai (1) rajzfilm (1) rebel (1) recept (4) reich (2) rembetika (1) repin (1) repülés (1) részeg (1) rév lívia (1) romberg zsigmond (2) romhányi (1) saft (2) sajtó (1) sam hammer (1) sári lászló (1) schiff (1) schlippenbach (1) schönburg (1) scofield (1) Sebastian Haffner (1) serge gainsbourg (1) sex (1) sexmob (1) sieff (1) sigmund romberg (1) silvestrov (1) ska (1) skatalites (1) sólyom (1) sport (1) st.louis (1) stivin (1) szar (1) szexista (1) szexizmus (1) sziget (1) szinkron (1) szirmai márton (1) szmog (2) szociális konzultáció (1) szomorú (1) szorongás (1) sztefrem (1) sztornó (1) sztorno (1) talány (1) tao (1) tarafuki (1) társadalom (2) tavaszifesztivál (4) természet (1) tetsuya ishida (2) the thing (1) thierry henry (1) tilos rádió (4) tok tok tok (1) történelem (2) toscana (2) tótumfaktum (1) tudomány (1) tv2 (1) united (1) utazás (1) utazas (1) utolsó vacsora (1) választás (1) válság (3) vandermark (2) vangogh (1) varnus xaver (1) vb (1) vélemény (19) világvége (1) vivaldi (1) víz (1) von (1) vuk (1) waliczky (1) warhol (1) wesseltoft (2) westlicht (1) weston (1) woody allen (1) worldmusic (1) yamataka eye (1) zen (1) zene (15) zeneszerkesztés (1) zongora (1) zorn (1) Címkefelhő

Neo übermensch

2008.01.14. 21:59 turorudi


Ugye emlékszünk a Gattaca című filmre, amely az ép emberek világáról szól: aki nem tutifrankó egészséges, az már nem is lehet a társadalom tagja.
A filmet nézve nem is gondoltam volna, hogy ez a világ hamarosan elérkezik. Van itt ugye egy bizonyos dél-afrikai futó, Oscar Pistorius. Sípcsont nélkül született, ezért térd alatt amputálni kellett a lábait. Ennek ellenére egy speciális protézissel olyan futóteljesítményre képes, hogy az olimpiai kvótát simán megszerezte és az egyéb atlétikai világversenyek 100, 200 és 400 méteres futószámaiban rendre értékelhető eredményeket ér el. És van ITT EZ a friss hír, amely szerint Pistorius nem indulat az Olimpián, mert a protézis jogosulatlan előnyhöz juttatja. Idézet a cikkből:
Az IAAF tavaly megkezdte Pistorius kiszorítását a játékokról, amikor versenyszabályzatát úgy módosította, hogy kimondja: semmilyen előnyt nyújtó technikai eszközt nem vethetnek be az atléták.

Hány futót láttunk testre simuló overallban versenyezni, miről szólnak a sportcipő reklámok, ha nem az újabbnál újabb cipő-konstrukciók által nyújtott előnyökről? És a felkészülés során mi minden technikai eszközt használnak a versenyzők?

Vagy:
A felmérések alapján szintén tény, hogy a Gepárddal [ez a mű végtag neve] a talajtól lényegesen nagyobb erőt kap vissza a futó, mint az egészséges lábú sportoló. Ez a visszanyert energia közel háromszor nagyobb, mint az épek esetében. A protézissel mindössze 9,3 százalék az átlagos energiaveszteség a bokaízületekben, míg az épeknél ez az arány 41,4 százalék, tehát a mechanikai előny több mint 30 százalék a művégtag esetében.
A helyzet az, hogy Pistoriusnak nincsen bokája, így bokaizülete sincsen. Milyen vizsgálatról van tehát szó? A New York Maratonon nem az a szokás, hogy a kerekesszékesek együtt versenyeznek futni képes embertársaikkal? Biztos benne van valahol a tanulmányban az is, hogy Pistorius előnye azért is behozhatatlan, mert ő két lábszárral még könnyebb is, így azt a súlyt nem kell cipelnie.
Mi mindennel lehet még megmagyarázni ezt a neo-übermensch elméletet? Kit érdekel, ha egy szabályos testű atléta világcsúcsot fut? Az Olimpia akkor lehetne az emberiség valódi ünnepe, ha azt a Pistoriust, aki eredményei alapján beférne a mezőnybe, nem akarnák kilökni az indulók közül csak azért, mert a szép, teljes ember eszményképét veszélyezteti.

78 komment

Címkék: olimpia

A bejegyzés trackback címe:

https://check.blog.hu/api/trackback/id/tr54297643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G 2008.01.15. 06:04:45

Elég hülye szitu...

NagyGa1 · https://nagyga1.homelinux.org 2008.01.15. 06:27:29

Nem a szép, teljes ember eszményképét veszélyezteti, hanem az egyenlő feltételek melletti versenyzés elvét.

Hasonló okok miatt nem lehet pl fekvő testhelyzetű kerékpárral versenyezni, vagy lábra szerelt rugóval, netán létráról űzni a magasugrást.

gravy_t 2008.01.15. 06:27:56

mi lesz a következő? egy tolószékes motoros székkel?

belax 2008.01.15. 06:30:44

No, no. Ha ezt most engedik,akkor vajon jövőre hány profi futó fogja magát lábanputálással tunungoltatni?

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.01.15. 06:33:57

már bocs, együttérzek a sráccal, hogy nem indulhat, de nekem is az a véleményem, hogy ne.
egy dolog a ruha, meg csodacipő, meg más dolog egy olyan műláb, ami nagyságrendekkel jobb, mint egy "eredeti". (mert a 30% azért már nagyságrend, nem?)
amúgy a post tele van csúsztatásokkal*, így kissé át vagyunk esve a ló túloldalára, azt gondolom.

*a new york maratonon biztos együtt indulnak a kerekesszékesek, de nem hinném, hogy egy "kategóriába" sorolnák őket a két lábon futókkal. mondjuk ez feltételezés, ha tévednék, bocs.
a dakaron sem ömlesztve vannak a befutók, hanem motorok, kamionok, személygépkocsik.... lényeg, hogy nem ugyan az a műfaj.
aztán:
"nincsen bokája, így bokaizülete sincsen. Milyen vizsgálatról van tehát szó? "
mondjuk megvizsgáltak valakit, akinek van, hm? meg megvizsgálták P. művégtagját, hm? és összehasonlították? biztos nem légből kapott számok ezek....
"nem akarnák kilökni az indulók közül csak azért, mert a szép, teljes ember eszményképét veszélyezteti." nincs véletlenül olyan, hogy paralimpia?

a lényeg, hogy az olimpia azért csak arról szól valahol, hogy emberek egyenlő esélyekkel versenyeznek egy adott sportágban és itt az egyenlő esélyek alatt nem a pénzt, meg a felkészülésre elköltött pénzeket (és doppingokat :( ) értem, hanem kb. azonos képességű embereket. vagyis két láb, két kéz, ép test, ép elme.
ami meg ebben a posztban elhangzott, az a liberalizmus leghülyébb felfogása, amivel valaha is találkoztam. (noha én is annak vallom magam).

Mukka · http://pozor.hu 2008.01.15. 06:38:51

kb olyan hulye az erveles, mintha a kaotikus egyhaz kovetelne tole, hogy ne hasznaljon mulabakat, Isten ama remek otletere hivatkozva, hogy nem adott neki sipcsontot.

Mukka · http://pozor.hu 2008.01.15. 06:47:36

hmmm, felreertheto, amit irtam: a cikk ervelesere - mint hibas valamire - gondoltam az olyan technikai korulmenyeket, mint feszulosnadrag, cipo, mint elonyt emlegetve. Pl letezik olyan rugos futoszerkezet (nem serulteknek), amivel ugralo mozgassal lehet ~40kb/h-t fentartani nem tul nagy faradtsaggal, de valami oknal fogva azok is ki vannak zarva a versenybol (sot ugye gerelyhajitasnal sincs olyan, hogy raketas gerely (pedig biztos latvanyosabb lenne)).
Szoval meg lehetne oldani, hogy mindenki azt hasznaljon, amit akar, csak akkor azt mar konstruktorok versenyenek hivnak, es nem 100 meteres sikfutasnak.

Andie 2008.01.15. 07:24:00

Már mindent leirtatok, nem ismétlek.
Nekem annyi jutott még eszembe, hogy ha ezt engedélyeznék, olyanná válna az olimpia, mint a szépségverseny. Kinek nagyobb a technikai (plasztikai) háttere, pénze.

steal.this · http://vaningyen.tumblr.com/ 2008.01.15. 07:28:33

Mukka: FEltaláltad a kibolimpiát kiborgoknak :)

gibson 2008.01.15. 07:31:58

"Pl letezik olyan rugos futoszerkezet (nem serulteknek), amivel ugralo mozgassal lehet ~40kb/h-t fentartani nem tul nagy faradtsaggal,"

- hát itt is pont erről volt szó, hogy ezzel a láb-rugóval 30-40%-al kevesebb erőkifejtés kell neki, mint a 'normál lábú' futóknak. de ez látszik is a képeken, meg a videón. a cipő meg a nadrág kiegészítők, ez a műláb viszont már nem kiegészítő kategória. ennyi erővel tényleg meghoszabbíthatná a lábát és indulhatna magasugráson, vagy a két alkarja helyére két nagy baseballütőt ültethetnének és indulhatna K1-en vagy mittoménmin.
a vizsgálat is világosan leírja, milyen előnyök származnak a műlábakból. most akkor mi a gond?
azért nem kell túlzásba vinni ezt a mindenki egyenlő dolgot, ha valakinek 5 lába van, az ne indulhasson el a kétlábúak futóversenyén. ez is a tolerancia része valahol.

Manyizga (törölt) 2008.01.15. 08:14:08

Mi lenne, ha görkorcsolya/roller lenne a talpa helyén? Vagy az már túlságosan is feltűnő lenne?
Szerintem is az egyenlő esélyekről szól a dolog, ha ezt a futót engedik az Olimpián indulni, akkor biztosan lesznek fanatikusok akik a győzelem (és a nyeremény) reményében amputáltatnák a lábukat.
Hajrá kiborg-olimpia...

K ügynök (törölt) 2008.01.15. 08:14:11

Ha az ürge futhat művégtaggal, akkor a Kovács Ágit sem kéne basztani holmi doppingügyekkel.

Rudi, demagóg vagy, nem is kicsit.

KKKKKK 2008.01.15. 08:15:27

" A helyzet az, hogy Pistoriusnak nincsen bokája, így bokaizülete sincsen. Milyen vizsgálatról van tehát szó? "

Szép érvelés. Te mint újságíró tudhatnád, hogy egy hír hányszor íródik át, mire eljut az olvasóhoz. Majd a rossz fogalmazás/fordítás alapján érvelni... ejnye.

New York Marathon: Nők és férfiak is együtt indulnak ott, de külön kapják a díjat. Nagyszerű érvelésed kb. annyit tesz, hogy tartsuk egyszerre a paralimpiával az olimpiát, nők és férfiak egyszerre induljanak, de aztán díjazzunk kategóriánként.

WX 2008.01.15. 08:32:13

Blogban vitatkozni olyan ,mint paraolimpián indulni.Megnyerheted, de attól még retardált maradsz!

sunnie · moveit.blog.hu 2008.01.15. 08:45:57

rugólábú magasugrót is engednél? mert ez ilyen.

KKKKKK 2008.01.15. 09:03:12

WX: Ez a hozzászólás olyan kényszer, mint az elsőzés? ;)

dupi 2008.01.15. 09:06:00

hát túrórudi, ezzel most mellényúltál :) és mivel egy semmitmondó képet raktál be a srác vagy a "lába" helyett, baromira nem is néztél utána. ez szomorú.

ROMANI ITE DOMUM! 2008.01.15. 09:12:59

Kezdem azt hinni, hogy az index főoldalán megjelenő bloglistába szándékosan válogatják a kretének blogjait. :(

Terveüdekszi 2008.01.15. 09:16:01

"Hány futót láttunk testre simuló overallban versenyezni, miről szólnak a sportcipő reklámok, ha nem az újabbnál újabb cipő-konstrukciók által nyújtott előnyökről?"

Ezek mindenki számára elérhetők. Ha valaki él vele, egészségére. De ez a protézis nem. Így jogosulatlan előny, nem egyenlő esélyek, akármi....
Vagy fordítsuk meg a dolgot. Miért ne indulhatna egy egészséges futó a paraolimpián? Valószínűleg vinné az aranyat. Szerinted a parasportolók nem lennének kiakadva? Pedig esélyegyenlőség..... :-S

Big-B 2008.01.15. 09:19:29

Hát, ez egy nagyon hülye cikk.

A fickó nem futhat olimpián, mert cipő nélkül nem léphet pályára senki, ő meg hát finoman szólva is csak lábatlankodna ott.

szeni 2008.01.15. 09:22:17

Paraolimpia nem létezik, Paralimpia van, mert az Olimpia név le van védve.
Az is probléma, hogy míg az Olimpiát folyamatosan közvetítik, addig a Paralimpiáról jó esetben csinálnak egy 2 perces összefoglalót. Pedig vannak olyan emberek, akik kíváncsiak lennének a fogyatékosságal élő személyek sporteredményeire.

HG 2008.01.15. 09:35:41

mr lebowski 2008.01.15. 06:33:57

"a lényeg, hogy az olimpia azért csak arról szól valahol, hogy emberek egyenlő esélyekkel versenyeznek egy adott sportágban"

MUHAHA. Ennyire naív nem lehetsz. Az olimpia már elég régen nem erről szól. Egyáltalán, nem értem, hogy az emberek miért gondolják, hogy az olimpia nem szól másról, csak a nemes versengésről. Valamikor persze így volt, és néhány sportágban talán (remélem, lehet persze, hogy én is naív vagyok) ma is így van. DE AZ NEM AZ ATLÉTIKA, KÖNYÖRGÖM!!!
Szerintem engedni kéne, hogy induljon. Ha másért nem, akkor tisztelgésként az akaratereje és a küzdőszelleme előtt, hogy ide eljutott. Mert ugye nem gondolja senki, hogy csak a Gepárdon múlik az a 10,91 százon?

mark 2008.01.15. 09:39:42

A cikk szentimentálisra sikeredett, de van benne valami. (Ne értsetek félre, de) a baj az, hogy Pistorius nem "teljes" ember fizikailag. Nincsenek lábai. Ez hátrányt jelent neki, és előny a többieknek, de mivel Pistorius van kevesebben, ezért az olimpián a többségnek kell indulnia, mert a kisebbségnek van paralimpiája. Szép lenne, ha a vak céllőhetne, a deréktől lefelé béna ember is dzsúdözhatna az olimpián, de fel kéne fogni, hogy ez nem übermensch elmélet. Egyszerűen a valóság az, hogy vannak embertársaink (akik ettől emberileg nem kevesebbek, vagy többek nálunk), akik nem teljesek. Valamilyen testrészük vagy képességük hiányzik. Nem az emberek különböztetik meg őket negatívan, hanem a körülményeik. Amikről senki nem tehet. De az, hogy erről senki nem tehet, nem lehet érv amellett, hogy bizonyos kérdésekben együtt kezeljük őket az egészséges emberekkel. A véleményem: Pistorius romantikus hős. Hős meg kell az embereknek. Induljon el az olimpián! És az elért eredményéért kapjon tiszteletbeli aranyérmet, és LÉPJEN FEL a dobogó legfeléső fokára, játsszák neki is el a himnuszt az egészségesek között. Lássuk be, hogy ilyenek is vannak, de ők mások mint mi! És soha többet ne engedjünk senkit, aki bármilyen fizikai kihívásokkal kűzd az olimpiára! Én tisztelem Pistoriust, és az eszmét, de kivitelezhetetlennek tartom. Az ötletemen meg rágodjatok! :)

capa 2008.01.15. 09:43:57

Jogosulatlan előny a műláb??? Nem hiszem, hogy bármelyik ép lábbal született ember is áttérne erre előnyszerzés céljából... Csak gondoljatok bele, vagdalkozás helyett: adott egy ember, aki a nyilvánvaló testi adottságai ellenére együtt szeretne versenyezni a többiekkel. Hogy egyenlőnek érezhesse magát. Szerintem ez nagyon szép dolog, és támogatandó is. Mikor lehetne egyenlő velük? Ha levenné a lábát, csak kúszna a földön... Tőle féltitek a csupaizom sprintereket??? Nem dopping egy műláb, mert az épek nem használnák, ezt értsétek már meg! Szerintem igazságtalan döntés.

capa 2008.01.15. 09:48:01

mark:

egy nagy különbséget látok az érvelésedben szereplő vak céllövő és béna dzsudós, illetve Pisorius között: neki van esélye felvenni a versenyt az épekkel, és ha képes erre, miért ne próbálhatná ki magát? A vak céllövő aligha találná el a táblát, míg P. megszorongatja a legjobbakat is... Ugye-ugye?
Hajrá Pistorius!!!
(Aki meg irigyli, meg ellenzi, cseréljen vele egy napig. Hű, de demagóg voltam...)

szeni17 2008.01.15. 09:54:20

Végre felébredtek a nem azonnal vagdalkozó, fikázó emberek is.
Szerintem is engedni kéne, hogy induljon az Olimpián, tisztelgésként az emberi nagysága előtt. A legtöbb ember, akinek valamilyen oknál fogva amputálni kellett a lábait, kerekesszékben ül. Ez a fiatalember pedig nem adta fel, pedig mennyi hátránnyal kellett indulnia! Azt meg ne mondja senki, hogy irigyli tőle azt, hogy a Gepárddal valamivel könnyebb futni. És a rengeteg doppingszer, amit nem tudnak kimutatni? Az miért más? Nem tudtok 5 olyan sportolót mondani az olimpiai mezőnyből, aki nem használ valamit.

WX 2008.01.15. 09:55:41

igen capa, csak a srác műlába nem is hasonlít egy emberi lábra.az valami más

WX 2008.01.15. 09:57:16

Ja és szerinted Pistorius meg nem doppingol?

Széna Tomi 2008.01.15. 09:59:27

Szerintem elég veszélyes precedens lenne Olimpiára engedni. Gondoljatok bele, az anyagtudomány fejlődik, és mekkora biznisz egy gyártónak belökni egy fogyatékost az "épek" közé valami cuccal, amivel mindenkit szarrá ver, de legalábbis jó helyezést ér el. Milyen nagyszerű reklámlehetőség! Űrtechnológia!
Nekem most hirtelen az íjászat, meg a lövészet jut eszembe, ahol stabil karokra van szükség. Vagy éppen az úszás. Nyilvánvaló, hogy nem lehet békauszonyt felvenni, de mi korlátozná az ilyen szuper művégtagokat?
Szerintem a Paralimpián csak azért nem szabadult még el a pokol, mert abban nincs annyi pénz.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.01.15. 10:00:46

így van, egyetértek!
több liberalizmust!

vakok, szellemi fogyatékosok, nők, kávéfőzőgépek, színes TVk, vizisiklók, és versenymotorok is indulhassakaz olimpiai (futó)versenyeken!
milyen alapon közösítik ki ezeket???
hol itt az egyenlőség???

Nope 2008.01.15. 10:10:31

Ezt a cikket, ha életedben valaha is sportoltál volna vagy lenne hozzá fogalmad rögtön tudnád mit is jelent a speciálissan erre a célra fejlesztett művégtag.
Minden tiszteletem az ővé mert hihetetlen eredményeket ér el és nem adta fel mint sokan mások DE:
A protézise: könyebb mintha hús és bőr lenne, kisebb a légellenállása, az emberi lábnál valamivel nagyobb erőt képes kifejteni úgy, hogy nem fárad es a vádlija, nem kell bele vér így több jut más testrészeknek. Az indexen csatolt videón jól ki is jön, hogy a 400 m végén már mindenki a halálán van ő meg akkor is ugyanazt a szintet hozza, a verseny után meg mindenki zihál de ő csak sétálgat.
Nem is a sebessége növekedik a protézissel hanem az állóképessége.

Amúgy ennyi erővel az úszóknák kézfej helyett lehetne lapátprotézis, a súlyemelőknél meg kar helyett hidraulikus emelő!

WX 2008.01.15. 10:14:06

Amúgy a paralimpikonok között sem indul egyenlő esélyekkel, mert azok a sportolók akiknek egy lábuk ép hátrányban vannak vele szemben.Nem tudják a ritmust tartani meg az egyensúlyt, mintha a 2 láb egyforma lenne. DE ETTŐL FÜGGETLENÜL TISZTELET JÁR NEKI A KITARTÁSÉRT ÉS A KÜZDÉSÉRT!!!

KopaszMercis 2008.01.15. 10:15:11

jellemzo, annyira a penzrol es a gusztustalan rivalaizalasrol szol egyeseknek a sztori, hogy egy hendkiep miatt nem hajlando egy reszuk sem 1-el hatrabb allni a "dobogon"
Es meg lobbiznak is...
Mindegy...
Amugy ennyi erovel ne engedjuk kosarazni azokat akik atlag feletti "magassaggal" szulettek vagy fasz tudja.
Az o bokajanak az "ellenallasat" nem lehet lemerni, mert nincs.. hivatkozhat arra, hogy ha lenne neki PONT ennyi lenne es bizonyitsa be barki az ellenkezojet.
Ha meg valaki le akarja amputaltani a labait, az tegye meg.. szerintem vicces lenne :)

WX 2008.01.15. 10:23:43

Amúgy pont a Kopasz Mercis féle emberek miatt nem engedték.Ha ma engedik ezt a kis előnyt, akkor holnap már a köv olimpikon lábát levágják és rugókt szerelnek rá, hogy jobb legyen.

szeni17 2008.01.15. 10:24:22

WX: lehet, hogy doppingol, ezt nem tudom, de az meg nem érdekel senkit, hogy azoknak az országoknak a képviselői fognak érmeket nyerni, akik fejlettebbek kémiai, orvosi, gyógyszerészeti téren, mert elő tudnak állítani olyan szereket, amit nem tudnak kimutatni.

" vakok, szellemi fogyatékosok, nők, kávéfőzőgépek, színes TVk, vizisiklók, és versenymotorok is indulhassakaz olimpiai (futó)versenyeken!
milyen alapon közösítik ki ezeket???
hol itt az egyenlőség??? "

Azon kívül, hogy meglehetősen sértő kifejezéseket használsz (nem vak, hanem látássérült, nem szellemi fogyatékos, hanem értelmi fogyatékos, vagy méginkább értemileg akadályozott), de nem ezen háborodtam fel leginkább, hanem azon, hogy ebbe a felsorolásba, hogy kerülnek bele a nők???? Nem láttál még Olimpián nőket futni??? Nem az ókorban élünk... Amúgy meg nem ezeket, hanem őket.

Mad Mind 2008.01.15. 10:25:21

Már hogyne lenne bokája. Nézd meg a képeket a "lábáról". A hajlitott rész amin hajlik a szerkezet az felel meg a bokának. Ráadásul ezzel az eszközzel pont nem hendikeppel indul, hanem előnnyel.
Ha az egyik lábán a rugót másfajta műlábra cserélné szerintem már nem lenne ilyen kitartó.
Én mint extrém rövidlátó nem idulok távollátó versenyen távcsővel a fejemen.

turorudi · http://check.blog.hu 2008.01.15. 10:25:21

Kedves hozzászólók, tényleg nem hiszem el ami itt történik!
Azt állítjátok, hogy láb nélkül jobban lehet futni, mint lábbal? Akkor vajon miért nem vágatja le a többi futó a lábát?
Ez a történet arról szól, hogy gyakorlatilag lehetetlen helyzetből felverekedte magát az olimpiai kvótáig a Pistorius, ami egy csoda! De nézzük csak magában azt, mit állít az Atlétikai Szövetség! Azt állítja, hogy aki nem ép, hiányzik egy végtagja, az nem keveredhet az egészséges emberekkel! Arra gondoljunk, hogy az ilyen elveket képviselő szervezetek tagjai számára gyakran a politikai döntéshozás irányába vezet a karrierje. Hogyan gondolkodhatnak ezek az emberek a társadalomban lévő különbözőségekről?
Az ő számukra az a természetes, ha mndenki egyforma, én viszont azt gondolom, hogy a világ nagyon sokféle, és ebben a világban mindenkinek joga van ahhoz, amihez a másik embernek.

WX 2008.01.15. 10:26:35

Férfiakkal együtt olimpián nőket versenyezni?Én nem láttam.Van férfi meg női külön.

KopaszMercis 2008.01.15. 10:31:36

MadMind:
kivancsi vagyok mekkora elony, amikor onvedelembol rugdosnia kell...
Legyunk politikailag inkorrektek (vagy mas kifejezessel oszintek)

EZ EGY NYOMOREK!!! Es a nem nyomorekok felnek tole, hogy elkalapalja oket egy ROKI.
Szanalmas.. es PONT az olimpia ami nem errol kellene, hogy szoljon, hanem sokkal tobbrol.

Sok bigott zart agyu elmekarasult...

Arrol nem is beszelve, hogy a tisztesseges versenyszellem neveben mindenki befekudhet a vonat ala, levagathatja a labat, es "tehet szert elonyre"
Ennyi... dogojjon meg a szomszed tehene.. kulonosen ha a szomszed egy nyomorek akinek sikerult feltapaszkodnia.

WX 2008.01.15. 10:31:57

Sajnos a liberalizmust nagyon furán értik az emberek. A megkülönböztetés jogos, ha releváns okkal történik, nem öncélúan. Nem azért nem engedték versenyezni a csávót, mert nyomorék, hanem ,mert olyan előnyhöz jut a művégtagjával, amit a többi versenyző nem tud elérni.És a srác nem mondta akkor , hogy jó legyen más tipusú művégtag, mert tudja azzal szart sem érne el.

Mad Mind 2008.01.15. 10:32:59

turotudi szerintem, ha valakinek bármilyen okból jogosulatlan előnye van az ne versenyezzen, mert nem igazi győzelem az ilyen győzelem.

Mad Mind 2008.01.15. 10:34:38

KopaszMercis milyen rugdosásról beszélsz, ez futóverseny nem? Gratulálok hozod a neved szinvonalát.

KopaszMercis 2008.01.15. 10:46:53

WX szerintem indulhasson a versenyen, csak ne lehessen rajta semmilyen muvegtag (hiszen a keretet megfutotta.. innentol kezdve mi az akadalya)
Es majd megint az lenne, hogy a normalis resze a vilagnak szegyellne magat, a maradek 6.2 milliard dilettans idiota miatt, amikor kuszva maszva elindulna labak nelkul a forma a start pisztoly eldordulese utan...

Igazi modern olimpiai pillanat lene..

Mad Mind:
definiald mar azt, hogy jogosulatlan elony...
ki az az olimpikonok kozul aki nem vaghatja le a sajat labat es tethet fel ilyet?

Széna Tomi 2008.01.15. 10:53:24

Mégvalami:
Nem vagyok oda a Gattaca világáért. De a Neuromancer sem vonz...

Mad Mind 2008.01.15. 10:58:26

Ok minden futó kapjon rugókat a lábára. Lehet kapni ilyet, csak akkor már nem futóverseny lesz.
Ha valakinek rugók segítenek a futási sebessége megtartásában az jogosulatlan előny. Mértnem ajánlotta fel, hogy az egyik rugót lecseréli másfajta művégtagra? Talán akkor neki is futnia kéne és az eredményei nem lennének ilyen jók. Le van írva 30%-al kevesebb az energiavesztesége, tehát kevesebb energiát kell a sebességének a fentartásába fektetnie, ezért ki se fárad, ergó gyorsabban és tovább tud futni, mint az egészséges futók. Egy mesterséges szköz segít neki az eredményei elérésében, mig a többi sportolót az emberi anatómia gátolja.
"ki az az olimpikonok kozul aki nem vaghatja le a sajat labat es tethet fel ilyet?"
egyébként ez a kérdésed téged minősít. Talán azért mert még vannak akik sportnak gondolják az atlétikát.

WX 2008.01.15. 11:02:29

Kopasz Mercis gyagyás! Vágd le te a lábad aztán dugd fel a seggedbe te barom! Hogy mondhatsz ilyen, hogy ez midenkinek a jogában áll. Te megőrültél?Ilyen érvek csak bolond embereknek jutnak az eszébe!

gravy_t 2008.01.15. 11:19:59

szeni17

azért nem amérikában vagyunk ám, a oc cucc itt nem jön be.

KopaszMercis 2008.01.15. 11:25:25

azokra gondolsz, akik magas fekvesu teruleteken gyakorlonak, vagy evekig szetdoppingoljak az agyukat, azatan fel evig semmi es mar is tisztat bruzol...

Nem tudom, hogy engem miert minosit az, hogy mindenkinek van lehetosege levagnia a sajat labat.

Hogy hogy hogymondhatok ilyet.
Igy van.. barki levaghatja a labat.
NEM?
En vagyok a gyagyas... legyunk mar igazsagosak.

szeni17 2008.01.15. 12:03:51

gravy_t "azért nem amérikában vagyunk ám, a oc cucc itt nem jön be. "

Velem van baj, vagy ez a mondat tényleg értelmetlen? Mi az az "a oc cucc"? Ha már fikázni akarsz, akkor megfogalmazhatnád egy normális mondatban.
Egyébként pedig gyógypedagógushallagtó vagyok, és ezért meglehetősen bántja a fülem a blogba írok nyelvhasználata. (Pl. az "ez egy nyomorék" kicsit mellbe vágott, eleve nem ez, hanem ő, a nyomorék meg rossz kifejezés).
Amúgy ő nem vágta le a saját lábát!

HG 2008.01.15. 12:38:50

Ez a jogosulatlan előny duma egyszerűen nonszensz. Szánalmas. Ez az ember lábak nélkül fut vazze. Kíváncsi lennék, hogy pl. a többi versenyző is ellenzi-e, hogy indulhasson. Mert ha igen, akkor az olimpia "szelleme" szart sem ér!
Akkor inkább hagyjuk az egészet. Ma már úgyis csal az össszes atléta. Csak az a baj, hogy a "csalás" is relatív lett. Sztem azt nem kell magyarázni, hogy mindenki használ teljesítményfokozó szereket, a kérdés csak az, hogy melyikre monja pár bürokrata köcsög, hogy az még legális. Az olimpia ma egy fos...

gravy_t 2008.01.15. 12:50:33

oc = pc

és én nem minősítettelek

gravy_t 2008.01.15. 12:51:20

nem lábak nélkül fut, hanem műlábakkal.

szeni17 2008.01.15. 13:17:13

Egyébként a műláb nem úgy van, hogy felveszi és akkor hirtelen ugyanolyan lesz, mintha meglennének a lábai, egy hosszú tanulóúton kell végigmennie, hogy azokat rendesen tudja használni. Futni műlábbal pedig nagyon nehéz lehet, mivel nem érzi, hogy térdtől lefelé mi történik (jó sok esés állhat a fiatalember mögött).

HG 2008.01.15. 13:22:17

gravy_t 2008.01.15. 12:51:20

"nem lábak nélkül fut, hanem műlábakkal."

Ja, az mindjárt más, akkor igazad van, a faszi egy csaló. :((

G 2008.01.15. 13:23:25

Szeni bakker ne nyávogj már. Erőemelő vagyok, edzésen használok gurtnit, mert így több ponton tudom tartani a súlyt. Versenyen meg nem lehet használni, és nem lehet hivatkozni arra, hogy hány ujjam van, vagy van e ujjam.Nem lehet, mert ez a szabály és kész.Lehet a szabályt módosítani, de akkor az már egy másik verseny.

gravy_t 2008.01.15. 14:17:51

"nem sima vérrel fut, hanem vérdoppingolt vérrel"

Ja, az mindjárt más, akkor igazad van, a faszi egy csaló. :((

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2008.01.15. 14:23:49

akkor mér nem butítják vissza a műlábat olyanra, ami megfelel egy emberi láb tulajdonságainak? akkor senki sem szólhatna egy szót sem

KopaszMercis 2008.01.15. 15:36:17

vagy:
vagjak le mindenki labat aki szerint ez elony.
akar indul a versenyen akar nem =)

gravy_t 2008.01.15. 16:01:46

szerintem mindenkinek vágják le a lábát, aki nem ugyanolyan, mint más ...

HG 2008.01.15. 16:17:40

gravy_t 2008.01.15. 14:17:51
"nem sima vérrel fut, hanem vérdoppingolt vérrel"

"Ja, az mindjárt más, akkor igazad van, a faszi egy csaló. :(("

Aha, kivéve, hogy aki vérdoppingot használt, az_nem vér nélkül született_baszki.
Nem hiszem el, hogy nem látod a különbséget. Szerintem csak kötekedsz, úgyhogy inkább hagyjuk...

szeni17 2008.01.15. 16:28:51

"Az IAAF tavaly megkezdte Pistorius kiszorítását a játékokról, amikor versenyszabályzatát úgy módosította, hogy kimondja: semmilyen előnyt nyújtó technikai eszközt nem vethetnek be az atléták."

G! Nem volt szabályba foglalva, csak utólag. Egyébként meg nem nyávogtam, csak elmondtam a véleményem, ahogy itt mindenki (talán ez ennek az oldalnak a célja?! Hm...).

ok 2008.01.15. 18:53:42

szegény Pistorius miért nem indul inkább egy motoros kerekesszékkel, ami 80-nal képes haladni a futópályán?
vagy miért nem egy olyan rugós művégtaggal, amivel csak kettőt kéne lépnie 100 méterenként?
hisz nincsen lába szegénynek, iagzán megérdemelné...
ja és miért nem indulhatnak az egészségesek a paralimpián?! ez kirekesztés! felháborító! ők is ugyanolyan emberek...

sok ostoba csinálja a műbalhét..... csak így tovább turorudi

KopaszMercis 2008.01.15. 19:10:36

jah es amugy milyen kurva jo a kerekesszekes rokiknak is, hiszen egesznap ulhetnek, es meg szuper gyorsan is tudnak vele menni.
hisztizik a sok geci rokkant, pedig kozel is parkolhatnak a boltokhoz meg minden.
az osszes ilyen kurva anyajt, aki olimpian akar indulni egeszsegesek kozott mi a FASZt kepzelnek ezek?

szeni17 2008.01.15. 19:26:28

"kozel is parkolhatnak a boltokhoz"

Inkább csak parkolhatnának, mert sok érzéketlen tulok oda áll, mert nem képes 10 métert gyalogolni.

"hiszen egesznap ulhetnek, es meg szuper gyorsan is tudnak vele menni"

Szuper, akkor vegyél egyet. Amúgy Te ezt komolyan írtad?! Ha igen, akkor az elég gáz...

gravy_t 2008.01.15. 19:48:42

szeni látom, nézd már meg a "szarkazmus"-t az értelmező szótárban.

ezt a mindenki egyforma dumát meg felejtsük már el, még az ikrek sem egyformák!

gesztusként én azt mondom, engedhetnék, hogy a srác induljon, de csak a hivatalos versenyen kívül. (bár mondjuk miért pont ő, és nem más? mert neki jobb a pr-ja?) a barcelonai olimpián pl. egy mozgássérült íjász gyújtotta meg a lángot a stadionban, ami egy nagyon szép gesztus volt.

ha eddig nem akartak az egészségesekkel együtt versenyezni a sérültek (merthogy nem olyan jók), akkor most se akarjanak, hogy a technika segítségével immár jobb teljesítményre is képesek. míg a doppingolás is a technika segítségével történik, egy sérült sportolónak már ahhoz is a technika segítsége kell, hogy eleve ugyanolyan lehessen, mint egy normál sportoló.

KKKKKK 2008.01.15. 22:56:06

Állitás az volt, hogy bár nincs lába, a műlábával mégis jobb, mint egy ép fizikumú ember. Ha ez az állítás igaz, akkor történet vége.

Ha nem igaz, akkor lehet vitatkozni.

Azonban az is igaz, hogy mindenki más fizikummal születik, tehát az esélyegyenlőségi érv nem lehet érvényes, mert akkor csak klónok versenyezhetnének, és akkor tényleg csak a befektetett munkától függne a győzelem.

Kolbasz 2008.01.16. 08:13:09

Az olimpián a részvétel a fontos. Nem?

Ace 2008.01.16. 08:40:04

Ez az olimpia morálisan vállalhatatlan.Kína az emberi jogok védelmét nem tartja be. Kb egy hete is tüntetőket vertek halálra.Tisztességes ember , aki európainak vallja magát, és kiáll az alapvető emberi jogok védelme mellett nem vesz részt benne.

balázs 2008.01.16. 09:26:52

elbulvárosodik a blog ilyen hulye felvetésekkel

HG 2008.01.16. 09:33:45

gravy_t 2008.01.15. 19:48:42

"ha eddig nem akartak az egészségesekkel együtt versenyezni a sérültek (merthogy nem olyan jók), akkor most se akarjanak, hogy a technika segítségével immár jobb teljesítményre is képesek."

Bazmeg öreg, neked elég durva kisebbségi komplexusod van. Szánalmas vagy.

Ace 2008.01.16. 08:40:04

Ebben spec. van valami. Érdekes módon Kínának hajlamosak elfelejteni az emberek, hogy végülis nem más, mint egy diktatúra.
Másrészt viszont eddig hány diktatórikus országban volt olimpia? Hadd ne soroljam...

Nope 2008.01.16. 13:15:38

Hihetetlen mit hoztok ki belőle, ha annyira futni akar akkor tegye meg azokkal a lábakkal amik le vannak csatolva az első képen!!!!!

Én F1 es autót akarok vezetni versenyen és nem engedik! Ezt a szemétséget ugye?

Sok liberális mindent lehessen köcsög, miért nem szorgalmazzátok,hogy minden csapatban egyenlő arányban legyen fehér , fekete, ázsiai meg latin?

Nope 2008.01.16. 13:26:09

HG 2008.01.15. 12:38:50

" én nem vak vagyok , hanem 100%os látássérült!!!!"
"ja, bocs. Akkor nézd mit mutatok!"

HG 2008.01.16. 13:31:46

Nope 2008.01.16. 13:15:38

Ennek a liberalizmushoz semmi köze. Ennek a hozzád hasonló komplexusos szerencsétlenekhez van köze.

Nope 2008.01.16. 20:35:59

Komplexus? Magyarázd meg légyszíves.

Ha a srác indulhat akkor Darth Vader-t a vívócsapatba!

Balázs 2008.01.20. 22:30:08

Jó, kurva érdekes, hogy ha tényleg összeszorult a kicsi szíved és mindenkit engedni akarsz az olimpiára. Van létjogosultsága az ilyen szociális magatartásnak is, sőt. Csakhogy manapság doppingtól porzó orral érkeznek a sportolók a stadionba egy-egy versenyre, és az emberek egy szomorú, de őszinte mosollyal szemethúnynak ezen apró csínytevés felett, majd izgalommal kísérik végig a látszólag egyformán bekokózott szegény fáradt ördögök hősi viadalát a nemzetük dicsőségéért. Szóval élvezzük a látszólag azonos lehetőséggel megáldottak versenyét. És össze kell őket hasonlítani valahogyan, ezért pl. azonos versenyszámokban is indulnak. De mivel az olimpia - számomra legalábbis - egy nagy szánalmas cirkusszá nőtte ki magát, tőlem mehet a rokkant fiú is. Mert az ő teljesítményét így ezzel a bazi nagy gesztussal elismernénk, és aznap az egész világ nyugodtan aludhatna, elalvás előtt még elmosolyodva, hogy milyen jók is vagyunk mi emberek.
süti beállítások módosítása